시장보고서
상품코드
1425145

진공 씰 포장 시장 : 예측(2024-2029년)

Vacuum-Sealed Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

진공 씰 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.75%로 성장할 것으로 예상됩니다.

진공 씰 포장 시장의 성장을 주도하는 주요 요인 중 하나는 세계 제약 부문의 성장입니다. 일련번호가 부여된 약물 추적 및 추적, 약물전달 장비 및 블리스 터 포장에 대한 수요 증가가 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 의약품 연구개발을 지원하기 위한 새로운 요구와 인수합병의 증가, 지속가능하고 친환경적인 포장 솔루션을 만들기 위한 현대적 제조 공정의 증가 등이 모두 시장에 영향을 미치고 있습니다. 또한, 새로운 기술 발전, 소비자 선호도 변화, 인식 개선, 환자 참여를 유도하는 스마트 패키징의 사용 증가, 예방적 건강 관리에 대한 이해의 증가는 모두 진공 씰 포장 산업에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

소개

진공 포장이란 밀봉하기 전에 포장의 공기를 빼내는 식품 보존 방법입니다. 저산소 분위기를 조성하여 부패하기 쉬운 상품의 보존을 돕습니다. 공기를 빼면 생존을 위해 산소가 필요한 호기성 박테리아가 번식하여 식품을 부패시키는 것을 방지할 수 있습니다. 또한 산화 및 곰팡이와 효모 발생의 위험도 줄일 수 있습니다. 식품 분야에서는 육류, 치즈, 과일, 채소 등 다양한 품목의 포장에 널리 사용되고 있습니다. 또한 식품의 신선도, 맛, 영양소 유지 등 다양한 장점이 있습니다. 또한 냉동 식품의 냉동 연소를 방지하는 데도 도움이 됩니다. 이 산업은 신선 식품의 보존 및 유통 기한 연장에 대한 수요가 증가함에 따라 크게 성장하고 있습니다. 또한, 진공 포장은 저산소 환경을 조성하여 부패를 유발하는 미생물의 증식을 억제하고 식중독의 위험을 낮추기 때문에 시장 성장에 영향을 미칩니다. 또한, E-Commerce 및 온라인 식품 배송 서비스 이용 증가는 진공 씰 포장의 사용을 촉진하고 운송 중 제품의 무결성을 보장하기 위해 효율적이고 안전한 포장 솔루션에 대한 수요를 증가시키고 있으며, 이는 또 다른 중요한 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 진공 씰 포장은 식품의 품질을 보호하고 이상적인 상태로 고객에게 전달될 수 있도록 도와주며, 편리함과 품질에 대한 소비자의 욕구 증가와 맞물려 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 환경 지속가능성에 대한 인식이 높아짐에 따라 방부제 및 첨가물의 필요성을 제거하기 위해 이러한 포장 솔루션을 채택하여 환경 친화적인 포장 솔루션이 실현되어 시장 전망을 낙관적으로 만들고 있습니다.

촉진요인

  • 음료 및 식품 산업의 수요 증가가 시장 확대를 견인할 것으로 보인다: 유통기한을 연장하고 제품의 신선도를 유지하는 포장 솔루션에 대한 요구가 증가하면서 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다. 또한, 포장 솔루션은 식품의 품질, 맛, 질감을 오랫동안 유지하여 고객에게 더 오래 지속되고 신선한 제품을 제공함으로써 생산자에게 경쟁 우위를 제공하고 시장 개척에 기여합니다.
  • 제약 업계의 채택 증가가 시장 촉진요인으로 작용하고 있다: 제약 업계에서 진공포장이 크게 확대되고 중요성이 커지면서 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다. 특히 산소와 습기에 취약하고 효능이 손상되기 쉬운 의약품의 효능과 안정성을 유지하는 데 도움이 되어 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 의약품이 이상적인 상태로 고객에게 전달되어 치료 가치를 유지하고 환자의 안전을 보장하는 안전하고 신뢰할 수 있는 포장 솔루션에 대한 수요 증가도 중요한 발전 요인으로 작용하고 있습니다.
  • 가공식품에 대한 수요 증가는 시장 역학에 긍정적인 영향을 미치고 있다: 전 세계적으로 간편식 및 조리된 식품에 대한 수요가 증가하면서 진공 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 가공식품은 적절한 포장뿐만 아니라 더 긴 보관 기간이 필요합니다. 그 결과, 진공 포장은 증가하는 수요를 충족시키는 효과적인 방법으로 떠오르고 있습니다. 또한, 진공 파우치는 고객에게 뛰어난 편의성과 용량 조절 기능을 제공합니다. 또한, 진공 파우치 포장은 포장된 식사나 남은 음식을 쉽게 보관할 수 있도록 도와줍니다. 이러한 진공 씰 포장의 특성은 변화하는 소비자 라이프스타일에 대응하기에 적합하며, 예측 기간 동안 세계 진공 씰 포장 시장의 성장을 촉진할 것으로 보입니다.
  • 최근 기술 발전으로 시장 성장을 촉진하고 있다: 진공 밀봉 패키지에 내장된 스마트 센서는 온도, 습도, 가스 성분에 대한 실시간 데이터를 모니터링하고 통신하여 이상적인 보관 조건을 보장하고 제품 품질 관리를 개선하여 시장 성장에 영향을 미칠 수 있습니다. 또한, 다양한 기술적 개선과 정밀한 제어를 결합하여 개별 제품 요구 사항에 맞게 설정 가능한 진공 수준과 밀봉 설정을 가능하게 하는 최신 장비의 통합은 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
  • 맞춤화 및 브랜딩은 세계 시장 성장 전망을 가져올 것으로 예상된다 : 진공 포장 솔루션은 제조업체가 개인화 및 브랜딩을 위해 제조업체에서 사용하고 있습니다. 이러한 포장 솔루션은 기업이 제품을 차별화하고 세계 진공 씰 포장 산업에서 적절하게 포지셔닝하는 데 도움이되는 독특한 브랜딩 전략을 개발할 수 있도록 도와줍니다.

