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래피드 프로토타이핑 재료 시장 - 예측(2024-2029년)Rapid Prototyping Materials Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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세계 래피드 프로토타이핑 재료 시장은 예측 기간(2024-2029년) 동안 CAGR 21.85%로 성장할 것으로 예상됩니다.
래피드 프로토타이핑은 디지털 설계(특히 3D CAD 파일)를 기반으로 스케일 모델과 어셈블리를 신속하게 제조하기 위해 3D 프린팅을 자주 사용합니다. 물리적 프로토타입을 신속하게 제작하고 수정할 수 있기 때문에 엔지니어는 파트너로부터 적시에 비용 효율적인 방식으로 실용적인 의견을 얻을 수 있습니다. 산업 디자이너와 파트너가 사용자 테스트를 위해 미학과 인체공학을 평가하기 위해 래피드 프로토타이핑을 사용할 수 있습니다. 동시에 엔지니어는 프로토 타입의 재료 품질과 성능에 대한 피드백을 제공 할 수 있습니다. 다른 협력자들은 신속한 프로토타입을 생산하기 전에 제조 가능성과 사용 편의성을 테스트할 수 있습니다.
플라스틱은 래피드 프로토타이핑에 사용되는 재료의 대부분을 차지합니다. 일부 플라스틱은 나일론이나 ABS와 같은 국산 폴리머와 동일한 이름과 화학 구조를 가지고 있지만 RP 시스템은 가공 및 사출 성형과 비교하여 매우 다른 결과를 제공합니다. 또한 광중합체는 다양한 화학적 특성을 가지고 있으며 빠르게 진화하고 있습니다. 포토폴리머는 폴리프로필렌, ABS, 폴리에틸렌 등 여러 플라스틱을 모방하고 있으며, 광학 및 의료용으로 사용되는 고유한 재료도 있습니다. 잉크젯 프린터로도 플라스틱 부품을 생산할 수 있습니다. 멀티 제트 모델링(MJM)은 핫멜트 접착제와 유사한 부드러운 열가소성 물질을 사용합니다. 다른 잉크젯은 폴리에스테르 또는 왁스 기반 재료를 사용합니다.
래피드 프로토타이핑을 사용하여 금속 부품을 직접 제작할 수 있는 상업적으로 이용 가능한 옵션은 거의 없습니다. 현재 사출 금형은 종종 래피드 프로토타이핑으로 만든 금속 부품으로 제조되며, RP 기술은 상당한 시간 및 비용 절감을 가져올 뿐만 아니라 다른 방법으로는 제공하기 어려운 기능을 제공할 수 있습니다.
래피드 프로토타이핑은 일반적으로 3D 프린팅이라고도 불리는 적층 제조(적층 제조)와의 통합으로 인해 오늘날 더 저렴해졌습니다. 구성요소와 관련된 조직화 된 방법은 설계 문제를 해결하기 위해 다음 프로토 타입의 설계 속도를 높이고 CNC 가공은 특히 공차가 엄격하거나 특수 재료가 필요한 경우 정밀도와 표면 마감에 대한 필요성을 제공하는 래피드 프로토 타이핑과 잘 어울립니다. 조직의 속도와 정확성을 향상시키고 프로토 타입의 기능과 개발 가능성을 향상시킵니다.
Autodesk Fusion 360은 CAD 설계 및 적층 제조, 3D 프린팅, 컴퓨터 수치 제어 밀링, 용융 적층 제조를 위한 설계 도구가 포함된 올인원 플랫폼입니다. 이 통합된 툴은 설계-공정-생산의 전체 사이클을 가속화하는 데 도움을 주며, 제조 산업에서 RP를 최대한 활용하고자 하는 기업에게 최적의 선택이 될 수 있습니다.
이 외에도 GTAI(독일 무역투자청)에 따르면 2021년 독일 제조업체의 자동차 생산량은 1,560만 대를 넘어섰으며, 2021년 독일 제조업에서 조립되는 승용차는 310만 대 이상, 상용차는 351만 대 이상으로, 독일이 유럽 최대의 자동차 제조업임을 보여줍니다. 있음을 보여주고 있습니다.
또한 인도 브랜드 주식 재단(IBEF)이 수집한 통계에 따르면, 인도에서 자동차 제조를 고려하는 조직은 2023 회계연도에 승용차와 상용차 모두 2,390만 대에 달할 것으로 예상하고 있습니다. 따라서 자동차 산업의 성장은 자동차 산업의 미래를 형성하는 데 중요한 역할을 하는 신속한 프로토타입 재료의 증가와 확장과 관련이 있습니다.
