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세계의 3D 및 4D 기술 시장 : 제품, 기술, 용도, 업계별 예측(2025-2030년)

3D & 4D Technology Market by Product (3D & 4D Input Devices, 3D Output Devices), Technology (Gaming, Gesture Recognition, Layout & Animation), Application, Vertical - Global Forecast 2025-2030

발행일: | 리서치사: 360iResearch | 페이지 정보: 영문 180 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




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3D 및 4D 기술 시장은 2023년 3,160억 3,000만 달러로 평가되었으며, 2024년 3,577억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며 복합 연간 성장률(CAGR) 13.64%로 성장하여 2030년에는 7,738억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

3D 및 4D 기술의 범위는 엔터테인먼트, 헬스케어, 건설, 자동차 등 다양한 산업에 걸친 광범위한 용도을 포함합니다. 시간을 통합한 3차원 시각화와 4차원 시뮬레이션을 용이하게 하는 기술로 정의되는 이러한 진보는 소비자 경험과 업무 효율을 향상시킵니다. 그 필요성은 주로 시각화와 인터랙션의 향상에 있어, 3D가 보다 몰입감 있는 체험을 제공하는 게임, 4D이미징이 진단이나 치료 계획을 진보시키는 헬스케어 등의 업계에서는 매우 중요합니다. 최종 용도 분야에서 이러한 기술은 제품 디자인, 가상현실 컨텐츠, 수술 및 인프라 프로젝트에 채택되어 다용도와 혁신 가능성을 보여줍니다.

주요 시장 통계
기준년(2023) 3,160억 3,000만 달러
추정년(2024) 3,577억 2,000만 달러
예측년(2030) 7,738억 2,000만 달러
복합 연간 성장률(CAGR)(%) 13.64%

시장 성장을 가속하는 주요 요인으로는 기술적 진보, 몰입형 체험에 대한 소비자 수요 증가, 처리 및 렌더링 기능의 강화 등이 있습니다. 적인 향상과 함께, 큰 공헌 요인이 되고 있습니다. 강스는 교육 및 교육 애플리케이션 확대, 소매업의 증강현실 강화, 의료 진단 도구 개선에 있습니다.에 대한 투자와 경험의 질을 높이기위한 인공지능의 통합이 포함됩니다.

그러나, 이 시장은 도입 비용의 높이, 이러한 기술을 채용하는 기업의 학습 곡선의 험함, 몰입형 데이터 환경에 관련된 프라이버시의 우려 등의 한계에 직면하고 있습니다. 빠르면 진부화 될 수 있으며 지속적인 투자가 과제가되었습니다.

기술 혁신과 연구개발에서 개척의 여지가 있는 분야에는 비용 효율적인 솔루션 개발, 서로 다른 시스템 간의 상호 운용성 강화, 중소기업의 접근성 향상 등이 있습니다. 치열한 경쟁이 특징이며 기업 매우 전략적 협력과 민첩한 적응 전략이 필요합니다. 몇 가지를 해결할 수 있습니다.

시장 역학 : 급속히 진화하는 3D 및 4D 기술 시장의 주요 시장 인사이트 공개

3D 및 4D 기술 시장은 수요 및 공급의 역동적인 상호작용에 의해 변모를 이루고 있습니다. 세련되고 새로운 비즈니스 기회를 얻는 데 도움이 될 수 있습니다. 이러한 동향을 종합적으로 파악함으로써 기업은 정치적, 지리적, 기술적, 사회적, 경제적 영역에 걸친 다양한 위험을 완화할 수 있으며, 소비자 행동과 이는 제조 비용과 구매 동향에 미치는 영향을 더욱 명확하게 이해할 수 있습니다.

