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설탕 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형, 형태, 최종 용도 분야, 원료, 지역별(2025-2033년)

Sugar Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Form, End-Use Sector, Source, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 124 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

설탕 세계 시장 규모는 2024년에 1억 9,490만 톤이었습니다. IMARC Group은 향후 2033년에는 2억 2,310만 톤에 이르며 2025-2033년의 CAGR은 1.36%가 될 것으로 예측했습니다. 현재 브라질이 시장을 독점하고 있으며 2024년에는 25.0%라는 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 개인들 사이에서 다양한 가공 식품의 소비가 늘고 있는 것, 제약 업계에서 채용이 증가하고 있는 것, 다양한 유통 채널을 통해 널리 이용가능한 것 등이 브라질 시장의 성장을 뒷받침하는 주요 요인이 되고 있습니다.

설탕은 사탕수수와 사탕무에서 생산되며 포도당과 과당 분자로 구성된 무색 투명하고 수용성 감미료입니다. 백설탕이나 흑설탕으로 널리 유통되고 있으며, 꿀, 과일, 야채, 우유 등에도 자연스럽게 포함되어 있습니다. 칼로리가 높고 탄수화물이므로 신체에 즉시 에너지를 공급하는 데 도움이 됩니다. 또한 저혈압과 저혈당 관리, 장내 환경 개선에도 도움이 됩니다. 이 외에 식품에 맛과 두께를 주어 곰팡이의 발생을 막는 것과 동시에 보존료로서도 기능합니다.

현재 주스, 쉐이크, 콜드 음료, 스포츠 음료 등 많은 음료로 설탕 사용이 증가하고 있는 것이 시장 성장에 기여하는 주요 요인 중 하나가 되고 있습니다. 이 외에도 피부의 표층을 벗기고 오래된 각질을 제거하기위한 스킨 케어 제품에 설탕의 채용이 증가하고 있으며 시장 전망을 긍정적으로 만듭니다. 또한, 항생제 및 기침 시럽을 생산하는 제약 업계에서 설탕 사용량이 증가하면서 시장 성장이 강화되고 있습니다. 이 외에도 다양한 소비자층을 유치하기 위해 사탕과 초콜릿 바 제조에 설탕을 사용하는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칩니다. 또한 베이커리 제품에서 백설탕 수요가 증가함에 따라 시장 성장이 뒷받침되고 있습니다.

설탕 시장 동향,촉진요인:

음료 소비 증가는 설탕 판매에 긍정적 영향을 미치고 있습니다.

설탕은 달콤한 맛을 제공하고 음료의 색상을 향상시키기 위해 다양한 음료에 널리 사용됩니다. 또, 입맛과 보존성을 높이고, 신맛의 밸런스를 맞추고, 다양한 음료에 점성이나 농도를 제공하는 역할도 완수하고 있습니다. 이 외에도 모히토, 칵테일, 칵테일, 에너지 음료, 스포츠 음료, 셰이크 등 수많은 음료에 대한 수요가 세계적으로 증가하고 있다는 점도 시장 성장을 지원하고 있습니다. 게다가 가정에서 일상적으로 차나 커피에 설탕을 넣는 소비가 늘고 있는 것도 시장의 성장을 강화하고 있습니다.

퍼스널케어 제품의 판매 증가가 시장 성장을 자극

피부에 해를 끼치지 않고 알레르기를 일으키지 않는 퍼스널케어 제품의 천연 성분에 대한 소비자의 선호도 증가는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 그 결과, 노화의 징후를 억제하면서 부드럽고 촉촉한 피부를 제공하는 데 도움이 스크럽의 설탕 수요가 증가하고 있습니다. 또한 피부의 오래된 각질을 제거하고 머리카락이 없어지는 것을 방지하고 실크 같은 질감을주는 데 도움이 됩니다. 이것은 피부 톤을 밝게 하기 위해 설탕의 사용이 증가하고 있는 것과 함께 시장의 성장을 가속하고 있습니다.

