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세계의 식품 스프레드 시장 예측(2024-2029년)

Food Spread Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 114 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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식품 스프레드 시장은 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 5.75%로 성장해 2024년 추정치 365억 3,200만 달러에서 증가하여, 2029년까지는 483억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

식품 스프레드 시장은 소비자 선호와 산업 동향에 영향을 미치는 여러 요인에 의해 촉진되었습니다. 라이프 스타일의 변화로 빠르고 편리한 아침 식사에 대한 수요가 증가했습니다. 사람들의 건강 지향 증가는 견과류, 천연 감미료, 씨앗, 전체 곡물 등을 혼합 한 스프레드 수요를 촉진합니다. 채식주의자와 식물 기반 식생활의 상승은 향후 몇 년동안 혁신적인 제품을 제공할 것으로 예상됩니다. 게다가 개발도상지역에서 가처분소득이 증가함에 따라 소비자들은 폭넓은 유형의 스프레드를 탐구하게 되었습니다.

또한 미국 캐나다용 가공식품 수출은 2022년 116억 5,000만 달러에서 2023년에는 121억 1,000만 달러로, EU용은 20억 9,000만 달러에서 22억 1,000만 달러로 증가했습니다. 시장 수요 증가를 보여줍니다.

또한 대기업의 유통 채널 확대로 식품 스프레드 제품은 전 세계의적으로 널리 사용되고 판매에도 기여합니다. 예를 들어, 2023년 10월, Voyage Foods는 땅콩 프리와 헤이즐넛 프리스프레드를 전국 1,200개 이상의 월마트 매장에서 출시했습니다. 이 회사의 소매 유통량은 400% 이상 증가했으며 점포 수는 1,600개에 달했으며 미국 전역의 수백만 명의 소비자를 효과적으로 타겟팅했습니다.

  • 이러한 요인 외에도 지역 특유의 영향은 식품 스프레드 시장을 형성하여 향후 성장에 영향을 미칩니다.

식품 스프레드 산업은 소비자 선호와 식사 패턴의 변화, 건강과 웰빙에 대한 관심 증가로 급성장하고 있습니다. 그 때문에 설탕, 지방, 화학 성분을 억제한 스프레드에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 또한, 식물 기반의 식사와 채식주의의 인기가 생태 의식이 높은 고객에게 호소하는 비 유제품 대체품의 창출을 뒷받침하고 있습니다. 가처분 소득 수준과 같은 경제적 요인은 구매 결정과 시장 역학에 영향을 미칩니다.

  • 건강한 식품 선택에 대한 수요 증가가 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

성인의 비만 증가는 심각한 도전입니다. 비만이 진행되면 심장 질환, 당뇨병, 갑상선 질환 등이 증가하여 건강 전반에 영향을 미칩니다. 미국에서는 성인의 41.9%가 비만의 영향을 받습니다. 흑인과 라틴계 성인의 비만률이 가장 높으며 각각 49.9%와 45.6%에 달할 전망입니다. 게다가 비만의 유병률은 도시와 교외의 사람에 비해 농촌의 사람이 높습니다.

따라서 소비자의 건강 지향은 점점 높아지고 천연 감미료, 견과류, 씨앗, 전체 곡물 등의 원료를 사용한 스프레드에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 게다가 설탕 겸손, 유기농, 채식주의 옵션이 인기를 끌고 있습니다.

이 수요에 대응하기 위해, Philadelphia(R) 브랜드는 2023년 7월, 최초의 식물성 스프레드의 전국 전개를 발표했습니다. 절반 이상의 사람들이 식생활에 식물성 제품을 늘리고 싶어하는 동안, Philadelphia는 식물성 크림 치즈의 스프레드 카테고리를 가져왔습니다.

  • 시장은 북미에서 성장할 것으로 예측됩니다.

미국에서 식품 스프레드 사업은 더 나은 건강 식품과 영양가 높은 동향을 요구하는 고객의 요구에 큰 영향을 받고 있습니다. 건강과 복지에 대한 인식과 의식이 높아짐에 따라 비교적 저당분, 지방분이 적은 스프레드, 인공적인 제품이 적은 식품에 대한 선호가 높아지고 있습니다. 또한, 식물 기반 식생활의 광범위한 증가와 비가니즘 증가는 유제품 이외의 대체품의 역동적이고 신속한 개발로 이어진 업계의 주요 이정표 중 하나를 구성합니다.