  • 시장 성장 촉진요인
    • 엔터테인먼트 및 게임 업계에서 3D 및 4D 기술 수요 증가
    • 보안 검사용 3D 기술 기반 디바이스에 대한 수요 증가
    • 제조업에 있어서의 3D 프린팅 기술의 채용율의 높이
  • 시장 성장 억제요인
    • 3D 및 4D 기술 디바이스의 고비용
  • 시장 기회
    • 새로운 3D 및 4D 기술 개발을 촉진하기 위한 R&D 투자 증가
    • 헬스케어 분야에서의 3D 및 4D 기술의 이용 확대
  • 시장의 과제
    • 3D 및 4D 기술에 따른 운영상의 제약

Porter's Five Forces : 3D 및 4D 기술 시장을 탐색하는 전략 도구

Porter's Five Forces Framework는 시장 상황경쟁 구도를 이해하는 중요한 도구입니다. Porter's Five Forces Framework는 기업의 경쟁력을 평가하고 전략적 기회를 탐구하는 명확한 기술을 제공합니다. 이 프레임워크는 기업이 시장 내 세력도를 평가하고 신규 사업의 수익성을 판단하는 데 도움이 됩니다. 이러한 인사이트을 통해 기업은 자사의 강점을 활용하고 약점을 해결하고 잠재적인 과제를 피함으로써 보다 강인한 시장에서의 포지셔닝을 확보할 수 있습니다.

PESTLE 분석 : 3D 및 4D 기술 시장에서 외부 영향을 파악

외부 거시 환경 요인은 3D 및 4D 기술 시장의 성과 역학을 형성하는 데 매우 중요한 역할을 합니다. 정치적, 경제적, 사회적, 기술적, 법적, 환경적 요인 분석은 이러한 영향을 탐색하는 데 필요한 정보를 제공합니다. PESTLE 요인을 조사함으로써 기업은 잠재적인 위험과 기회를 더 잘 이해할 수 있습니다. 이 분석을 통해 기업은 규제, 소비자 선호, 경제 동향의 변화를 예측하고 앞으로 예상되는 적극적인 의사 결정을 할 준비가 가능합니다.

시장 점유율 분석 3D 및 4D 기술 시장 경쟁 구도 파악

3D 및 4D 기술 시장의 상세한 시장 점유율 분석을 통해 공급업체의 성과를 종합적으로 평가할 수 있습니다. 기업은 수익, 고객 기반, 성장률 등 주요 지표를 비교하여 경쟁 포지셔닝을 밝힐 수 있습니다. 이 분석을 통해 시장 집중, 단편화, 통합 동향을 밝혀내고 벤더들은 경쟁이 치열해지는 가운데 자사의 지위를 높이는 전략적 의사 결정을 내리는 데 필요한 지식을 얻을 수 있습니다.

FPNV 포지셔닝 매트릭스 3D 및 4D 기술 시장에서 공급업체의 성능 평가

FPNV 포지셔닝 매트릭스는 3D 및 4D 기술 시장에서 벤더를 평가하는 중요한 도구입니다. 이 행렬을 통해 비즈니스 조직은 공급업체의 비즈니스 전략과 제품 만족도를 기준으로 평가하여 목표에 맞는 충분한 정보를 바탕으로 의사 결정을 내릴 수 있습니다. 네 가지 사분면을 통해 공급업체를 명확하고 정확하게 세분화하여 전략 목표에 가장 적합한 파트너 및 솔루션을 파악할 수 있습니다.

전략 분석 및 추천 3D/4D 기술 시장에서 성공을 위한 길을 그리기

3D 및 4D 기술 시장의 전략 분석은 시장에서의 프레즌스 강화를 목표로 하는 기업에 필수적입니다. 이 접근법을 통해 경쟁 구도에서 과제를 극복하고 새로운 비즈니스 기회를 활용하여 장기적인 성공을 거둘 수 있는 시스템을 구축할 수 있습니다.

이 보고서는 주요 관심 분야를 포괄하는 시장의 종합적인 분석을 제공합니다.

1. 시장 침투 : 현재 시장 환경의 상세한 검토, 주요 기업의 광범위한 데이터, 시장 도달범위 및 전반적인 영향력 평가.

