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세계의 차량 애널리틱스 시장 예측(2024-2029년)

Vehicle Analytics Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

차량 애널리틱스 시장은 2022년에는 79억 200만 달러로 평가되었으며 CAGR 13.45%로 성장했으며 2029년에는 191억 1,600만 달러 규모에 도달할 것으로 예측됩니다.

차량 애널리틱스은 자동차가 수집한 데이터를 체계적으로 조사하여 통찰력 있는 정보를 추출하고 자동차 기능의 다양한 측면을 강화합니다. 차량 애널리틱스은 센서, 차량용 컴퓨터, 교통 상황 등 외부 소스의 데이터를 사용하여 이해관계자가 성능을 향상시키고 유지보수를 간소화하며 전반적인 효율성을 높일 수 있도록 지원합니다.

공급망 최적화, 연동된 자동차 서비스, 보험 텔레매틱스, 차량 관리, 예지 보전, 운전자 행동 모니터링, 사용량에 따른 과금 등 수많은 부문에서 이 부문이 활용되고 있습니다. 차량 애널리틱스는 머신러닝 및 기타 접근법을 사용하여 대규모 데이터 세트를 이해하기 위해 하드웨어와 고급 소프트웨어 플랫폼을 결합하여 사용합니다. 이를 통해 의사 결정자는 충분한 정보를 바탕으로 의사 결정을 내리고 자동차 산업의 지속적인 발전을 촉진할 수 있습니다.

시장 동향 :

차량 애널리틱스 솔루션을 통해 운전자와 차량/차량 소유자는 차량의 현재 상황에 대한 데이터를 수집하고 주행중인 차량의 운전자 행동을 알 수 있습니다. 이 솔루션은 운전 중 운전자와 차량 성능에 대한 자세한 분석을 제공합니다.

게다가, 차량 소유자들 사이의 경쟁 증가는 차량 소유자들이 이러한 고급 솔루션에 대한 수요를 더욱 촉진하고, 주행에 대한 보다 명확한 논의를 실시하고, 수익을 극대화하기 위한 추가 조치를 취할 수 있습니다. 예상됩니다. 게다가 이용 기반 보험 채용이 증가하고 있는 것도 향후 5년간 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상되는 주요 요인 중 하나입니다.

또한 차량 관리 업계의 주요 기업은 최종 사용자의 요구가 높아지고 있기 때문에 최신 및 최첨단 솔루션을 개발하기 위해 연구 개발에 많은 투자를 하고 있으며, 앞으로 수년간 차량 애널리틱스 솔루션 시장을 확대할 것으로 예상됩니다. 선도적 인 자동차 제조업체의 차량 애널리틱스 솔루션의 채택이 세계적으로 확대됨에 따라 수요가 더욱 증가하고 예측 기간 동안 차량 애널리틱스 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 3월 Daimler Truck은 인도에 지능형 트럭 운영 시스템을 지원하는 R&D 센터를 설립했습니다.

시장 성장 촉진요인:

  • 이용 기반 보험에 대한 수요 증가가 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

이용 기반 보험의 인기 증가는 자동차의 고급 분석 채택을 촉진할 것으로 예상되는 주요 요인 중 하나입니다. 왜냐하면 이들은 운전자의 행동을 실시간으로 상세하게 분석하여 자동차 보험 회사가 보험료를 보다 정확하게 가격할 수 있도록 하기 때문입니다. 또한, 사용상황 기반의 보험은 주행거리가 줄어들거나 보다 안전한 운전습관을 익히거나 했을 경우에 소비자에게 인센티브를 주어 보험료 비용을 제어하는 능력을 기재하고 있습니다.

또한, 자동 텔레매틱스를 활용함으로써 운전자는 과거의 운전 행동에서 배우고 자신의 운전 패턴을 잘 인식할 수 있습니다. 또한 보험회사의 경우 사고 발생 시 운전 데이터에 대한 정확한 통찰력을 높일 수 있습니다. 이것은 또한 운전자와 자동차 소유자의 허위 청구로부터 보호하는 데 도움이 되며 실제로 무슨 일이 일어났는지를 명확하게 합니다.

  • 연결성 향상은 차량 애널리틱스 시장의 성장에 영향을 줄 수 있습니다.

차량 애널리틱스 시장은 자동차의 연결성 증가에 큰 영향을 받으며, 자동차의 효율성, 안전성 및 성능의 다양한 측면을 개선하기 위해 조사할 수 있는 풍부한 실시간 데이터를 생성하고 있습니다. 자동차는 텔레매틱스 시스템, 차량 탑재 센서, 사물 인터넷 장치 등의 기술로 인한 차량 연결성 향상으로 위치 정보, 속도, 엔진 건강 상태, 연료 소비량, 운전자 행동에 관한 방대한 양의 데이터를 생성하고 있습니다. 차량 애널리틱스 시스템은 이 데이터를 활용하여 운전자 안전, 차량 관리, 예지 보전 및 운전 최적화에 대한 통찰력을 제공할 수 있습니다.

