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세계의 탄산음료 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Carbonated Soft Drink Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 124 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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탄산음료 시장은 4.46%의 CAGR로 성장하며, 2025년 3,231억 3,100만 달러에서 2030년에는 4,019억 3,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다.

탄산음료는 액체 음료에 이산화탄소(CO2)를 녹여 만든 음료의 일종입니다. 이 음료는 무알코올이며 맛을 내기 위해 향료와 감미료를 사용합니다. 다양한 맛의 탄산음료가 전 세계에서 판매되고 있으며, 여러 업계 대기업에서 제조 및 판매되고 있습니다. 영국 청량음료협회에 따르면 2023년 탄산음료는 전체 음료 시장의 약 38.6%를 차지할 것으로 예상됩니다. 협회는 또한 콜라 맛이 탄산음료 중 약 55.5%를 차지하며, 오렌지 맛과 투명 레모네이드가 각각 7.9%와 4.5%를 차지한다고 밝혔습니다.

가처분소득 증가, 고객 선호도, 인구 증가는 모두 탄산음료 수요에 영향을 미치고 있습니다. 이 분야에는 여러 대기업이 존재하고 다양한 제품을 제공하지만 그 규모는 거의 비슷합니다. 이들 기업 중 상당수는 신제품을 출시하고 광고 전쟁을 벌이며 시장을 더욱 활성화하고 있습니다. 탄산음료는 타깃 연령층에 따라 맛, 외관, 질감, 원료 측면에서 개발됩니다. 파트너십 확대, 인수 및 제품 출시는 시장을 발전시키는 주요 요인입니다.

탄산음료 시장 성장 촉진요인

  • 세계 식품 및 음료 판매 증가.

가공식품과 식품 및 음료에 대한 세계 수요 증가는 탄산음료 시장의 성장을 이끄는 주요 요인입니다. 세계 식품 및 음료 수요는 주로 시장 경쟁의 심화와 소비자의 가처분 소득 증가로 인해 꾸준한 성장 패턴을 보이고 있습니다. 세계 식품 및 음료가 증가함에 따라 세계 탄산음료 수요도 증가할 것입니다. 탄산음료 분야는 세계 무알코올 음료 시장에서 큰 비중을 차지하고 있기 때문입니다.

팜크레디트캐나다는 보고서에서 2023년 상반기 식품 및 음료 시장 총매출액이 806억 달러를 기록했고 2023년 하반기에는 840억 달러로 늘어났다고 밝혔습니다. 이 단체는 2023년 상반기 국내 청량음료 총매출액은 25억 달러, 2023년 하반기에는 26억 달러로 급증했고, 2024년 상반기 미국 청량음료 총매출액은 27억 달러로 전년 대비 약 9.2% 증가했다고 밝혔습니다.

탄산음료 시장의 지역적 전망

  • 북미가 탄산음료 시장의 주요 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미는 전 세계 탄산음료 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역에는 PepsiCo, The Coca-Cola Company, Keurig Dr Pepper Inc. 등 음료 시장의 주요 기업이 있습니다. 또한 이 지역은 주로 E-Commerce 산업의 확대로 인해 시장 성장이 예상되고 있습니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 인사이트 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업별, 기타 하위 부문에 중점을 두고 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역까지 포괄하는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 환경: 세계 주요 기업이 채택하고 있는 전략적 전략을 이해하고, 적절한 전략을 통한 시장 침투 가능성을 파악할 수 있습니다.
  • 시장 성장 촉진요인과 미래 동향 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 이들이 향후 시장 발전을 어떻게 형성할 것인지에 대해 알아봅니다.
  • 행동 가능한 제안: 역동적인 환경 속에서 새로운 비즈니스 스트림과 매출을 발굴하기 위한 전략적 의사결정에 인사이트을 활용합니다.
  • 다양한 사용자에 대응: 스타트업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 유익하고 비용 효율적임.