이와 함께 3E 래피드 프로토타이핑(3ERP)은 ISO9001-2015 인증 기업으로 3Es 원칙(Excellent, Efficient, Economic)을 바탕으로 설립되었으며, 헌신적인 직원과 최첨단 기법을 통해 다양한 래피드 프로토타이핑 재료의 다양한 래피드 프로토타이핑 재료를 제공함으로써 프로젝트의 성공을 보장하고 있습니다. 이러한 신흥국 시장 개척은 커스터마이징 및 규제 대응과 같은 현재 시장 수요에 대응할 뿐만 아니라 미래 수요를 선점함으로써 래피드 프로토타이핑 재료가 전 세계 다양한 산업에서 혁신과 경쟁력을 촉진하는 데 있어 매우 중요한 존재임을 입증하고 있습니다.
건설 산업에서 몇 가지 중요한 요인이 래피드 프로토타이핑 재료의 사용을 촉진하고 있습니다. 이러한 재료는 종합적인 건축 모델, 구조 부품의 프로토타입, 맞춤형 건축 부품을 빠르고 정확하게 제작할 수 있게 해줍니다. 래피드 프로토타이핑은 업계가 지속가능한 관행과 창의적인 디자인으로 변화하는 가운데 새로운 건축 공정과 재료를 빠르게 반복하고 테스트할 수 있게 해줍니다.
이렇게 래피드 프로토타이핑 재료 세계 시장은 전 세계 건축물의 건설 증가와 함께 확대되고 있습니다. 미국 주택도시부 인구조사국이 발표한 2024년 4월 주택 건설 허가 건수는 144만 건, 준공 건수는 162만 3,000건이었습니다.
캐나다 건설협회의 통계에 따르면, 캐나다의 건설 부문은 매년 약 1,510억 달러의 경제적 기여를 하고 있습니다. 이는 캐나다 국내 총생산의 약 7.4%에 해당합니다. 또한 시각화 능력은 효율적인 프로젝트 계획 및 실행을 촉진하고 건설 부문에서 신속한 프로토타이핑 재료의 사용을 증가시킬 수 있습니다.
아시아태평양의 래피드 프로토타이핑 재료 시장은 주로 자동차 제조, 전자 및 소비재 분야의 견고한 산업화로 인해 빠르게 성장하고 있습니다. 적층 제조 분야의 기술 발전과 정부 지원과 함께 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 고객별 제품 수요 증가와 친환경 전략에 대한 관심 증가가 주요 시장 촉진요인으로 작용하고 있습니다.
앞서 언급했듯이, 전자 산업은 다른 부문보다 빠른 속도로 래피드 프로토타이핑 재료 시장의 성장에 기여하는 잠재적인 부문으로 부상하고 있으며, 2023년 인도의 전자 부문은 1,550억 달러 규모로 추정되며, Invest India의 발표에 따르면, 이 중 65%는 현지 제조업체가 차지할 것으로 예상됩니다. 이 외에도 중국은 자동차 판매와 자동차 생산에서 세계 최대 시장으로 남아 있습니다. 중국 내 자동차 생산량은 2025년 3,500만 대를 넘어설 것으로 예상되며, NIP에 따라 인도는 1조 4,000억 달러의 인프라 투자 예산을 책정했으며, 이중 24%는 재생에너지, 18%는 도로 및 고속도로, 17%는 도시 인프라, 12%는 철도에 배정했습니다. 할당되어 있습니다.
이 지역의 래피드 프로토타이핑 재료 시장의 주요 촉진요인은 자동차 산업과 항공우주 산업의 발전으로 설계 및 부품의 실현 가능성을 높이기 위해 프로토타이핑의 신속화를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 인도 민간항공부 산하 인도공항공사(AAI)는 인도 민간항공 인프라의 개발 및 관리를 담당하고 있습니다. 현재 AAI는 137개 공항을 관리하고 있으며, 이 중 24개 공항이 국제공항, 80개 공항이 국내선 공항, 23개 공항이 국내선 군용 공항, 10개 공항이 세관 공항으로 구성되어 있습니다.
The global rapid prototyping materials market is anticipated to grow at a CAGR of 21.85% during the forecast period (2024-2029).
Rapid prototyping frequently uses 3D printing to quickly produce scale models or assemblies based on digital designs, most notably 3D CAD files. The ability to swiftly create and revise physical prototypes allows engineers to receive actionable input from partners in a timely and cost-effective manner. Rapid prototyping may be used by industrial designers and partners to assess aesthetics and ergonomics for user testing. At the same time, engineers can offer feedback on the material qualities and performance of a prototype. Other collaborators may test the rapid prototypes for manufacturability and usability before production.