  • 소프트웨어 부서는 예측 기간 동안 적절한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

차량 애널리틱스 세계 시장은 소프트웨어 및 서비스로 구분됩니다. 소프트웨어 부문은 차량 애널리틱스 솔루션의 채택이 세계적으로 증가하고 있기 때문에 시장에서 일정한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 소프트웨어 구성 요소는 기업이 차량 및 보고를 위해 수집하는 다른 실시간 데이터를 모니터링하고 관리하는 데 필요합니다.

소프트웨어는 수집된 정보를 의미 있는 데이터로 변환하는 시스템으로 구성되며, 예를 들어 보고서를 작성하기 위한 소프트웨어가 있습니다. 그러나 기술 향상과 수요 증가로 인해 주요 시장 관계자는 최신 시스템 및 소프트웨어 개발을 위한 연구 개발에 투자하고 있습니다. 이는 예측 기간 동안 차량 애널리틱스 소프트웨어 시장의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

유럽은 주요 지역 시장이 될 것으로 예측됩니다.

지역적으로 차량 애널리틱스 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 유럽에는 주요 고급 자동차 제조업체가 존재하기 때문에 유럽이 시장에서 주목해야 할 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 유럽 기업들은 자율주행차와 커넥티드카에 많은 투자를 하고 있습니다. 이와 같이 자율주행 기술 제공에 대한 급속한 지출은 유럽에서 시장 성장의 주요 요인 중 하나로 보입니다.

또한 북미는 기술의 조기 채용과 확립된 인프라의 존재로 인해 양호한 성장 기회를 보여줄 것으로 예상됩니다. 아시아태평양은 전자상거래 산업의 급성장과 라이드 헤일링 서비스 동향 증가로 인해 성장률이 늘어날 것으로 예상되며 중국과 인도 등 국가에서 이러한 솔루션에 대한 수요를 크게 견인하고 있습니다.

주요 발전:

  • 2023년 12월, BlackBerry Limited는 CES 2024에서 다양한 생태계 파트너와의 가상화 및 자동차 데모를 사용하여 BlackBerry IVY(R) 커넥티드 차량 데이터 플랫폼의 기능과 범위를 강조합니다. BlackBerry IVY 플랫폼은 자동차 AI 처리와 개발자 친화적인 플랫폼을 활용하여 다양한 부문 개발자가 통찰력을 활용한 차량 서비스를 신속하게 구축 및 구현할 수 있도록 지원합니다.
  • 2023년 2월 디지털 비즈니스와 IT 서비스의 세계 리더인 NTT DATA는 CO2 배출량과 교통 체증을 줄이기 위한 Connected Car Data Initiative의 설립을 발표했습니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년의 타임라인
  • 관계자에게 있어서의 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트 보기

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트 보기

제5장 차량 애널리틱스 시장 : 제공 제품별

  • 소개
  • 소프트웨어
  • 서비스

제6장 차량 애널리틱스 시장 : 용도별

  • 소개
  • 경자동차
  • 중/대형 자동차

제7장 차량 애널리틱스 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
  • 남미
  • 유럽
  • 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의와 콜라보레이션
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 프로파일

  • SAP
  • Genetec Inc.
  • Microsoft
  • IBM
  • Intelligent Mechatronic Systems, Inc.
  • HARMAN International
  • Teletrac Navman US Ltd
  • Inseego Corp.
  • Agnik LLC
JHS 24.04.25

The vehicle analytics market is evaluated at US$7.902 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 13.45% to reach a market size of US$19.116 billion by the year 2029.

Vehicle analytics is the methodical examination of data collected by automobiles to extract insightful information and enhance many facets of their functioning. Vehicle analytics helps stakeholders increase performance, simplify maintenance, and boost overall efficiency by using data from sensors, onboard computers, and outside sources like traffic conditions.

Numerous fields, including supply chain optimisation, linked automobile services, insurance telematics, fleet management, predictive maintenance, driver behaviour monitoring, and usage-based charging, use this discipline. Vehicle analytics uses a mix of hardware and advanced software platforms to understand large datasets using machine learning and other approaches. This helps decision-makers make well-informed decisions and promotes ongoing advances in the automotive industry.

MARKET TRENDS:

The vehicle analytics solutions allow the drivers and the fleet/vehicle owners to gather data regarding the current situation of the vehicle, along with knowing the behaviour of the vehicle's driver throughout the journey. These solutions provide a detailed analysis of the performance of the driver and the vehicle throughout the journey.

