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베이킹파우더 시장 : 예측(2025-2030년)

Baking Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

베이킹파우더 시장은 예측 기간 동안 연평균 4.79%의 복합 성장률로 성장하여 2025년 42억 3,100만 달러에서 2030년에는 53억 4,700만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

베이킹은 약 6,000년 전 비옥한 초승달 지대에서 채택된 이래로 식품 생산의 일부가 되었습니다. 베이킹파우더라고 불리는 무취의 백색 분말은 그에 필적할 정도로 혁명적이며, 요리 시간을 근본적으로 단축하는 데 도움이 되었으며, 그 결과 진저 브레드, 쿠키 등과 같은 새로운 종류의 빠른 구운 식품이 개발되었습니다. 이러한 기능적 이점은 베이킹파우더 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인이 되고 있습니다.

또한, 신흥 경제국에서 이국적인 베이커리 제품에 대한 소비자 선호도 변화, 전통적인 베이커리 제품의 알레르기 유발 물질이 없는 변형 제품 증가, 도시 지역의 홈 베이커리 증가, 소매점 확대, 특히 고소득 국가 및 신흥 경제국에서 여성 노동 인구 증가 등 가처분 소득의 증가는 세계 베이킹파우더 시장을 전례 없는 수준으로 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 베이커리 제품은 태고적부터 각 가정의 필수품이었습니다.

  • 베이킹파우더의 주요 구매자는 햄버거, 빵, 피자 요리에 사용되는 대형 슈퍼마켓, 슈퍼마켓 및 산업용 구매자입니다. 대형 소매 업체는 제조업체로부터 직접 상당한 양의 제품을 구매하기 때문에 시장과 공급망에서 유통 업체를 제거합니다. 소비자 시장이 상대적으로 작기 때문에 도매업자와 소매업자의 존재 의의가 급증하고 있습니다. 대형 식품 회사들이 포트폴리오를 확장하고 제빵 제품을 온라인으로 제공함에 따라 온라인 판매는 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 베이킹파우더 산업은 경쟁이 치열하고 지역 및 지역 업체가 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 베이킹파우더 시장에는 대체품의 가용성 및 분말로 인한 건강 문제와 같은 몇 가지 제약이 있습니다. 그러나 제약에 관계없이 시장은 성장할 것으로 예상됩니다.

베이킹파우더 시장 촉진요인:

  • 세계의 급속한 도시화로 베이커리 제품에 대한 수요 증가

소득 증가와 도시화에 따라 베이킹파우더에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 바로 먹을 수 있는 간식 및 식품 시장은 큽니다. 소비자의 식습관 변화로 인해 패스트푸드 제품에 대한 수요가 높습니다. 소비자의 건강에 대한 인식과 지식이 증가하고 있습니다. 건강 지향적 인 베이커리 제품의 소비가 크게 증가했습니다. 영양 바, 고섬유질 빵, 아침 시리얼의 소비는 균형 잡힌 건강한 식습관을 추구하는 소비자의 수요를 충족시키고 있습니다. 건강 지향적 인 식품에는 베이킹파우더가 필요합니다.

즉석에서 바로 먹을 수 있고 쉽게 구할 수 있는 편의식품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한 도넛, 피자, 케이크, 쿠키, 햄버거 등 효모를 사용한 식품에 대한 수요도 있습니다. 따라서 소비자 행동 분석, 라이프스타일의 큰 변화, 소득의 급격한 증가로 인해 정크푸드 제품에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 따라서 베이킹파우더 시장은 급성장할 것으로 예상됩니다.

베이킹파우더 시장은 전 세계 5개 지역으로 나뉩니다:

지역별로 보면 베이킹파우더 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 나뉩니다. 아시아태평양은 중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제 국가들이 주도하고 있습니다. 급성장하는 신흥국 중에는 아세안 국가와 같은 이 지역의 국가들도 있습니다. 인도나 중국과 같은 국가들은 도시화가 진행 중이기 때문에 큰 성장을 기록할 것으로 보입니다.

