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세계의 IoT 상업화 및 비즈니스 모델 도입(2024년)

IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2024

발행일: | 리서치사: IoT Analytics GmbH | 페이지 정보: 영문 206 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

본 보고서에서는 스마트 커넥티드 IoT 제품의 상업화 프로세스를 6개의 주요 섹션을 따라 분석하여 성공의 특징과 패턴, 빠지기 쉬운 함정, 사례 연구 등을 정리했습니다. 본 보고서에 게재된 정보는 2023년 3분기에 스마트 커넥티드 제품의 OEM100개사를 대상으로 실시한 광범위한 조사에 기초하고 있습니다.

성공 프로젝트와 얻은 학습에 중점을 둔 사례 연구

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게시 기업

  • AWS
  • BMW Group
  • Cisco
  • DMG Mori
  • Hilti
  • IBM
  • John Deere
  • Liebherr
  • Microsoft
  • Oracle
  • Schindler
  • Trumpf
  • UNOX

목차

제1장 주요 요약·조사 하이라이트

제2장 소개

제3장 커넥티드 기기 : 지지의 근거

  • OEM 수익에 대한 커넥티드 제품의 기여(1/3) - 전체/지역
  • OEM 수익에 대한 커넥티드 제품의 기여(2/3) - 산업
  • OEM 수익에 대한 커넥티드 제품의 기여(3/3) 규모/ 고객 유형
  • IoT 제품의 가치(1/5) - 전체
  • IoT 제품의 가치(2/5) - 예 : 고객으로부터 인사이트 취득
  • IoT 제품의 가치(3/5) - 업계별
  • IoT 제품의 가치(4/5) - 지역, 기업 규모, 고객 유형별
  • IoT 제품의 가치(5/5) - 부문별, 연공별
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(1/7) : 개요
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(2/7) : 부문별
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(3/7) : 물리 제품의 제품 설계/엔지니어링
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(4/7) : 소프트웨어의 제품 설계/엔지니어링
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(5/7) : 필드 서비스 업무 및 제조. 프로세스
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(6/7) : 애프터 서비스와 고객 지원
  • IoT 제품이 기업 업무를 어떻게 강화하는지(7/7) : SW/서비스를 판매하기 위한 판매/마케팅 프로세스
  • 예시 : OEM이 자사 기기를 연결하는 경우의 3가지 주요 이점
  • IoT 제품의 이용 데이터를 업무 시스템에 통합(1/2) - 개요
  • IoT 제품의 이용 데이터를 업무 시스템에 통합(2/2) 예

제4장 IoT 제품 개발

  • 스마트 커넥티드 제품의 예산 편성(1/3) - 전체 비용
  • 스마트 커넥티드 제품의 예산 편성(2/3) - 컴포넌트별
  • 스마트 커넥티드 제품의 예산 편성(3/3) - 컴포넌트/부문별
  • 스마트 커넥티드 제품의 컴포넌트의 예산 배분
  • 각 기술 스택층의 조달처
  • 응답자가 사용하는 상위 IoT 벤더(1/3) - 개요
  • 응답자가 사용하는 상위 IoT 벤더(2/3) - 기술 스택별
  • 언급된 오픈소스 툴/벤더
  • 시장 투입까지의 시간(1/5) - 개요
  • 시장 투입까지의 시간(2/5) - 업계 및 지역별
  • 시장 투입까지의 시간(3/5) - 발매년, 비즈니스 모델, 기업 규모별
  • 시장 투입까지의 시간(4/5) - 3년간의 비교
  • 시장 투입까지의 시간(5/5) - 결과 해석
  • 기본 기능 개발 - 개요
  • 셀프 서비스 옵션 제공
  • 사용 상황 대시보드 제공(1/2)
  • 무선(OTA) 업데이트(1/2)
  • 무선(OTA) 업데이트(2/2) - 예

