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인간 증강 시장 : 유형별, 기능별, 최종 용도별 - 세계 예측(2025-2030년)

Human Augmentation Market by Type (Augmented Reality Device, Biometric System, Exoskeletons), Functionality (Body Worn, Non-Body Worn), End-use - Global Forecast 2025-2030

발행일: | 리서치사: 360iResearch | 페이지 정보: 영문 197 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




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인간 증강 시장의 2023년 시장 규모는 2,558억 4,000만 달러로 평가되었습니다. 2024년에는 2,962억 4,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, CAGR 15.96%로 성장하여 2030년에는 7,214억 4,000만 달러에 달할 전망입니다.

인간 증강이란, 신체적 또는 인지적으로 인간 능력이나 퍼포먼스를 향상시키기 위해서 사용되는 기술이나 테크닉 일입니다. 웨어러블·가젯, 외골격, 브레인·머신·인터페이스, 유전자 강화 등, 폭넓은 용도가 포함됩니다. 이 분야는 특히 장애, 헬스케어, 노동 생산성 분야에서 인간 효율, 건강, 삶의 질을 향상시키는 필요성에 의해서 추진되고 있습니다. 헬스케어와 군 분야는 신체적 퍼포먼스와 의사결정 능력 향상이 가져오는 잠재적인 이점에 의해 중요 최종 용도 범위가 되고 있습니다. 인간 증강 시장은 AI, IoT, 나노테크놀러지등의 기술 진보에 영향을 받아 맞춤형 의료, 학습 환경 강화, 정밀한 휴먼·머신·인터페이스를 필요로 하는 산업 기회를 낳고 있습니다. 하이테크 대형으로부터 투자 증가, 고령자 개호 지원 기기 수요 증가가 시장을 한층 더 지지하고 있습니다. 그러나, 이 분야는 윤리적인 우려, 개발과 실장 고비용, 기술 혁신을 늦출 가능성 있는 엄격한 규제 구조등의 과제에 직면하고 있습니다. 주요 한계로서는 기술 악용 가능성, 특히 브레인·머신·인터페이스에 관한 프라이버시 문제를 들 수 있습니다. 보다 적정 가격 웨어러블·디바이스 개발, 사용자·인터페이스·시스템 개선이 혁신 을 가져올 가능성이 있습니다. 인간 입력을 보다 자연스럽고 효율적으로 해석하는 AI 능력 강화에 관한 연구는 활황을 나타내고 있습니다. 기업은 의료기관과의 공동 프로젝트에 주력 하는 것으로, 의료 요구나 환자 수락 태세와 기술 진보를 보다 합치시킬 수 있다고 생각됩니다. 또한 인지 기능 강화 툴에 의해서 크리에이티브 산업이나 노동자 생산성을 향상시키는 인간 증강을 탐구할 가능성도 있습니다. 시장은 주로 혁신 주도형이며, 신기술, 윤리 지침, 소비자 수용 동향에의 끊임없는 적응을 필요로 하는 다이나믹한 상황입니다. 윤리적인 개발, 비용 효율, 사용자 중심 디자인에 초점을 맞히는 것으로, 기업은 리스크를 경감하면서 인간 증강 가능성을 최대한으로 활용할 수 있습니다.

주요 시장 통계
기준 연[2023) 2,558억 4,000만 달러
예측 연도(2024년) 2,962억 4,000만 달러
예측 연도(2030년) 7,214억 4,000만 달러
CAGR(%) 15.96%

시장 역학 : 급속히 진화하는 인간 증강 시장 주요 시장 인사이트를 공개

인간 증강 시장은 수요 및 공급 다이나믹한 상호작용에 의해서 변모를 이루고 있습니다. 이러한 시장 역학 진화를 이해하는 것으로, 기업은 충분한 정보에 근거한 투자 결정, 전략적 결정 정치화, 그리고 새로운 비즈니스 기회 획득에 대비할 수 있습니다. 이러한 동향을 종합적으로 파악하는 것으로, 기업은 정치적, 지역 목표, 기술적, 사회적, 경제적인 영역에 건너가는 다양한 리스크를 경감할 수 있어 또한 소비자 행동과 그것이 제조 비용이나 구매 동향에 미치는 영향을 보다 명확하게 이해할 수 있습니다.