어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 검토, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지역적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

분석 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 동향 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 매출 성장률 및 예측 분석 : 부문별, 지역별(국가별)
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무정보, 주요 동향 등)

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 분석 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 분석 방법

  • 분석 디자인
  • 분석 프로세스

제3장 개요

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 세계의 탄산음료 시장 : 유형별

  • 서론
  • 일반
  • 다이어트

제6장 세계의 탄산음료 시장 : 포장별

  • 서론
  • 보틀
  • 소다 파운틴

제7장 세계의 탄산음료 시장 : 유통 채널별

  • 서론
  • 온라인
  • 오프라인

제8장 세계의 탄산음료 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 유형별
    • 포장별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 포장별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 포장별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 포장별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 포장별
    • 유통 채널별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 기업인수합병(M&A), 합의, 사업 협력
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 개요

  • The Coca-Cola Company
  • PepsiCo
  • Keurig Dr Pepper
  • National Beverage Corp.
  • Jones Soda Co.
  • Novamex
  • Asahi Group Holdings, Ltd.
  • Hamoud Boualem
  • Reliance Retail
  • Parle Agro
  • Lahori Zeera
  • GreenFizz Beverages Pvt Ltd.
  • 100Plus(F&N Beverages Marketing Sdn Bhd)
  • The Monarch Beverage Company, Inc.
  • F&N Beverages Marketing Sdn Bhd
KSA 24.12.16

The carbonated soft drink market is estimated to grow at a CAGR of 4.46%, from US$323.131 billion in 2025 to US$401.930 billion in 2030.

Carbonated soft drinks are a type of beverage that consists of the dissolution of carbon dioxide (CO2) into liquid drinks. These drinks are nonalcoholic and use flavoring and sweeteners for the taste. Various flavors of carbonated soft drinks are available globally, produced and distributed by multiple industry leaders. According to the British Soft Drink Association, carbonated soft drinks hold about 38.6% of the total beverage market in 2023. The association further stated that cola flavor occupies about 55.5% of the share among the different flavors of carbonated soft drinks, followed by orange and clear lemonade, accounting for 7.9% and 4.5%, respectively.

Rising disposable income, customer tastes, and a growing population all influence the demand for carbonated soft drinks. The sector has multiple important players and product offerings, all similar in size. Many of these firms launch new product lines and engage in advertising wars, propelling the market further. Carbonated soft drinks are developed in terms of flavour, appearance, texture, and ingredients depending on the target age range. Growing partnerships, acquisitions, and product launches are the major factors propelling the market forward.

Carbonated soft drink market drivers

  • Increase in the global sales of food and beverage products.

The increasing global demand for processed food and beverage products is a major factor pushing the carbonated soft drinks market growth. The global demand for food and beverages has shown a steady growth pattern, primarily driven by increasing market competitiveness and the rise in consumers' disposable income. As global food and beverage products increase, the demand for carbonated soft drinks worldwide will also rise since the carbonated soft drinks segment holds a significant share of the global non-alcoholic beverages market.

The Farm Credit Canada, in its report, stated that during the first half of 2023, the total sales of the food and beverage market were recorded at US$80.6 billion, which increased to US$84 billion during the second half of 2023. The organization further stated that during the first half of 2023, the total sales of soft drinks in the nation were recorded at US$2.5 billion, which surged to US$2.6 billion during the second half of 2023. During the first half of 2024, the nation's total sales of soft drinks were recorded at US$2.7 billion, which increased about 9.2% from the previous year.

Global carbonated soft drink market geographical outlook

  • North America is forecasted to hold a major share of the global carbonated soft drink market.

The North American region is expected to have the largest global carbonated soft drinks market share. This region has some of the major players in the beverages market, like PepsiCo, The Coca-Cola Company, Keurig Dr Pepper Inc., and more. The region is also expected to witness growth in its market, mainly due to the e-commerce industry's expansion.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Carbonated Soft Drink market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Regular
  • Diet

By Packaging

  • Bottled
  • Canned
  • Soda Fountain

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Regular
  • 5.3. Diet

6. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY PACKAGING

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bottled
  • 6.3. Canned
  • 6.4. Soda Fountain

7. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL CARBONATED SOFT DRINKS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Packaging
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Packaging
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Packaging
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Packaging
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Packaging
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. The Coca-Cola Company
  • 10.2. PepsiCo
  • 10.3. Keurig Dr Pepper
  • 10.4. National Beverage Corp.
  • 10.5. Jones Soda Co.
  • 10.6. Novamex
  • 10.7. Asahi Group Holdings, Ltd.
  • 10.8. Hamoud Boualem
  • 10.9. Reliance Retail
  • 10.10. Parle Agro
  • 10.11. Lahori Zeera
  • 10.12. GreenFizz Beverages Pvt Ltd.
  • 10.13. 100Plus (F&N Beverages Marketing Sdn Bhd)
  • 10.14. The Monarch Beverage Company, Inc.
  • 10.15. F&N Beverages Marketing Sdn Bhd
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