제5장 비즈니스 모델 개발

  • 신제품과 기존 제품(1/2) - 개요
  • 신제품과 기존 제품(2/2) - 산업 및 지역별
  • 커넥티드 제품 기능의 가치(1/3) - 개요
  • 커넥티드 제품 기능의 가치(2/3) - 상세도
  • 커넥티드 제품 기능의 가치(3/3) - 부문별
  • 금속가공기계의 접속제품
  • 원격 서비스/ 원격 제어 : Grupo Cimbali
  • 상태 감시: Trumpf
  • 운용 대시보드 : Konig & Bauer
  • 운용 대시보드 : Liebherr(1/3) : 개요
  • 운용 대시보드 : Liebherr(2/3) : 머신 정보
  • 운용 대시보드 : Liebherr(3/3) : 보고서 정보
  • 에너지 감시 : Liebherr
  • 고객의 사용 상황의 감시(1/2) : 개요
  • 고객의 사용 상황 감시(2/2) : 좋은 예
  • 각 제품 부분의 수익 기여도(1/2) - 수년간
  • 각 제품 부분의 수익 기여도(2/2) - 부문별
  • 비즈니스 모델 혁신(1/3) - 개요
  • 비즈니스 모델 혁신(2/3) - 상세 개요
  • 비즈니스 모델 혁신(3/3) - 업계 관점
  • 추가 비즈니스 모델의 통찰 - 개요
  • 소프트웨어 애드온 제공 및 수익화 - 예: UNOX
  • 고객에게 장비 임대 - 예: Tetra Pak
  • 특정 성능 보증 제공 - 예: Johnson Controls
  • EaaS OEM 채용 상황(1/2) - 개요
  • EaaS OEM 채용 상황(2/2) - 부문별
  • EaaS를 도입하고 있는 기업의 대표적인 4개의 사례
  • 고객에 의한 EaaS 도입
  • 고객에 의한 EaaS 채용의 이유
  • 고객이 EaaS 도입에 소극적인 이유
  • EaaS로의 피벗을 확실히 성공시키기 위해 필요한 액션
  • EaaS에 대한 피벗 성공을 위한 추가 응답자 통찰
  • 예 : 명확한 가치 제안
  • EaaS로의 이행시에 자주 있는 실수
  • EaaS 대응의 인사이트로 이행할 때에 자주 있는 실수

제6장 IoT 제품 상업화

  • 수익화 및 추가 보증(1/2) - 개요
  • 수익화 및 추가 보증(2/2) - 부문별
  • 다양한 솔루션 요소 수익화(1/3) - 오늘
  • 다양한 솔루션 요소 수익화(2/3) - 2년 이내
  • 다양한 솔루션 요소 수익화(3/3) - 예상되는 변화
  • 개요 : 데이터 소유권 및 개인정보
  • 예시 : 커넥티드 제품에 영향을 주는 프라이버시 및 보안법의 예
  • 고객의 채용을 촉진하는 요인
  • 고객의 도입에 관한 우려 사항/장애(1/2) - 개요
  • 고객의 도입에 관한 우려 사항/장애(2/2) - 2020년 이후의 변경사항

제7장 상업화의 성공으로부터의 배움

  • 성공하는 OEM의 5개의 특징
  • 성공한 IoT 상용화의 특징
  • 성공적인 OEM : 프리미엄 모델별 소프트웨어 애드온에 중점을 두고 있음
  • 성공적인 OEM : 고객의 워크플로우 최적화를 지원
  • 예시 : Trumpf 워크플로 최적화
  • 성공적인 OEM : 서비스 도입에서 고객의 장애물을 이해하는 것을 우선
  • 성공적인 OEM : IoT 데이터를 CRM 및 ERP 시스템에 통합
  • 성공적인 OEM : IoT 데이터를 효과적으로 활용하여 판매 및 마케팅을 강화

제8장 사례 연구

  • 커넥티드 제품의 케이스 스터디 1:Hilti power tools
  • 커넥티드 제품의 사례 연구 2: John Deere
  • 커넥티드 제품의 케이스 스터디 3:Schindler elevators
  • 커넥티드 제품의 케이스 스터디 4 : BMW cars
  • 커넥티드 제품의 케이스 스터디 5: UNOX ovens
  • Equipment-as-a-Service의 사례 연구 1: Heller
  • Equipment-as-a-Service의 사례 연구 2: Carrier
  • Equipment-as-a-Service의 사례 연구 3: Mitsubishi

제9장 부록

제10장 조사 방법

제11장 IoT Analytics 정보

JHS 24.02.16

206-page report that analyzes how companies commercialize smart connected IoT products, including success characteristics and patterns, possible pitfalls, case studies, and more.

