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세계의 수제 보드카 시장 예측(2023-2028년)

Craft Vodka Market - Forecasts from 2023 to 2028

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)


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세계의 수제 보드카(Craft Vodka) 시장 규모는 2021년 12억 4,100만 달러에 달했습니다.

수제 보드카는 크래프트 증류소에 의해 소량 생산되는 새롭게 개발된 보드카 카테고리이며, 일반적으로 희귀하거나 참신한 원료 및 제조 기술을 사용합니다. 크래프트 증류 업체는 수제 보드카를 제조하기 위해 혁신적인 원료를 사용하여 세계적인 실험을 수행하고 있습니다. 치즈 유청을 발효 가능한 유기 베이스로 사용하는 태즈메이니아 증류소나 맛에 미묘한 풍미를 더하기 위해 해초나 와틀 시드 등, 호주 원산 다양한 식물을 사용하는 증류소 그리고 마지막으로 독특한 보드카를 생산하기 위해 우유를 사용하는 영국 증류소 등이 있습니다.

보드카는 다양한 칵테일에 사용되는 매우 다재다능한 음료입니다. 프리미엄 및 하이 엔드 수제 보드카는 분석 기간 동안 현저한 성장과 발전을 이루었습니다. 특히 고급 지향 보드카 브랜드 시작 등 최근 프리미엄 브랜드의 시작이 몇 년간 목격되고 있습니다. 수제 보드카의 맛에 관한 소비자의 호의적 피드백, 보드카 수요 증가, 글루텐 프리 수제 보드카 등 주요 시장 기업의 지속적인 혁신 제품 출시, 칵테일 소비 증가, 보드카 증류소 증가 등 여러 요인들도 세계의 수제 보드카 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

그러나 정부 엄격한 규칙과 규제 실시, 불안정한 가격, 원료 공급 높은 압력, 지식 부족 등이 시장 성장에 주된 과제입니다.

보드카 소비량 증가와 신제품 출시가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.

소비자의 수제 보드카 수요는 증가하는 경향이 있습니다. 미국 디스틸드 스피리츠 협회에 따르면, 보드카는 업계 단골 품목이며 총량의 31%를 차지하고 있습니다. 풍미가 있는 보드카의 지속적인 인기는 큰 성장 원동력이 되고 있으며, 판매되는 보드카 전체 약 21%를 차지하고 있습니다. 미국은 2019년 7,410만 개의 9리터 보드카가 판매되어 증류주 제조업체에 66억 달러에 이르는 수익을 가져왔습니다. 현재 수제 보드카에는 천연 향신료와 기분 좋은 감귤류 맛, 라즈베리, 바닐라 등 맛을 더할 수 있습니다. 온라인 알코올 전자상거래 소매 플랫폼 Drizzly에 따르면, 보드카는 위스키에 이어 판매량이 많은 증류주입니다.

수제 보드카와 보드카 기반 음료는 세계의 바에서 점점 인기가 높아지고 있습니다. MGM 리조트 인터내셔널의 유명한 바텐 겸 음료 담당 사업 디렉터 겸 코퍼레이트 믹솔로지스트인 줄리안 콕스에 따르면, 보드카와 테킬라는 동사 바에서 가장 잘 팔리는 음료라고 합니다.

유명인이 경영하는 기업 급증도 수제 보드카 성장에 기여하고 있습니다. 제이슨 모모어와 제이슨 델루로와 같은 메가 유명인이 참여하여 수제 보드카의 인지도가 높아지고 있습니다. 2023년 1월, 세계적인 슈퍼스타인 제이슨 마모어는 지속가능한 수제 보드카 브랜드 "메이리" 출시를 발표했습니다.

수제 보드카 선호 증가는 시장 주요 기업의 지속적인 제품 출시로 이어지고 있습니다. 예를 들어 2020년 10월, 인도 증류주 회사 Alcobrew Distilleries는 수제 보드카 브랜드"One More Pure 수제 보드카"를 발매했습니다. 이 보드카에는 플레인과 그린 애플의 두 가지 새로운 맛이 있습니다. 수제 보드카는 최신「에코 파인」기술을 구사해 만들어져 놀라울 정도로 순수한 조합이 됩니다.

