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시장보고서
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활성포장 시장 : 예측(2024-2029년)Active Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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활성포장 시장은 2024년에 183억 400만 달러로 추정되며, 2029년에는 249억 7,900만 달러에 달하며, CAGR로 6.42%의 성장이 예측됩니다.
활성포장은 제품의 품질과 유통기한을 유지하기 위해 포장 시스템에 특정 약제를 첨가합니다. 한편, 스마트 포장은 운송 및 보관 중 식품의 상태를 모니터링하고 품질에 대한 정보를 제공합니다. 결과적으로 활성포장의 채택은 편의성과 안전성 향상, 신선도 모니터링, 품질 정보 제공, 유통기한 연장에 기여합니다. 활성포장은 식품, 의약품 및 기타 제품 카테고리에서 사용되고 있습니다. 포장 식품 산업의 성장과 편의점의 활성포장 사용 증가는 성장을 가속하는 두 가지 요인입니다.
기존형 포장은 공급망에서 운송 및 보관 중에 식품을 보호하기 위해 개발되었습니다. 오늘날 기술이 없는 공급망은 존재하지 않습니다. 기술의 영향은 세계화된 시장에서 기업을 더욱 민첩하게 만드는 비즈니스 이점과 관련하여 모든 곳에서 느낄 수 있습니다.
또한 디지털화를 통해 이전보다 법규를 더 쉽게 준수할 수 있게 되었으며, 정직성에 대한 고객의 요구를 충족시킬 수 있게 되었습니다. 이러한 변화는 주로 환경 친화적인 포장 솔루션에 대한 고객의 선호도 변화로 인해 발생합니다.
웰빙과 건강에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 활성포장 시장이 크게 성장하고 있습니다. 건강을 증진시키는 제품을 찾는 사람들이 늘어날수록 자신과 타인의 건강에 대한 관심은 더욱 커집니다. 이러한 시장 확대는 제품의 수명과 신선도를 유지하여 확실한 맛과 요구되는 식품 품질 기준을 지원하는 기술의 사용이 증가함에 따라 이루어지고 있습니다. 사람들이 특정 제품을 구매함으로써 건강 목적을 달성할 수 있도록 이러한 제품에는 속성이 부여되어 있습니다. 예를 들어 산소 차단, 자외선 차단, 활성포장 등이 있습니다. 여기에 더해 고객들은 포장재가 환경에 미치는 악영향에 대해 우려하고 있습니다. 따라서 건강 유지에 대한 기존 우려와 함께 환경 친화적인 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
생분해성 고분자 및 바이오 고분자의 사용이 증가하고 있으며, 이는 시장 점유율 확대에 기여하고 있습니다. 과일 및 채소에 풀루란을 사용하는 것과 같은 최근 바이오 활성포장의 추세는 시장 확대의 주요 촉진요인으로 유망한 것으로 간주됩니다. 풀루란은 물에 녹는 미생물 유래의 다당류 글루칸검입니다. 산소가 풍부한 환경에서 생분해성 무해한 곰팡이를 사용하여 만들어집니다. 풀루란은 최근 식품, 화학, 제약 산업에서 많이 활용되고 있습니다. 풀루란으로 필름을 만들어 산소 장벽 역할을 하는 것이 기능성 생체분자 개발에 적합한 이유이며, 이러한 생체분자 시장의 세계 성장에 박차를 가할 것입니다. 사람들이 건강한 생활 방식을 채택함에 따라 신선한 과일 및 채소에 대한 수요가 증가함에 따라 이 시장 기회를 촉진하고 있습니다. 또한 풀루란은 필름 코팅 방부제뿐만 아니라 과일 및 채소를 장기간 보존하는 데 도움이되는 항균 특성을 가지고 있습니다. 또한 미생물의 번식, 영양 손실 및 식품의 부패를 막기 때문에 중요한 시장 동향이 되고 있습니다.
액티브 포장재의 최첨단 기술은 가스 포집제/방출제입니다. 오염을 방지하기 위해 탈산제는 뚜껑에 라벨로 부착되거나 포장의 헤드 스페이스에 작은 봉지로 개별적으로 첨가되어 오염을 방지합니다. 탈산제는 빵, 케이크, 밥, 육류 및 치즈가 포함된 포장재와 같은 식품에 적용될 수 있습니다.
식품 및 음료 포장의 유형에 따라 가스 포집/방출제에는 이산화탄소 포집/방출제, 에틸렌 포집제 등이 포함됩니다. 생선, 커피, 생고기 등은 모두 탄산가스 방출제나 탈산제를 사용합니다. 과일 및 채소는 에틸렌 포집제의 도움을 받아 장기 보존됩니다. 곡물, 육류, 생선, 가금류는 모두 흡습제를 사용합니다. 산소와 수분을 별도로 흡수하기 위해 가스 포집제/방출제는 의약품 및 의료기기 포장에 사용됩니다.
기존 포장 방식에 비해 활성포장의 도입 비용이 상대적으로 높기 때문에 이것이 가장 큰 시장 과제입니다. 많은 경우, 활성포장 기술에 센서 및 활성제와 같은 추가 부품을 사용하면 생산 비용과 포장 비용이 증가합니다. 이러한 추가 비용으로 인해 특정 비즈니스, 특히 자금이 제한된 비즈니스, 즉 중소기업은 활성포장 솔루션의 사용을 자제하고 있습니다. 활성포장 솔루션의 비용 효율성과 투자 대비 효과를 신중하게 판단해야 하므로 시장 성장을 다소 저해하고 있습니다.