다양한 유통 채널을 통한 광범위한 가용성이 설탕 수요를 촉진

현재 다양한 유통 채널에서 설탕을 광범위하게 이용할 수 있어 시장 성장이 강화되고 있습니다. 또한 설탕은 경제적이고 쉽게 사용할 수 있으므로 전 세계 개인에게 편리함과 편안함을 제공합니다. 이에 따라 설탕은 매일 사용되는 필수 제품이며 다양한 소비자층을 끌어들이기 위해 다양한 색상, 모양, 식감으로 구할 수 있습니다. 이와는 별도로 세계 온라인 플랫폼을 통한 설탕 판매 증가가 시장 성장을 가속하고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 설탕 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 수량 동향
    • 금액 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격구조
    • 가격 동향
  • 시장 분석 : 제품 유형별
  • 시장 분석 : 형태별
  • 시장 분석 : 용도별
  • 시장 분석 : 원료별
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 예측
  • 수입과 수출
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
    • 원재료 조달
    • 제조
    • 마케팅
    • 유통
    • 수출
    • 최종 용도
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 경쟁도
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
  • 시장 성장 촉진요인과 성공 요인

제6장 시장 내역: 제품 유형별

  • 백설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 브라운설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 액체 설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 형태별

  • 그라뉴 설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 가루 설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 시럽 설탕
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 음식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 의약품 및 퍼스널케어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 가정용
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 원료별

  • 사탕수수
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 설탕 비트
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 브라질
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 인도
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 미국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽연합
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 태국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제12장 설탕 제조

  • 제품 개요
  • 상세한 프로세스 흐름
  • 다양한 유형의 단위 조작
  • 매스 밸런스와 원재료 요건

제13장 프로젝트의 상세·필요조건·비용

  • 토지 요건과 비용
  • 건설 요건과 비용
  • 공장의 기계
  • 원재료 요건과 지출
  • 포장 요건과 지출
  • 운송 요건과 지출
  • 유틸리티 요건과 지출
  • 인원 요건과 지출
  • 기타 설비투자

제14장 대출과 자금 지원

제15장 프로젝트의 경제성

  • 프로젝트의 자본 비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급 체인의 각 단계에서의 제품 가격과 마진
  • 과세 및 감가상각
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제16장 주요 기업 프로파일

  • Suedzucker AG
  • Tereos
  • Cosan
  • Mitr Phol Sugar Corporation., Ltd.
  • Associated British Foods
  • Nordzucker AG
  • Biosev(Louis-Dreyfus)
  • Wilmar International Limited
  • Thai Roong Ruang Group
SHW 25.03.10

The global sugar market size was valued at 194.9 Million Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach 223.1 Million Tons by 2033, exhibiting a CAGR of 1.36% during 2025-2033. Brazil currently dominates the market, holding a significant market share of 25.0% in 2024. The growing consumption of various processed food products among individuals, rising adoption in the pharmaceutical industry, and wide availability through various distribution channels represents some of the major factors bolstering the growth of the market in Brazil.

Sugar is a natural, colorless, water soluble, and sweet-tasting substance that is produced from sugarcane and sugar beet and comprises glucose and fructose molecules. It is widely available as white and brown sugar and naturally available in honey, fruits, vegetables, and milk. It is high in calories and carbohydrates that assist in providing instant energy to the body. It is also beneficial in managing low blood pressure or hypoglycemia and improving gut health. Besides this, it aids in adding taste, and thickness to food products and preventing mold formation while acting as a preservative.

At present, the rising utilization of sugar in numerous beverages, such as juices, shakes, and cold and sports drinks, represents one of the key factors contributing to the growth of the market. Besides this, the growing adoption of sugar in skin care products to exfoliate the top layer of skin and remove dead skin cells is offering a positive market outlook. Additionally, the increasing usage of sugar in the pharmaceutical industry to manufacture antibiotics and cough syrups is strengthening the growth of the market. Apart from this, the growing employment of sugar in producing candies and chocolate bars to attract a wide consumer base is positively influencing the market. Furthermore, the rising demand for white sugar in bakery products is propelling the growth of the market.

Sugar Market Trends/Drivers:

Increasing consumption of beverages is positively influencing the sales of sugar

Sugar is widely utilized in various beverages to provide a sweet taste and enhance the color of the drink. It also assists in increasing the palatability and shelf life, balancing the acidity, and providing viscosity or thickness in a wide variety of drinks. Apart from this, the rising demand for numerous drinks, such as mojitos, cocktails, mocktails, energy drinks, sports drinks, and shakes, among individuals across the globe is supporting the growth of the market. In addition, the increasing consumption of sugar in tea and coffee in households daily is strengthening the growth of the market.

