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세계의 실험실 서비스 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Laboratory Services Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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실험실 서비스 시장은 예측 기간 동안 4.79%의 복합 연간 성장률(CAGR)로 성장할 전망이며, 2025년 6,083억 6,300만 달러에서 2030년에는 7,366억 7,800만 달러 규모에 이를 것으로 예측됩니다.

실험실 서비스는 의료기관이나 검사실에서 제공하는 검사 및 서비스로 환자의 치료와 진단에 도움이 됩니다. HIV 검사, 혈구 수 검사, 간 기능 검사 등 여러 유형의 실험실 서비스가 제공됩니다. 이러한 검사는 의사, 내과의사 및 기타 의료 전문가가 데이터를 분석하고 환자의 치료 및 진단 결정과 관련된 적절한 증거를 만드는 데 도움이 됩니다. 많은 국가들이 건강 관리에 많은 자본을 투입하고 실험실 서비스 개발에 주력하고 있습니다. 이러한 서비스는 유익하고 합리적인 가격으로 사실에 기반한 정보를 제공합니다.

실험실 서비스 시장 성장 촉진요인 :

  • 노년 인구의 급증이 시장 성장을 가속시킵니다.

세계보건기구(WHO)에 따르면 60세 이상의 인구는 2015년부터 2050년 사이에 12%에서 22%의 성장을 이룹니다. 각국은 이 큰 인구동태의 변화를 극복하기 위해 사회제도와 보건제도를 확실히 정돈하는 큰 과제에 직면하고 있습니다.

2050년까지 중국, 칠레, 러시아, 이란 등 많은 나라가 일본과 같은 노년 인구 비율이 됩니다. 청력 상실, 등, 목 통증, 우울증 등 노인의 노화와 관련된 건강 문제가 많습니다. 노인은 노년 증후군에 시달리고 있으며, 저렴하고 고도로 편리한 실험실 서비스 개발이 필수적입니다. 자동화와 기술의 진보는 부담을 줄이고 더 나은 능력과 효율성을 제공합니다.

실험실 서비스 시장의 지리적 전망 :

지역별로 실험실 서비스 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 아시아태평양은 중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제국이 지배적입니다. 급성장하고 있는 신흥국 중 일부는 ASEAN 국가 등 이 지역의 것도 있습니다.

아시아태평양은 현저한 성장이 예상됩니다. 인도의 건강 관리 산업은 2023년에 현저한 성장을 보였으며 민간 부문과 정부 모두가 견인하여 3,720억 달러에 달했습니다. 2023년 5월 테마섹은 인도의 주요 의료 서비스 제공업체인 매니펄 헬스 엔터프라이즈에 20억 달러를 투자했습니다. 인도의 의료 관광 시장은 2024년 76억 9,000만 달러로 평가되었습니다.

이 보고서를 구입하는 이유

  • 인사이트 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제 요인, 소비자 선호도, 산업별 및 기타 부문 부문에 중점을 두어 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역도 다루는 상세한 시장 고려사항을 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 구도 : 세계 주요 기업이 채택하는 전략적 전략을 이해하고 적절한 전략으로 시장 침투 가능성을 이해할 수 있습니다.
  • 시장 동향 및 촉진요인 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 그들이 향후 시장 전개를 어떻게 형성해 나가는지를 탐색합니다.
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  • 폭넓은 이용자에 대응 : 신흥기업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 유익하고 비용 효율적입니다.

기업은 어떤 목적으로 당사의 보고서를 사용하고 있는가?

업계 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 추세 분석
  • 경쟁 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장과 예측 국가를 포함한 부문 및 지역 분석
  • 기업 프로파일링(특히 주요 동향 등)

실험실 서비스 시장은 다음과 같이 세분화되고 분석됩니다.

