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오트밀크 시장 - 예측(2024-2029년)

Oat Milk Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 132 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

오트밀크 시장은 연평균 12.47% 성장하여 2022년 7억 4,900만 달러에서 2029년 17억 500만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

오트밀크는 유제품을 포함하지 않는다는 점에서 더 건강한 우유 대체품이자 비건 친화적인 우유 대체품입니다. 오트밀크는 유제품에 대한 불내성이 있거나 유사한 알레르기가 있는 소비자들이 선호합니다. 오트밀크는 유당, 견과류, 콩, 무글루텐 인증을 받은 귀리로 만든 경우 글루텐을 포함하지 않습니다.

오트밀크는 유당불내증이 있는 사람들에게 우유를 대체할 수 있는 좋은 대안이 될 수 있습니다. 최근 햇빛을 쬘 기회가 줄어들고 식습관이 흐트러지면서 스트레스와 기분, 뼈 건강에 중요한 역할을 하는 비타민 B군과 비타민 D(주로 B12와 D3)가 부족해지는 사람들이 늘고 있습니다. 오트밀크는 비타민 B와 D가 풍부하게 함유되어 있어 대중의 지지를 받고 있습니다.

또한, 오트밀크에 함유된 식이섬유가 심장 건강과 소화기 건강에 도움이 된다는 사실이 알려지면서 소비자들의 인식이 높아져 전체 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 운동 부족으로 인해 비만이 급증하면서 오트밀크와 같은 무지방 유제품에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 오트밀크는 대체품이 아닌 베이커리 제품이나 음료 등 다른 제품을 만들기 위한 원료로 판매되고 있습니다.

오트밀크 시장 동향:

오트밀크 시장은 소비자들이 건강한 라이프스타일을 위해 식물성 대체품으로 크게 이동하면서 오트밀크에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 우유는 스틸 컷 또는 압연 귀리를 담그고 블렌딩한 후 치즈 천에 걸러서 우유와 귀리를 분리하여 만들어집니다. 칼슘, 칼륨, 철분, 비타민 A, D 등 영양소가 풍부하게 함유되어 있습니다.

도시화의 급속한 발전은 소비자들이 상품을 쉽게 구할 수 있게 하여 오트밀크 판매량이 해마다 크게 증가하고 있습니다. 오트밀크는 현재 여러 온라인 쇼핑몰과 여러 대형마트, 슈퍼마켓에서도 판매되고 있습니다. 오트밀크는 차, 스무디, 커피 및 기타 건강 관련 음료 등 여러 제품에 유제품을 대체할 수 있는 건강 음료로 사용되고 있습니다.

오트밀크 시장 촉진요인:

  • 소비자들 사이에서 오트밀크의 인기가 높아짐에 따라 오트밀크 시장의 성장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

소비자들 사이에서 오트밀크가 인기를 끌고 있는 이유는 유제품에 비해 영양가가 높기 때문입니다. 오트밀크가 예측 기간 동안 시장을 주도할 것으로 예상되는 다른 건강상의 이점으로는 심장 건강을 개선하고 뼈에 좋다는 점을 들 수 있습니다. 우유에는 수용성 식이섬유인 베타글루칸이 적당량 함유되어 있어 심장 건강에 도움이 되고 혈중 콜레스테롤을 낮추기 때문에 심장병 환자들이 선호하는 식품입니다.

  • 비건 식단으로의 소비자 전환은 오트밀크 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

소비자들의 식생활 선호도가 식물성 대체 식품을 선호하는 현저한 움직임, 특히 비건 식단의 채택이 급증하는 것은 오트밀크 산업의 성장 궤도에 매우 유리한 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 오트밀크는 크리미한 식감, 영양가 높은 화장품, 친환경적인 생산 방식으로 인해 인기 있는 선택이 되고 있으며, 건강, 윤리적, 환경적 이유로 유제품 대안을 찾는 고객이 증가하고 있습니다.

오트밀크는 스무디, 베이커리, 커피 음료 등 다양한 요리에 적용할 수 있어 식물성 대용품을 찾는 소비자들에게 매력적인 대안이 될 수 있습니다. 유당불내증과 유제품 알레르기에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 오트밀크와 같은 유제품 대체품에 대한 수요도 증가하고 있습니다.

전 세계적으로 인간의 생활습관이 변화함에 따라 건강 관련 문제가 속출하고 있습니다. 유당불내증은 유아기를 지나면 전체 인구의 65%(약)로 감소합니다. 지리적으로 볼 때, 북유럽은 무발효 유제품에 의존하기 때문에 유당불내증은 5% 정도로 매우 적지만, 동아시아계 사람들 사이에서는 매우 흔하며 약 70-100% 정도가 앓고 있습니다(출처: National Library of Medicine).