최종 용도 부문 중 식음료 분야의 괄목할 만한 성장

식품 산업 카테고리는 주요 시장 점유율을 차지하고 있으며 예측 기간 동안 건전한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 진공 씰 포장 시장의 식품 산업 카테고리는 다양한 요인으로 인해 다른 카테고리보다 빠르게 성장하고 있습니다. 진공 포장은 산소에 대한 노출을 줄이고 부패를 유발하는 미생물의 번식을 방지하여 신선 식품의 수명을 연장하는 데 도움이 됩니다. 진공 포장은 식품의 안전성을 향상시키고 식품 폐기물을 줄입니다. 또한, 포장 식품은 전 세계 사람들의 일상 식단에 없어서는 안 될 필수 요소가 되고 있습니다. 화학적 오염을 유발하는 부적절한 포장재 사용에 대한 인식이 높아지고 고객의 건강 인식이 높아짐에 따라 위생적인 포장에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 진공 포장은 주변 가스로부터 식품을 보호하고 유통기한을 연장할 수 있기 때문에 진공 포장에 대한 수요가 증가할 가능성이 높습니다. 그 결과, 식품 제조업체와 소매업체는 제품의 신선도를 유지하고 제품의 외관을 개선하기 위해 진공 포장을 점점 더 많이 사용하고 있으며, 이는 이 카테고리의 확장을 촉진하고 있습니다.

북미 지역이 진공 씰 포장 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상

북미 지역은 효율적인 포장을 필요로 하는 대규모 식음료 산업이 있어 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 북미 사람들은 바쁜 라이프스타일과 간편한 대체 식품을 선호하기 때문에 조리된 식품과 포장된 제품의 진공 포장이 인기가 있습니다. 북미는 또한 기술 혁신과 신기술을 중시하는 것으로 알려져 진공 씰 포장 산업의 성장을 돕고 있습니다. 또한, 많은 주요 기업들이 존재하며 고객에게 진공 씰 포장을 신속하게 제공할 수 있는 시스템을 갖추고 있습니다. 결과적으로, 주요 기업의 존재, 포장 재료 및 기술의 끊임없는 혁신은 북미 진공 포장 시장에서 북미 시장의 우위에 기여하고 있습니다.

주요 발전

  • 영국 식료품 회사 세인즈베리(Sainsbury's)는 2023년 2월, 플라스틱 폐기물을 줄이기 위해 쇠고기 다진 제품의 새로운 포장 유형을 발표했습니다. 플라스틱 트레이 포장을 진공 포장으로 변경하여 플라스틱 사용량을 55% 이상 줄였습니다.
  • Multivac은 2022년 12월 SFP Light 스팀 플래싱 시스템을 통해 고온의 식품을 냉각하지 않고 진공 포장하는 새로운 접근 방식인 열 성형 포장기 Multivac을 발표했습니다. 이를 통해 에너지를 절약하고 식품의 유통기한을 연장할 수 있습니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인

제2장 조사 방법

  • 조사 데이터
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 진공 씰 포장 시장 : 소재별

  • 서론
  • 폴리에틸렌(PE)
  • 폴리프로필렌(PP)
  • 폴리아미드(PA)
  • 에틸렌 비닐 알코올(EVOH)
  • 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)
  • 기타

