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세계의 프리바이오틱스 시장 예측(2024-2029년)

Prebiotics Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 124 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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프리바이오틱스 시장은 2022년에 53억 2,600만 달러로 평가되어 CAGR 8.85%로 성장하여 2029년에는 96억 4,300만 달러 규모에 이를 것으로 예상됩니다.

프리바이오틱스는 인간의 소화관에 존재하는 난소화성 섬유입니다. 프리바이오틱스는 인간의 장내에 존재하는 선옥균의 중요한 식품원으로 작용합니다. 프리바이오틱스의 향후 시장은 다양한 식품 재료 생산자, 식품 가공업자 및 제조업체가 영양식 수요 증가를 활용하는 방법을 계속 찾고 있기 때문에 상당히 유망합니다.

프리바이오틱스는 식품·식음료 업계에서 설탕을 사용하지 않고 단맛을 내거나 식감을 좋아하는 등 폭넓은 용도가 있습니다. 프리바이오틱스를 식품의 원료로 사용하면 설탕을 사용하지 않는 식품에 대한 수요 증가에 부응할 수 있습니다. 제조업체는 프리바이오틱스의 세계 수요에 부응하는 것으로, 이 기회를 활용하고 있습니다.

시장 동향 :

프리바이오틱스의 건강상의 이점에 대한 소비자 의식 증가와 식이섬유의 풍부한 식품 소비 증가는 예측 기간 동안 프리바이오틱스 성분 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다. 게다가, 세계 인구 사이에서 위장 장애의 유병률이 상승하고 있기 때문에 소비자는 영양 풍부한 성분으로부터 만들어진 식품을 요구하지 않을 수 없게 되어, 이것은 시장에 플러스의 영향을 줍니다. 세계 각지에서의 스포츠 및 피트니스 활동 증가는 스포츠 영양 제품 및 영양 보충제에서 프리바이오틱스 성분 수요를 촉진하고 있습니다. 이는 분석 기간을 통해 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.

시장 성장 촉진요인:

  • 프리바이오틱스의 건강효과에 관한 의식의 고조

프리바이오틱스는 1,400유형 이상의 식품 및 음료에 포함되어 있습니다. 일부 최종 사용자 부문 제조업체는 낮은 칼로리 다이어트를 만들기 위해 프리 바이오 틱 원료를 사용하여 프리 바이오 틱 원료의 성장을 가속합니다. 갈락토올리고당(GOS)과 프락토올리고당(FOS)은 소화기계에 좋기 때문에 식품 가공 부문에서 자주 이용되고 있습니다. 그 결과, 프리바이오틱스 시장은 예측 기간 동안 확대될 것으로 예상됩니다.

시장 성장 억제요인:

  • 인지도 부족

높은 제조 비용, 제품에 대한 낮은 인지도, 미네랄 성분의 과잉 섭취 등은 시장의 성장을 저해하는 요인 중 하나입니다. 프리바이오틱스를 대량으로 섭취하면 가스와 팽만감 증가 등 일시적인 위장 장애를 일으킬 수 있습니다.

아시아태평양의 프리바이오틱스 시장은 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 주요 음식 및 음료 시장 중 하나이며 세계의 프리바이오틱스 산업에서 발전할 잠재력을 가지고 있습니다. 이 지역은 인구가 많고 생유 생산이 활발해지기 때문에 유제품의 지역적 확대와 소비가 촉진되어 수요 증가가 예측됩니다. 인도, 중국, 일본 등 우유와 유제품을 많이 생산하는 나라에서는 식감의 장점과 설탕을 사용하지 않는 유제품을 만들기 위해 프리바이오틱스를 사용하고 있습니다. 또한 호주 고객은 비만 및 기타 장 관련 장애를 완화하기 위해 사전 바이오틱스를 포함한 식품 기반 영양제를 찾고 있습니다. 아시아태평양에서의 프리바이오틱스 응용 증가는 세계적으로 프리바이오틱스 사업을 증가시킬 것으로 예상됩니다.