Furthermore, the rising competition among the fleet owners is further anticipated to drive the demand for these advanced solutions by the fleet owners, to have clearer insights about the journey and take further steps to maximize the revenue. Moreover, the rising adoption of usage-based insurance is also one of the prime factors that are expected to positively impact the market's growth during the next five years.

Furthermore, key players in the fleet management industry are investing heavily in R&D to develop the latest and most advanced solutions due to the growing requirements from their end-users, which is also anticipated to augment the market for vehicle analytics solutions during the coming years. The growing adoption of vehicle analytics solutions by big automakers globally is further expected to increase the demand and thus drive the growth of the vehicle analytics market during the forecast period. For instance, in March 2022, Daimler Truck set up a research and development centre in India to aid its intelligent truck operating system.

MARKET DRIVERS:

  • Growing demand for usage-based insurance is anticipated to drive the market's growth.

The rising popularity of usage-based insurance is one of the prime factors which is anticipated to drive the adoption of advanced analytics in vehicles. This is because these provide real-time in-depth analysis of driver behaviour, making it easier for auto insurers to more accurately price premiums. Also, usage-based insurance provides consumers with the ability to control their premium costs by providing them with incentives in the event of reduced miles driven, and the adoption of safer driving habits.

Also, by utilizing auto-telematics, drivers can learn from their previous driving behaviours and be well aware of their driving patterns. Also, it will be easier for insurers to develop accurate insights regarding driving data in the event of an accident. This will further help in protection against false claims by the driver or the owner of the vehicle and would clarify what happened actually.

  • Increasing connectivity might impact vehicle analytics market growth.

The vehicle analytics market is being greatly impacted by the growing connection of automobiles, which is generating an abundance of real-time data that can be examined to enhance many facets of vehicle efficiency, safety, and performance. Vehicles are producing enormous volumes of data on location, speed, engine health, fuel consumption, and driver behaviour as a result of increased vehicle connectivity brought about by technology like telematics systems, onboard sensors, and Internet of Things devices. Vehicle analytics systems may use this data to offer insights into driver safety, fleet management, predictive maintenance, and operational optimisation.

  • The software segment is expected to grow at a decent CAGR throughout the forecast period.

Based on offerings, the global vehicle analytics market is segmented as software and services. The software segment is anticipated to hold a decent share of the market due to the increasing adoption of vehicle analytics solutions globally. Software components are necessary for organizations to monitor and manage their vehicle fleets and other real-time data that is collected for the preparation of reports.

The software consists of systems that convert the collected information into meaningful data, for instance, software for generating reports. However, the improvement in technology and growing requirements are further leading to investments by big market players in R&D for the development of the latest systems and software. This is further expected to propel the growth of the vehicle analytics software market during the forecast period.

Europe is anticipated to be the major regional market.

Geographically, the vehicle analytics market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The European region is anticipated to hold a noteworthy share of the market on account of the presence of key luxury automotive manufacturers in the region. Furthermore, European companies are spending heavily on autonomous and connected vehicles. Thus, the rapid spending on the Offering of autonomous technology is considered one of the prime factors for the growth of the market in the European region.

Furthermore, North America is projected to show good growth opportunities on account of the early adoption of technology and the presence of well-established infrastructure. The Asia Pacific region is projected to grow at a decent rate on account of rapid growth in the e-commerce industry coupled with a rising trend of ride-hailing services, which is significantly driving the demand for these solutions in countries like China and India.

Key Developments:

  • In December 2023, using virtualized and in-car demonstrations with various ecosystem partners, BlackBerry Limited will highlight the capabilities and scope of its BlackBerry IVY(R) connected vehicle data platform at CES 2024. By using in-vehicle AI-enabled processing and a developer-friendly platform, the BlackBerry IVY platform helps developers from a variety of sectors create and implement insights-enabled automotive services faster.
  • In February 2023, a global leader in digital business and IT services, NTT DATA, announced the creation of the Connected Car Data Initiative, which aims to lower CO2 emissions and traffic congestion.

Segmentation:

By Offering

  • Software
  • Services

By Application

  • Light Motor Vehicle
  • Medium and Heavy Motor Vehicle

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Software
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Services
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Light Motor Vehicle
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Medium and Heavy Motor Vehicle
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. VEHICLE ANALYTICS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Offering
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Offering
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Offering
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Offering
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Offering
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. SAP
  • 9.2. Genetec Inc.
  • 9.3. Microsoft
  • 9.4. IBM
  • 9.5. Intelligent Mechatronic Systems, Inc.
  • 9.6. HARMAN International
  • 9.7. Teletrac Navman US Ltd
  • 9.8. Inseego Corp.
  • 9.9. Agnik LLC
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