  • 시장 성장 촉진요인
    • 인지 및 신체 강화 용도에 대한 인식과 수용 증가
    • 의료용 웨어러블 디바이스에 대한 인간 증강 요구 증가
    • 제스처 트래킹을 목적으로 한 항공우주 및 방위 분야에서의 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 인간 증강 기술 개발비 높이
  • 시장 기회
    • 기술적으로 첨단인간 증강 지속적서론
    • 인간 증강 기술 발전을 위한 정부 지원과 민간투자
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 인간 증강 기술 사용에 의한 데이터 유출과 개인정보 누설 리스크

Porter's Five Forces : 인간 증강 시장을 안내하는 전략 툴

Porter's Five Forces 프레임워크는 인간 증강 시장 경쟁 구도를 이해하기 위한 중요 툴입니다. Porter's Five Forces·프레임워크는 기업 경쟁력을 평가해, 전략적 기회를 찾기 위한 명확한 방법을 제공합니다. 이 프레임워크는 기업이 시장내 세력도를 평가해, 신규 사업 수익성을 판단하는데 도움이 됩니다. 이러한 통찰에 의해 기업은 자사 강점을 살려, 약점에 대처해, 잠재적인 과제를 회피할 수 있어보다 강인한 시장에서의 포지셔닝을 확보할 수 있습니다.

PESTLE 분석 : 인간 증강 시장 외부로부터 영향 파악

외부 거시환경 요인은 인간 증강 시장 실적 역학을 형성하는데 있어서 매우 중요 역할을 완수합니다. 정치적, 경제적, 사회적, 기술적, 법적, 환경적 요인 분석은 이러한 영향을 안내하기 위해서 필요한 정보를 제공합니다. PESTLE 요인을 조사하는 것으로, 기업은 잠재적인 리스크와 기회를 보다 좋게 이해할 수 있습니다. 이 분석에 의해 기업은 규제, 소비자 선호도, 경제 동향 변화를 예측해, 앞을 예측한 적극적인 의사결정을 실시할 준비를 할 수 있습니다.

시장 점유율 분석 인간 증강 시장 경쟁 구도 파악

인간 증강 시장 상세한 시장 점유율 분석에 의해 벤더 실적을 종합적으로 평가할 수 있습니다. 기업은 매출, 고객 기반, 성장률등의 주요 지표를 비교하는 것으로, 경쟁상 포지셔닝을 분명히 할 수 있습니다. 이 분석에 의해 시장 집중, 단편화, 통합 동향이 밝혀져, 벤더는 경쟁이 격화하는 가운데 자사 지위를 높이는 전략적 의사결정을 실시하기 위해서 필요한 지견을 얻을 수 있습니다.

FPNV 포지셔닝 매트릭스 인간 증강 시장 벤더 퍼포먼스 평가

FPNV 포지셔닝 매트릭스는 인간 증강 시장에서 벤더를 평가하기 위한 중요 툴입니다. 이 매트릭스에 의해 비즈니스 조직은 벤더 비즈니스 전략과 제품 만족도에 근거해 평가하는 것으로, 목표에 따른 충분한 정보에 근거한 의사결정을 실시할 수 있습니다. 4개 상한은 벤더를 명확하고 정확하게 구분해, 사용자가 전략 목표로 최적인 파트너나 솔루션을 특정하는데 도움이 됩니다.

본 보고서는 주요 주목 분야를 망라한 종합적시장 분석을 제공하고 있습니다 :

1.시장 침투도 : 업계 주요 기업 광범위한 데이터를 포함한 현재 시장 환경 상세한 리뷰.

2.시장 개척도 : 신흥 시장 성장 기회를 특정해, 기존 분야 확대 가능성을 평가해, 향후 성장을 향한 전략적 로드맵을 제공합니다.

3.시장 다양화 : 최근 제품 발매, 미개척 지역, 업계 주요 진보, 시장을 형성하는 전략적 투자를 분석합니다.

4.경쟁 평가와 정보 : 경쟁 구도를 철저하게 분석하고 시장 점유율, 사업 전략, 제품 포트폴리오, 인증, 규제기관 승인, 특허 동향, 주요 기업 기술 진보등을 검증 합니다.

5.제품 개발 및 혁신 : 향후 시장 성장을 가속한다고 기대되는 최첨단 기술, 연구개발 활동, 제품 혁신을 하이라이트 하고 있습니다.

또한 이해관계자가 충분한 정보를 얻은 다음 의사결정 할 수 있도록, 중요 질문에도 답하고 있습니다 :

1.현재 시장 규모와 향후 성장 예측은?

2.최고 투자 기회를 제공하는 제품, 부문, 지역은 어딘가?