World Integrated Trade Solution(WITS)에 따르면, 2023년 조리된 베이킹파우더 수입 상위 국가는 사우디아라비아 1,194만 4,000Kg, 캐나다 648만 8,490Kg, 필리핀 775만 8,170Kg, 그 뒤를 이어 인도네시아가 275만 7,720Kg, 미국이 405만 6,690Kg이었습니다.

이 보고서를 구입해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 주요 지역과 신흥 지역을 아우르며 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업별, 기타 하위 부문에 초점을 맞춘 심층적인 시장 분석을 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 환경 : 세계 주요 기업들이 채택하고 있는 전략적 전략을 이해하고, 적절한 전략을 통한 시장 침투 가능성을 파악할 수 있습니다.
  • 시장 동향과 촉진요인 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 이들이 향후 시장 발전을 어떻게 형성할 것인지에 대해 알아봅니다.
  • 실행 가능한 제안 : 역동적인 환경 속에서 새로운 비즈니스 스트림과 수익을 발굴하기 위한 전략적 의사결정을 내릴 수 있도록 인사이트를 활용합니다.
  • 다양한 사용자에게 적합 : 스타트업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 유익하고 비용 효율적입니다.

어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022년부터 2030년까지의 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장 및 예측 국가를 포함한 부문 및 지역 분석
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무 상태, 주요 발전 등)

베이킹파우더 시장은 다음과 같이 세분화 및 분석됩니다:

성질별

  • 기존형
  • 오가닉
  • 무글루텐
  • 기타

유형별

  • 타르타르산염
  • 알루미늄 황산나트륨
  • 인산염
  • 인산염 프리
  • 알루미늄 프리

용도별

  • 케이크·패스트리
  • 쿠키·비스킷
  • 롤케이크·파이
  • 기타

유통 채널별

  • 온라인
  • 오프라인
  • 하이퍼마켓
  • 기타

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 남미
  • 브라질
  • 아르헨티나
  • 기타 남미
  • 유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
  • 사우디아라비아
  • UAE
  • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 인도네시아
  • 기타 아시아태평양

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 세계적으로 도시화가 급속히 진행되면서 베이커리 제품에 대한 수요가 증가하고 있다
    • E-Commerce 사업 확대
  • 시장 성장 억제요인
    • 베이킹파우더 시장 성장을 억제하고 있는 중조
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 베이킹파우더 시장 : 성질별

  • 소개
  • 기존
  • 유기농
  • 무글루텐
  • 기타

제6장 베이킹파우더 시장 : 유형별

  • 소개
  • 주석산
  • 황산알루미늄 나트륨
  • 인산
  • 인산 미사용
  • 알루미늄 프리

제7장 베이킹파우더 시장 : 용도별

  • 소개
  • 케이크·페이스트리
  • 쿠키·비스킷
  • 롤빵·파이
  • 기타

제8장 베이킹파우더 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인
    • 하이퍼마켓
    • 기타

제9장 베이킹파우더 시장 : 지역별

  • 세계 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타 아시아태평양

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 협업
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 개요

  • Clabber Girl Corporation(B&G Foods, Inc.)
  • LALLEMAND Inc.
  • AB Mauri(Associated British Foods plc)
  • Mondelez International
  • Agrano GmbH & Co. KG
  • LA PATELIERE
  • PFPI
  • Oriental Yeast Co., ltd.(Nisshin Seifun Group Inc.)
  • Swiss Bake Ingredients Pvt. Ltd.
  • Weikfield Foods Pvt. Ltd.
ksm 25.01.31

The baking powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach US$5.347 billion in 2030, up from US$4.231 billion in 2025.

Baking has been a part of food production since its employment in the Fertile Crescent about six thousand years ago. The odorless white powder, referred to as baking powder, has been equivalently revolutionary and has further aided in radically shortening the cooking time resulting in the development of a new breed of fast baked goods like gingerbread, cookies, and the like. This functional benefit has remained the prime factor facilitating the baking powder market growth.

