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Baas(Battery as a Service) 시장 - 예측(2024-2029년)

Battery as a Service (Baas) Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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Baas(Battery as a Service) 시장은 예측 기간 동안 CAGR 23.75%로 성장하여 2029년에는 시장 규모가 9억 9,372만 2,000달러에 달할 것으로 예상되며, 이는 2022년 2억 2,352만 7,000달러에서 크게 증가할 것입니다.

Baas(Battery as a Service) 아이디어는 기업이 배터리 사용료를 지불하지 않고도 에너지 저장 솔루션을 서비스로 이용할 수 있도록 합니다. 특히 재생에너지 및 전기자동차 분야에서 유연성, 확장성 및 비용 절감을 실현합니다. Baas(Battery as a Service) 시장은 전기자동차의 확대와 재생에너지원의 통합에 대한 에너지 저장에 대한 수요가 증가함에 따라 주도되고 있으며, BaaS는 선행 투자 요건을 없애고 기업에게 비용 절감, 확장성 및 유연성을 제공합니다. 지속가능한 관행과 배터리 기술 개발에 대한 중요성이 강조되면서 업계는 FAME-II 계획에서 지원되는 EV 배터리와 동등하거나 그 이상의 성능을 가진 "고급 화학 셀"(ACC)을 사용하는 배터리를 지원하는 정책을 NITI에서 발표했습니다.

전기차 판매 증가로 BaaS 시장이 성장하고 있습니다.

BaaS(Battery-as-a-Service) 시장은 전기차 판매 증가로 인해 적응성과 확장성을 갖춘 에너지 저장 기술에 대한 수요가 증가하고 있으며, BaaS는 소비자와 기업이 초기 비용 부담 없이 최신 배터리 기술에 접근할 수 있는 실행 가능한 방법을 제공하기 때문에 전기차 산업의 성장에 따른 배터리 비용 절감에 필수적입니다. 할 수 있는 실행 가능한 방법을 제공하기 때문에 전기차 산업 성장에 따른 배터리 비용 절감에 필수적입니다. 국제에너지기구(IEA)에 따르면, 2022년 운송 부문에서 전기자동차가 2,600만 대 이상 운행될 것으로 예상되며, 이는 2021년 대비 60%, 2018년 대비 5배 증가한 수치입니다. 전기 솔루션은 버스 및 대형 차량 부문에서도 점차 보급되고 있으며, 2022년에는 220개의 새로운 버스 및 트럭 모델이 시장에 출시되어 사용 가능한 전기자동차의 수가 증가했습니다. 현재 전체 대형 차량 판매량의 80% 이상이 중국에 기반을 두고 있으며, 대부분의 배치가 중국에서 이루어지고 있습니다. 또한 유럽과 북미의 이 분야 판매량은 2022년에 2021년 대비 4배 이상 증가했습니다. 또한 PIB에 따르면 2022년 인도에는 2억 7,816만 9,631대의 비전기차가 운행될 것이며, 전기차는 133만 4,385대가 운행될 것이라고 합니다. 또한, 두바이 수전력청(DEWA)은 2023년 7,331대였던 전기차가 2025년에는 12,852대가 될 것으로 예상하고 있습니다. 이는 2030년까지 신규 차량 구매의 10%, 공공부문 전체 차량의 30%를 전기차 또는 하이브리드 차량으로 구매해야 한다는 두바이의 그린 모빌리티 전략 2030에 따른 것으로, UAE의 그린 모빌리티 목표를 추진하는 또 다른 에미레이트 항공은 아부다비(Abu Dhabi)입니다. 9,412대의 CNG 및 천연가스 차량, 2,441대의 전기차, 4,138대의 하이브리드 차량이 있습니다.

아시아태평양의 세계 BaaS 시장은 꾸준히 성장할 것으로 예상됩니다.

