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벼 종자 시장 보고서 : 유형별, 알갱이 사이즈별, 교배 기술별, 처리별, 지역별(2025-2033년)

Rice Seed Market Report by Type (Open Pollinated, Hybrid), Grain Size (Long, Medium, Short), Hybridization Technique (Two-Line System, Three-Line System), Treatment (Treated, Untreated), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 벼 종자 시장 규모는 2024년 76억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 118억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.81%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

볍씨는 겉껍질과 단일 쌀알을 가진 통곡물입니다. 일반적으로 알보리오, 바스마티, 현미, 백미, 자스민 등의 볍씨가 있습니다. 이 종자는 자연적으로 개방수분에 의해 생산되거나 하이브리드 기술을 이용하여 인공적으로 생산되며, 장립종, 중립종, 단립종 등이 있습니다. 개방수분 품종(OPV)은 모(母)벼의 자연수분에 의해 생산된 종자를 포함합니다. 한편, 잡종종자는 다른 품종의 벼 꽃가루를 수정시킨 순혈 무균 벼 종자를 포함합니다. 벼 종자에는 비유전자변형과 유전자변형 종자가 있으며, 유전자변형 종자는 작물의 기능적 특성을 향상시키기 위해 유전자변형이 이루어집니다.

벼 종자 시장 동향 :

세계적으로 주식 작물인 쌀의 소비가 증가하고 있는 것은 시장 성장에 밝은 전망을 가져다주는 중요한 요인 중 하나입니다. 유기농 쌀을 기반으로 한 농법의 채택이 증가함에 따라 대중 증가하는 식량 수요를 충족시키기 위해 OPV 종자에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 하이브리드 벼 종자의 보급이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 세균성 병원균에 대한 내성을 가진 종자를 생산하기 위한 미생물학 및 유전체학 활용 등 다양한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 제품 제조업체들은 또한 벼 유전자 분석을 개선하고 원하는 종자 특성을 생성하기 위해 실리콘 매핑 및 어레이화 기술을 활용하고 있습니다. 다른 요인으로는 특히 신흥 경제국에서 농업의 괄목할 만한 성장, 하이브리드 종자 재배를 촉진하기 위한 정부의 다양한 작물 개발 프로그램 시행 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 벼 종자 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 벼 종자 시장의 예상 성장률은?
  • 코로나19가 세계 벼 종자 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 벼 종자 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 세계 벼 종자 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 벼 종자 시장의 입자 크기별 분류는?
  • 세계 벼 종자 시장의 교배 기술별 분류는?
  • 세계 벼 종자 시장의 가공별 분류는?
  • 세계 벼 종자 시장의 주요 지역은?
  • 세계 벼 종자 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 벼 종자 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • Open Pollinated
  • 하이브리드
    • 주요 부문
      • Transgenic
      • Non-Transgenic

제7장 시장 분석 : 알갱이 사이즈별

  • 장립종
  • 중립종
  • 단립종

제8장 시장 분석 : 교배 기술별

  • 2라인 시스템
  • 3라인 시스템

제9장 시장 분석 : 처리별

  • 처리
  • 미처리

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Corteva Inc.
    • Limagrain
    • Mahyco Private Limited
    • Nuziveedu Seeds Limited(NSL Group of Companies Pvt Ltd.)
    • Rallis India Limited(Tata Chemicals Limited)
    • Rasi Seeds(P) Ltd.
    • Savannah Seeds Private Limited(RiceTec AG)
    • SL Agritech Corporation
    • Syngenta Group(China National Chemical Corporation)
    • UPL Limited
LSH

The global rice seed market size reached USD 7.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 11.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.81% during 2025-2033.

Rice seed is the whole cereal grain with the outer hull and a single rice kernel. They are commonly available in arborio, basmati, brown, white and jasmine rice seed variants. These seeds are naturally produced through open-pollination or are artificially manufactured using hybrid technologies in long, medium and short grain sizes. The open-pollinated variety (OPV) includes the seeds produced through the natural pollination of the parent rice plant. On the other hand, hybrid seeds include purebred sterile rice seeds fertilized with pollen from a different rice variety. Rice seeds are also available in non-transgenic and transgenic variants, which are genetically modified to enhance the functional properties of the crop.

Rice Seed Market Trends:

The increasing consumption of rice as a staple food crop across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market growth. With the rising adoption of organic rice-based farming practices, there is an increasing demand for OPV seeds to meet the ever-growing food requirements of the masses. Moreover, the widespread adoption of hybrid rice seeds is providing a thrust to the market growth. Various technological advancements, such as the utilization of microbiology and genomics to produce seeds with inherited resistance to bacterial blight pathogens, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also utilizing silico mapping and arraying technologies for improved analysis of the rice gene and producing desired seed characteristics. Other factors, including significant growth in the agriculture industry, especially in the developing economies, along with the implementation of various crop development programs by the government to promote the cultivation of hybrid seeds, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Open Pollinated
  • Hybrid
    • Transgenic
    • Non-Transgenic

Breakup by Grain Size:

  • Long
  • Medium
  • Short

Breakup by Hybridization Technique:

  • Two-Line System
  • Three-Line System

Breakup by Treatment:

  • Treated
  • Untreated

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BASF SE, Bayer AG, Corteva Inc., Limagrain, Mahyco Private Limited, Nuziveedu Seeds Limited (NSL Group of Companies Pvt Ltd.), Rallis India Limited (Tata Chemicals Limited), Rasi Seeds (P) Ltd., Savannah Seeds Private Limited (RiceTec AG), SL Agritech Corporation, Syngenta Group (China National Chemical Corporation) and UPL Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global rice seed market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global rice seed market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global rice seed market?
  • 4.What are the key factors driving the global rice seed market?
  • 5.What is the breakup of the global rice seed market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global rice seed market based on the grain size?
  • 7.What is the breakup of the global rice seed market based on the hybridization technique?
  • 8.What is the breakup of the global rice seed market based on the treatment?
  • 9.What are the key regions in the global rice seed market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global rice seed market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Rice Seed Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Open Pollinated
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Hybrid
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Transgenic
      • 6.2.2.2 Non-Transgenic
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Grain Size

  • 7.1 Long
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Short
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Hybridization Technique

  • 8.1 Two-Line System
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Three-Line System
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Treatment

  • 9.1 Treated
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Untreated
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 BASF SE
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Bayer AG
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Corteva Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 Limagrain
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Mahyco Private Limited
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Nuziveedu Seeds Limited (NSL Group of Companies Pvt Ltd.)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Rallis India Limited (Tata Chemicals Limited)
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Rasi Seeds (P) Ltd.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Savannah Seeds Private Limited (RiceTec AG)
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 SL Agritech Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Syngenta Group (China National Chemical Corporation)
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 SWOT Analysis
    • 15.3.12 UPL Limited
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
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