About the report

The “IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2024” is part of IoT Analytics' ongoing coverage of Industrial IoT and Industry 4.0. The information presented in this report is based on an extensive survey, conducted in Q3 2023, of 100 OEMs of smart, connected products. The purpose of the report is to inform other market participants, most notably other OEMs that start developing their own connected IoT product and their vendors, of the process for creating such products, as well as the benefits they provide. Survey participants were selected randomly, and their knowledge was verified independently. To ensure complete objectivity, IoT Analytics did not alter or supplement any survey results and did not accept participants that were suggested by third parties. The IoT Analytics team added a number of examples to make some of the survey results more "real" for the reader (e.g., pricing examples and examples of specific connected product features introduced by some OEMs).

This publication analyses the process of commercializing smart connected IoT products along 6 main sections:

1. Making the case for connected equipment

  • Revenue contribution
  • Key benefits of connected equipment
  • Key beneficiaries of connected equipment

2. Developing the IoT product

  • Finding the budget
  • Buy vs. build and top vendors used
  • Taking the IoT product to market
  • Developing basic features

3. Developing the business model

  • Positioning the IoT product in the market
  • Prioritizing the use cases and features
  • Determining the revenue streams
  • Innovating the business model
  • Deep dive: Equipment as a Service

4. Commercializing the IoT product

  • Monetizing the IoT product
  • Driving adoption of the IoT product

5. Learning from successful commercialization

6. Case studies highlighting successful projects and learnings

SAMPLE VIEW







Questions answered:

  • How much are connected products contributing to OEM revenue, and how is this expected to change in the future?
  • How are OEMs sourcing their tech stack?
  • Which vendors are being used most often for each part of the tech stack?
  • How valuable have the connected products been for the organization, and which company activities are they improving upon?
  • What is the necessary budget for a company to create smart, connected products from scratch?
  • How are OEMs innovating their business model?
  • What are the biggest factors for driving customer adoption of connected products, and what are the most important concerns/roadblocks?
  • How are OEMs monetizing their solutions?
  • What is the state of Equipment as a Service (EaaS) , including adoption, necessary actions to be successful when pivoting to the model, and common pitfalls to avoid?
  • Which business systems are integrated with the IoT product usage data?
  • What extra features are OEMs offering to their customers on top of their connected products?
  • What are the six main factors that differentiate companies with more successful IoT commercializations?
  • What are some connected product and EaaS case studies?

Companies mentioned:

A selection of companies mentioned in the report.

  • AWS
  • BMW Group
  • Cisco
  • DMG Mori
  • Hilti
  • IBM
  • John Deere
  • Liebherr
  • Microsoft
  • Oracle
  • Schindler
  • Trumpf
  • UNOX

Table of Contents

1. Executive summary and survey highlights

  • Report scope and organization
  • Who participated in this research (selection)?
  • Survey audience overview
  • This report is an update of the "IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2020"
  • Executive Summary
  • Highlight: 6 key insights from the analysis performed in the report
  • Highlight: 5 characteristics of successful OEMs

2. Introduction

  • Starting point: OEMs can tap into nine potential sources of revenue
  • Search terms related to new OEM business models are slowly but steadily trending upwards
  • Conceptual approach-the more connected, the higher the value potential
  • IoT enables OEMs to develop new competitive advantages
  • Universal Robots-an OEM journey in six years
  • Connected products drive an OEM's services business
  • This report takes the reader through the journey of an OEM

3. Making the case for connected equipment

  • Contribution of connected products to OEM revenue (1/3)-overall/regions)
  • Contribution of connected products to OEM revenue (2/3)-industry
  • Contribution of connected products to OEM revenue (3/3)-size/customer type
  • Value of IoT products (1/5)-overall
  • Value of IoT products (2/5)-example: getting insights from customers
  • Value of IoT products (3/5)-by industry
  • Value of IoT products (4/5)-by region, company size, and customer type
  • Value of IoT products (5/5)-by department and seniority
  • How IoT products enhance a company's operations (1/7)-overview
  • How IoT products enhance a company's operations (2/7)-by segment
  • How IoT products enhance a company's operations (3/7): product design/engineering of the physical product
  • How IoT products enhance a company's operations (4/7): product design/engineering of software
  • How IoT products enhance a company's operations (5/7): field service operations and mfg. processes
  • How IoT products enhance a company's operations (6/7): after-sales services and customer support
  • How IoT products enhance a company's operations (7/7): sales/marketing processes to sell SW/services
  • Example: Three main benefits when OEMs connect their equipment
  • Integrating IoT product usage data into business systems (1/2)-overview
  • Integrating IoT product usage data into business systems (2/2)-example