인도의 서비스형 배터리 산업은 몇 가지 요인으로 인해 빠르게 성장하고 있습니다. 인도는 승용차와 상용차 모두 전기자동차의 도입이 급증하고 있으며, 향후 몇 년 동안 사용자들 사이에서 전기자동차의 보급이 더욱 확대될 것으로 예상되며, 이는 BaaS 산업에도 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 초기 비용을 절감할 수 있는 가장 비용 효율적인 솔루션을 제공하기 때문입니다. 예를 들어, 2023년 경제조사(Economic Survey 2023)에 따르면, 인도 국내 전기차 시장은 2022-2030년 사이 CAGR 49%를 기록하며 2030년까지 1,000만 대의 판매량을 기록할 것으로 예상됩니다. 또한, 이 산업은 2030년까지 5,000만 명의 직간접 고용을 창출할 것으로 예상됩니다. 또한, Niti Aayog의 추산에 따르면 인도의 전기차 보급률은 2026년까지 10-12%, 2030년까지 30-35%가 될 것으로 예상하고 있습니다. 또한, 정부의 적극적인 개입으로 지속가능한 교통수단에 대한 수요가 증가함에 따라 버스 모델이 발전할 수 있는 환경이 조성될 것으로 예측됩니다. 예를 들어, 인베스트 인디아에 따르면, 2023-24년 연방 예산안에서 정부는 4,000MWH 용량의 배터리 에너지 저장 시스템을 지원하기 위해 실행가능성 갭 펀드를 통해 4,000MWH 용량의 배터리 에너지 저장 시스템을 지원하겠다는 목표를 발표했습니다. 또한, 배터리 기술의 발전과 함께 충전 인프라 네트워크는 예측 기간 동안 확장될 것으로 예상됩니다. 또한 FAME-II(Faster Adoption of Manufacturing of Electric Vehicles Scheme-II), PLI(Production Linked Incentive Scheme) 등 인도 전기차 제조업체의 역량을 강화하기 위한 일련의 이니셔티브가 시행되고 있습니다. PIB에 따르면, 정부는 재생에너지 보급을 촉진하기 위해 2023년 EV-Ready India Dashboard를 신설하고, 연간 전기차 판매량을 2022년 69만 550대에서 2030년 1,393만 6,691대로 증가할 것으로 예상됩니다. 이 대시보드는 인도의 배터리 수요와 밀도 변화 관련 정보를 실시간으로 제공하여 배터리 제조 및 저장 인프라의 성장에 기여할 것으로 기대됩니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 Baas(Battery as a Service) 시장 : 차종별

  • 소개
  • 이륜차
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성
  • 삼륜차
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성
  • 승용차
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성
  • 상용차
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성

제6장 Baas(Battery as a Service) 시장 : 서비스별

  • 소개
  • 차량과 배터리 분리
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 이익성
  • 배터리 구독
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 이익성
  • 유료
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성
  • 교환 및 업그레이드 가능한 배터리
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적인 수익성

제7장 Baas(Battery as a Service) 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 차종별
    • 서비스별
    • 국가별
  • 남미
    • 차종별
    • 서비스별
    • 국가별
  • 유럽
    • 차종별
    • 서비스별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 차종별
    • 서비스별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 차종별
    • 서비스별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁력 있는 대시보드

제9장 기업 개요

  • NIO Power
  • Gogoro
  • Sun Mobility Private Limited
  • Battery Smart
  • Numocity
  • Ample
  • Bounce Infinity
  • Esmito Solutions Pvt. Ltd.
  • Octillion
ksm 24.04.05

The battery as a service (BaaS) market is estimated to grow at a CAGR of 23.75% throughout the forecast period, reaching a market size of US$993.722 million by 2029, representing a substantial increase from US$223.527 million recorded in 2022.

The Battery as a Service (BaaS) idea enables businesses to acquire energy storage solutions without having to pay for battery use as a service. It offers flexibility, scalability, and cost savings, particularly in the areas of renewable energy and electric cars. The battery as a Service (BaaS) market is propelled by the expansion of electric cars and the growing need for energy storage in the integration of renewable energy sources. BaaS eliminates upfront capital requirements and provides enterprises with cost savings, scalability, and flexibility. The industry is expanding because of the emphasis on sustainable practices and developments in battery technology. A policy was announced by the NITI, which supports batteries that have performance that is on par with or better than EV batteries supported under the FAME-II scheme, and that use "Advanced Chemistry Cells" (ACC).

Growth in electric vehicle sales propels the BaaS market.