2. 시장 개척도 : 신흥 시장의 성장 기회를 파악하고 기존 분야의 확장 가능성을 평가하며 미래 성장을 위한 전략적 로드맵을 제공합니다.

3. 시장 다양화 : 최근 제품 출시, 미개척 지역, 업계의 주요 진보, 시장을 형성하는 전략적 투자를 분석합니다.

4. 경쟁 평가 및 정보 : 경쟁 구도를 철저히 분석하여 시장 점유율, 사업 전략, 제품 포트폴리오, 인증, 규제 당국 승인, 특허 동향, 주요 기업의 기술 진보 등을 검증합니다.

5. 제품 개발 및 혁신 : 미래 시장 성장을 가속할 것으로 예상되는 최첨단 기술, R&D 활동, 제품 혁신을 강조합니다.

또한 이해관계자가 충분한 정보를 얻고 의사결정을 할 수 있도록 중요한 질문에 대답하고 있습니다.

1. 현재 시장 규모와 향후 성장 예측은?

2. 최고의 투자 기회를 제공하는 제품, 부문 및 지역은 어디입니까?

3. 시장을 형성하는 주요 기술 동향과 규제의 영향은?

4. 주요 벤더의 시장 점유율과 경쟁 포지션은?

5. 벤더 시장 진입, 철수 전략의 원동력이 되는 수익원과 전략적 기회는 무엇인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

제5장 시장 인사이트

  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
      • 엔터테인먼트 및 게임 업계에서 3D 및 4D 기술 수요가 증가
      • 보안 검사용 3D 기술 기반 디바이스 수요가 높아지고 있다
      • 제조업 전체에서 3D 프린팅 기술의 채용률이 높다
    • 억제요인
      • 3D 및 4D 기술 디바이스의 고비용
    • 기회
      • 새로운 3D 및 4D 기술 개발을 추진하기 위한 R&D 투자 증가
      • 헬스케어 분야에서의 3D 및 4D 기술의 이용이 급증
    • 과제
      • 3D 및 4D 기술과 관련된 운영상의 제한
  • 시장 세분화 분석
    • 제품 : 신속한 프로토 타이핑과 사용자 정의 제조를 용이하게하는 3D 출력 장치의 새로운 발전
    • 용도 : 스캔용의 3D 및 4D 기술의 이용을 확대해, 디지털 레플리카의 작성의 개발을 가능하게 한다
  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치적
    • 경제
    • 사교
    • 기술적
    • 법률상
    • 환경

제6장 3D 및 4D 기술 시장 : 제품별

  • 3D 및 4D 입력 장치
    • 3D & 4D카메라
    • 3D & 4D 스캐너
    • 3D 및 4D 센서
  • 3D 출력 디바이스
    • 3D 디스플레이
      • 3D 디지털 사이니지 디스플레이
      • 3D 헤드 마운트 디스플레이
    • 3D 프린터
    • 3D 프로젝터
    • 3D 스마트폰
    • 3D TV

제7장 3D 및 4D 기술 시장 : 기술별

  • 게임
  • 제스처 인식
  • 레이아웃과 애니메이션
  • 머신 비전
  • 계측학
  • 모션 캡처
  • 네비게이션

제8장 3D 및 4D 기술 시장 : 용도별

  • 이미지 재구성
  • 모델링
  • 렌더링
  • 스캔

제9장 3D 및 4D 기술 시장 : 업계별

  • 자동차
  • 공사
  • 가전
  • 엔터테인먼트
  • 헬스케어
  • 산업
  • 군 및 방위

제10장 아메리카의 3D 및 4D 기술 시장

  • 아르헨티나
  • 브라질
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 미국

제11장 아시아태평양의 3D 및 4D 기술 시장

  • 호주
  • 중국
  • 인도
  • 인도네시아
  • 일본
  • 말레이시아
  • 필리핀
  • 싱가포르
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 베트남