북미는 세계의 수제 보드카 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미는 수제 보드카 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 지역은 보드카 수요가 높기 때문에 고성장을 이룰 것으로 보입니다. 미국과 캐나다 보드카 인기는 마티니 덕분에 증가하고 있지만, 고객은 슈퍼 프리미엄 수제 보드카와 같은 다양한 사용 장면을 발견하기 위해 점점 퍼지고 있습니다. 보드카는 미국 등지에서 대량으로 소비되어 왔습니다. 예를 들어 보드카는 총량 31%를 차지하고 업계를 지원했습니다. 미국은 2019년 9리터 케이스 보드카가 7,410만 개 판매되어 증류업체 수익이 66억 달러에 이를 전망입니다. 수제 보드카의 지속적인 인기는 큰 성장 원동력이 되고 있으며, 판매된 보드카의 전체 중 약 22%를 차지하고 있습니다. 이 다목적 음료는 보드카 마르티니와 부동 인기를 자랑하는 스크류와 같은 스테디셀러 칵테일에 사용되기도 합니다. 캐나다, 미국, 멕시코는 북미의 주요 시장입니다.

시장 동향:

  • 2023년 2월, Beam Suntory India 마케팅 디렉터인 Lucica Gupta에 따르면, Beam Suntory는 일본 모회사인 House of Suntory의 포트폴리오 4개 중 새로운 아이템을 도입하여 향후 1년 반 이내에 상품 변형을 확대할 계획입니다. 싱글 몰트 위스키 「야마자키」, 버번「짐 빔」, 일본「수제 보드카 HAKU, 슈퍼 프리미엄 테킬라 브랜드를 발매합니다.
  • 2021년 2월, Blisswater Industries Private Limited는 인도 신비주의, 유산, 문화에 영감을 얻은 수제 보드카 "Rahasya"를 출시했습니다. 현재는 제조지인 고아만 입수가 가능하지만, 근래 인도 기타 지역도 입수 가능하게 될 예정입니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 주요 요약
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년 타임라인

제2장 조사 방법

  • 조사 데이터
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 조사 하이라이트

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진 요인
  • 시장 성장 억제 요인
  • 포터의 5세력 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 세계의 수제 보드카 시장 : 유형별

  • 소개
  • 맛이있는 수제 보드카
  • 비 풍미 수제 보드카

제6장 세계의 수제 보드카 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온트레이드 채널
  • 오프 트레이드 채널

제7장 세계의 수제 보드카 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 인도네시아
    • 태국
    • 기타

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 신흥기업과 시장수익성
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 벤더 경쟁력 매트릭스

제9장 기업 프로필

  • Sazerac Company
  • Beam Suntory Inc.
  • William Grant& Sons Limited
  • Fifth Generation, Inc.-Tito"s Handmade Vodka
  • Diageo plc-The Smirnoff Co.
  • Heaven Hill Brands
  • St. George Spirits
NJH 23.08.29

The global craft vodka market was valued at US$1.241 billion in 2021.

Craft vodka is a newly developed category of vodka produced in small quantities by a craft distillery, generally using rare or novel ingredients or manufacturing techniques. Craft distilleries are experimenting worldwide with innovative ingredients to manufacture craft vodka. Some of the top mentions include one Tasmanian distiller who uses whey, a byproduct of cheese, as the fermentable organic base and another who uses a range of native Australian botanicals, such as seaweed and wattle seed, to help add subtle hints of flavor to the spirit, and finally, one in the UK who uses cow's milk to craft their unique vodka.

Vodka is an extremely versatile spirit used in a long list of cocktails. The premium and high-end craft vodka has experienced significant growth and development during the analysis period. Several recent premium launches, particularly celebrity vodka brand launches, have been witnessed over the years. Other factors, including favorable consumer feedback regarding the taste of craft vodka, growing demand for vodka, continuous innovative product launches by key market players such as gluten-free craft vodka, increased cocktail consumption, and the growing number of vodka distilleries are also expected to drive the growth of the global craft vodka market during the projection period.

