시장보고서
상품코드
1831979

지방 대체제 시장 보고서 : 유형, 공급원, 형태, 용도, 지역별2025-2033

Fat Replacers Market Report by Type (Carbohydrate, Protein, Lipid, and Others), Source (Plant, Animal), Form (Liquid, Powder), Application (Processed Meat, Bakery and Confectionery, Beverages, Convenience Food), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 지방 대체제 시장 규모는 2024년 32억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장이 43억 달러에 달하고, 2025-2033년 3.4%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

지방 대체제는 고지방 식품과 유사한 맛과 식감을 제공하지만 칼로리는 낮은 비지방 물질입니다. 옥수수, 시리얼, 시리얼, 곡물 등의 전분질 식품이나 달걀 흰자, 우유 유청을 개량하거나 식물성 기름의 트리글리세리드를 대체하여 만들어집니다. 냉동 디저트, 가공육, 치즈, 사워크림 등 다양한 식품에 배합되어 지방 함량을 낮추고 있습니다. 또한, 구운 과자, 요구르트, 마가린, 샐러드 드레싱, 소스, 그레이비 소스, 스낵 칩, 각종 조리된 식품(RTE)에도 함유되어 있습니다.

지방 대체제 시장 동향 :

식생활 패턴의 변화, 건강에 대한 관심 증가, 지방 대체 식품에 대한 개인들의 수용 의지 증가 등을 배경으로 저지방 및 무지방 식품에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 지방 대체제는 칼로리 조절과 체중 감량 및 유지를 촉진하면서 음식의 맛을 유지하는 안전하고 효과적인 수단을 제공합니다. 이는 체중 감량 전략에 대한 관심 증가와 개인의 건강 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 지방 대체제에 대한 수요를 견인하고 있습니다. 이와는 별도로, 지방 대체제는 건강한 생활 습관과 함께 비만과 그 합병증에 효과적으로 대처할 수 있습니다. 또한, 헤모글로빈 A1c(HbA1c) 감소, 지질 수치 및 수축기 혈압 감소, 심혈관 질환(CVD) 및 2형 당뇨병의 위험 감소에도 도움이 됩니다. 또한, 고비중 지단백질(HDL) 수치를 높이고 내당능을 개선하는 데 도움이 됩니다. 이처럼 지방 대체제의 장점에 대한 인식이 높아지면서 비만과 만성질환의 유병률이 높아지는 것은 전 세계적으로 지방 대체제에 대한 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 지방 대체제 시장 규모는?
  • 지방 대체제 시장 전망은?
  • 지방 대체제 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 지방 대체제 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 지방 대체제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 지방 대체제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 탄수화물
  • 단백질
  • 지질
  • 기타

제7장 시장 분석 : 소스별

  • 식물
  • 동물

제8장 시장 분석 : 형태별

  • 액체
  • 분말

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 가공육
  • 빵 및 제과
  • 음료
  • 편의점 식품

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Ashland
    • Cargill Incorporated
    • Corbion N.V.
    • CP Kelco U.S. Inc.(J.M. Huber Corporation)
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Fiberstar Inc.
    • Ingredion Incorporated
    • Kerry Group plc
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Tate & Lyle PLC
    • Ulrick & Short
LSH 25.10.21

The global fat replacers market size reached USD 3.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.4% during 2025-2033.

Fat replacers are nonfat substances that provide a taste and texture similar to high-fat foods but with fewer calories. They are made from starchy foods, such as corn, cereals, and grains, or by modifying egg white or whey from milk, or replacing triglycerides in vegetable oils. They are incorporated into a variety of food products like frozen desserts, processed meats, cheese, and sour cream to lower the fat content. They can also be found in baked goods, yogurt, margarine, salad dressing, sauces, gravies, snack chips, and various ready-to-eat (RTE) items.

Fat Replacers Market Trends:

The escalating demand for reduced-fat and fat-free food items on account of changing dietary patterns, rising health concerns, and increasing willingness among individuals to accept fat substitutes represents one of the key factors impelling the market growth. Moreover, fat replacers offer a safe and effective means of maintaining the palatability of food while promoting calorie control and weight loss and maintenance. This, in confluence with the increasing focus on weight-loss strategies and the rising health consciousness among individuals, is driving the demand for fat replacers across the globe. Apart from this, fat replacers, coupled with a healthy lifestyle, can effectively combat obesity and its complications. They also assist in decreasing hemoglobin A1c (HbA1c), lowering lipid levels and systolic blood pressure, and reducing the risk of cardiovascular diseases (CVDs) and type 2 diabetes. In addition, they aid in increasing high-density lipoprotein (HDL) levels and improving glucose tolerance. Thus, the growing prevalence of obesity and chronic diseases, along with the increasing awareness about the benefits of fat replacers, is creating a positive influence on the demand for fat replacers across the globe.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Carbohydrate
  • Protein
  • Lipid
  • Others

Breakup by Source:

  • Plant
  • Animal

Breakup by Form:

  • Liquid
  • Powder

Breakup by Application:

  • Processed Meat
  • Bakery and Confectionery
  • Beverages
  • Convenience Food

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Ashland, Cargill Incorporated, Corbion N.V., CP Kelco U.S. Inc. (J.M. Huber Corporation), DuPont de Nemours Inc., Fiberstar Inc., Ingredion Incorporated, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Tate & Lyle PLC and Ulrick & Short.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the fat replacers market?
  • 2.What is the future outlook of fat replacers market?
  • 3.What are the key factors driving the fat replacers market?
  • 4.Which region accounts for the largest fat replacers market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global fat replacers market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Fat Replacers Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Carbohydrate
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Protein
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Lipid
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Plant
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Animal
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Form

  • 8.1 Liquid
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Powder
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Processed Meat
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Bakery and Confectionery
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Beverages
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Convenience Food
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Ashland
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Cargill Incorporated
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Corbion N.V.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
    • 15.3.5 CP Kelco U.S. Inc. (J.M. Huber Corporation)
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 DuPont de Nemours Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Fiberstar Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Ingredion Incorporated
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Kerry Group plc
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Koninklijke DSM N.V.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Tate & Lyle PLC
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Ulrick & Short
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제