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세계의 올리브 오일 시장 : 예측(2025-2030년)

Olive Oil Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 올리브 오일 시장 규모는 예측 기간 동안 CAGR 8.08%로 성장하여 2025년 129억 1,400만 달러에서 2030년 190억 4,900만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

올리브 오일은 올리브 열매에서 추출되며 일반적으로 분쇄, 압착, 원심분리, 여과 및 기타 다양한 방법을 사용하는 물리적 또는 기계적 공정을 통해 생산됩니다. 또한 화학 용매를 사용하여 화학적으로 제조할 수도 있습니다. 그러나 통제된 조건에서 기계적 기술로 생산된 올리브 오일을 사용하는 것이 권장됩니다. 올리브 오일은 식품, 화장품, 의약품 등 전 세계 다양한 산업에서 사용되고 있습니다.

올리브 오일은 전통적으로 유럽과 지중해 요리에 없어서는 안 될 필수품으로 전 세계적으로 각광받고 있습니다. 올리브 오일은 심혈관질환, 암, 당뇨병 등 다양한 효능을 가지고 있습니다. 유럽 정부는 11월 26일 '세계 올리브의 날'을 기념하는 등 다양한 마케팅 캠페인과 스페인 올리브 협회와 같은 업계 단체를 통해 올리브 오일을 자주 홍보하고 있습니다.

올리브가 풍부한 국가, 주로 지중해 연안 지역이 올리브 오일과 그 변종의 최대 생산국입니다. 그러나 캘리포니아, 아르헨티나, 칠레, 페루, 남아공, 호주 등 다른 지역도 올리브에 적합한 기후를 가지고 있어 올리브 오일의 산지로 인정받고 있습니다.

WITS(World Integrated Trade Solution)에 따르면, 2023년 올리브유와 그 부산물 수입량 1위는 미국으로 9,098만 8,200Kg, 2위 이탈리아, 스페인 3,483만 2,100Kg, 3위 영국, 4위 포르투갈 2,174만 6,200Kg입니다. 200Kg입니다.

다음으로 2023년 버진 올리브 오일 및 부산물 수입 상위 국가는 이탈리아, 미국, 스페인, EU, 프랑스입니다.

이탈리아 농업식품통계연구소(ISMEA), 국제올리브오일위원회(IOC), 유럽연합 집행위원회에 따르면 2024-25년 시즌 세계 올리브 오일 생산량은 지난 시즌 251만 톤에서 23%, 약 58만 8,000톤 증가할 것으로 예상했습니다.

올리브 오일 시장의 촉진요인:

  • 혁신적이고 고품질의 올리브 오일 제품 제공

올리브 오일에 대한 수요는 유럽 및 비유럽 국가에서 일정한 비율로 증가하고 있습니다. 제조업체들은 증가하는 수요를 충족시키기 위해 올리브 오일에 마늘, 칠리, 바질, 트러플 등 천연 향료와 추출물을 첨가한 혁신적인 제품을 제공하고 있습니다. 런던 국제 올리브 오일 경연대회(London International Olive Oil Competition)의 베스트 플레이버 올리브 오일 부문과 높은 제품 품질이 이러한 움직임에 힘을 실어주고 있습니다.

올리브 오일 시장의 지리적 전망

지역별로 올리브 오일 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 아시아태평양은 중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제국이 주도하고 있습니다. 급성장하는 신흥국 중 일부는 아세안 국가 등 이 지역에 속해 있습니다.

아시아태평양에서는 올리브 오일 시장의 괄목할만한 성장이 예상되며, 2023년 인도는 169만 3,890kg의 올리브유와 그 부산물을 수입할 것으로 예상됩니다. 올리브 오일의 이러한 성장은 화장품 산업의 확장, 국내 소비 증가 및 라이프스타일 변화로 인한 것입니다.

북미는 올리브 오일 시장에서 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 미국의 버진 올리브 오일 및 부산물 수입은 2021년 11억 8,412만 9,000달러에서 2023년 16억 5,741만 5,000달러로 확대될 것으로 예상됩니다. 이러한 소비 증가는 건강한 단일 불포화 지방이 풍부하게 함유되어 있는 것으로 알려져 있기 때문입니다.

식생활의 변화에 따라 유럽연합(EU) 외의 국가에서도 올리브 오일 교역이 증가하고 있습니다. 그러나 유럽에서는 매년 3-5% 정도의 안정적인 수요가 지속되고 있습니다. 또한, 호주, 중국, 일본, 캐나다도 올리브 오일 소비에 대한 강한 수요와 성장을 경험하고 있습니다.

이 보고서를 구입해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업 및 기타 하위 부문에 초점을 맞춘 주요 지역 및 신흥 지역을 포괄하는 상세한 시장 분석을 얻을 수 있습니다.
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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 자본 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 개요(주로 전략, 제품, 재무 정보, 주요 개발 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 혁신적이고 고품질인 올리브 오일 제품
    • 국제적으로 인지되고 있는 지중해 문화와 요리
    • 올리브 오일 건강상의 이점에 관한 인식 상승
  • 시장 성장 억제요인
    • 기후변화는 올리브 오일 업계에 위험
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 올리브 오일 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 버진 오일
  • 정제 오일
  • 포마스오일

