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애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 : 유형, 컴포넌트, 조직 규모, 최종 이용 산업, 지역별(2025-2033년)

Application Infrastructure Middleware Market Report by Type, Component, Organization Size, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 규모는 2024년 617억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 1,230억 달러에 달하고, 2025-2033년 8%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

애플리케이션 인프라 미들웨어(AIM)는 네트워크 상에서 운영체제와 용도를 중개하는 데 사용되는 소프트웨어 기반 솔루션입니다. 일반적으로 여러 서버에서 실행되는 운영체제와 용도 사이에 설정됩니다. B2B 미들웨어, 엔터프라이즈 서비스 버스, 메시지 지향 미들웨어, 트랜잭션 처리 모니터, 비즈니스 프로세스 관리는 일반적으로 사용되는 AIM 솔루션 중 일부입니다. 기존 및 신규 용도의 클라우드 통합을 위해 퍼블릭, 하이브리드 또는 프라이빗 클라우드 컴퓨팅 플랫폼을 통해 배포할 수 있습니다. 또한, 메시지 지향 미들웨어(MOM), 원격 프로시저 호출(RPC), 데이터베이스, 트랜잭션, 디바이스, 포털, 로봇 등의 미들웨어와도 통합할 수 있습니다. 그 결과, AIM은 은행, 금융서비스, 보험(BFSI), 정보기술(IT), IT 및 통신, 헬스케어 등 다양한 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 동향 :

각 산업 분야에서 클라우드 컴퓨팅 서비스 도입이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. AIM 솔루션은 기존의 복잡한 용도를 SaaS(Software-as-a-Service) 솔루션으로 전환하기 위해 조직에서 도입하고 있습니다. 또한, 사물인터넷(IoT) 지원 기기의 광범위한 활용이 시장 성장을 가속하고 있습니다. AIM은 통합 및 오케스트레이션 개선을 통해 미션 크리티컬한 고객 중심 용도과 자산의 마이그레이션 및 재구축을 지원합니다. AIM은 또한 엔터프라이즈 모빌리티, 데이터 보안, 원격 장치 및 데이터베이스 관리를 강화하여 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)가 전 세계적으로 확산됨에 따라 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API) 및 기타 디지털 및 분산 인프라를 운영하기 위한 AIM 솔루션에 대한 요구사항이 크게 증가하고 있습니다. 이 외에도 무선 5G 네트워크의 보급 증가, 정보기술(IT) 인프라의 대폭적인 개선 등도 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 규모는?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 2025-2033년 성장률 전망은?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 유형별 분류는?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 구성 요소별 분류는?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 규모별 분류는?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장 최종 사용 산업별 분류는?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장의 주요 지역은?
  • 세계 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 애플리케이션 인프라 미들웨어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 서버 기반
  • 클라이언트 기반

제7장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제8장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • IT 및 통신
  • 헬스케어
  • 소매
  • 정부
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Cisco Systems Inc.
    • Fujitsu Limited
    • International Business Machines Corporation
    • Informatica LLC
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com Inc.
    • SAP SE
    • Software AG
    • TIBCO Software Inc.
    • Unisys Corporation
LSH 25.10.21

The global application infrastructure middleware market size reached USD 61.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 123.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8% during 2025-2033.

Application infrastructure middleware (AIM) is a software-based solution used for mediating between networked operating systems and applications. It is usually set up between the operating systems and applications operating on multiple servers. B2B middleware, enterprise service bus, message-oriented middleware, transaction processing monitors and business process management are some of the commonly used AIM solutions. They are deployed through public, hybrid or private cloud computing platforms for cloud integration of existing and new applications. They can be further integrated with message-oriented middleware (MOM), remote procedure call (RPC) and database, transactional, device, portal and robotics middleware. As a result, AIM finds extensive applications across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), information technology (IT), telecommunication and healthcare.

Application Infrastructure Middleware Market Trends:

The increasing adoption of cloud computing services across industries is one of the key factors driving the growth of the market. AIM solutions are deployed in organizations to convert existing and complex applications into Software-as-a-Service (SaaS) solutions. Moreover, the widespread utilization of the Internet of Things (IoT)-enabled devices is providing a thrust to the market growth. It aids in migrating and rebuilding mission-critical customer-centric applications and assets with improved integration and orchestration. AIM also offers enhanced enterprise mobility, data security and management of remote devices and databases, which is also contributing to the growth of the market. Additionally, as the coronavirus disease (COVID-19) continues to spread across the globe, there has been a significant increase in the requirement of AIM solutions for operating application programming interfaces (APIs) and other digital and distributed infrastructures. Other factors, including the increasing deployment of wireless 5G networks, along with significant improvements in the information technology (IT) infrastructure, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Server-based
  • Client-based

Breakup by Component:

  • Software
  • Services

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by End Use Industry:

  • BFSI
  • IT and Telecommunication
  • Healthcare
  • Retail
  • Government
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cisco Systems Inc., Fujitsu Limited, International Business Machines Corporation, Informatica LLC, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Salesforce.com Inc., SAP SE, Software AG, TIBCO Software Inc. and Unisys Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global application infrastructure middleware market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global application infrastructure middleware market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global application infrastructure middleware market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global application infrastructure middleware market?
  • 5.What is the breakup of the global application infrastructure middleware market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global application infrastructure middleware market based on the component?
  • 7.What is the breakup of the global application infrastructure middleware market based on the organization size?
  • 8.What is the breakup of the global application infrastructure middleware market based on the end use industry?
  • 9.What are the key regions in the global application infrastructure middleware market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global application infrastructure middleware market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Application Infrastructure Middleware Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Server-based
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Client-based
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Software
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Services
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 IT and Telecommunication
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Retail
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Government
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Others
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Cisco Systems Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Fujitsu Limited
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 International Business Machines Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Informatica LLC
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Microsoft Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Oracle Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Salesforce.com Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 SAP SE
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Software AG
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 TIBCO Software Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Unisys Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
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