주요 발전:

  • 2023년 3월, 사상 최초의 사과 식초 구미의 제조업체인 Goli(R) Nutrition Inc.는 최초의 프리포스트 프로바이오틱스 3in1 구미를 발매해, 프로바이오틱스 시장에 진출합니다.
  • 2022년 1월 Fi Asia Indonesia 2022에서 기능성·건강 재료 개발의 리더인 FrieslandCampina Ingredients는 최근 개발한 Biotis(R) GOS-OP High Purity를 아시아태평양 시장에 소개했습니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년의 타임라인
  • 이해관계자에게 있어서의 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • CXO의 시점

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트 보기

제5장 프리바이오틱스 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 프락토 올리고당(FOS)
  • 갈락토 올리고당(GOS)
  • 이눌린
  • 기타

제6장 프리바이오틱스 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인

제7장 프리바이오틱스 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
  • 남미
  • 유럽
  • 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의와 콜라보레이션
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 프로파일

  • Abbott
  • Tereos Group
  • Cargill, Incorporated
  • Danone SA
  • Ingredion
  • Kerry Inc.
  • Roquette
  • NEXIRA
  • Yakult Pharmaceutical Industry Co., Ltd.
JHS 24.04.25

The prebiotics market is evaluated at US$5.326 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.85% reaching the market size of US$9.643 billion by the year 2029.

Prebiotics are nondigestible fibers found in the human digestive tract. Prebiotics serve as an important food source for the good bacteria found in the human gut. The future market for prebiotics is quite promising, as various food ingredient producers, food processors, and manufacturers continue to look for methods to capitalize on the rising demand for nutritional meals.

Prebiotics have a broad range of applications, including a sweeter taste without the use of sugar and textural benefits in the food and beverage industry. The use of prebiotics as ingredients in food would help cater to the rising demand for sugar-free food items. Manufacturers are capitalizing on the opportunity by meeting the global demand for prebiotics.

MARKET TRENDS:

Rising consumer awareness of the health benefits of prebiotics, as well as increased consumption of fiber-rich foods, is predicted to drive demand for prebiotic ingredients during the forecast period. Furthermore, the rising prevalence of gastrointestinal disorders among the global population is compelling consumers to seek out food products made from nutrient-rich ingredients, which positively affects the market. Increasing sports and physical fitness activities in various parts of the world drives the demand for prebiotic ingredients in sports nutrition products and dietary supplements. This is boosting market growth throughout the analysis period.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing awareness regarding the health benefits of prebiotics

Prebiotics can be found in over 1,400 different foods and drinks. Manufacturers in several end-user sectors are using prebiotic ingredients to make low-calorie meals, which is fuelling prebiotic ingredient growth. Galactooligosaccharides (GOS) and fructooligosaccharides (FOS) are frequently utilized in the food processing sector because they are good for the digestive system. As a result, the prebiotics market is expected to expand over the projected period.

MARKET RESTRAINTS:

  • Lack of awareness.

High manufacturing costs, a lack of awareness about the products, and overconsumption of mineral ingredients are some of the factors that are likely to impede market growth. When prebiotics are consumed in large quantities, they might cause temporary gastrointestinal issues such as increased gas and/or bloating.

The Asia Pacific prebiotics market is anticipated to grow significantly.

The Asia Pacific is one of the major food and beverage markets, with the potential to develop in the global prebiotics industry. The large population in this region and native milk production, which are promoting the regional expansion and consumption of dairy products, are projected to drive up demand. Countries that produce a lot of milk and milk products, such as India, China, and Japan, are using prebiotics for textural benefits and creating sugar-free dairy products. Australian customers are also looking for food-based nutritional drugs that include prebiotics to assist in reducing obesity and other gut-related disorders. The increasing application of prebiotics in Asia-Pacific is expected to increase the prebiotics business globally.

Key Developments:

  • In March 2023, the makers of the first apple cider vinegar gummy in history, Goli(R) Nutrition Inc. ("Goli(R)"), are expanding into the probiotic market with the launch of the first 3-in-1 pre+post+probiotic gummy.
  • In January 2022, at Fi Asia Indonesia 2022, FrieslandCampina Ingredients, a leader in the development of functional and healthful ingredients, introduced its recently created Biotis(R) GOS-OP High Purity to the Asia-Pacific market.

Segmentation:

By Product Type

  • Fructo-oligosaccharides (FOS)
  • Galacto-oligosaccharides (GOS)
  • Inulin
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PREBIOTICS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fructo-oligosaccharides (FOS)
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Galacto-oligosaccharides (GOS)
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Inulin
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. PREBIOTICS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. PREBIOTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. Germany
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Thailand
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Abbott
  • 9.2. Tereos Group
  • 9.3. Cargill, Incorporated
  • 9.4. Danone S.A.
  • 9.5. Ingredion
  • 9.6. Kerry Inc.
  • 9.7. Roquette
  • 9.8. NEXIRA
  • 9.9. Yakult Pharmaceutical Industry Co., Ltd.
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