활성포장 시장의 지역적 전망
미국내 활성포장 시장이 지난 수년간 크게 성장한 이유로는 유리한 규제, 지속가능성에 대한 관심 증가, 식품 및 헬스케어 분야를 중심으로 한 다양한 분야 수요 증가를 꼽을 수 있습니다. 미국 식량농업기구에 따르면 매년 약 1,330억 파운드(약 1,610억 달러)의 식품이 폐기되는 것으로 추정됩니다.
또한 미국에서는 식품 낭비를 줄이기 위한 방안으로 적극적이고 스마트한 포장에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 스마트 포장은 식품 폐기물을 줄이고 안전성을 확보하는 데 도움이 될 뿐만 아니라 식품의 소재와 성질을 추적하는 데에도 활용될 수 있습니다.
The active packaging market was estimated at US$18.304 billion in 2024, growing at a CAGR of 6.42% to reach US$24.979 billion by 2029.
Active packaging entails the addition of specific agents into packaging systems to maintain the quality and shelf-life of a product. Meanwhile, smart packaging can monitor the condition of enclosed foodstuff while it is in transit or storage, thereby delivering information about its quality. As a result, employing active packaging contributes to improved convenience and safety, freshness monitoring, quality information provision, and shelf-life extension. Foods and medications, along with other product categories, use active packaging. The packaged food industry's growth and convenience stores' increasing use of active packaging are two factors driving the growth.
Conventional packaging has been developed to protect food during transportation and storage in the supply chain. Today, there is no supply chain without technology; its influence is felt everywhere regarding operational benefits that make companies more agile amid globalized markets.
Furthermore, laws have become easier to comply with, compared to earlier days, and fulfilling the needs of customers who are interested in honesty is possible due to digitalization. This shift is primarily driven by changing customer preferences for eco-friendly packaging solutions.
The active packaging market is experiencing massive growth due to consumer enlightenment on well-being and health. The more people seek goods that encourage fitness, the more they are mindful of their health status and that of others. This market expansion is also brought about by the increased use of technologies that support ensured taste and required food quality standards by preserving the product's life and freshness. To ensure that people achieve their health objectives by purchasing particular goods, these goods are provided with attributes. For example, oxygen barriers, UV light protection, as well as active packaging, which aids in maintaining vitamins, nutrients as well and flavors. In addition to this, customers are worried about how packaging substances can have negative impacts on the environment. This prompts an increased demand for eco-friendly packages alongside the already existing concerns about keeping fit.
Biodegradable and biobased polymers are being used, which is contributing to the growing market share. Recent developments in bio-based active packaging-like the use of pullulan for fruits and vegetables-are showing promise as a key driver of market expansion. Pullulan is a microbial polysaccharide glucan gum that dissolves in water. A fungi that is biodegradable and non-toxic was used to make it in an oxygen-rich environment. It is gaining traction in food, chemical and pharmaceutical industries due to its immense utilisation lately. The creation of films from pullulan and its capability to act as an oxygen barrier are what makes it suitable to be used to develop functional biomolecules which will spur global growth of the market for these biomolecules. An increased demand for fresh fruits and vegetables resulting from people embracing healthy living is driving this market opportunity. Moreover, pullulan can have film-coating preservatives but also possess antimicrobial properties that help preserve fruits and vegetables for longer periods. They also stop microbial growth, nutrient loss, and food spoiling, which makes them a significant market trend.
The most advanced technology in active packaging material is gas scavenger/emitter. To prevent contamination, oxygen absorbers are either affixed as labels on the lid or added individually as tiny sachets in the package head-space. Food products like bread, cakes, cooked rice, and packaging containing meat and cheese are examples of oxygen scavengers.
Depending on the kind of food and beverage packaging, gas scavengers/emitters can also include carbon dioxide scavengers/emitters and ethylene scavengers. Fish, coffee, and fresh meat all use carbon dioxide emitters or scavengers. Fruits and vegetables are long-term preserved with the help of ethylene scavengers. Cereals, meat, fish, and poultry products all contain moisture absorbers. To separately absorb oxygen and moisture, gas scavengers/emitters are used in the packaging of pharmaceuticals and medical devices.
When compared to traditional packaging methods, the implementation costs of active packaging are relatively higher, which poses the primary market challenge. In most cases, the use of extra parts like sensors or active agents in active packaging technologies adds to the cost of production and packaging at large. Due to such added costs, certain businesses are discouraged from using active packaging solutions, especially those that have limited funds, i.e., SMEs. In order to guarantee business viability, active packaging solutions' cost-effectiveness and return on investment must be carefully assessed, which somewhat inhibits the market's growth.
Active Packaging Market Geographical Outlook
Favorable regulations, the growing focus on sustainability, and increased demand across various sectors, especially in food and healthcare, are some reasons why the active packaging market has been growing significantly within the United States over the past few years. According to the Food and Agriculture Organization of the United States, it is estimated that around 133 billion pounds of food, costing USD 161 billion, go wasted every year.
Furthermore, in the United States, there is an increasing curiosity about active and smart packaging as a measure to reduce food wastage. Government efforts have had a huge stake in driving up the need for smart packaging, which, apart from aiding in food wastage reduction and ensuring its safety, can be used to track the whereabouts and nature of foodstuffs.