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아몬드 가루 시장 보고서 : 유형, 용도, 유통 채널, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Almond Flour Market Report by Type (Natural Almond Flour, Blanched Almond Flour), Application (Bakery, Confectionery, Cosmetics, and Others), Distribution Channel (Online, Offline), End Use (Commercial, Household), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 아몬드 가루 시장 규모는 2024년에 13억 4,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 23억 2,000만 달러에 달하며, 2025-2033년에 5.95%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

아몬드 가루는 물에 불린 아몬드를 갈아서 체에 걸러서 미세한 가루로 만든 것입니다. 비타민 E, 칼로리, 지질, 탄수화물, 식이섬유, 망간, 마그네슘, 구리, 인 등 필수 영양소를 함유하고 있습니다. 저밀도 지단백(LDL) 콜레스테롤을 감소시켜 암, 당뇨병, 뇌졸중, 알츠하이머병과 같은 질병의 위험을 낮추고, 심장 및 소화기 건강을 증진시킵니다. 밀가루나 코코넛 가루에 비해 탄수화물 함량이 적고, 글루텐을 형성하는 단백질이 들어있지 않습니다. 따라서 빵가루의 대체품으로 생선, 닭고기, 소고기 등 육류 요리에 폭넓게 활용되고 있습니다.

아몬드 가루 시장 동향

현재 전 세계에서 1인당 소득이 증가하고 생활수준이 향상됨에 따라 소비자의 취향이 크게 변화하고 있습니다. 이는 아몬드 꽃 기반 제품 섭취의 건강상 이점에 대한 개인의 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 이 외에도 설사, 복부 팽만감, 가스, 빈혈, 성장 장애를 유발하는 셀리악병의 유병률이 크게 증가하고 있습니다. 그 결과, 소화기 증상 완화, 만성 염증 감소, 에너지 증진, 체중 감소 촉진 등의 건강상 이점으로 인해 전 세계에서 무글루텐 식단의 채택이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 아몬드 꽃은 전 세계 식품 및 음료(F&B) 산업에서 케이크, 쿠키, 빵, 페이스트리 등 베이커리 제품 제조에 중요한 원료로 널리 사용되고 있습니다. 이는 화장품 업계에서 로션, 크림 등 다양한 스킨케어 제품 배합에 대한 제품 채택 확대와 함께 좋은 시장 전망을 낳고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 아몬드 가루 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 성장하는가?
  • COVID-19가 아몬드 꽃 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 용도에 따른 시장 분석은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 최종 용도별 시장 분석은?
  • 산업 밸류체인의 다양한 단계는?
  • 산업의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 아몬드 가루 시장의 구조와 주요 진출 기업은?
  • 산업의 경쟁 정도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 아몬드 가루 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 천연 아몬드 가루
  • 블랜치드 아몬드 가루

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 베이커리
  • 제과
  • 화장품
  • 기타

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 온라인
  • 오프라인

제9장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 상용
  • 가정용

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Anthony's Goods(Associated British Foods plc)
    • Barney Butter
    • Blue Diamond Growers
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Goindiaorganic
    • Honest to Goodness
    • King Arthur Baking Company Inc.
    • McKenzie's Foods
    • NOW Foods
    • Olam International
    • Oleander Bio SA
    • Rolling Hills Nut Company
    • Shiloh Farms
    • Treehouse Almonds
    • WellBees
KSA 25.10.16

The global almond flour market size reached USD 1.34 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.32 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.95% during 2025-2033.

Almond flour is obtained from blanched almonds that are grounded and sieved into fine flour. It provides essential nutrients, such as vitamin E, calories, fat, carbohydrates, dietary fiber, manganese, magnesium, copper, and phosphorus. It assists in reducing low-density lipoprotein (LDL) cholesterol; lowering the risk of diseases like cancer, diabetes, stroke, and Alzheimer's disease; and improving heart and digestive health. As compared to wheat and coconut flour, it has lesser carbohydrate content and does not contain gluten-forming proteins. As a result, it is extensively utilized as an alternative to breadcrumbs to coat meats like fish, chicken, and beef.

Almond Flour Market Trends:

Presently, there is a considerable change in consumer preferences on account of inflating per capita income and improving standards of living across the globe. This, in confluence with the rising awareness among individuals about the health benefits of consuming almond flour-based products, represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Besides this, there is a significant increase in the prevalence of the celiac disease that causes diarrhea, bloating, gas, anemia, and growth issues. This has resulted in the growing adoption of a gluten-free diet around the world due to its health benefits, such as easing digestive symptoms, reducing chronic inflammation, boosting energy, and promoting weight loss, which is contributing to market growth. Moreover, almond flour is widely used as a key ingredient in the food and beverage (F&B) industry worldwide for the preparation of bakery products like cakes, cookies, bread, and pastries. This, coupled with the expanding product employment in the cosmetics industry for the formulation of various skincare products, such as lotion and cream, is creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Natural Almond Flour
  • Blanched Almond Flour

Breakup by Application:

  • Bakery
  • Confectionery
  • Cosmetics
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Breakup by End Use:

  • Commercial
  • Household

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anthony's Goods (Associated British Foods plc), Barney Butter, Blue Diamond Growers, Bob's Red Mill Natural Foods, Goindiaorganic, Honest to Goodness, King Arthur Baking Company Inc., McKenzie's Foods, NOW Foods, Olam International, Oleander Bio SA, Rolling Hills Nut Company, Shiloh Farms, Treehouse Almonds and WellBees.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global almond flour market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global almond flour market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What is the breakup of the market based on the end use?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global almond flour market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Almond Flour Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Natural Almond Flour
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Blanched Almond Flour
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Bakery
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Confectionery
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Cosmetics
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Offline
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use

  • 9.1 Commercial
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Household
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Anthony's Goods (Associated British Foods plc)
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Barney Butter
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Blue Diamond Growers
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Bob's Red Mill Natural Foods
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Goindiaorganic
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Honest to Goodness
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 King Arthur Baking Company Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 McKenzie's Foods
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 NOW Foods
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Olam International
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Oleander Bio SA
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Rolling Hills Nut Company
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Shiloh Farms
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
    • 15.3.14 Treehouse Almonds
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
    • 15.3.15 WellBees
      • 15.3.15.1 Company Overview
      • 15.3.15.2 Product Portfolio
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