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시장보고서
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B2B 기술 마켓플레이스 : 시장 분석(2024-2030년)B2B Technology Marketplaces Market Report 2024-2030 |
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기업용 마켓플레이스를 통한 소프트웨어 및 하드웨어/서비스의 판매 기회에 대해 분석했으며, 100건의 마켓플레이스와 50사의 마켓플레이스 플랫폼 프로바이더 리스트를 제공합니다.

이 보고서는 IoT 소프트웨어 및 플랫폼에 대한 IoT 애널리틱스의 지속적인 연구의 일환입니다. 이 보고서는 2023년 5월부터 12월까지 실시된 다수의 설문조사, 2차 조사, 정성적 조사(클라우드 전문가, 판매자, 최종사용자 인터뷰)의 결과를 바탕으로 작성되었습니다. 이 보고서에는 B2B 기술 마켓플레이스의 정의, 마켓플레이스 플랫폼 프로바이더, 채택 촉진요인, 경쟁 환경, 주요 트렌드와 동향, 사례 연구 등이 포함되어 있습니다.

디지털 B2B 기술 마켓플레이스는 기술 제품의 기업 간 상거래를 가능하게 하는 온라인 플랫폼입니다. 기술 제품에 특화되어 있으므로 다른 B2B 마켓플레이스와 차별화됩니다.
디지털 B2B 기술 마켓플레이스는 현대 첨단 기술 산업의 중요한 컴포넌트입니다. 기업이 기술 제품을 거래할 수 있는 플랫폼을 제공하여 이 분야의 성장과 혁신에 기여하고 있습니다. 그 영향과 잠재력을 충분히 이해하기 위해서는 더 많은 연구와 분석이 필요합니다.

소프트웨어가 가장 빠르게 성장하는 카테고리로 부상하고 있습니다. 이러한 급격한 성장은 클라우드와 SaaS(Software as a Service) 솔루션의 확산에 힘입은 바 큽니다.
하드웨어가 2022년 B2B 기술 시장 지출의 절반 미만을 차지하며 완만한 성장세를 보이고 있습니다. 이는 높은 초기 비용과 긴 제품수명주기 등의 요인에 기인합니다.
마지막으로 서비스의 성장률은 완만하지만 안정적입니다. 이러한 추세는 유지보수 및 지원을 포함한 '서비스형' 모델의 부상으로 인해 영향을 받고 있습니다.
이 보고서의 분석 대상 기업 중 일부
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This publication analyses the opportunity of selling software and related hardware / services via enterprise marketplaces, including, a 216-page market report, list of 100 marketplaces and 50 marketplace platform providers.
The “B2B Technology Marketplaces Market Report 2024-2030” is part of IoT Analytics' ongoing coverage of IoT software and platforms. The information presented in this report is based on the results of multiple surveys, secondary research, and qualitative research, i.e., interviews with cloud experts, sellers, and end users between May and December 2023. The document includes definitions for the B2B technology marketplace, marketplace platform providers, adoption drivers, competitive landscapes, key trends and developments, and case studies.
Digital B2B Technology Marketplaces are online platforms that enable commercial transactions of technology products between businesses. These platforms are distinct from other types of B2B marketplaces due to their specific focus on technology products.
This analysis does not include B2C technology marketplaces. The functionalities and ecosystems of B2C marketplaces differ significantly from those of B2B marketplaces, as they are designed to cater to individual consumers rather than businesses.
Similarly, B2B non-technology marketplaces are not part of this discussion. The aim is to understand the unique dynamics, challenges, and opportunities within the technology sector.
IoT Analytics excludes single-seller B2B technology marketplaces from this report, as single-seller online platforms are considered eCommerce websites and not marketplaces.
Digital B2B Technology Marketplaces are a significant component of the modern tech sector. They provide a platform for businesses to engage in commercial transactions of technology products, contributing to the growth and innovation in the sector. Further research and analysis are required to fully understand their impact and potential.
Software has emerged as the fastest-growing category. This surge is largely attributed to the widespread adoption of cloud and Software as a Service (SaaS) solutions.
Hardware, while accounting for less than half of the spending in B2B technology marketplaces in 2022, has experienced moderate growth. This is due to factors such as high upfront costs and longer product life cycles.
Lastly, Services have seen a steady, albeit slower, growth. This trend is influenced by the rise of "as-a-servic" models, including maintenance and support.
A selection of companies mentioned in the report.
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