이 때문에 지난 20년간 미국 농무부의 주도로 유기농 연구를 지원하기 위한 연방 정부 지출이 증가하고 있습니다. 2002년 300만 달러에서 2023년에는 5,000만 달러로 증가한 유기농업 연구 및 보급 이니셔티브에 대한 강제적 자금 배분.

또한 가처분 소득과 소비자 구매력과 같은 경제적 요인도 시장 역학에 큰 영향을 줄 수 있습니다. 예를 들어, 미국의 개인 소득은 2024년 2월에 665억 달러(매월 0.3%) 상승했습니다. 개인 소득에서 개인 주민세를 뺀 가처분 소득(DPI)은 503억 달러(0.2%) 증가했습니다. 또한 소비 지출은 1,455억 달러(0.8%) 증가했습니다. 개인의 저축액은 7,457억 달러로, 저축률은 가처분 소득의 3.6%였습니다. 개인 소비 지출(PCE), 이자 지급 및 경상 이전 지출로 구성된 개인 지출은 1,499억 달러 증가를 보였습니다.

전반적으로 미국의 식품 스프레드 시장은 건강 의식, 식생활 선택, 경제적 관심 등 다양한 요인들로부터 긍정적인 영향을 받으며, 이 분야의 혁신과 다양성을 촉진하고 있습니다.

미국의 주요 시장 기업이 출시하는 다양한 제품은 혁신을 촉진하고 고객의 관심을 높이고 제품 라인업을 확대함으로써 식품 스프레드 시장에 영향을 미칩니다. 이러한 제품의 출시는 새로운 풍미, 배합, 패키지 디자인을 제공하여 이 분야의 경쟁력을 높이고 있습니다.

예를 들어, 소비자의 절반 이상이 식생활에 더 식물 유래의 제품을 도입하고 싶다고 생각하고 있는 것으로, 2023년 6월, Philadelphia는 소비자가 즐길 수 있는 식물 유래의 카테고리로 참신한 크림 같은 스프레드를 제공했습니다.

또한 2023년 6월 세계의 최대 오트밀 우유 회사인 Oatly Group AB는 미국에서 최신 제품인 맛있는 식물성 크림 치즈의 출시를 발표했습니다. 차이브 & 양파 맛과 일반 맛의 두 가지 유형가있는 Oatly의 최신 식품은 모든 고객에게 맛의 법칙을 깨뜨렸습니다.

주요 시장 개척:

  • 2022년 3월 B&G Foods는 전통적인 계피 토스트 크런치(TM) 시리얼의 맛을 스프레드로 즐길 수 있는 최초의 제품인 계피 토스트 크런치(TM) 크림 계피 스프레드를 출시했습니다. 또한, 2020년 3월에 도입에 성공한 스프레드 「시나몬 토스트 크런치(TM)?시나더스트(TM)?시즈닝 블렌드」에 더해, 2021년에 도입에 성공한 신상품 「시나몬 토스트 크런치(TM),시나다스트(TM)”도 전국 발매되었습니다.

주요 기업

  • Nestle은 영양가있는 건강 솔루션, 식품 및 음료와 관련하여 시장을 선도하는 기업 중 하나입니다. 이 회사는 사람들의 삶의 질을 향상시키고 건강한 미래 확보에 기여할 계획입니다.
  • JM Smucker Company는 소비재, 반려동물 식품, 커피 등 3가지 주요 사업부를 운영하고 있습니다. 주요 브랜드 Smucker's는 과일 향수, 땅콩 버터, 시럽, 냉동 클라스토레스 샌드위치, 아이스크림 토핑을 생산합니다. 또한 JM Smucker Company는 스매커스 과일 스프레드, Jif 땅콩 버터, 사할레 스낵 믹스 등 다양한 식품 스프레드를 판매합니다.
  • Kraft Heinz Company는 북미 3위, 세계의 5위의 식품 및 음료 회사로 10억 달러 이상의 브랜드를 8개 보유하고 있습니다. Kraft Heinz Company는 국제적으로 신뢰할 수 있는 맛있는 식품 제조업체로, 가정에서나 레스토랑에서나 이동 중에도 모든 식사에 필요한 우수한 품질, 우수한 맛, 영양을 제공합니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년의 타임라인
  • 이해 이해 관계자의 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트 보기

