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시장보고서
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택배, 특송, 소포(CEP) 시장 - 예측(2024-2029년)Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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택배, 특송, 소포(CEP) 시장은 2024년 5,637억 5,100만 달러에서 예측 기간 동안 CAGR 7.99%로 성장하여 2029년에는 8,279억 8,400만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
CEP 시장은 특히 신흥 경제권의 도시화와 중산층 인구 증가로 인해 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 시장 진입 기업 간 인수합병(M&A) 활동이 활발해지면서 사업 영역을 확장하고 예측 기간 동안 시장 성장을 가속화할 수 있는 기회로 작용하고 있으며, E-Commerce 산업의 확대는 CEP 서비스에 대한 시장 수요를 촉진하고 있습니다. 국내 및 국제 무역의 확대는 시장 기업들이 향후 성장할 수 있는 더 많은 기회를 창출하고 있습니다.
또한, 온라인 쇼핑의 급속한 증가는 생산성이 높은 배송 서비스 옵션에 대한 수요 증가로 이어집니다. 예를 들어, 2022년 EU의 16세에서 74세 사이의 개인 중 91%가 인터넷을 사용하며, 75%는 사적인 용도로 제품이나 서비스를 구매하거나 주문할 것으로 예상되며, 온라인 서비스나 상품을 구매하거나 주문하는 e-shopper의 비율은 2012년 55%에서 2022년 75%까지 확대될 것으로 예상됩니다. 온라인 서비스나 상품을 구매하거나 주문하는 인터넷 사용자의 비율은 네덜란드가 92%, 덴마크가 90%, 아일랜드가 89%로 가장 높은 것으로 나타났습니다.
또한, 혁신적인 스타트업의 출현은 예측 기간 동안 시장이 번창할 수 있는 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 인건비 증가와 자율주행 자동차를 이용한 배송과 같은 기술 발전은 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
이것은 주로 개인 라이프스타일의 진화, 중산층 인구의 증가로 인한 높은 소비자 기반, 가처분 소득의 증가로 인해 정부가 이 지역의 제조업을 발전시키는 데 주력하고 있기 때문입니다. 많은 국제 기업들이 이 지역에 거점을 마련하기 위해 노력하고 있기 때문에 국제 무역의 성장 전망은 더욱 높아지고 있습니다. 국내 제조업을 육성하려는 의지는 예측 기간 동안 시장의 급격한 성장에 탄력을 받아 이 지역의 국내 무역을 촉진할 것입니다. 지역 소매 산업의 성장은 예측 기간 동안 시장에 강력한 성장 전망을 가져다 줄 것입니다.
E-Commerce 산업의 지속적인 성장과 함께 택배의 성장도 더욱 가속화되고 있습니다. ITA의 보고서에 따르면, B2B E-Commerce 산업은 2022년 21조 190억 달러, 2026년까지 36조 1,630억 달러로 증가할 것으로 예상하고 있습니다.
또한, 소매업체들은 공급망에 대한 투자를 통해 최종 소비자에게 상품을 더 가깝게 전달하고, 배송 시간을 단축하고, 운송 비용을 절감하기 위해 다양한 노력을 기울이고 있습니다. 이를 위해 공급망을 단일 노드에서 다중 노드 네트워크로 전환하려는 노력을 기울이고 있습니다.
스마트폰과 같은 모바일 기기의 높은 보급률과 기술에 정통한 고객의 존재는 E-Commerce의 성장으로 인한 시장 성장 가능성을 더욱 높여주고 있습니다. 예를 들어, 기술에 정통한 고객들은 배송 경험에 대한 통제에 중점을 둔 추가 기능을 원합니다. 이에 따라 배송 창구 선택 및 변경, 배송 기간 설정, 실시간 배송 상황 파악, 필요 시 배송 기사와의 커뮤니케이션 등 새로운 기능이 추가될 가능성이 더욱 커지고 있습니다.
택배, 특송, 소포 시장 부문별 분석
세계 E-Commerce의 확대로 인해 향후 몇 년 동안 소매업 시장은 확대될 것입니다. 더 많은 고객이 온라인 쇼핑을 선택함에 따라 다양한 국가로의 소포 배송은 몇 배로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 온라인 쇼핑이 제공하는 편리함과 다양성 때문입니다.