제12장 유럽, 중동 및 아프리카의 3D 및 4D 기술 시장

  • 덴마크
  • 이집트
  • 핀란드
  • 프랑스
  • 독일
  • 이스라엘
  • 이탈리아
  • 네덜란드
  • 나이지리아
  • 노르웨이
  • 폴란드
  • 카타르
  • 러시아
  • 사우디아라비아
  • 남아프리카
  • 스페인
  • 스웨덴
  • 스위스
  • 터키
  • 아랍에미리트(UAE)
  • 영국

제13장 경쟁 구도

  • 시장 점유율 분석(2023년)
  • FPNV 포지셔닝 매트릭스(2023년)
  • 경쟁 시나리오 분석
    • Bright Laser Technologies사의 신형 Blt-S800에 의한 20 레이저 금속 3D 프린팅
    • HeyGears, 소비자를 위한 최초의 프로페셔널 데스크톱 3D 프린터를 발매
    • General Atomics, 자동차에 특화한 스타트업 기업 다이버젠트와 3D 프린팅 계약을 체결
  • 전략 분석과 제안

기업 목록

  • 3D Systems Corporation
  • AMETEK, Inc.
  • ams-OSRAM AG
  • Artec Europe, Sarl
  • Barco NV
  • Christie Digital Systems Canada Inc.
  • Cognex Corporation
  • Dassault Systemes SE
  • Dolby Laboratories, Inc.
  • FARO Technologies, Inc.
  • GE HealthCare Technologies Inc.
  • Hexagon AB
  • Hitachi, Ltd.
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • Infineon Technologies AG
  • LG Electronics
  • MechaSpin
  • Nordson Corporation
  • NSELED Co. Ltd.
  • Panasonic Corporation
  • Qualisys AB
  • Rockwell Automation Inc.
  • Samsung Electronics Co, Ltd
  • SCANTECH(HANGZHOU) CO. LTD
  • Seiko Epson Corp.
  • Sony Corporation
  • Stratasys Ltd.
  • Teledyne Technologies Incorporated
  • YuChip
  • Zivid AS
BJH 24.12.24

The 3D & 4D Technology Market was valued at USD 316.03 billion in 2023, expected to reach USD 357.72 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 13.64%, to USD 773.82 billion by 2030.

The scope of 3D and 4D technology encompasses a broad range of applications across various industries, including entertainment, healthcare, construction, and automotive. Defined as technology facilitating three-dimensional visualization and four-dimensional simulations incorporating time, these advancements enhance consumer experience and operational efficiency. Their necessity lies primarily in improving visualization and interaction, crucial in industries like gaming, where 3D provides a more immersive experience, and healthcare, where 4D imaging advances diagnostics and treatment planning. In end-use sectors, these technologies are being employed for product design, virtual reality content, surgical procedures, and infrastructure projects, demonstrating versatility and innovation potential.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 316.03 billion
Estimated Year [2024] USD 357.72 billion
Forecast Year [2030] USD 773.82 billion
CAGR (%) 13.64%

Key factors driving market growth include technological advancements, increased consumer demand for immersive experiences, and enhanced capabilities in processing and rendering. The rise of virtual and augmented reality applications is a major contributor, coupled with ongoing improvements in hardware capabilities. Potential opportunities lie in expanding applications for training and education, augmented reality enhancements in retail, and improved diagnostic tools in medicine. Recommendations for capturing these opportunities include investing in R&D to advance software tools and integrating artificial intelligence to enhance experience quality.

However, the market faces limitations such as high implementation costs, a steep learning curve for businesses adopting these technologies, and privacy concerns associated with immersive data environments. Additionally, the rapid pace of technological change can result in obsolescence, posing a challenge for sustained investment.

