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시장보고서
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베이킹파우더 시장 : 예측(2025-2030년)Baking Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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베이킹파우더 시장은 예측 기간 동안 연평균 4.79%의 복합 성장률로 성장하여 2025년 42억 3,100만 달러에서 2030년에는 53억 4,700만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
베이킹은 약 6,000년 전 비옥한 초승달 지대에서 채택된 이래로 식품 생산의 일부가 되었습니다. 베이킹파우더라고 불리는 무취의 백색 분말은 그에 필적할 정도로 혁명적이며, 요리 시간을 근본적으로 단축하는 데 도움이 되었으며, 그 결과 진저 브레드, 쿠키 등과 같은 새로운 종류의 빠른 구운 식품이 개발되었습니다. 이러한 기능적 이점은 베이킹파우더 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인이 되고 있습니다.
또한, 신흥 경제국에서 이국적인 베이커리 제품에 대한 소비자 선호도 변화, 전통적인 베이커리 제품의 알레르기 유발 물질이 없는 변형 제품 증가, 도시 지역의 홈 베이커리 증가, 소매점 확대, 특히 고소득 국가 및 신흥 경제국에서 여성 노동 인구 증가 등 가처분 소득의 증가는 세계 베이킹파우더 시장을 전례 없는 수준으로 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 베이커리 제품은 태고적부터 각 가정의 필수품이었습니다.
소득 증가와 도시화에 따라 베이킹파우더에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 바로 먹을 수 있는 간식 및 식품 시장은 큽니다. 소비자의 식습관 변화로 인해 패스트푸드 제품에 대한 수요가 높습니다. 소비자의 건강에 대한 인식과 지식이 증가하고 있습니다. 건강 지향적 인 베이커리 제품의 소비가 크게 증가했습니다. 영양 바, 고섬유질 빵, 아침 시리얼의 소비는 균형 잡힌 건강한 식습관을 추구하는 소비자의 수요를 충족시키고 있습니다. 건강 지향적 인 식품에는 베이킹파우더가 필요합니다.
즉석에서 바로 먹을 수 있고 쉽게 구할 수 있는 편의식품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한 도넛, 피자, 케이크, 쿠키, 햄버거 등 효모를 사용한 식품에 대한 수요도 있습니다. 따라서 소비자 행동 분석, 라이프스타일의 큰 변화, 소득의 급격한 증가로 인해 정크푸드 제품에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 따라서 베이킹파우더 시장은 급성장할 것으로 예상됩니다.
지역별로 보면 베이킹파우더 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 나뉩니다. 아시아태평양은 중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제 국가들이 주도하고 있습니다. 급성장하는 신흥국 중에는 아세안 국가와 같은 이 지역의 국가들도 있습니다. 인도나 중국과 같은 국가들은 도시화가 진행 중이기 때문에 큰 성장을 기록할 것으로 보입니다.
World Integrated Trade Solution(WITS)에 따르면, 2023년 조리된 베이킹파우더 수입 상위 국가는 사우디아라비아 1,194만 4,000Kg, 캐나다 648만 8,490Kg, 필리핀 775만 8,170Kg, 그 뒤를 이어 인도네시아가 275만 7,720Kg, 미국이 405만 6,690Kg이었습니다.
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산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향
The baking powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach US$5.347 billion in 2030, up from US$4.231 billion in 2025.
Baking has been a part of food production since its employment in the Fertile Crescent about six thousand years ago. The odorless white powder, referred to as baking powder, has been equivalently revolutionary and has further aided in radically shortening the cooking time resulting in the development of a new breed of fast baked goods like gingerbread, cookies, and the like. This functional benefit has remained the prime factor facilitating the baking powder market growth.
Additionally, with shifting consumer preferences for exotic bakery products in developing economies, increased availability of allergen-free variants of traditional bakery products, an increasing number of urban home bakers, expanding retail footprint, and rising female labor-force participation, particularly in high-income and emerging economies, leading to increased availability of disposable income, among other factors, are expected to propel the global baking powder market to unprecedented heights. Bakery products have been a staple in every household since time immemorial.
With the growing income and urbanization, the demand for baking powder has risen. There is a significant market for ready-to-eat snacks and foods. There is a high demand for fast food products because of the change in consumers' eating behavior. Consumers have become more aware and knowledgeable about their wellness and health. There is a substantial surge in the consumption of health-based bakery products. The consumption of nutrition bars, high-fiber bread, and breakfast cereals meets consumer demand for a balanced and healthier diet. Baking powder is required for wellness and health-oriented food products.
There is a substantial surge in the demand for convenience foods that are ready to eat and easily available. There is also a need for yeast-based food products such as doughnuts, pizzas, cakes, cookies, and hamburgers. Therefore, the demand for junk food products is expected to rise by analyzing consumer behavior, the significant change in their lifestyle, and the surge in income. Hence, the baking powder market is expected to surge.
By geography, the baking powder market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Countries like India and China will register significant growth because of rising urbanization.
According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of prepared baking powders in 2023 were Saudi Arabia with an import of 11,934,000 Kg, Canada with an import of 6,488,490 Kg, Philippines with 7,758,170 Kg, followed by Indonesia import of 2,757,720 Kg, and the United States had 4,056,690 Kg.
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