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식품용 가스 시장 : 예측(2025-2030년)

Food-Grade Gas Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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식품용 가스 시장은 CAGR 5.61%로 성장할 전망이며, 시장 규모는 2025년 117억 2,800만 달러에서 2030년에는 154억 800만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.

식품용 가스는 식음료 산업과 농산물의 밸류체인에서 중요한 역할을 담당합니다. 식품 가공에서 질소 및 이산화탄소와 같은 가스는 베이커리 및 유제품, 음식, 해산물, 과일, 야채, 고기, 닭고기, 반찬 등의 식품 보존, 숙성, 부패 방지, 냉동, 냉장, 탄산화 및 기타 많은 용도에 사용됩니다. 특히, 냉각, 동결, 서브쿨, 경화, 저온 분쇄와 같은 냉동 공정에서는 액체 질소와 같은 극저온 산업용 가스가 사용됩니다.

식품용 가스 시장 성장 촉진요인

  • 편의점 F&B 및 기타 용도에 대한 수요 증가가 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

가스는 또한 생선, 고기, 과일, 야채와 같은 최소한의 가공 식품을 보존하는 중요한 요소이기도 합니다. 산업용 가스를 사용하는 식품 가공 용도 중 하나는 가스 대체 포장(MAP)입니다. 이 공정에서는 질소와 같은 순수 가스 또는 혼합 가스를 패키지 내의 통기성 분위기로서 배치하여 미생물의 증식이나 변색, 산화, 수분 손실 등의 부패를 지연시킵니다. 가스는 불활성 환경을 만들 수 있으며, 밀봉 씰과 결합하면 증거 표지 역할을 합니다.

인스턴트 식품, 음식 및 이국적인 농산물에 대한 수요가 증가함에 따라 식품용 가스 시장은 예측 기간 동안 비약적인 성장을 이룰 것으로 보입니다. 단괴세대, X세대, Y세대, Z세대의 음식과 음식에 대한 소비 경향은 다양하지만 이국적인 요리를 시식하거나 퓨전 요리를 시도하는 호기심으로 특징지어집니다. 모든 연령층의 전통주의적 소비자와 실험주의적 소비자가 섞여 있으며, 펍, 현지 식당, 바, 고급 레스토랑 및 기타 유형의 음식점을 자주 이용하며 시장 확대를 추진하고 있습니다.

식품용 가스 시장의 지리적 전망 :

  • 북미가 예측 기간 동안 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.

북미는 식품용 가스의 최대 시장이며, 예측 기간 동안 이 지역이 시장을 계속 독점할 가능성이 높습니다. 이 지역에서는 냉동식품과 포장식품에 대한 수요가 높아지고 있으며, 그 주된 이유는 제품의 보존, 보존기간의 연장, 제품의 품질 유지에 식품용 가스가 사용되고 있기 때문입니다. 특히 미국과 캐나다에서는 간편 식품에 대한 기호가 높아지고 있어 소비자의 소비 능력이 높고, 식품 가공 산업이 발달하고 있는 것도 수요를 더욱 촉진하고 있습니다.

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조사 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 추세 분석
  • 경쟁 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 각국을 포함한 지역의 수익 성장 및 예측 분석
  • 기업 프로파일링(특히 주요 개발)

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도의 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트 보기

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 포장 수요 증가
    • 지속가능성에 대한 관심 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 환경 문제
    • 높은 생산 비용
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 식품용 가스 시장 분석 : 유형별

  • 서문
  • 이산화탄소
  • 질소
  • 산소
  • 기타

제6장 식품용 가스 시장 분석 : 용도별

  • 서문
  • 탄산화
  • 냉동 및 냉각
  • 패키지
  • 기타

제7장 식품용 가스 시장 분석 : 최종 용도 제품별

  • 서문
  • 베이커리 제품 및 과자류 제품
  • 음료
  • 편의점 식품
  • 유제품 및 냉동식품
  • 과일 및 채소
  • 고기, 닭고기, 해산물 제품
  • 기타(기름, 소스, 드레싱, 조미료)

제8장 식품용 가스 시장 분석 : 지역별

  • 서문
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 인도네시아
    • 대만
    • 기타