오트밀크 시장 지역 전망:

북미가 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미의 오트밀크 판매는 최근 몇 가지 중요한 원인으로 인해 크게 성장하고 있습니다. 예를 들어, 유제품의 식물성 대체품에 대한 윤리적, 환경적, 건강상의 우려로 인해 소비자 수요가 증가하면서 오트밀크에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 오트밀크는 자연스럽고 크리미한 질감과 중성적인 맛으로 인해 다양한 요리에 사용되며, 유당불내증, 채식주의자, 건강 지향적 소비자 등 다양한 소비자들에게 인기를 끌고 있습니다.

또한, 식품 사업에서 지속가능성에 대한 관심이 높아짐에 따라 고객들은 보다 친환경적인 대안을 찾고 있습니다. 오트밀크는 일반 유제품 생산에 비해 환경에 미치는 영향이 상대적으로 낮기 때문에 특히 주목할 만합니다. 또한, 오트밀크 제조업체들은 적극적인 마케팅 활동과 카페, 레스토랑, 상점과의 스마트한 협업을 통해 제품의 노출과 접근성을 높여 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 가까운 미래에 북미 오트밀크 산업은 소비자의 선호도가 식물성 식품을 선호함에 따라 계속 성장할 것으로 예상됩니다.

주요 개발 내용:

  • 2024년 1월, 세계 최대 규모의 독창적인 오트밀 음료 사업을 전개하는 Oatly Group AB는 미국에서 두 가지 새로운 혁신 음료를 미국 전역에 출시할 것이라고 발표했습니다.
  • 2023년 1월, 프리미엄 식물성 음료의 선두주자인 캘리포니아 팜스(California Farms)의 수상 경력에 빛나는 유제품 무첨가 제품 컬렉션이 USDA 인증 유기농 오트밀크와 아몬드 우유를 채택하여 확장되었습니다. 이 회사는 정제수, 천일염, 귀리 또는 아몬드 세 가지 기본 원료만을 사용하여 오일과 껌을 전혀 사용하지 않는 최신 제품을 개발하여 품질은 유지하면서 가격은 낮추지 않고 더 저렴한 제품을 원하는 고객의 요구를 충족시켰습니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 오트밀크 시장 : 제품별

  • 소개
  • 플레인
  • 플레이버

제6장 오트밀크 시장 : 포장 형태별

  • 소개
  • 카톤
  • 보틀

제7장 오트밀크 시장 : 공급원별

  • 소개
  • 유기농
  • 기존

제8장 오트밀크 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
  • 남미
  • 유럽
  • 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의와 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 개요

  • Pacific Foods of Oregon, LLC(Campbell Soup Company)
  • Oatly AB
  • Elmhurst Milked Direct LLC
  • Califia Farms, LLC
  • Happy Planet Foods
  • Danone SA
  • HP Hood LLC(The Kaneb Family)
  • OatMilk India
  • Vvegano
ksm 24.06.24

The oat milk market is expected to grow at a CAGR of 12.47% to reach US$1.705 billion by 2029, from US$0.749 billion in 2022.

Oat milk is a healthier substitute for milk in terms of being dairy-free and a more vegan-friendly alternative. Oat milk has been preferred by consumers intolerant to dairy products or who have similar allergies. It is naturally free of lactose, nuts, soy, and gluten if made from certified gluten-free oats.

Oat milk is a great substitute for milk for lactose-intolerant people. Recently, a major chunk of the population is experiencing deficiencies of B & D Vitamins (mainly B12 and D3), which are predominantly associated with monitoring stress & mood, and bone health, due to less exposure to sunlight and poor eating habits. Oat Milk is a rich source of Vitamin B and D and thus, gaining traction among the masses.

Additionally, the high fiber content in oat milk is linked to a healthier heart and a better digestive system which in turn leads to consumer awareness fueling the overall market growth. Furthermore, due to a lack of physical activity, cases of obesity are witnessing a surge and a focus is shifting toward fat-free milk products such as Oat milk. Oat milk is not being sold as a substitute but also as a raw material to prepare several other products like bakery products or beverages.

Oat Milk Market Trends:

The oat milk market is driven by a significant shift of consumers toward plant-based alternatives for a healthier lifestyle which has led to an increase in the demand for oat milk. This milk is made by soaking and blending steel-cut or rolled oats which are then strained by cheesecloth to separate the milk from the oats. It is enriched by nutrients like calcium, potassium, iron, and vitamins A and D as well.