Plastics comprise the majority of materials utilized in rapid prototyping methods. Although some plastics have the same name and chemical makeup as home-grown polymers like nylon or ABS, RP systems provide very different outcomes compared to machining or injection molding. Moreover, photopolymers have diverse chemistry and are rapidly evolving. Photopolymers mimic several plastics, including polypropylene, ABS, and polyethylene, as well as unique materials for optical and medical purposes. Inkjet printers may also produce plastic components. MultiJet Modelling (MJM) uses a soft thermoplastic substance similar to hot melt adhesives. Other inkjets use polyester or wax-based materials.
There are very few commercially accessible options for directly fabricating metal parts using rapid prototyping. Currently, injection molds are often manufactured from metal parts created through rapid prototyping. RP technology can bring significant time and cost reductions, as well as features that would be hard to provide otherwise.
Rapid prototyping is currently less expensive due to the integration of additive manufacturing, also commonly referred to as 3D printing. An organized methodology to engage its components speeds up the rate of designing the next prototype to tackle design issues. CNC machining serves as a good combination with rapid prototyping as it offers accuracies and the need to do surface finishing, especially where tight tolerance or special material is needed. It tends towards speed and accuracy in an organization, thereby ensuring that prototypes that are produced are functional and developed.
Autodesk Fusion 360 is an all-in-one platform that includes design tools for CAD design and part fabrication through fused deposition modeling, 3d printing, and Computer Numer Control milling. Integrative tools help fasten the overall design-process-production cycle, which makes it the most suitable choice for firms looking to get the most out of RP in manufacturing.
Apart from this, in 2021, the production of automobiles by German manufacturers exceeded 15.6 million units, as per the GTAI (Germany Trade & Invest). More than 3.1 million passenger cars and 3,51,000 units came from commercial automobiles assembled in Germany's manufacturing industries in 2021, showing that Germany is the largest automotive manufacturing industry in Europe.
Similarly, according to statistics gathered from the India Brand Equity Foundation (IBEF), organizations considering vehicle manufacturing in India for both passengers and commercial vehicles reached 23.90 million for the financial year 2023. Therefore, the growth of the automobile industry is associated with the increase and expansion of rapid prototype materials that prove their importance in shaping the car industry's future.
Along with this, 3E Rapid Prototyping (3ERP) is an ISO9001-2015 certified firm founded on the 3Es principle (Excellent, Efficient, and Economic), with a committed staff and cutting-edge methodologies to ensure the project's success by providing various rapid prototyping materials. These developments not only address present market demands for customization and regulatory compliance but also anticipate future needs, establishing rapid prototyping materials as crucial to driving innovation and competitiveness in various industries worldwide.
Several significant factors drive the construction industry's use of rapid prototyping materials. These materials make it possible to create comprehensive architectural models, prototypes for structural components, and customized construction parts quickly and precisely. Rapid prototyping enables the speedy iteration and testing of new building processes and materials as the industry changes towards sustainable practices and inventive designs.
Thus, the global market of rapid prototyping materials is expanding alongside the increasing construction of buildings worldwide. US Census Bureau with the US Department of Housing and Urban New residential construction data gave permit data for April 2024, which stated a total permit of 1,440,000 and completions of 1,623,000.
According to the figures from the Canadian Construction Association, the construction sector of the nation contributes approximately USD 151 billion to its economy every year. This stands at roughly 7.4% of Canada's gross domestic product. Furthermore, the capacity to visualize promotes efficient project planning and execution, increasing the use of rapid prototyping materials in the construction sector.
The Asia Pacific rapid prototyping materials market is growing rapidly due to robust industrialization, mainly in the automotive manufacturing, electronics, and consumer products sectors. The advancement in technology in additive manufacturing, coupled with government support, is fueling the market. An increase in client-specific product demands and an increased focus on eco-friendly strategies are the major market drivers.
As mentioned, the electronics industry is emerging as a potential segment that is contributing to the growth of the market for rapid prototyping materials at a faster rate than other segments. In 2023, India's electronics sector was estimated at US$155 billion, with local manufacturers accounting for 65%, as stated by Invest India. In addition to this, China remains the world's largest market for the sale of automobiles and the production of cars. The manufacturing of automobiles within the domestic market is expected to be over 35 million automobiles in 2025 in China. Under the NIP, India has a $1.4 trillion infrastructure investment budget, with 24% allocated to renewable energy, 18% to roads and highways, 17% to urban infrastructure, and 12% to railroads.
The major drivers for the regional rapid prototyping materials market are the well-developed automotive and aerospace industries, pushing for faster prototyping to enhance design and component realization. For instance, the Airports Entity of India (AAI), which functions under the Ministry of Civil Aviation, is in charge of the development and management of civil aviation infrastructure in India. Currently, AAI controls 137 airports among which 24 are international airports, 80 are domestic, 23 are military airports for domestic flights, and 10 airports have customs.