4. Developing the IoT product

  • Budgeting for smart, connected products (1/3)-overall cost
  • Budgeting for smart, connected products (2/3)-by component
  • Budgeting for smart, connected products (3/3)-by component/segment
  • Budget distribution for the components of smart, connected products
  • Procurement sources for each technology stack layer
  • Top IoT vendors used by respondents (1/3)-overview
  • Top IoT vendors used by respondents (2/3)-by tech stack (1/2)
  • Top IoT vendors used by respondents (3/3)-by tech stack (2/2)
  • Open-source tools/vendors mentioned
  • Time to market (1/5)-overview
  • Time to market (2/5)-by industry and region
  • Time to market (3/5)-by launch year, business model, and company size
  • Time to market (4/5)-three-year comparison
  • Time to market (5/5)-our interpretation of the results
  • Developing basic features-overview
  • Providing self-service options
  • Offering a usage dashboard (1/2)
  • Over-the-air (OTA) updates (1/2)
  • Over-the-air (OTA) updates (2/2)-example

5. Developing the business model

  • New vs. existing product (1/2)-overview
  • New vs. existing product (2/2)-by industry and region
  • Value of connected product features (1/3)-overview
  • Value of connected product features (2/3)-detailed view
  • Value of connected product features (3/3)-by segment
  • Connected products in metalworking machines
  • Remote service / Remote control: Grupo Cimbali
  • Condition monitoring: Trumpf
  • Operational dashboard: König & Bauer
  • Operational dashboard: Liebherr (1/3): Overview
  • Operational dashboard: Liebherr (2/3): Machine info
  • Operational dashboard: Liebherr (3/3): Report info
  • Energy monitoring: Liebherr
  • Monitoring customer usage (1/2): overview
  • Monitoring customer usage (2/2): case in point
  • Revenue contribution of each product part (1/2)-through the years
  • Revenue contribution of each product part (2/2)-by segment
  • Business model innovations (1/3)-overview
  • Business model innovations (2/3)-detailed overview
  • Business model innovations (3/3)-industry view
  • Additional business model insights-overview
  • Offering and monetizing software add-ons-example: UNOX
  • Letting the customer lease the equipment-example: Tetra Pak
  • Offering specific performance guarantees-example: Johnson Controls
  • EaaS OEM adoption status (1/2)-overview
  • EaaS OEM adoption status (2/2)-by segment
  • Four prominent examples of companies that have introduced EaaS
  • Customer adoption of EaaS
  • Reasons why customers adopt EaaS
  • Reasons why customers are reluctant to adopt EaaS
  • Necessary actions to guarantee a successful pivot to EaaS
  • Additional respondent insights for a successful pivot to EaaS
  • Example: Having a clear value proposition
  • Common mistakes when transitioning to EaaS
  • Common mistakes when transitioning to EaaS-respondent insights

6. Commercializing the IoT product

  • Monetization and additional guarantees (1/2)-overview
  • Monetization and additional guarantees (2/2)-by segment
  • Monetization of different solution elements (1/3)-today
  • Monetization of different solution elements (2/3)-in two years
  • Monetization of different solution elements (3/3)-expected change
  • Overview-data ownership and privacy
  • Example-privacy and security laws affecting connected products
  • Factors that drive customer adoption (1/2)
  • Factors that drive customer adoption (2/2)
  • Customer adoption concerns/roadblocks (1/2)-overview
  • Customer adoption concerns/roadblocks (2/2)-changes since 2020

7. Learning from successful commercialization

  • Five characteristics of successful OEMs
  • Identifying a successful IoT commercialization
  • Successful OEMs focus on software add-ons with a freemium model
  • Successful OEMs help their customers optimize the workflow
  • Example: Trumpf workflow optimization
  • Successful OEMs prioritize understanding customer hurdles in service adoption
  • Successful OEMs integrate IoT data with CRM and ERP systems
  • Successful OEMs effectively utilize IoT data to boost sales and marketing

8. Case studies

  • Connected products case study 1: Hilti power tools
  • Connected products case study 2: John Deere
  • Connected products case study 3: Schindler elevators
  • Connected products case study 4: BMW cars
  • Connected products case study 5: UNOX ovens
  • Equipment-as-a-Service case study 1: Heller
  • Equipment-as-a-Service case study 2: Carrier
  • Equipment-as-a-Service case study 3: Mitsubishi

9. Appendix

10. Methodology

11. About IoT Analytics

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