The batteries as a service (BaaS) market is greatly impacted by the rise in EV sales, which raises the need for adaptable and scalable energy storage technologies. BaaS is essential for controlling battery costs as the EV industry grows because it offers consumers and companies a viable way to access the newest battery technology without having to make the first financial commitment. As per the International Energy Agency, in the transportation sector, there were over 26 million electric vehicles on the road in 2022, a 60% increase from 2021 and a five-fold increase over the number of vehicles in 2018. Electric solutions are gradually gaining traction in the bus and heavy-duty categories as well. With 220 new bus and truck models hitting the market in 2022, there were an increasing number of electric vehicles available. Over 80% of all sales of heavy-duty vehicles are now based in China, where the majority of the deployment takes place. Additionally, sales of this sector in Europe and North America were more than quadrupled in 2022 compared to 2021. Furthermore, according to PIB, In India, in 2022, there were 27,81,69,631 non-electric vehicles in operation and 13,34, 385 electric vehicles. In addition, the Dubai Water and Electricity Authority (DEWA) projects that by 2025, there will be 12,852 electric vehicles operating in Dubai, up from an anticipated 7,331 in 2023. This is in line with Dubai's Green Mobility Strategy 2030, which stipulates that by 2030, 10% of all new vehicle purchases and 30% of all public sector vehicles must be electric or hybrid. Another Emirate driving the UAE's green mobility goal is Abu Dhabi. 9,412 CNG and natural gas cars, 2,441 EVs, and 4,138 hybrids are present

It is projected that the global BaaS market in the Asia Pacific will grow steadily.

The battery as a service industry in India has grown rapidly due to several factors. The country is experiencing a surge in electric vehicle adoption, both in passenger and commercial vehicles. As EVs are set to gain more popularity among users in upcoming years, it is expected to have a significant impact on the BaaS industry. This is because they provide the most cost-effective solutions to reduce the upfront cost for consumers as well as fleet operators in the country. For instance- as per Economic Survey 2023, India's domestic market for electric vehicles will see a compound annual growth rate (CAGR) of 49% between the years 2022 and 2030, with a record of 10 million sales by 2030. Moreover, the industry will result in 50 million direct and indirect jobs by the year 2030. Additionally, as per the estimates from Niti Aayog, the EV adoption rates will propel in India with 10-12% by the year 2026 and 30-35% by 2030. Furthermore, the positive intervention of the government is projected to create a conducive environment for Baas models to thrive with increasing demand for sustainable transport. For instance- as per Invest India, in the 2023-24 Union Budget, the government announced its target to support battery energy storage systems with a capacity of 4,000 MWH through viability gap funding. Additionally, with advancements in battery technology, the network of charging infrastructure is anticipated to expand till the forecast period. This is also supported by a series of initiatives for enhancing the capacity of electric vehicle manufacturers in India such as the Faster Adoption of Manufacturing of Electric Vehicles Scheme - II (FAME - II) and the Production Linked Incentive Scheme (PLI) among others. As per the PIB, to boost the penetration of renewable energy in the country, in 2023, the government launched a brand-new EV-Ready India Dashboard. It is anticipated that annual sales of EVs will increase from annual sales of 6,90,550 electric two-wheelers (E2Ws) in 2022 to 1,39,36,691 E2Ws by 2030. The dashboard will provide real-time information related to battery demand and changing density in India, contributing to the growth of battery manufacturing and storage infrastructure.

Market Key Developments

  • December 2023, Yamaha Motor Co., Ltd. announced the founding of ENYRING GmbH, a new business that will provide subscription-based services for swappable batteries for small urban electric cars. ENYRING will be able to establish a complete loop in which recycled materials are used as resources for the creation of new goods by providing such services and reusing and recycling batteries in collaboration with European circularity leaders.
  • December 2023, a legally binding agreement was signed by Stellantis and Ample to form a cooperation in the field of electric vehicle (EV) battery charging technology, to provide a fully charged EV battery in under five minutes. The goal of the two companies' collaboration is to include Ample's Modular Battery Swapping system into Stellantis electric cars.

Segmentation:

By Vehicle Type:

  • Two-Wheeler
  • Three-Wheeler
  • Passenger Vehicle
  • Commercial Vehicle

By Service:

  • Vehicle-Battery Seperation
  • Battery Subscription
  • Chargeable
  • Swappable and Upgradable Batteries

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Two-Wheeler
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Three-Wheeler
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Passenger Vehicle
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Commercial Vehicle
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY SERVICE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Vehicle-Battery Separation
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Battery Subscription
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Chargeable
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Swappable and Upgradable Batteries
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Vehicle Type
    • 7.2.2. By Service
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Vehicle Type
    • 7.3.2. By Service
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Vehicle Type
    • 7.4.2. By Service
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Vehicle Type
    • 7.5.2. By Service
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Vehicle Type
    • 7.6.2. By Service
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. NIO Power
  • 9.2. Gogoro
  • 9.3. Sun Mobility Private Limited
  • 9.4. Battery Smart
  • 9.5. Numocity
  • 9.6. Ample
  • 9.7. Bounce Infinity
  • 9.8. Esmito Solutions Pvt. Ltd.
  • 9.9. Octillion
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