3.시장을 형성하는 주요 기술 동향과 규제 영향이란?

4.주요 벤더의 시장 점유율과 경쟁 포지션은?

5.벤더 시장 참여·철퇴 전략 원동력이 되는 수입원과 전략적 기회는 무엇인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

제5장 시장 인사이트

  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
    • 성장 억제요인
    • 기회
    • 과제
  • 시장 세분화 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 법률
    • 환경

제6장 인간 증강 시장 : 유형별

  • 증강현실 디바이스
  • 생체인식 시스템
  • 외골격
  • 지능형 가상 비서
  • 가상현실 디바이스
  • 웨어러블 디바이스

제7장 인간 증강 시장 : 기능별

  • Body Worn
  • Non-Body Worn

제8장 인간 증강 시장 : 최종 용도별

  • 항공우주 및 방위
  • 헬스케어
  • 제조업
  • 미디어 및 엔터테인먼트

제9장 아메리카의 인간 증강 시장

  • 아르헨티나
  • 브라질
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 미국

제10장 아시아태평양의 인간 증강 시장

  • 호주
  • 중국
  • 인도
  • 인도네시아
  • 일본
  • 말레이시아
  • 필리핀
  • 싱가포르
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 베트남

제11장 유럽, 중동 및 아프리카의 인간 증강 시장

  • 덴마크
  • 이집트
  • 핀란드
  • 프랑스
  • 독일
  • 이스라엘
  • 이탈리아
  • 네덜란드
  • 나이지리아
  • 노르웨이
  • 폴란드
  • 카타르
  • 러시아
  • 사우디아라비아
  • 남아프리카공화국
  • 스페인
  • 스웨덴
  • 스위스
  • 터키
  • 아랍에미리트(UAE)
  • 영국

제12장 경쟁 구도

  • 시장 점유율 분석, 2023
  • FPNV 포지셔닝 매트릭스, 2023
  • 경쟁 시나리오 분석

기업 리스트

  • 3M Company
  • Amazon.com, Inc.
  • Apple Inc.
  • AppliedVR, Inc.
  • Aptima, Inc.
  • Atheer, Inc.
  • B-Temia Inc.
  • Charles River Analytics, Inc.
  • Cionic, Inc.
  • Cognitive Mill by AIHunters
  • Continental AG
  • CYBERDYNE Inc.
  • Ekso Bionics Holdings, Inc.
  • Esper Bionics Inc.
  • Fujitsu Limited
  • Garmin Limited
  • General Motors Company
  • Google LLC by Alphabet, Inc.
  • HID Global Corporation by Assa Abloy AB
  • Hocoma AG by DIH International Limited
  • HTC Corporation
  • Hyundai Motor Company
  • IDEMIA Group, S.A.S.
  • Kyocera Corporation
  • Lifesense Group
  • Magic Leap Inc.
  • Meta Platforms, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • NEC Corporation
  • Nvidia Corporation
  • Ottobock SE & Co. KGaA
  • Panasonic Corporation
  • Parker Hannifin Corporation
  • Rewalk Robotics Inc.
  • Rex Bionics Ltd
  • Robert Bosch GmbH
  • RTX Corporation
  • Saab AB
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Soar Technology, Inc.
  • Sony Group Corporation
  • Thales Group
  • Unity Software Inc.
  • Vuzix Corporation
LSH 24.12.06

The Human Augmentation Market was valued at USD 255.84 billion in 2023, expected to reach USD 296.24 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 15.96%, to USD 721.44 billion by 2030.

Human augmentation refers to the techniques and technologies used to enhance human capabilities and performance physically or cognitively. It encompasses a wide array of applications such as wearable gadgets, exoskeletons, brain-machine interfaces, and genetic enhancements. This field is driven by the necessity to improve human efficiency, health, and quality of life, especially in areas of disability, healthcare, and workforce productivity. Healthcare and military sectors represent significant end-use scopes due to the potential benefits of enhanced physical performance and decision-making capabilities. The market for human augmentation is influenced by advancements in technologies like AI, IoT, and nanotechnology, creating opportunities in personalized medicine, enhanced learning environments, and industries requiring precise human-machine interfaces. Growing investments from tech giants and the increasing demand for assistive devices in elder care further propel the market. However, this sector faces challenges such as ethical concerns, high costs of development and implementation, and stringent regulatory frameworks that may slow innovation. Key limitations include the potential for misuse of technology and privacy concerns, particularly with brain-machine interfaces. Innovations are likely in the development of more affordable wearable devices and improved user interface systems. Research is booming in enhancing AI capabilities to interpret human inputs more naturally and efficiently. Businesses could focus on collaborative projects with medical institutions to better align technological advancements with healthcare needs and patient acceptance. Additionally, there is potential to explore human augmentation in enhancing creative industries and workforce productivity through cognitive enhancement tools. The market is predominantly innovation-driven, with a dynamic landscape that requires constant adaptation to emerging technologies, ethical guidelines, and consumer acceptance trends. By focusing on ethical development, cost-effectiveness, and user-centric designs, businesses can harness the full potential of human augmentation while mitigating risks.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 255.84 billion
Estimated Year [2024] USD 296.24 billion
Forecast Year [2030] USD 721.44 billion
CAGR (%) 15.96%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Human Augmentation Market