제5장 식품 스프레드 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 젤리
  • 버터
  • 허니
  • 초콜릿 스프레드

제6장 식품 스프레드 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인
    • 슈퍼마켓
    • 하이퍼마켓
    • 기타

제7장 식품 스프레드 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 남미
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 유럽
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 콜라보레이션
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 프로파일

  • The JM Smucker Company
  • The Kraft Heinz Company
  • Conagra Brands
  • Sioux Honey Association Co-op
  • B&G Foods, Inc.
  • Ferrero International
  • The Hershey Company
  • Freedom Nutritional Products Group
  • Nestle
  • Nature Food Company(LT Foods Ltd)
BJH 24.08.26

The food spread market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.75% over the forecast period to reach US$48.320 billion by 2029, increasing from estimated value of US$36.532 billion in 2024.

The food spread market was driven by multiple factors influencing consumer preferences and industry trends. Changing lifestyles led to a demand for quick and convenient breakfast. The rising level of health consciousness among people will promote the demand for spreads that are equipped with nuts, natural sweeteners, seeds, and whole grains among others. The rise of vegan and plant-based diets is anticipated to lead to innovative product offerings in upcoming years. Additionally, rising disposable income in developing regions allowed consumers to explore a wider variety of spreads.

Furthermore, there was an increase in U.S. Processed Food Products Exports to Canada from USD 11.65 billion in 2022 to USD 12.11 billion in 2023, and to the EU from $2.09 billion to $2.21 billion. Showing growing demand for the market.

Moreover, the expansion of distribution channels by major companies will result in wider availability of food spread products worldwide, contributing to sales as well. For instance- in October 2023, Voyage Foods, launched their Peanut-Free and Hazelnut-Free Spreads in over 1,200 Walmart stores nationwide. The retail distribution of the company increased by over 400%, with reach up to 1600 stores and effectively targeting millions of consumers across the United States.

  • These factors, with other region-specific influences, have been shaping the food spread market and influencing its future growth.

The food spread industry is being surged by changing consumer tastes and dietary patterns, as well as a growing focus on health and wellbeing. This translates into a higher demand for spreads with less sugar, fat, and chemical ingredients. Furthermore, the popularity of plant-based diets and veganism has driven the creation of non-dairy alternatives, which appeal to ecologically aware customers. Economic factors such as disposable income levels impact purchase decisions and market dynamics.

  • The rising demand for healthy food choices is anticipated to propel market growth.

The growing obesity among adults has been a serious challenge. As obesity brews it has an overall health impact with the increase in cases of cardio-diseases, diabetes, thyroid, etc. In the USA, 41.9 percent of adults are affected by obesity. Black and Latino adults exhibit the highest obesity rates, with percentages reaching 49.9 percent and 45.6 percent respectively. Furthermore, the prevalence of obesity rates is registered on a higher side among individuals from rural communities compared to those in urban and suburban areas.

So, consumers are increasingly becoming health-conscious, driving the demand for spreads with ingredients like natural sweeteners, nuts, seeds, and whole grains. Additionally, sugar-reduced, organic, and vegan options are gaining traction.

Keeping with this demand, Philadelphia(R), the brand, announced the nationwide rollout in July, 2023 of its first-ever plant-based spread offering. With more than half of people looking to add more plant-based products to their diets, Philadelphia brought a spreadable plant-based category of cream cheese.

  • The market is projected to grow in the North America region.

In the US, the food spread business is hugely influenced by the customer's need for better healthy foods and nutritious trends. Rising awareness and consciousness for health and well-being have created more preferences for relatively low sugar content, less fatty spreads and fewer artificial products. Moreover, an extensive rise in the consumption of plant-based diets and growing veganism has constituted one of the major milestones in the industry which has led to the dynamic and speedy development of non-dairy alternatives.