제6장 올리브 오일 시장 : 생산별

  • 소개
  • 물리/기계적
  • 화학적

제7장 올리브 오일 시장 : 유통별

  • 소개
  • 오프라인
    • 슈퍼마켓
    • 하이퍼마켓
    • 기타
  • 온라인

제8장 올리브 오일 시장 : 업계별

  • 소개
  • 일반 가정
  • 식품 및 음료 업계
  • HoReCa 업계(호텔, 레스토랑, 케이터링)
  • 기타

제9장 올리브 오일 시장 : 지역별

  • 세계의 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타 아시아태평양

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 개요

  • Avril Group
  • Albert Heijn
  • Deoleo
  • Sovena
  • Borges
  • Minerva
  • Gallo
  • Urzante
  • Mercaoleo
ksm 25.01.22

The Olive Oil Market is expected to grow at a compound annual growth rate of 8.08% over the forecast period to reach a market size of US$19.049 billion in 2030 from US$12.914 billion in 2025.

Olive oil is extracted from the olive fruit and is generally manufactured by physical or mechanical processes using grind, press, centrifuge, filtration, and various other methods. It can also be prepared chemically by using chemical solvents. However, using the olive oils produced by mechanical techniques under supervised conditions is often recommended. Olive oil is used in various industry verticals, such as food, cosmetics, and pharmaceuticals worldwide.

Olive oil has traditionally been an inevitable part of European and Mediterranean cuisine, gaining prominence globally. It has numerous benefits, such as treating cardiovascular diseases, cancer, diabetes, etc. The European government has often promoted olive oil by celebrating World Olive Day on 26th November and other marketing campaigns and trade associations such as the Spanish Olive Interprofessional.

The market has been segmented based on the type into virgin oil, refined oil, standard oil, and crude oil; by production into mechanical and chemical. Based on distribution into business-to-business (B2B) and retail Individuals.

The nations abundant with olive as a natural resource, mainly beside the Mediterranean basin, are the largest producers of olive oil and its variants. However, other areas such as California, Argentina, Chile, Peru, South Africa, and Australia have favorable climates for olives and are recognized as olive oil producers.

According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of olive oil and fractions in 2023 were the United States with 90,988,200 Kg imports, then Italy, followed by Spain with 34,832,100 Kg, the United Kingdom, and Portugal with 21,746,200 Kg of imports.

Secondly, the top importers of Virgin olive oil and fractions were Italy, the United States, Spain, the European Union, and France in 2023.

According to the Italian Institute for Agri-Food Statistics (ISMEA), the International Olive Oil Council (IOC), and the European Commission, the world olive oil production for the 2024/25 season could increase by 23% and by some 588,000 tonnes compared to the previous season, which stood at 2.51 million.

Olive oil market drivers:

  • Innovative and higher-quality olive oil product offerings

The demand for olive oil is increasing at a constant rate within European and non-European countries. The manufacturers' rising demand calls for innovative product offerings, which are now serving olive oil with natural flavorings and added extracts such as garlic, chili, basil, truffle, and many others. The London International Olive Oil competition for the best-flavored olive oil category and high product quality supported the move.

Olive oil market geographical outlook

By geography, the olive oil market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth in the olive oil market. In 2023, India imported 1,693,890 Kg of virgin olive oil and fractions. This growth in olive oil is due to the expanding cosmetic industry, increased domestic consumption, and changing lifestyle scenarios.

North America is expected to have a significant market share for olive oil. The United States import of virgin olive oil and fractions has expanded from US$1,184.129 million in 2021 to US$1,657.415 million in 2023. This increased consumption is due to the known benefits of richness in healthy monounsaturated fats.

With the changing food preferences, the olive oil trade has emerged in countries outside the European Union. However, Europe continues to exhibit stable demand of around 3-5% every year. Moreover, Australia, China, Japan, and Canada have also experienced strong demand and growth in the consumption of olive oil.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Olive Oil Market is segmented and analyzed as below:

By Product Type

  • Virgin Oil
  • Refined Oil
  • Pomace Oil

By Production

  • Physical/ Mechanical
  • Chemical

By Distribution

  • Offline
  • Supermarkets
  • Hypermarkets
  • Others
  • Online

By Industry

  • Retail Households
  • Food and Beverage Industry
  • HoReCa Industry (Hotels, Restaurants, and Catering)
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Innovative and higher-quality olive oil product offerings
    • 4.1.2. Mediterranean culture and cuisine are rising with international recognition
    • 4.1.3. Growing awareness about the health benefits of olive oil
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Climate change perilous to the olive oil industry
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. OLIVE OIL MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Virgin Oil
  • 5.3. Refined Oil
  • 5.4. Pomace Oil

6. OLIVE OIL MARKET BY PRODUCTION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Physical/ Mechanical
  • 6.3. Chemical

7. OLIVE OIL MARKET BY DISTRIBUTION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline
    • 7.2.1. Supermarkets
    • 7.2.2. Hypermarkets
    • 7.2.3. Others
  • 7.3. Online

8. OLIVE OIL MARKET BY INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Retail Households
  • 8.3. Food and Beverage Industry
  • 8.4. HoReCa Industry (Hotels, Restaurants, and Catering)
  • 8.5. Others

9. OLIVE OIL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Avril Group
  • 11.2. Albert Heijn
  • 11.3. Deoleo
  • 11.4. Sovena
  • 11.5. Borges
  • 11.6. Minerva
  • 11.7. Gallo
  • 11.8. Urzante
  • 11.9. Mercaoleo
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