또한, 무역의 세계화에 따라 대형 소매업체뿐만 아니라 소규모 소매업체도 주문의 신속한 배송을 위해 CEP 업체와 제휴하여 시장 성장을 지원할 것으로 예상됩니다. 또한, CEP 제공업체들은 아마존과 같은 E-Commerce 대기업의 요구를 충족시키기 위해 배송 네트워크를 혁신하고 최적화할 것으로 보입니다. 또한, 향후 시장 동향은 로봇 공학, 자동화, 데이터 분석, 인공지능에 대한 관심이 확대될 것으로 보입니다. 그 결과, 배송 추적, 업무 효율성 향상, 배송 속도 향상, 고객 경험 향상으로 이어질 것입니다.
또한, 주요 기업의 주요 시장 개발은 소매 부문의 장기적인 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 E-Commerce 시장의 선도기업인 DHL Parcel UK는 E-Commerce 반품 전문 기술 플랫폼인 ZigZag와의 제휴를 발표했습니다. 이를 통해 GAP, Superdry, Selfridges 등 ZigZag 네트워크에 속한 약 100개의 소매업체들은 DHL의 Just Right Returns 서비스를 통해 편리하고 신속하며 고품질의 반품 솔루션을 이용할 수 있게 됩니다. 이를 통해 번거롭지 않은 반품 프로세스를 통해 고객의 신뢰와 만족도를 높일 수 있습니다.
도시화의 급속한 발전은 CEP 시장의 소매 부문 형성에 큰 영향을 미칠 것으로 보입니다. 주거 및 상업 지역의 고밀도화는 더 많은 소비 수요와 온라인 쇼핑 수요를 촉진하여 예측 기간 동안 CEP 서비스의 성장을 더욱 가속화 할 것으로 보입니다. 예를 들어, 2023년 세계은행 데이터에 따르면 세계 인구의 약 57%가 도시 인구의 일부를 차지할 것으로 예상되며, 2018년에는 55%였습니다.
미국은 디지털화의 발전과 첨단 기술 개발로 인해 예측 기간 동안 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 미국의 E-Commerce 부문 매출에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상되며, 미국 내 CEP 서비스 수요를 크게 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한, 미국 내 주요 기업의 존재는 향후 몇 년 동안 성장 전망을 더욱 확대할 것입니다. 예를 들어, DHL, FedEx, Shipbob과 같은 기업들은 미국 CEP 시장을 더욱 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 대형 E-Commerce 업체들의 할인, 인센티브, 마케팅 전략의 혁신은 시장 성장에 더욱 박차를 가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 아마존은 아마존 프라임(Amazon Prime) 회원을 대상으로 모든 상품을 2일 이내에 무료로 배송해주고, 특정 상품에 대해서는 당일 배송도 무료로 제공하고 있습니다.
또한, 미국 인구조사국의 추정에 따르면, 미국 전체 소매 매출에서 E-Commerce가 차지하는 비중은 2023년 4분기에 약 15.6%로 같은 해 1분기 14.9%에서 증가할 것으로 예상했습니다. 이는 예측 기간 동안 E-Commerce 채널의 보급이 확대됨에 따라 택배, 특송, 소포 관련 서비스가 확대될 것이라는 유리한 전망을 반영합니다. 또한, 이러한 증가는 소매업체들이 배송 서비스를 개선하기 위해 공급망 최적화를 추진하여 최고의 고객 만족을 제공할 수 있도록 유도할 것으로 예상됩니다.
The courier, express, and parcel (CEP) market is projected to grow at a CAGR of 7.99% over the forecast period, from US$563.751 billion in 2024, and is expected to reach US$827.984 billion by 2029.
The market is projected to grow at a significant pace with the growing urbanization and expanding middle-class population, especially in the emerging economies of the world. The growing mergers & acquisition (M&A) activities among the market players further provide an opportunity for extending the business's scope and burgeoning the market growth in the forecast period. The expanding e-commerce industry is propelling the market demand for CEP services. The growing national and international trade is further creating more opportunities for the market players to grow in the future.
In addition, the rapid rise of online shopping leads to a rise in the requirement for productive delivery service options. For instance, in 2022, 91% of EU individuals aged 16-74 utilized the Internet, with 75% buying or ordering products or services for private use. The extent of e-shoppers expanded from 55% in 2012 to 75% by 2022, with the Netherlands, Denmark, and Ireland having the most elevated shares with 92%, 90%, and 89%, respectively, of internet users who bought or ordered online services or goods.