The Human Augmentation Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Growing awareness and acceptance of cognitive and physical enhancement applications
    • Rising need for human augmentation for medical wearable devices
    • Increasing demand from aerospace & defense for gesture-tracking purposes
  • Market Restraints
    • High cost of development of human augmentation technologies
  • Market Opportunities
    • Continuous introduction of technologically advanced human augmentation
    • Government support and private investments for advancing human augmentation technologies
  • Market Challenges
    • Risk of data and identity breach with the usage of human augmentation technologies

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Human Augmentation Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Human Augmentation Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Human Augmentation Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Human Augmentation Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Human Augmentation Market

A detailed market share analysis in the Human Augmentation Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Human Augmentation Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Human Augmentation Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Human Augmentation Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 3M Company, Amazon.com, Inc., Apple Inc., AppliedVR, Inc., Aptima, Inc., Atheer, Inc., B-Temia Inc., Charles River Analytics, Inc., Cionic, Inc., Cognitive Mill by AIHunters, Continental AG, CYBERDYNE Inc., Ekso Bionics Holdings, Inc., Esper Bionics Inc., Fujitsu Limited, Garmin Limited, General Motors Company, Google LLC by Alphabet, Inc., HID Global Corporation by Assa Abloy AB, Hocoma AG by DIH International Limited, HTC Corporation, Hyundai Motor Company, IDEMIA Group, S.A.S., Kyocera Corporation, Lifesense Group, Magic Leap Inc., Meta Platforms, Inc., Microsoft Corporation, NEC Corporation, Nvidia Corporation, Ottobock SE & Co. KGaA, Panasonic Corporation, Parker Hannifin Corporation, Rewalk Robotics Inc., Rex Bionics Ltd, Robert Bosch GmbH, RTX Corporation, Saab AB, Samsung Electronics Co., Ltd., Soar Technology, Inc., Sony Group Corporation, Thales Group, Unity Software Inc., and Vuzix Corporation.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Human Augmentation Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Augmented Reality Device, Biometric System, Exoskeletons, Intelligent Virtual Assistants, Virtual Reality Device, and Wearable Device.
  • Based on Functionality, market is studied across Body Worn and Non-Body Worn.
  • Based on End-use, market is studied across Aerospace & Defense, Healthcare, Manufacturing, and Media & Entertainment.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Growing awareness and acceptance of cognitive and physical enhancement applications
      • 5.1.1.2. Rising need for human augmentation for medical wearable devices
      • 5.1.1.3. Increasing demand from aerospace & defense for gesture-tracking purposes
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of development of human augmentation technologies
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Continuous introduction of technologically advanced human augmentation
      • 5.1.3.2. Government support and private investments for advancing human augmentation technologies
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Risk of data and identity breach with the usage of human augmentation technologies
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
    • 5.2.1. Type: Expanding usage of augmented reality devices to provide hands-free data access and navigation guidance
    • 5.2.2. Functionality: Increasing usage of body-worn human augmentation to enhance mobility and endurance
    • 5.2.3. End-user: Increasing application of human augmentation technologies in the manufacturing sector to improve worker productivity and efficiency
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Human Augmentation Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Augmented Reality Device
  • 6.3. Biometric System
  • 6.4. Exoskeletons
  • 6.5. Intelligent Virtual Assistants
  • 6.6. Virtual Reality Device
  • 6.7. Wearable Device

7. Human Augmentation Market, by Functionality

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Body Worn
  • 7.3. Non-Body Worn

8. Human Augmentation Market, by End-use

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Aerospace & Defense
  • 8.3. Healthcare
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Media & Entertainment

9. Americas Human Augmentation Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Argentina
  • 9.3. Brazil
  • 9.4. Canada
  • 9.5. Mexico
  • 9.6. United States