However, the implementation of strict rules and regulations by the government, unstable prices, and high pressure on the supply of raw materials, along with a lack of knowledge, arare some of the key challenges to market growth.

The growing vodka consumption and new product launches are boosting the market growth.

The demand for craft vodka by consumers has been on the rise. According to the Distilled Spirits Council of the United States, Vodka has been the industry's backbone, accounting for 31% of total volume. The continuous popularity of flavored vodkas has been a significant growth driver, accounting for around 21% of all vodkas sold. In the United States in 2019, 74.1 million 9-liter cases of vodka were sold, earning US$6.6 billion in revenue for distillers. Nowadays, craft vodkas can be infused with natural spices, pleasant citrus tastes, raspberry, vanilla, and other flavors. According to Drizzly, an online alcohol e-commerce retail platform, vodka is the second-highest spirit sold after whisky.

Craft vodka and vodka-based drinks are becoming increasingly popular in bars worldwide. According to MGM Resorts International's famous barman and executive director of beverage and corporate mixologist Julian Cox, vodka and tequila are the most sold spirits in their bars.

The proliferation of celebrity-owned companies has also contributed to the growth of craft vodka. The spirit's recognition increased as mega-celebrities like Jason Momoa and Jason Derulo became involved. In January 2023, international superstar Jason Mamoa announced the launch of his sustainable craft vodka brand, Meili.

The growing polarity of craft vodka has led to a continuous product launched by key market players. For instance, in October 2020, the Indian spirit company Alcobrew Distilleries launched its craft vodka brand, One More Pure Craft Vodka. The vodka comes in two new different flavors - Plain and Green Apple. The craft vodka was created utilizing the most recent 'Eco-fine' technology, resulting in an incredibly pure combination.

North America is anticipated to hold a significant share of the global craft vodka market during the forecast period.

North America is anticipated to hold a significant market share in craft vodka. This region will witness high growth during the forecast period due to the high vodka demand. Vodka's popularity in the United States and Canada has grown thanks to martinis, but customers are increasingly spreading out to discover other usage situations, such as super-premium craft vodka. Vodka has been consumed in large quantities in countries like the United States. For instance, Vodka has been the industry's backbone, accounting for 31% of the total volume. In the United States in 2019, 74.1 million 9-liter cases of vodka were sold, earning US$6.6 billion in revenue for distillers. The continuous popularity of craft vodkas has been a significant growth driver, accounting for around 22% of all vodkas sold. This versatile beverage may be used in classic cocktails like vodka Martinis and the ever-popular Screwdriver. Canada, the United States, and Mexico are prime markets in the North American region.

Market Developments:

  • In February 2023, Beam Suntory plans to extend its product variety in the next 18 months by introducing four new items from its Japanese parent business House of Suntory's portfolio, according to Ruchika Gupta, Marketing Director, Beam Suntory India. The business will launch its single malt whisky Yamazaki, Jim Beam bourbon, Japanese craft vodka Haku and a super-premium tequila brand.
  • In February 2021, Blisswater Industries Private Limited launched Rahasya, a craft vodka inspired by India's mysticism, legacy, and culture. It is now only accessible in Goa, where it is manufactured, but it will soon be available in other regions of India.

Market Segmentation:

By Type

  • Flavored craft vodka
  • Unflavored craft vodka

By Distribution Channel

  • On-trade channel
  • Off-trade channel

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Flavored craft vodka
  • 5.3. Unflavored craft vodka

6. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. On-trade channel
  • 6.3. Off-trade channel

7. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Sazerac Company
  • 9.2. Beam Suntory Inc.
  • 9.3. William Grant & Sons Limited
  • 9.4. Fifth Generation, Inc.- Tito's Handmade Vodka
  • 9.5. Diageo plc-The Smirnoff Co.
  • 9.6. Heaven Hill Brands
  • 9.7. St. George Spirits
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