제6장 진공 씰 포장 시장 : 제품별

  • 서론
  • 파우치 및 백
  • 필름

제7장 진공 씰 포장 시장 : 최종 용도별

  • 서론
  • 식품 업계
  • 헬스케어와 의약품
  • 산업용
  • 기타

제8장 진공 씰 포장 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업

제10장 기업 개요

  • Sealed Air Corporation
  • Amcor plc
  • Berry Global Group
  • Schur Flexibles Holding GesmbH
  • Winpak Ltd.
  • Klockner Pentaplast
  • Allfo GmbH & Co. KG
  • Plastissimo Film Co., Ltd.
  • Plastopil Hazorea Company Ltd.
  • The Vacuum Pouch Company Ltd.
ksm 24.02.27

The vacuum-sealed packaging market is estimated to grow at a CAGR of 3.75% during the forecast period.

The expansion of the pharmaceutical sector throughout the world is one of the primary reasons driving the growth of the vacuum-sealed packaging market. The adoption of serialized medication tracking and tracing, as well as increased demand for drug delivery devices and blister packaging, drive market growth. The increase in mergers and acquisitions to support new needs and research and development of medications, as well as the increase in the number of modern manufacturing processes to generate sustainable and eco-friendly packaging solutions, all influence the market. Furthermore, advancements in new technologies, changes in consumer preferences, increased awareness, increased usage of smart packaging for patient involvement, and increased understanding of preventative healthcare all have a beneficial impact on the vacuum-sealed packaging industry.

Introduction:

Vacuum-sealed packing is a method of food preservation in which air is removed from the package before it is sealed. It produces a low-oxygen atmosphere, which aids in the preservation of perishable commodities. By eliminating the air, it prevents the growth of aerobic bacteria, which require oxygen to survive and cause food to spoil. It also reduces the danger of oxidation and the formation of mould and yeast. It is extensively used in the food sector to package a variety of items including meats, cheeses, fruits, and vegetables. It also has various advantages, like as keeping the freshness, taste, and nutritional content of the food. It also aids in the prevention of freezer burn in frozen foods. The industry is largely driven by rising demand for perishable food preservation and increased shelf life. Furthermore, vacuum-sealed packing generates a low-oxygen environment, which inhibits the growth of spoilage-causing microbes and lowers the risk of foodborne diseases, impacting market growth. Additionally, the increased use of e-commerce and online food delivery services is encouraging the use of vacuum-sealed packing, boosting the demand for efficient and secure packaging solutions to ensure product integrity during transportation, which is another important growth driver. Additionally, vacuum-sealed packaging helps protect the quality of food items, ensuring they reach customers in ideal condition, aligning with the rising consumer desire for convenience and quality, boosting market growth. Furthermore, growing awareness of environmental sustainability has resulted in the adoption of these packaging solutions to eliminate the need for preservatives and additives, resulting in an eco-friendly packaging solution and an optimistic market outlook.

Drivers:

  • The increasing demand from the food and beverages industry is likely to fuel market expansion: The increasing need for packaging solutions that keep items fresh while prolonging shelf life is affecting market growth. Furthermore, the packaging solution maintains the quality, taste, and texture of food goods for a prolonged length of time, giving producers a competitive advantage by offering customers longer-lasting and fresher products, so contributing to market development.
  • The rising adoption from the pharmaceutical industry is acting as a market driver: The enormous expansion and importance of vacuum packing in the increasing pharmaceutical industry are affecting market growth. It aids in the preservation of the potency and stability of pharmaceutical goods that are particularly vulnerable to oxygen and moisture, which can impair their effectiveness, hence adding to market growth. Furthermore, the growing demand for secure and dependable packaging solutions guarantees that pharmaceutical items reach customers in ideal condition, preserving therapeutic value and ensuring patient safety, constituting another important development factor.
  • Increasing demand for processed food is positively influencing the market dynamics: The growing demand for convenience foods and ready-to-eat meals throughout the world is driving up demand for vacuum packing. Processed food requires a longer shelf life as well as proper packaging. As a result, vacuum packing has emerged as an effective method to fulfil their increasing demands. Additionally, vacuum-sealed pouches provide clients with excellent convenience and portion control features. Furthermore, vacuum packing makes it simple to store and preserve pre-packaged meals or leftovers. Such vacuum-sealed packaging qualities are perfect for catering to changing consumer lifestyles, which is likely to boost the growth of the worldwide vacuum-sealed packaging market over the forecast period.
  • Recent technological advancements are propelling the market growth: Smart sensors integrated into vacuum-sealed packages may monitor and communicate real-time data on temperature, humidity, and gas composition, assuring ideal storage conditions and improving product quality control, impacting market growth. Furthermore, various technical improvements and the incorporation of modern equipment that combines precise controls and enables configurable vacuum levels and sealing settings adapted to individual product requirements are key growth-inducing elements.
  • Customization and branding are projected to provide prospects for growth in the worldwide market: Vacuum packaging solutions are being used by manufacturers for personalization and branding. Such packaging solutions enable them to develop distinctive branding strategies that assist businesses in differentiating their products and positioning them appropriately in the global vacuum-sealed packaging industry.