Rising sales of personal care products stimulating the market growth

The rising consumer preference for natural ingredients in personal care products that do not harm the skin or cause allergies is strengthening the growth of the market. As a result, there is a rise in the demand for sugar in scrubs as it assists in providing smooth and moisturized skin while reducing the signs of aging. It also aids in removing layers of dead cells on the skin and adding silky texture to hair by preventing limpness. This, coupled with the increasing utilization of sugar to lighten and brighten the skin tone, is propelling the growth of the market.

Wide availability through different distribution channels catalyzing the demand for sugar

At present, the wide availability of sugar across various distribution channels is strengthening the growth of the market. Moreover, sugar is economical and its easy availability provides convenience and comfort to individuals across the globe. In line with this, it is an essential product that is utilized daily and available in different colors, forms, and textures to attract a wide consumer base. Apart from this, the rising sales of sugar through online platforms around the world is propelling the growth of the market.

Sugar Industry Segmentation:

Breakup by Product Type:

White Sugar

Brown Sugar

Liquid Sugar

White sugar is dominating the sugar market

Brown sugar is a rich source of minerals, such as iron and calcium, and has a different color and flavor as compared to white sugar. It assists in reducing fatigue and maintaining healthy red blood cells (RBCs) in the body. Besides this, the rising adoption of brown sugar among health-conscious individuals, as it aids in strengthening bones and teeth, is impelling the growth of the market.

Liquid sugar is generally used to enhance the taste and color of various food items, particularly bakery products. In addition, it assists in preventing food from drying out and extending the shelf life of different products.

Breakup by Form:

Granulated Sugar

Powdered Sugar

Syrup Sugar

Granulated sugar holds the largest share in the sugar market

Powdered sugar easily dissolves at room temperature and provides a smooth texture to the product. In addition, it is used in cakes, cookies, and muffins as an alternative to regular granulated sugar.

Syrup sugar is less processed, has a lower glycemic index and a longer shelf life as compared to granulated sugar. Moreover, the rising preference for syrup sugar in beverages and baked goods due to its easy dissolving property is strengthening the growth of the market.

Breakup by End-Use Sector:

Food and Beverages

Pharma and Personal Care

Household

Food and beverages account for the majority of the market share

It is also utilized in pharma as an excipient to add bulk and consistency to tablets, and assist with appearance and ease of transport and storage. Besides this, it is used in personal care products on account of its exfoliating capabilities.

Sugar is also used to prepare daily beverage items, such as tea, coffee, juice, and milkshakes in households. In addition, the growing demand for sugar, as it assists in enhancing the flavor of a product by providing a sweet taste, is creating a positive market outlook.

Breakup by Source:

Sugarcane

Sugar Beet

Sugarcane represents the leading source for sugar production

Technological advancements in the production of sugarcane crops to enhance their quality and yield is impelling the growth of the market. There is a rise in the utilization of sugarcane due to the increasing demand for sugar among individuals around the world.

Sugar beet is rapidly gaining popularity as it consumes less water compared to sugarcane, which is impelling the growth of the market. In addition, key manufacturers are encouraging the adoption of sugar beet by constructing factories or manufacturing plants, which is propelling the growth of the market.

Breakup by Region:

Brazil

India

United States

European Union

China

Thailand

Others

Brazil exhibits a clear dominance in the market, accounting for the largest sugar market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Brazil, India, the United States, the European Union, China, Thailand, and others. Brazil held the biggest share in the market as it is the leading producer of sugar due to the favorable climatic conditions. Moreover, governing agencies of the country are implementing stringent rules and regulations and providing subsidies to encourage local output, which is supporting the growth of the market. In addition, the growing demand for beverages and confectioneries among individuals in the country is offering a favorable market outlook.

Apart from this, other countries, such as India and the United States are also witnessing increasing demand for sugar on account of the rising adoption of processed food products among the masses.