Innovation and research areas ripe for exploration include developing cost-effective solutions, enhancing interoperability between different systems, and improving accessibility for small and medium-sized enterprises. The market is characterized by dynamic growth and intense competition, necessitating strategic collaborations and nimble adaptation strategies for businesses. Focusing on cross-industry partnerships and eco-friendly solutions in content creation and distribution can foster further expansion and address some of the prevailing growth challenges.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving 3D & 4D Technology Market

The 3D & 4D Technology Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Rising demand for 3D & 4D technology in entertainment and gaming industry
    • Intensifying demand for 3D technology-based devices for security screening
    • High adoption of 3D printing technology across manufacturing sectors
  • Market Restraints
    • High cost of 3D & 4D technology devices
  • Market Opportunities
    • Increased investment in R&D to drive development of new 3D and 4D technology
    • Proliferating use 3D and 4D technology in the healthcare sector
  • Market Challenges
    • Operational limitations associated with 3D and 4D technology

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the 3D & 4D Technology Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the 3D & 4D Technology Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the 3D & 4D Technology Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the 3D & 4D Technology Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the 3D & 4D Technology Market

A detailed market share analysis in the 3D & 4D Technology Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the 3D & 4D Technology Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the 3D & 4D Technology Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the 3D & 4D Technology Market

A strategic analysis of the 3D & 4D Technology Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the 3D & 4D Technology Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 3D Systems Corporation, AMETEK, Inc., ams-OSRAM AG, Artec Europe, S.a.r.l., Barco NV, Christie Digital Systems Canada Inc., Cognex Corporation, Dassault Systemes S.E., Dolby Laboratories, Inc., FARO Technologies, Inc., GE HealthCare Technologies Inc., Hexagon AB, Hitachi, Ltd., Huawei Technologies Co. Ltd., Infineon Technologies AG, LG Electronics, MechaSpin, Nordson Corporation, NSELED Co., Ltd., Panasonic Corporation, Qualisys AB, Rockwell Automation Inc., Samsung Electronics Co, Ltd, SCANTECH (HANGZHOU) CO., LTD, Seiko Epson Corp., Sony Corporation, Stratasys Ltd., Teledyne Technologies Incorporated, YuChip, and Zivid AS.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the 3D & 4D Technology Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Product, market is studied across 3D & 4D Input Devices and 3D Output Devices. The 3D & 4D Input Devices is further studied across 3D & 4D Cameras, 3D & 4D Scanners, and 3D & 4D Sensors. The 3D Output Devices is further studied across 3D Displays, 3D Printers, 3D Projectors, 3D Smartphones, and 3D Televisions. The 3D Displays is further studied across 3D Digital Signage Displays and 3D Head-mounted Displays.
  • Based on Technology, market is studied across Gaming, Gesture Recognition, Layout & Animation, Machine Vision, Metrology, Motion Capture, and Navigation.
  • Based on Application, market is studied across Image Reconstruction, Modeling, Rendering, and Scanning.
  • Based on Vertical, market is studied across Automotive, Construction, Consumer Electronics, Entertainment, Healthcare, Industrial, and Military & Defense.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rising demand for 3D & 4D technology in entertainment and gaming industry
      • 5.1.1.2. Intensifying demand for 3D technology-based devices for security screening
      • 5.1.1.3. High adoption of 3D printing technology across manufacturing sectors
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of 3D & 4D technology devices
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increased investment in R&D to drive development of new 3D and 4D technology
      • 5.1.3.2. Proliferating use 3D and 4D technology in the healthcare sector
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Operational limitations associated with 3D and 4D technology
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
    • 5.2.1. Product: Emerging advancements in 3D output devices to facilitate rapid prototyping and custom manufacturing
    • 5.2.2. Application: Expanding utilization of 3D and 4D technologies for scanning to enable developments in creating digital replicas
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. 3D & 4D Technology Market, by Product