검사 카테고리별

  • 루틴 검사
  • Anatomic Pathology
  • Molecular &genetic
  • Drug testing
  • Pap &HPV testing

최종 사용자별

  • 모바일 및 재택 샘플 수집
  • 방문검사센터

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 남미
  • 브라질
  • 아르헨티나
  • 기타 남미
  • 유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
  • 사우디아라비아
  • UAE
  • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 인도네시아
  • 기타 아시아태평양

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도의 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트 보기

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 고령자 인구의 급증이 시장 성장 견인
    • 큰 우려사항인 HIV와 에이즈
    • 만성질환에 대한 우려 증가
    • 성장을 뒷받침하는 의료비의 급증
  • 시장 성장 억제요인
    • 복잡성과 서비스 비용 증가
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 세계의 실험실 서비스 시장 : 테스트 카테고리별

  • 서문
  • 정기 검사
  • 해부병리학
  • 분자 및 유전학
  • 약물 검사
  • 팝 테스트 및 HPV 검사

제6장 세계의 실험실 서비스 시장 : 최종 사용자별

  • 서문
  • 모바일 및 홈 기반 샘플 수집
  • 연구실 방문 센터

제7장 세계의 실험실 서비스 시장 : 지역별

  • 서문
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타 아시아태평양

제8장 경쟁 환경 및 분석

  • 주요 기업 및 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 프로파일

  • Quest Diagnostics
  • LabCorp
  • Sanofi Genzyme
  • Abbott Laboratories
  • Charles River Laboratories, Inc.
  • Bio-Reference Laboratories
  • Spectra Laboratories
  • Genoptix Medical Laboratory Services
  • ARUP Laboratories
  • NeoGenomics Laboratories
  • IQVIA Laboratories
  • Thermo Fisher Scientific
AJY 25.02.14

The Global Laboratory Services market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach a market size of US$736.678 billion in 2030, up from US$608.363 billion in 2025.

Laboratory services are tests and services provided by a medical or testing lab that helps and aids in treating and diagnosing patients. There are many types of laboratory services, such as HIV tests, blood counts, liver function tests, and others, that are being provided. These tests help doctors, physicians, and other healthcare professionals to analyze the data and prepare appropriate evidence related to therapeutic and diagnostic decisions for the patients. Many countries have been investing a substantial sum of capital into healthcare, focusing on the development of clinical laboratory services. These services are beneficial, affordable, and give factual information.

Global laboratory services market drivers:

  • The surge in the geriatric population will drive the market growth

According to the World Health Organization, people above 60 years would witness a growth of 12% to 22% between 2015 to 2050. Countries are facing significant challenges in ensuring that their social and health systems are ready to overcome this major demographic shift.

By 2050, many countries, such as China, Chile, Russia, and Iran, will share the same geriatric population percentage as Japan. Many health problems are associated with the aging older population, such as hearing loss, back and neck pain, depression, and others. Older people suffer from geriatric syndromes, and it is imperative to develop affordable, advanced, and convenient laboratory services. Automated and technological advancements will ease the burden and provide better capability and efficiency.

Global laboratory services market geographical outlook:

By geography, the laboratory services market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth. The Indian Healthcare industry displayed significant growth in 2023 and reached a value of US$372 billion, driven by both the private sector and the government. In May 2023, Temasek invested US$2 billion in Manipal Health Enterprises, a leading healthcare provider in India. Indian medical tourism market was valued at US$7.69 billion in 2024.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Laboratory Services market is segmented and analyzed as below:

By Test Category

  • Routine testing
  • Anatomic pathology
  • Molecular & genetic
  • Drug testing
  • Pap & HPV testing

By End-User

  • Mobile/ Home-based sample collection
  • Laboratories visiting centers

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. The surge in the geriatric population will drive the market growth
    • 4.1.2. HIV & AIDS are a major concern
    • 4.1.3. Growing concern for chronic disease ailments
    • 4.1.4. The surge in healthcare expenditure to boost the growth
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Increasing complexity and serving cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY TEST CATEGORY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Routine testing
  • 5.3. Anatomic pathology
  • 5.4. Molecular & genetic
  • 5.5. Drug testing
  • 5.6. Pap & HPV testing

6. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mobile/ Home-based sample collection
  • 6.3. Laboratories visiting centers

7. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Quest Diagnostics
  • 9.2. LabCorp
  • 9.3. Sanofi Genzyme
  • 9.4. Abbott Laboratories
  • 9.5. Charles River Laboratories, Inc.
  • 9.6. Bio-Reference Laboratories
  • 9.7. Spectra Laboratories
  • 9.8. Genoptix Medical Laboratory Services
  • 9.9. ARUP Laboratories
  • 9.10. NeoGenomics Laboratories
  • 9.11. IQVIA Laboratories
  • 9.12. Thermo Fisher Scientific
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