Competitive Landscape:

The global sugar market is experiencing a significant rise as key players operating in the industry are including organic sugar varieties in their existing portfolios to attract health-conscious consumers. Moreover, they are focusing on developing advanced production facilities to increase overall production with less expenditure on raw materials and labor. In addition, collaborations and partnerships among several companies to maintain a competitive edge in the market is impelling the growth of the market. Furthermore, the introduction of innovative products and technological advancements to reduce costs and increase sales of sugar is offering lucrative growth opportunities to key players.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the sugar market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Suedzucker AG

Tereos

Cosan

Mitr Phol Sugar Corporation., Ltd.

Associated British Foods

Nordzucker AG

Biosev (Louis-Dreyfus)

Wilmar International Limited

Thai Roong Ruang Group

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What is sugar?
  • 2. How big is the global sugar market?
  • 3. What is the expected growth rate of the global sugar market during 2025-2033?
  • 4. What are the key factors driving the global sugar market?
  • 5. What is the leading segment of the global sugar market based on product type?
  • 6. What is the leading segment of the global sugar market based on form?
  • 7. What is the leading segment of the global sugar market based on end use sector?
  • 8. What is the leading segment of the global sugar market based on source?
  • 9. What are the key regions in the global sugar market?
  • 10. Who are the key players/companies in the global sugar market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Sugar Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Volume Trends
    • 5.2.2 Value Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Price Analysis
    • 5.4.1 Key Price Indicators
    • 5.4.2 Price Structure
    • 5.4.3 Price Trends
  • 5.5 Market Breakup by Product Type
  • 5.6 Market Breakup by Form
  • 5.7 Market Breakup by End-Use Sector
  • 5.8 Market Breakup by Source
  • 5.9 Market Breakup by Region
  • 5.10 Market Forecast
  • 5.11 Imports and Exports
  • 5.12 SWOT Analysis
    • 5.12.1 Overview
    • 5.12.2 Strengths
    • 5.12.3 Weaknesses
    • 5.12.4 Opportunities
    • 5.12.5 Threats
  • 5.13 Value Chain Analysis
    • 5.13.1 Raw Material Procurement
    • 5.13.2 Manufacturing
    • 5.13.3 Marketing
    • 5.13.4 Distribution
    • 5.13.5 Exports
    • 5.13.6 End-Use
  • 5.14 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.14.1 Overview
    • 5.14.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.14.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.14.4 Degree of Competition
    • 5.14.5 Threat of New Entrants
    • 5.14.6 Threat of Substitutes
  • 5.15 Key Market Drivers and Success Factors

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 White Sugar
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Brown Sugar
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Liquid Sugar
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Granulated Sugar
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Powdered Sugar
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Syrup Sugar
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-Use Sector

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Pharma and Personal Care
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Household
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Source

  • 9.1 Sugarcane
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Sugar Beet
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 Brazil
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 India
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 United States
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 European Union
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 China
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Thailand
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Others
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players

12 Sugar Manufacturing

  • 12.1 Product Overview
  • 12.2 Detailed Process Flow
  • 12.3 Various Types of Unit Operations Involved
  • 12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements

13 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 13.1 Land Requirements and Expenditures
  • 13.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 13.3 Plant Machinery
  • 13.4 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 13.5 Packaging Requirements and Expenditures
  • 13.6 Transportation Requirements and Expenditures
  • 13.7 Utility Requirements and Expenditures
  • 13.8 Manpower Requirements and Expenditures
  • 13.9 Other Capital Investments

14 Loans and Financial Assistance

15 Project Economics

  • 15.1 Capital Cost of the Project
  • 15.2 Techno-Economic Parameters
  • 15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 15.4 Taxation and Depreciation
  • 15.5 Income Projections
  • 15.6 Expenditure Projections
  • 15.7 Financial Analysis
  • 15.8 Profit Analysis

16 Key Player Profiles

  • 16.1 Suedzucker AG
  • 16.2 Tereos
  • 16.3 Cosan
  • 16.4 Mitr Phol Sugar Corporation., Ltd.
  • 16.5 Associated British Foods
  • 16.6 Nordzucker AG
  • 16.7 Biosev (Louis-Dreyfus)
  • 16.8 Wilmar International Limited
  • 16.9 Thai Roong Ruang Group
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