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 3D & 4D Input Devices
    • 6.2.1. 3D & 4D Cameras
    • 6.2.2. 3D & 4D Scanners
    • 6.2.3. 3D & 4D Sensors
  • 6.3. 3D Output Devices
    • 6.3.1. 3D Displays
      • 6.3.1.1. 3D Digital Signage Displays
      • 6.3.1.2. 3D Head-mounted Displays
    • 6.3.2. 3D Printers
    • 6.3.3. 3D Projectors
    • 6.3.4. 3D Smartphones
    • 6.3.5. 3D Televisions

7. 3D & 4D Technology Market, by Technology

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Gaming
  • 7.3. Gesture Recognition
  • 7.4. Layout & Animation
  • 7.5. Machine Vision
  • 7.6. Metrology
  • 7.7. Motion Capture
  • 7.8. Navigation

8. 3D & 4D Technology Market, by Application

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Image Reconstruction
  • 8.3. Modeling
  • 8.4. Rendering
  • 8.5. Scanning

9. 3D & 4D Technology Market, by Vertical

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Automotive
  • 9.3. Construction
  • 9.4. Consumer Electronics
  • 9.5. Entertainment
  • 9.6. Healthcare
  • 9.7. Industrial
  • 9.8. Military & Defense

10. Americas 3D & 4D Technology Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Argentina
  • 10.3. Brazil
  • 10.4. Canada
  • 10.5. Mexico
  • 10.6. United States

11. Asia-Pacific 3D & 4D Technology Market

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Australia
  • 11.3. China
  • 11.4. India
  • 11.5. Indonesia
  • 11.6. Japan
  • 11.7. Malaysia
  • 11.8. Philippines
  • 11.9. Singapore
  • 11.10. South Korea
  • 11.11. Taiwan
  • 11.12. Thailand
  • 11.13. Vietnam

12. Europe, Middle East & Africa 3D & 4D Technology Market

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Denmark
  • 12.3. Egypt
  • 12.4. Finland
  • 12.5. France
  • 12.6. Germany
  • 12.7. Israel
  • 12.8. Italy
  • 12.9. Netherlands
  • 12.10. Nigeria
  • 12.11. Norway
  • 12.12. Poland
  • 12.13. Qatar
  • 12.14. Russia
  • 12.15. Saudi Arabia
  • 12.16. South Africa
  • 12.17. Spain
  • 12.18. Sweden
  • 12.19. Switzerland
  • 12.20. Turkey
  • 12.21. United Arab Emirates
  • 12.22. United Kingdom

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Market Share Analysis, 2023
  • 13.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 13.3. Competitive Scenario Analysis
    • 13.3.1. 20-Laser Metal 3D Printing with the New Blt-S800 From Bright Laser Technologies
    • 13.3.2. HeyGears Launches First Professional Desktop 3D Printer for Consumers
    • 13.3.3. General Atomics Signs 3D Printing Agreement with Automotive-focused Startup Divergent
  • 13.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. 3D Systems Corporation
  • 2. AMETEK, Inc.
  • 3. ams-OSRAM AG
  • 4. Artec Europe, S.a.r.l.
  • 5. Barco NV
  • 6. Christie Digital Systems Canada Inc.
  • 7. Cognex Corporation
  • 8. Dassault Systemes S.E.
  • 9. Dolby Laboratories, Inc.
  • 10. FARO Technologies, Inc.
  • 11. GE HealthCare Technologies Inc.
  • 12. Hexagon AB
  • 13. Hitachi, Ltd.
  • 14. Huawei Technologies Co. Ltd.
  • 15. Infineon Technologies AG
  • 16. LG Electronics
  • 17. MechaSpin
  • 18. Nordson Corporation
  • 19. NSELED Co., Ltd.
  • 20. Panasonic Corporation
  • 21. Qualisys AB
  • 22. Rockwell Automation Inc.
  • 23. Samsung Electronics Co, Ltd
  • 24. SCANTECH (HANGZHOU) CO., LTD
  • 25. Seiko Epson Corp.
  • 26. Sony Corporation
  • 27. Stratasys Ltd.
  • 28. Teledyne Technologies Incorporated
  • 29. YuChip
  • 30. Zivid AS
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