10. Asia-Pacific Human Augmentation Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Australia
  • 10.3. China
  • 10.4. India
  • 10.5. Indonesia
  • 10.6. Japan
  • 10.7. Malaysia
  • 10.8. Philippines
  • 10.9. Singapore
  • 10.10. South Korea
  • 10.11. Taiwan
  • 10.12. Thailand
  • 10.13. Vietnam

11. Europe, Middle East & Africa Human Augmentation Market

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Denmark
  • 11.3. Egypt
  • 11.4. Finland
  • 11.5. France
  • 11.6. Germany
  • 11.7. Israel
  • 11.8. Italy
  • 11.9. Netherlands
  • 11.10. Nigeria
  • 11.11. Norway
  • 11.12. Poland
  • 11.13. Qatar
  • 11.14. Russia
  • 11.15. Saudi Arabia
  • 11.16. South Africa
  • 11.17. Spain
  • 11.18. Sweden
  • 11.19. Switzerland
  • 11.20. Turkey
  • 11.21. United Arab Emirates
  • 11.22. United Kingdom

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Market Share Analysis, 2023
  • 12.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 12.3. Competitive Scenario Analysis
    • 12.3.1. Google and Qualcomm Partner to Make RISC-V Chip for Wearable Devices
    • 12.3.2. Vuzix Enters into a Partnership Agreement with Quanta Computer
    • 12.3.3. Humane Officially Launches the AI Pin, its OpenAI-powered Wearable
    • 12.3.4. Enabling Human Connectivity: Phantom Neuro Merges Human Augmentation and IoT
    • 12.3.5. XoMotion Created by SFU Researchers to be World's most Advanced Exoskeleton for Mobility Challenged
    • 12.3.6. DuPont Collaborates with STMicroelectronics (ST) to Develop New Smart Wearable Device Concept for Monitoring Biosignals
    • 12.3.7. Wearable Company Oura Acquires Digital Identification Startup Proxy
    • 12.3.8. EUR 2 Million Funding for Novel Human Augmentation Innovations to Enhance Human Capability in Defense
    • 12.3.9. ARIA Research Receives USD 1.4 Million in Grant Funding to Build Human Augmentation Laboratory in Sydney
    • 12.3.10. Ekso Bionics Announces Acquisition of Human Motion and Control Business Unit Including Indego Product Line from Parker Hannifin Corporation
    • 12.3.11. KYOCERA Introduces New Human Augmentation Technology Prototypes in Japan with Advanced AI to Enhance Human Abilities
    • 12.3.12. Dasa Launches New Innovation Focus Area: Human Augmentation (HA)
    • 12.3.13. A Parisian Startup just Raised USD 45 Million to Build Human Exoskeletons

Companies Mentioned

  • 1. 3M Company
  • 2. Amazon.com, Inc.
  • 3. Apple Inc.
  • 4. AppliedVR, Inc.
  • 5. Aptima, Inc.
  • 6. Atheer, Inc.
  • 7. B-Temia Inc.
  • 8. Charles River Analytics, Inc.
  • 9. Cionic, Inc.
  • 10. Cognitive Mill by AIHunters
  • 11. Continental AG
  • 12. CYBERDYNE Inc.
  • 13. Ekso Bionics Holdings, Inc.
  • 14. Esper Bionics Inc.
  • 15. Fujitsu Limited
  • 16. Garmin Limited
  • 17. General Motors Company
  • 18. Google LLC by Alphabet, Inc.
  • 19. HID Global Corporation by Assa Abloy AB
  • 20. Hocoma AG by DIH International Limited
  • 21. HTC Corporation
  • 22. Hyundai Motor Company
  • 23. IDEMIA Group, S.A.S.
  • 24. Kyocera Corporation
  • 25. Lifesense Group
  • 26. Magic Leap Inc.
  • 27. Meta Platforms, Inc.
  • 28. Microsoft Corporation
  • 29. NEC Corporation
  • 30. Nvidia Corporation
  • 31. Ottobock SE & Co. KGaA
  • 32. Panasonic Corporation
  • 33. Parker Hannifin Corporation
  • 34. Rewalk Robotics Inc.
  • 35. Rex Bionics Ltd
  • 36. Robert Bosch GmbH
  • 37. RTX Corporation
  • 38. Saab AB
  • 39. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 40. Soar Technology, Inc.
  • 41. Sony Group Corporation
  • 42. Thales Group
  • 43. Unity Software Inc.
  • 44. Vuzix Corporation
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