Owing to this, over the last two decades, authorized federal expenditures to assist organic research through USDA initiatives have risen. The mandatory funding allocation for the Organic Agriculture Research and Extension Initiative has increased from $3 million in 2002 to $50 million in 2023.

Furthermore, economic factors such as disposable income and consumer purchasing power can have a substantial impact on market dynamics. For instance, personal income in the United States climbed by $66.5 billion (0.3 per cent each month) in February 2024. Disposable personal income (DPI), which is personal income less personal current taxes, grew by $50.3 billion (0.2%). Also, consumer expenditure climbed by $145.5 billion (0.8%). Individuals were able to save a total of $745.7 billion, of which the personal saving rate was 3.6 per cent of disposable personal income. Personal outlays that consist of personal consumption expenditure (PCE), interest payments and current transfer payments showed an increase of $149.9 billion.

Overall, the US food spread market is positively impacted by various factors including health consciousness, dietary choices, and economic concerns, which drive sector innovation and diversity.

Various products launched by key market players in the United States have an influence on the food-spread market by fuelling innovation, increasing customer interest, and extending product offerings. These product launches provide new flavours, formulas, and package designs, encouraging competitiveness in the sector.

For instance, incorporating more than one-half of consumers wanting to have more plant-based products in their diets, on June 2023, Philadelphia offered a novel creamy, spread in the plant-based category that consumers can enjoy.

Furthermore, in June 2023, Oatly Group AB, the biggest oat milk company in the world, announced the launch of its newest product in the United States: a product having delectable plant-based cream cheese. Oatly's latest food invention, available in two flavours, Chive & Onion and the Plain category, breaks the deliciousness code to all customers.

Key Market Developments:

  • In March 2022, B&G Foods introduced Cinnamon Toast Crunch(TM) Creamy Cinnamon Spread, the first product that allows people to enjoy the taste of traditional Cinnamon Toast Crunch(TM) cereal as a spread. The new Cinnamon Toast Crunch(TM) Cinnadust(TM), which was introduced successfully in 2021, was also made available nationally in addition to Cinnamon Toast Crunch(TM) Cinnadust(TM) Seasoning Blend, a spread which had also been introduced successfully in March 2020.

Key Players:

  • Nestle is one of the leading markets when it comes to nourishing health solutions, food, and beverages. The company plans to improve people's quality of life and help ensure a healthy future. Nestle offers a variety of food spreads, including the MAGGI Dip & Spread, which comprises yoghurt and less than 3% fat.
  • The J.M. Smucker Company operates three key business units: consumer goods, pet food, and coffee. Its flagship brand, Smucker's, manufactures fruit preserves, peanut butter, syrups, frozen crustless sandwiches, and ice cream toppings. In addition, the J.M. Smucker Company sells a range of food spreads, such as Smucker's fruit spreads, Jif peanut butter, and Sahale Snack mixes.
  • Kraft Heinz Company is North America's third-largest food and beverage company and the world's fifth-largest, with eight $1 billion-plus brands. The Kraft Heinz Company, an internationally trusted maker of delectable foods, offers excellent quality, great flavour, and nutrition for all meal requirements, whether at home, in restaurants, or on the road.

Segmentation:

By Product Type

  • Jams
  • Jellies
  • Butter
  • Honey
  • Chocolate spread

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Supermarkets
  • Hypermarkets
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD SPREAD MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Jams
  • 5.3. Jellies
  • 5.4. Butter
  • 5.5. Honey
  • 5.6. Chocolate spread

6. FOOD SPREAD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Supermarkets
    • 6.3.2. Hypermarkets
    • 6.3.3. Others

7. FOOD SPREAD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. United Kingdom
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Thailand
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. The J.M. Smucker Company
  • 9.2. The Kraft Heinz Company
  • 9.3. Conagra Brands
  • 9.4. Sioux Honey Association Co-op
  • 9.5. B&G Foods, Inc.
  • 9.6. Ferrero International
  • 9.7. The Hershey Company
  • 9.8. Freedom Nutritional Products Group
  • 9.9. Nestle
  • 9.10. Nature Food Company (LT Foods Ltd)
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