Additionally, with shifting consumer preferences for exotic bakery products in developing economies, increased availability of allergen-free variants of traditional bakery products, an increasing number of urban home bakers, expanding retail footprint, and rising female labor-force participation, particularly in high-income and emerging economies, leading to increased availability of disposable income, among other factors, are expected to propel the global baking powder market to unprecedented heights. Bakery products have been a staple in every household since time immemorial.

  • The major buyers of baking powder are hypermarkets, supermarkets, and industrial buyers for their usage in cooking hamburgers, bread, and pizza. Major retailers purchase substantial quantities of products directly from the manufacturers, thus eliminating distributors in the market and supply chain. The consumer market is relatively smaller; therefore, the significance of wholesalers and retailers has surged. Online sales are expected to rise as major food companies are expanding their portfolio and are providing their baking products online. Manufacturers are also developing and innovating their distribution channels to minimize the bargaining power of major retailers.
  • The baking powder industry is competitive, where regional and local players have a significant market share. There are some limitations to the baking powder market, such as the availability of a substitute product and health problems caused by the powder. But, regardless of the limitations, the market is expected to grow.

Baking powder market drivers:

  • Rapid urbanization across the globe is propelling the demand for bakery products

With the growing income and urbanization, the demand for baking powder has risen. There is a significant market for ready-to-eat snacks and foods. There is a high demand for fast food products because of the change in consumers' eating behavior. Consumers have become more aware and knowledgeable about their wellness and health. There is a substantial surge in the consumption of health-based bakery products. The consumption of nutrition bars, high-fiber bread, and breakfast cereals meets consumer demand for a balanced and healthier diet. Baking powder is required for wellness and health-oriented food products.

There is a substantial surge in the demand for convenience foods that are ready to eat and easily available. There is also a need for yeast-based food products such as doughnuts, pizzas, cakes, cookies, and hamburgers. Therefore, the demand for junk food products is expected to rise by analyzing consumer behavior, the significant change in their lifestyle, and the surge in income. Hence, the baking powder market is expected to surge.

The baking powder market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the baking powder market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Countries like India and China will register significant growth because of rising urbanization.

According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of prepared baking powders in 2023 were Saudi Arabia with an import of 11,934,000 Kg, Canada with an import of 6,488,490 Kg, Philippines with 7,758,170 Kg, followed by Indonesia import of 2,757,720 Kg, and the United States had 4,056,690 Kg.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Baking Powder Market is segmented and analyzed as given below:

By Nature

  • Conventional
  • Organic
  • Gluten-free
  • Others

By Type

  • Tartrate
  • Sodium Aluminum Sulfate
  • Phosphate
  • Phosphate-free
  • Aluminum-free

By Application

  • Bread
  • Cakes and Pastries
  • Cookies and Biscuits
  • Rolls and Pies
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Hypermarkets
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Rapid urbanization across the globe is propelling the demand for bakery products
    • 4.1.2. Increasing e-commerce business
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Baking soda has been restraining the baking powder market growth
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BAKING POWDER MARKET BY NATURE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Conventional
  • 5.3. Organic
  • 5.4. Gluten-free
  • 5.5. Others

6. BAKING POWDER MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tartrate
  • 6.3. Sodium Aluminum Sulfate
  • 6.4. Phosphate
  • 6.5. Phosphate-free
  • 6.6. Aluminum-free

7. BAKING POWDER MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Bread
  • 7.3. Cakes and Pastries
  • 7.4. Cookies and Biscuits
  • 7.5. Rolls and Pies
  • 7.6. Others

8. BAKING POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline
    • 8.3.1. Hypermarkets
    • 8.3.2. Others

9. BAKING POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Clabber Girl Corporation (B&G Foods, Inc.)
  • 11.2. LALLEMAND Inc.
  • 11.3. AB Mauri (Associated British Foods plc)
  • 11.4. Mondelez International
  • 11.5. Agrano GmbH & Co. KG
  • 11.6. LA PATELIERE
  • 11.7. PFPI
  • 11.8. Oriental Yeast Co., ltd. (Nisshin Seifun Group Inc.)
  • 11.9. Swiss Bake Ingredients Pvt. Ltd.
  • 11.10. Weikfield Foods Pvt. Ltd.
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