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세계의 유기농 바나나 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Organic Banana Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 130 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 유기농 바나나 시장은 2025년 32억 4,029만 달러에서 연평균 10.54%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 53억 4,749만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

유기농 바나나는 과일의 발달을 촉진하기 위해 농약이나 화학비료를 사용하지 않고 재배한 바나나의 일종입니다. 특히 유기농 바나나는 유기농 인증을 받은 농장에서 재배된 바나나를 말합니다. 이러한 농장에서는 재배 과정에서 사용되는 화학비료가 제한되어 있습니다. 유기농업의 과정은 재배에서 소비까지입니다. 유기농업에 사용되는 유기질 비료는 멀칭, 녹비, 퇴비, 퇴비 및 기타 많은 천연물로서 바나나의 영양 요구량을 충족시킵니다. 이러한 비료는 모두 국제유기농업운동연맹(IFOAM)과 같은 공적 기관에 의해 표준화되어 있습니다. 유기농 바나나에는 GAP(Good Agricultural Practices) 마크가 붙어 있습니다.

유기농 바나나의 상업화는 많은 농부들이 유기 농업을 실천하도록 유도했습니다. 동시에 식품업계도 유기농 바나나 생산에 투자하고 그 영양학적 가치를 홍보하기 위해 유기농 바나나 생산에 투자하고 있습니다. 도시 지역에서는 건강한 소비에 대한 인식이 높아지면서 유기농 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 많은 사람들이 화학비료 대신 유기농 비료를 사용하면 여러 가지 건강상의 이점이 있다는 것을 알고 있습니다. 많은 환경 보호론자들도 유기질 비료가 환경 친화적이라며 유기 농업을 장려하고 있습니다. 이러한 비료는 토양의 건강을 보호할 뿐만 아니라 지속가능한 농업에 필수적인 요소이며, 바나나의 영양가를 높입니다. 유기농 농산물은 유전자 변형이 없고 품질이 우수합니다. 연구 개발의 발전도 유기농 바나나 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

많은 국가의 정부가 앞장서서 유기 농업을 실천하고 있습니다. 또한, 유기농업은 폐기물의 재활용을 시행하고 있으며, 이는 중요한 요소로 여겨지고 있습니다. 이러한 요소들이 바나나를 기능성 식품으로 만들고 있습니다. 이 외에도 많은 요인이 존재하지만, 혁신과 기술이 유기농 바나나 시장 성장의 주요 촉진제입니다.

유기농 바나나 시장의 촉진요인

  • 유기농 제품에 대한 수요 증가

유기농 바나나 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상되는 주요 요인은 전 세계 유기농 식품에 대한 수요 증가입니다. 더 건강하고 화학제품이 없는 식품에 대한 소비자 보급률이 증가함에 따라 유기농 과일과 채소에 대한 전 세계 수요가 증가하고 있습니다. 유기농 무역 협회는 보고서에서 2023년에는 전국적으로 유기농 제품 판매가 크게 증가할 것이라고 밝혔습니다. 협회에 따르면 2023년 유기농 제품 매출액은 700억 달러로 전년 대비 약 3.4% 증가했으며, 2023년 유기농 제품 총 매출액 중 유기농 식품은 638억 달러에 달할 것으로 예상했습니다. 협회는 2023년 유기농 제품 매출에서 청과물이 29.4%, 식료품이 22.1%를 차지할 것이라고 밝혔습니다.

영국 시장에서도 최근 몇 년 동안 유기농 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 토양 협회는 보고서에서 2024년 전체 유기농 시장이 약 2% 성장하고 유기농 음료 시장의 총 매출액이 32억 파운드에 달할 것이라고 밝혔습니다.

유기농 바나나 시장의 지리적 전망

  • 아시아태평양이 유기농 바나나 시장의 주요 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 유기농 바나나 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 세계 최대 바나나 생산국 중 하나이며, 그 중에서도 인도가 가장 큰 바나나 생산국입니다.

인도 정부의 농산물 및 가공식품 수출개발국(APEDA)은 보도자료를 통해 2022-2023년 인도는 전 세계 바나나 생산량의 약 26.45%를 차지하며 약 3,536만 톤을 생산할 것이라고 밝혔습니다. 마찬가지로 중국, 베트남, 필리핀도 바나나의 최대 생산국 중 하나이며, 유기농 과일과 채소에 대한 수요도 이 지역에서 크게 증가하고 있습니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 예측
  • 성장 기회, 도전과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동, 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무상태, 주요 발전 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 유기농 바나나 세계 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
  • 온라인 채널

제6장 유기농 바나나 세계 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 남미
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유통 채널별
    • 국가별

제7장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 협업
  • 경쟁 대시보드

제8장 기업 개요

  • Total Produce Plc(Dole plc)
  • Compagnie Fruitiere
  • Fresh Del Monte
  • Grupo Iren
  • GrupoHame
  • GrupoAcon
  • AgroAmerica
  • Orgpick Pvt. Ltd.
  • Baghel Agro Industries
  • Coliman Bananas
  • Allfresch Group Ltd
  • Tropical Organic Growers
  • Equifruit Fairtrade
  • Pushti Organics
  • AR Organics
ksm 25.02.12

The global organic banana market is estimated to attain US$5,347.490 million by 2030, growing at a CAGR of 10.54% from US$3,240.290 million in 2025.

