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시장보고서
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세계의 프리바이오틱스 시장 예측(2024-2029년)Prebiotics Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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프리바이오틱스 시장은 2022년에 53억 2,600만 달러로 평가되어 CAGR 8.85%로 성장하여 2029년에는 96억 4,300만 달러 규모에 이를 것으로 예상됩니다.
프리바이오틱스는 인간의 소화관에 존재하는 난소화성 섬유입니다. 프리바이오틱스는 인간의 장내에 존재하는 선옥균의 중요한 식품원으로 작용합니다. 프리바이오틱스의 향후 시장은 다양한 식품 재료 생산자, 식품 가공업자 및 제조업체가 영양식 수요 증가를 활용하는 방법을 계속 찾고 있기 때문에 상당히 유망합니다.
프리바이오틱스는 식품·식음료 업계에서 설탕을 사용하지 않고 단맛을 내거나 식감을 좋아하는 등 폭넓은 용도가 있습니다. 프리바이오틱스를 식품의 원료로 사용하면 설탕을 사용하지 않는 식품에 대한 수요 증가에 부응할 수 있습니다. 제조업체는 프리바이오틱스의 세계 수요에 부응하는 것으로, 이 기회를 활용하고 있습니다.
프리바이오틱스의 건강상의 이점에 대한 소비자 의식 증가와 식이섬유의 풍부한 식품 소비 증가는 예측 기간 동안 프리바이오틱스 성분 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다. 게다가, 세계 인구 사이에서 위장 장애의 유병률이 상승하고 있기 때문에 소비자는 영양 풍부한 성분으로부터 만들어진 식품을 요구하지 않을 수 없게 되어, 이것은 시장에 플러스의 영향을 줍니다. 세계 각지에서의 스포츠 및 피트니스 활동 증가는 스포츠 영양 제품 및 영양 보충제에서 프리바이오틱스 성분 수요를 촉진하고 있습니다. 이는 분석 기간을 통해 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
프리바이오틱스는 1,400유형 이상의 식품 및 음료에 포함되어 있습니다. 일부 최종 사용자 부문 제조업체는 낮은 칼로리 다이어트를 만들기 위해 프리 바이오 틱 원료를 사용하여 프리 바이오 틱 원료의 성장을 가속합니다. 갈락토올리고당(GOS)과 프락토올리고당(FOS)은 소화기계에 좋기 때문에 식품 가공 부문에서 자주 이용되고 있습니다. 그 결과, 프리바이오틱스 시장은 예측 기간 동안 확대될 것으로 예상됩니다.
높은 제조 비용, 제품에 대한 낮은 인지도, 미네랄 성분의 과잉 섭취 등은 시장의 성장을 저해하는 요인 중 하나입니다. 프리바이오틱스를 대량으로 섭취하면 가스와 팽만감 증가 등 일시적인 위장 장애를 일으킬 수 있습니다.
아시아태평양의 프리바이오틱스 시장은 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 주요 음식 및 음료 시장 중 하나이며 세계의 프리바이오틱스 산업에서 발전할 잠재력을 가지고 있습니다. 이 지역은 인구가 많고 생유 생산이 활발해지기 때문에 유제품의 지역적 확대와 소비가 촉진되어 수요 증가가 예측됩니다. 인도, 중국, 일본 등 우유와 유제품을 많이 생산하는 나라에서는 식감의 장점과 설탕을 사용하지 않는 유제품을 만들기 위해 프리바이오틱스를 사용하고 있습니다. 또한 호주 고객은 비만 및 기타 장 관련 장애를 완화하기 위해 사전 바이오틱스를 포함한 식품 기반 영양제를 찾고 있습니다. 아시아태평양에서의 프리바이오틱스 응용 증가는 세계적으로 프리바이오틱스 사업을 증가시킬 것으로 예상됩니다.
The prebiotics market is evaluated at US$5.326 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.85% reaching the market size of US$9.643 billion by the year 2029.
Prebiotics are nondigestible fibers found in the human digestive tract. Prebiotics serve as an important food source for the good bacteria found in the human gut. The future market for prebiotics is quite promising, as various food ingredient producers, food processors, and manufacturers continue to look for methods to capitalize on the rising demand for nutritional meals.
Prebiotics have a broad range of applications, including a sweeter taste without the use of sugar and textural benefits in the food and beverage industry. The use of prebiotics as ingredients in food would help cater to the rising demand for sugar-free food items. Manufacturers are capitalizing on the opportunity by meeting the global demand for prebiotics.
Rising consumer awareness of the health benefits of prebiotics, as well as increased consumption of fiber-rich foods, is predicted to drive demand for prebiotic ingredients during the forecast period. Furthermore, the rising prevalence of gastrointestinal disorders among the global population is compelling consumers to seek out food products made from nutrient-rich ingredients, which positively affects the market. Increasing sports and physical fitness activities in various parts of the world drives the demand for prebiotic ingredients in sports nutrition products and dietary supplements. This is boosting market growth throughout the analysis period.
Prebiotics can be found in over 1,400 different foods and drinks. Manufacturers in several end-user sectors are using prebiotic ingredients to make low-calorie meals, which is fuelling prebiotic ingredient growth. Galactooligosaccharides (GOS) and fructooligosaccharides (FOS) are frequently utilized in the food processing sector because they are good for the digestive system. As a result, the prebiotics market is expected to expand over the projected period.
High manufacturing costs, a lack of awareness about the products, and overconsumption of mineral ingredients are some of the factors that are likely to impede market growth. When prebiotics are consumed in large quantities, they might cause temporary gastrointestinal issues such as increased gas and/or bloating.
The Asia Pacific prebiotics market is anticipated to grow significantly.
The Asia Pacific is one of the major food and beverage markets, with the potential to develop in the global prebiotics industry. The large population in this region and native milk production, which are promoting the regional expansion and consumption of dairy products, are projected to drive up demand. Countries that produce a lot of milk and milk products, such as India, China, and Japan, are using prebiotics for textural benefits and creating sugar-free dairy products. Australian customers are also looking for food-based nutritional drugs that include prebiotics to assist in reducing obesity and other gut-related disorders. The increasing application of prebiotics in Asia-Pacific is expected to increase the prebiotics business globally.