Products offered by key companies:

  • Vacuum Pack, Amcor plc: The vacuum packs feature the characteristic brick pack shape and provide excellent protection, shelf life extension, and transportation optimization. These have a variety of qualities such as metalized effects, matt or glossy finishes, and so on. Easy opening with peelable opening / reclosability through top tapes and metal-free standards are also available.

The prominent growth in the Food and beverages sector under the End-Use segment

The food industry category is projected to have a major market share and is likely to grow with a healthy CAGR over the forecast period. The food industry category in the vacuum-sealed packaging market is growing faster than other categories due to a variety of factors. Vacuum packing helps perishable food goods last longer by reducing oxygen exposure and preventing the growth of spoilage-causing microbes. It improves food safety and decreases food waste, both of which are major concerns in the food sector. Moreover, packaged foods are becoming an increasingly essential element of people's daily meals all across the world. With greater awareness of the usage of incorrect wrapping package materials that lead to chemical contamination and improved health awareness among customers, there is a growing need for hygienic packaging. This is likely to increase the need for vacuum packing, as it shields food goods from ambient gases, extending their shelf life. As a result, the growing use of vacuum packing by food producers and retailers to preserve product freshness and improve product presentation is propelling the expansion of this category.

The North American region is expected to hold a significant share of the vacuum-sealed packaging market:

The North American region is expected to have a major share due to the region's large food and beverage industry, which necessitates efficient packaging. People in North America have busy lifestyles and like easy food alternatives, therefore vacuum packing for ready-to-eat meals and packaged goods is popular. North America is also recognized for its emphasis on innovation and new technology, which aids in the growth of the vacuum-sealed packaging industry. It also has many key firms and a solid system for delivering vacuum-sealed packaging to clients quickly. As a result, the existence of important companies, as well as constant innovation in packaging materials and technologies, contribute to North America's market dominance in vacuum packaging.

Key developments:

  • Sainsbury's, a British grocery company, announced a new packaging type for their beef mince goods in February 2023 to decrease plastic waste. The plastic tray packaging has been replaced with a vacuum-packed version, which uses at least 55% less plastic. The vacuum-packed beef mince will be accessible both in-store and online, with the same quantity of product despite the smaller container.
  • Multivac released the Multivac thermoforming packaging machinery in December 2022. A novel approach to vacuum packing hot food without previously chilling it with the SFP Light steam flushing system. This saves energy and increases the shelf life of the food.

Segmentation

BY MATERIAL

  • Polyethylene (PE)
  • Polypropylene (PP)
  • Polyamide (PA)
  • Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
  • Polyethylene terephthalate (PET)
  • Other

BY PRODUCT

  • Pouches & bags
  • Films

BY END-USE

  • Food Industry
  • Healthcare & Pharmaceuticals
  • Industrial
  • Others

BY GEOGRAPHY

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. VACUUM-SEALED PACKAGING MARKET, BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polyethylene (PE)
  • 5.3. Polypropylene (PP)
  • 5.4. Polyamide (PA)
  • 5.5. Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
  • 5.6. Polyethylene terephthalate (PET)
  • 5.7. Other

6. VACUUM- SEALED PACKAGING MARKET, BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pouches & bags
  • 6.3. Films

7. VACUUM- SEALED PACKAGING MARKET, BY END-USE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food Industry
  • 7.3. Healthcare & Pharmaceuticals
  • 7.4. Industrial
  • 7.5. Others

8. VACUUM-SEALED PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Sealed Air Corporation
  • 10.2. Amcor plc
  • 10.3. Berry Global Group
  • 10.4. Schur Flexibles Holding GesmbH
  • 10.5. Winpak Ltd.
  • 10.6. Klockner Pentaplast
  • 10.7. Allfo GmbH & Co. KG
  • 10.8. Plastissimo Film Co., Ltd.
  • 10.9. Plastopil Hazorea Company Ltd.
  • 10.10. The Vacuum Pouch Company Ltd.
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제