Furthermore, the emergence of disruptive start-ups is providing an opportunity for the market to thrive in the forecast period. Additionally, growing labor costs and technological advancements, such as the utilization of autonomous vehicles for deliveries, are predicted to surge the market's growth in the forecast period.
This is mainly due to the increasing government focus on developing the manufacturing sector in the region owing to the evolving lifestyle of the individuals, expanding middle-class population creating a high consumer base, and increasing disposable income. Many international companies are looking to set up their bases in the region, hence further providing strong growth prospects for international trade. The motivation to promote domestic manufacturing further provides an impetus to burgeoning the market growth in the forecast period, promoting domestic trade in the region. The growing regional retail industry further provides strong growth prospects for the market during the forecast period.
There is continuous growth observed in the e-commerce industry that has further raised the growth of parcel delivery as well. Additionally, with the growing adoption of e-commerce retailing and the increase in digitization, the volume of parcels has also increased with time, owing to the evolving customer expectations for faster and more flexible delivery. ITA reported that there is a constant increment in the B2B e-commerce industry accounting for U$21,019 billion in 2022 and will rise to US$36,163 billion industry by 2026.
Moreover, retailers are taking several initiatives by making investments in the supply chain to move their products much closer to the end-consumers, thus minimizing delivery times and reducing transportation costs. To achieve this, efforts are being made to transform supply chains from single-node to multi-node networks.
The presence of tech-savvy customers, with high penetration of mobile devices like smartphones, has further raised the chances of enhanced market growth with growing e-commerce. For example, tech-savvy customers demand additional features with a large focus on control over the delivery experience. This has further raised prospects for adding novel features like the ability to select and modify delivery windows, i.e., the delivery period, the ability to keep track of the deliveries in real-time, and communication with drivers when needed.
Courier, Express, and Parcel Market Segment Analysis
The market for the retail segment will propel in the coming years owing to the expansion of e-commerce worldwide. The parcel shipment across different countries will grow multifold as more and more customers opt for online shopping. This is majorly due to the convenience and variety offered by online shopping.
Additionally, with the globalization of trade, large as well as small retailers are anticipated to partner with CEP companies for prompt delivery of orders, thereby supporting market growth. Further, the CEP providers will innovate and optimize their delivery networks to satisfy the needs of e-commerce giants such as Amazon, which highly prefers on-demand and same-day delivery of items. Moreover, as per upcoming trends in the market, the focus on robotics, automation, data analytics, and artificial intelligence will expand. This results in package tracking, improvement in operational efficiency, and delivery speed for enhanced customer experience.
Furthermore, the key developments in the market by major players are expected to boost the long-term growth of the retail segment. For instance, in 2022, DHL Parcel UK, a leading player in the CEP market, announced its partnership with ZigZag, a technology platform specializing in e-commerce returns. This will enable around 100 retailers under the ZigZag network, such as GAP, Superdry, and Selfridges, to get access to Just Right Returns service from DHL in addition to convenient, fast, and high-quality return solutions. Therefore, this will strengthen customer trust and satisfaction with hassle-free return processes.
The rapid growth of urbanization will have a significant impact on shaping the retail sector under the CEP market. The higher density of residential and commercial areas will drive the need for more consumption and online shopping demand, thereby further accelerating the growth of CEP services during the forecast period. For instance, as per World Bank data in 2023, around 57% of the global population forms part of the urban population compared to 55% in 2018.
The United States is anticipated to hold a significant market share in the projected period, owing to its increasing digitization and advanced technological development. This is expected to have a favorable impact on sales of the e-commerce sector in the United States, which will majorly drive the demand for CEP services in the country.
Moreover, the presence of key players in the United States further expands its growth prospects for the coming years. For instance, companies such as DHL, FedEx, and Shipbob are additional driving factors for the CEP market in the country. Furthermore, innovation in terms of discounts, incentives, and marketing strategies by big e-commerce players is expected to provide additional impetus to market growth. For instance, Amazon provides free 2-day shipping on all items and free same-day delivery on some specific items to its customers who take Amazon Prime membership.
Furthermore, as per the estimates from the U.S. Census Bureau, e-commerce as a percentage of total retail sales in the United States has reached around 15.6% in the fourth quarter of 2023 from 14.9% in the first quarter of the same year. This reflects lucrative prospects for the expansion of courier, express, and parcel-related services with increased penetration of e-commerce channels in the country till the forecast period. Additionally, such a rise will also propel retailers to bring optimization in their supply chains for improvement in delivery services, thereby providing utmost customer satisfaction.