제9장 경쟁 환경 및 분석

  • 주요 기업 및 전략 분석
  • 신흥 기업 및 시장 수익성
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 벤더 경쟁력 매트릭스

제10장 기업 프로파일

  • Air Liquide
  • Air Products, Inc
  • Wesfarmers Ltd.(Coregas)
  • Linde plc
  • Messer Group GmbH
  • PeakGas
  • SOL Spa
  • TAIYO NIPPON SANSO CORPORATION
  • TOMCO2 Systems
  • Tyczka Industrie-Gase GmbH
AJY 25.02.18

The food-grade gas market is estimated to grow at a CAGR of 5.61% to reach a market size of US$15.408 billion in 2030 from US$11.728 billion in 2025.

Food grade gases have an important role in the food and beverage industry and the agrogorod value chain. In food processing, gases such as nitrogen and carbon dioxide are used for preservation, ripening, spoilage prevention, freezing, chilling, carbonation, and many more applications in foods such as bakery and dairy items, beverages, fish and seafood, fruits, vegetables, meats, poultry, prepared meals, and more. In particular, refrigeration processes such as chilling, freezing, subcooling, hardening, or cryogrinding use cryogenic industrial gases such as liquid nitrogen.

Food-Grade Gas Market Drivers

  • Rising demand for convenience F&B and other applications is expected to drive the market.

Gases are also a key component of preserving minimally processed foods such as fish, meats, fruits, and vegetables. One food processing application that uses industrial gases is modified atmosphere packaging (MAP). In this process, a pure gas such as nitrogen or a gas mixture is placed as the breathable atmosphere in a package to slow down microbial growth or spoilage such as discoloration, oxidation, or moisture loss. Gases can create inert environments and, when combined with hermetic sealing, can also serve as evidence markers.

Owing to the growing demand for convenience food and beverages and exotic produce, the food-grade gas market is poised to witness exponential growth during the forecast. The baby boomers, Gen X, Gen Y, and Gen Z's consumption tendencies towards food and beverages, albeit varied, were marked by the curiosity of sampling exotic cuisines, trying fusion cookery, and so on. A mix of traditionalist and experimentalist consumers across all age groups frequented pubs, local eateries, bars, and fine dining establishments, along with other types of food and beverage establishments, are propelling market expansion.

Food-Grade Gas Market Geographical Outlooks:

  • The North American region is anticipated to hold a significant market share in the projected period.

North America is the largest market for food-grade gases, and this region will likely continue dominating the market through the forecast period. The demand for frozen and packaged foods is rising in this region, mainly due to the use of food-grade gases in preserving products, extending shelf life, and maintaining product quality. The increasing preference for convenience foods, especially in the U.S. and Canada, combined with a higher consumer spending capacity and well-developed food processing industries, further fuels demand.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Food-Grade Gas market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Carbon Dioxide
  • Nitrogen
  • Oxygen
  • Others

By Solution

  • Carbonation
  • Freezing & chilling
  • Packaging
  • Others

By End-Use Products

  • Bakery & confectionery products
  • Beverages
  • Convenience food products
  • Dairy & frozen products
  • Fruits & vegetables
  • Meat, poultry, and seafood products
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Carbon-dioxide
  • 5.3. Nitrogen
  • 5.4. Oxygen
  • 5.5. Others

6. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Carbonation
  • 6.3. Freezing & chilling
  • 6.4. Packaging
  • 6.5. Others

7. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY END-USE PRODUCTS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Bakery & confectionery products
  • 7.3. Beverages
  • 7.4. Convenience food products
  • 7.5. Dairy & frozen products
  • 7.6. Fruits & vegetables
  • 7.7. Meat, poultry, and seafood products
  • 7.8. Others (oil, sauces, dressings, and condiments)

8. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Air Liquide
  • 10.2. Air Products, Inc
  • 10.3. Wesfarmers Ltd. (Coregas)
  • 10.4. Linde plc
  • 10.5. Messer Group GmbH
  • 10.6. PeakGas
  • 10.7. SOL Spa
  • 10.8. TAIYO NIPPON SANSO CORPORATION
  • 10.9. TOMCO2 Systems
  • 10.10. Tyczka Industrie-Gase GmbH
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