The rapid pace of urbanization in the shopping industry has made the availability of the product easier for consumers and has led to a substantial increase in the sale of oat milk over the years. Oat milk is now available at several online stores and multiple hyper and supermarkets as well. It is now being used as a healthier alternative to dairy milk in multiple products like tea, smoothies, coffees, and other health-related drinks.

Oat Milk Market Drivers:

  • Increasing popularity amongst consumers is expected to influence oat milk market growth.

The increasing popularity amongst consumers of oat milk is due to the nutritional value provided by the product as compared to dairy milk. Some other health benefits from oat milk that are expected to drive the market during the forecast period are that it improves heart health and is great for bones. The milk consists of an appropriate amount of beta-glucans which is a soluble fibre and provides heart health benefits and thus is preferred by heart patients as it reduces blood cholesterol as well.

  • A significant shift of consumers towards a vegan diet is predicted to positively impact oat milk market growth.

It is projected that a notable movement in consumer dietary preferences in favor of plant-based substitutes, especially a sharp increase in the adoption of vegan diets, has a very favorable effect on the growth trajectory of the oat milk industry. Oat milk has become a popular option because of its creamy texture, nutritious makeup, and environmentally friendly production practices, as more customers look for dairy product substitutes for reasons related to health, ethics, and the environment.

Oat milk's adaptability to a wide range of culinary uses, such as smoothies, baked goods, and coffee drinks, adds to its appeal to customers looking for plant-based alternatives. Demand for dairy-free substitutes like oat milk has also been fueled by consumers' growing knowledge of lactose intolerance and dairy allergies.

As a result of changing human lifestyles across the globe, a slew of health-related issues is cropping up. Lactose tolerance has reduced among 65% (approx.) of the human population after infancy. Geographically, lactose intolerance is quite low in Northern Europe at about 5% due to their dependence on unfermented milk products whereas it is very common among people of East Asian descent with about 70 to 100 percent of people being affected by it (Source: National Library of Medicine).

Oat Milk Market Geography Outlook:

The North American region is anticipated to hold a significant share of the market.

Oat milk sales in North America have grown significantly in recent years due to several important causes. For instance, oat milk's growing appeal is a result of the growing consumer demand driven by ethical, environmental, and health concerns for plant-based substitutes for dairy products. Owing to its naturally creamy texture and neutral flavor, it may be used in a variety of culinary applications and is popular with a broad spectrum of customers, including those who are lactose intolerant, vegans, and health-conscious consumers.

Furthermore, customers are searching for more ecologically friendly substitutes due to increased awareness of sustainability concerns in the food business. Oat milk is particularly noteworthy due to its relatively low environmental effect when compared to typical dairy production. Additionally, by raising product exposure and accessibility, makers of oat milk have increased market growth through aggressive marketing efforts and smart collaborations with cafes, restaurants, and stores. In the near future, it is anticipated that the North American oat milk industry will continue to grow as consumer tastes continue to move in favor of plant-based solutions.

Key Developments:

  • In January 2024, the biggest and original oat drink business in the world, Oatly Group AB announced the statewide launch of two new beverage innovations in the US: Super Basic Oatmilk and Unsweetened Oatmilk.
  • In January 2023, the award-winning collection of dairy-free products from leading premium plant-based beverage company Califia Farms has been expanded with the introduction of USDA-certified Organic Oatmilk and Almondmilk. The firm created its newest products with just three basic ingredients-purified water, sea salt, and oats or almonds-and no oils or gums to satisfy the demands of customers looking for more affordable items without sacrificing quality.

Segmentation:

By Product

  • Plain
  • Flavored

By Packaging form

  • Carton
  • Bottle

By Source

  • Organic
  • Conventional

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. OAT MILK MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plain
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Flavored
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. OAT MILK MARKET, BY PACKAGING FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Carton
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Bottle
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. OAT MILK MARKET, BY SOURCE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Organic
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Conventional
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. OAT MILK MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Packaging Form
    • 8.2.3. By Source
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Packaging Form
    • 8.3.3. By Source
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Packaging Form
    • 8.4.3. By Source
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Packaging Form
    • 8.5.3. By Source
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Packaging Form
    • 8.6.3. By Source
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Pacific Foods of Oregon, LLC (Campbell Soup Company)
  • 10.2. Oatly AB
  • 10.3. Elmhurst Milked Direct LLC
  • 10.4. Califia Farms, LLC
  • 10.5. Happy Planet Foods
  • 10.6. Danone SA
  • 10.7. HP Hood LLC (The Kaneb Family)
  • 10.8. OatMilk India
  • 10.9. Vvegano
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