An organically grown banana is a type of banana that is grown without using any pesticides and chemicals to boost fruit development. Organic bananas are specifically those bananas that are grown on farms that are certified as organic. These farms restrict the chemical fertilizers used in the cultivation process. The organic farming process is from cultivation to consumption. The organic fertilizers used in organic farming, such as mulching, green manure, compost manure, and many other natural products, fulfill the nutritional requirements of bananas. All of these fertilizers are standardized by authentic bodies like the International Federation of Organic Agricultural Movements (IFOAM). Organic bananas are also marked with GAP or Good Agriculture Practices.

The commercialization of organic bananas has encouraged many farmers to practice organic farming. At the same time, it has also encouraged the food industry to invest in the production of organic bananas, promoting their nutritional values. The rise in awareness of healthy consumption in urban areas has increased the demand for organic products. Most people know that using organic fertilizers instead of zero percent chemical fertilizers has several health benefits. Many environmentalists also encourage organic farming as these fertilizers are environment-friendly. These fertilizers not only secure the health of the soil but are also an essential part of sustainable agriculture; they increase the nutritional value of bananas. Organic products are genetically modified and of high quality. The advancement in research and development are also encouraging the organic banana market growth.

The governments of many countries have taken the initiative in practicing organic agriculture. Organic farming is also deemed an important factor as it implements the recycling of waste material. These factors make bananas a functional food. Although many other factors exist, innovations and technology are the key drivers in the global organic banana market growth.

Global Organic Banana Market Drivers

  • Increasing demand for organic products

A major factor expected to propel the global organic banana market growth is the increasing demand for organic food products worldwide. With the rise in consumer prevalence towards healthier and chemical-free food products, the global demand for organic fruits and vegetables has increased. The Organic Trade Association, in its report, stated that in 2023, the sales of organic products across the nation witnessed a significant increase. The association said that in 2023, the sales of organic products were recorded at US$70 billion, an increase of about 3.4% from the previous year. In the total sales of organic products in 2023, organic foods were recorded at US$63.8 billion. The association further stated that in 2023, organic product sales, produce accounted for 29.4%, whereas groceries accounted for 22.1%.

Similarly, the demand for organic products in the UK market has increased over the past few years. The Soil Association, in its report, stated that in 2024, the total organic market witnessed a growth of about 2%, with the total sales of the organic and drink market recorded at GBP 3.2 billion.

Global Organic Banana Market geographical outlook

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major Global Organic Banana market share.

The Asia Pacific region is estimated to attain a greater global organic banana market share. This region is among the biggest producers of bananas globally, with India being the biggest producer of bananas.

The Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority (APEDA) of the Indian Government, in its press release, stated that in the fiscal year 2022-23, India accounted for about 26.45% of the global banana production, producing about 35.36 million metric tons. Similarly, China, Vietnam, and the Philippines are among the biggest producers of bananas, and the demand for organically grown fruits and vegetables has also witnessed a significant increase in the region.

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  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Organic Banana Market is segmented and analyzed as follows:

By Distribution Channels

  • Supermarket/Hypermarket
  • Online channels

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ORGANIC BANANA MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Supermarket / Hypermarket
  • 5.3. Online channels

6. GLOBAL ORGANIC BANANA MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. By Distribution Channel
    • 6.2.2. By Country
      • 6.2.2.1. United States
      • 6.2.2.2. Canada
      • 6.2.2.3. Others
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. By Distribution Channel
    • 6.3.2. By Country
      • 6.3.2.1. Brazil
      • 6.3.2.2. Argentina
      • 6.3.2.3. Others
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. By Distribution Channel
    • 6.4.2. By Country
      • 6.4.2.1. Germany
      • 6.4.2.2. France
      • 6.4.2.3. United Kingdom
      • 6.4.2.4. Spain
      • 6.4.2.5. Others
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. By Distribution Channel
    • 6.5.2. By Country
      • 6.5.2.1. Saudi Arabia
      • 6.5.2.2. UAE
      • 6.5.2.3. Others
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. By Distribution Channel
    • 6.6.2. By Country
      • 6.6.2.1. China
      • 6.6.2.2. India
      • 6.6.2.3. Japan
      • 6.6.2.4. South Korea
      • 6.6.2.5. Taiwan
      • 6.6.2.6. Thailand
      • 6.6.2.7. Indonesia
      • 6.6.2.8. Others

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Total Produce Plc (Dole plc)
  • 8.2. Compagnie Fruitiere
  • 8.3. Fresh Del Monte
  • 8.4. Grupo Iren
  • 8.5. GrupoHame
  • 8.6. GrupoAcon
  • 8.7. AgroAmerica
  • 8.8. Orgpick Pvt. Ltd.
  • 8.9. Baghel Agro Industries
  • 8.10. Coliman Bananas
  • 8.11. Allfresch Group Ltd
  • 8.12. Tropical Organic Growers
  • 8.13. Equifruit Fairtrade
  • 8.14. Pushti Organics
  • 8.15. AR Organics
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