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세계의 생수 포장 시장 : 예측(2025-2030년)

Bottled Water Packaging Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 생수 포장 시장 규모는 예측 기간 동안 연평균 2.93%의 CAGR로 성장하여 2025년 271억 8600만 달러에서 2030년 314억 1,600만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

생수는 식수를 가공, 증류하여 다양한 종류의 병에 담아 소비하는 형태입니다. 생수 포장 솔루션은 생수를 다양한 종류의 병에 포장하는 것을 포함하며, 알루미늄, 플라스틱, 유리 등 다양한 종류의 재료가 사용됩니다.

보다 안전하고 위생적인 식수 솔루션에 대한 소비자의 선호도가 높아지는 것은 생수 포장 시장을 발전시키는 중요한 요인 중 하나입니다. 안전하지 않은 물을 섭취하면 콜레라, 설사, 이질, 이질, 소아마비 등 많은 질병과 감염병을 유발할 수 있습니다. 이러한 질병이 증가함에 따라 생수에 대한 수요가 크게 증가하여 생수 포장 시장을 촉진할 것으로 보입니다.

지난 몇 년 동안 전 세계 콜레라 발생 건수는 특히 저개발 지역을 중심으로 증가하고 있습니다. 유럽질병예방통제센터(ECDC)는 세계 콜레라 보고서에서 2024년 8월 31일부터 2024년 10월 23일까지 전 세계적으로 약 8만 3,982건의 새로운 콜레라 환자가 발생하여 약 900명이 사망했다고 밝혔습니다. 보고서에 따르면, 전 세계 신규 콜레라 환자 수는 아프가니스탄과 수단이 가장 많았으며, 아프가니스탄은 약 2만 4,151명, 수단은 약 2만 3,590명이었습니다. 파키스탄과 나이지리아에서는 각각 1만 2,954명과 4,886명의 콜레라 환자가 새로 발생했습니다.

생수 포장 시장 활성화 요인

  • 생수 생산 및 수요 증가

세계 생수 포장 시장을 이끄는 주요 요인은 전 세계적으로 생수에 대한 수요와 생산이 증가하고 있다는 것입니다. 보다 안전하고 위생적인 식수에 대한 전 세계 소비자의 선호도가 높아짐에 따라 생수에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다.

국제생수협회(IBWA)는 생수 보고서에서 미국의 1인당 생수 소비량이 증가하고 있다고 밝혔습니다. 이 협회는 2023년 1인당 생수 소비량이 연간 46.4갤런으로 청량음료 소비량인 약 34.4갤런을 넘어설 것으로 예상했습니다. 이 기관은 또한 미국의 생수 생산량도 지난 몇 년 동안 일정한 성장세를 보였다고 밝혔습니다. 이 기관에 따르면 2021년 미국의 생수 생산량은 15억 7,260만 갤런을 기록했고 2022년에는 15억 8,809만 갤런으로 급증했으며 2023년에는 15억 9,916만 갤런이 생산되어 전년 대비 0.4% 증가했다고 합니다.

생수 포장 시장의 지리적 전망

생수 포장 시장은 지역별로 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 나뉩니다. 이 지역의 생수 소비는 생수의 수와 종류, 건강 및 수분 보충을 선호하는 라이프스타일 선택 등 다양한 요인이 영향을 미치고 있습니다. 또한, 활동적인 소비자들이 이동 중에도 안전한 식수를 이용할 수 있다는 점이 마케팅 전략의 원동력이 되고 있습니다.

또한, 생수에 대한 소비자의 수요 증가에 대응하기 위해 많은 기업들이 예산을 늘리는 동시에 제품 품질과 공급 시스템을 개선하고 있으며, 2023년 4월, 프리미엄 워터스(Premium Waters, 미니애폴리스에 본사를 둔 생수 제조업체)는 텍사스 주 세긴시티에 새로운 병입 공장을 건설할 계획을 발표했습니다. 새로운 보틀링 공장을 건설할 계획을 발표했습니다. 이 공장은 8,000만 달러를 들여 27에이커의 부지에 건설되며 2024년에 가동될 예정입니다.

한 조사에 따르면 미국인의 86%는 여행지에서, 84%는 직장에서, 81%는 가정에서, 77%는 다른 음료가 제공되는 사교 모임에서 생수를 마신다고 합니다. 또한, 67%는 헬스장이나 운동 중, 74%는 쇼핑이나 외출 중, 73%는 스포츠 행사나 엔터테인먼트 시설에서 생수를 마신다고 답했습니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업, 기타 하위 부문에 초점을 맞추고 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역까지 포괄하는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 도전과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동, 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 개요(주로 전략, 제품, 재무 정보, 주요 발전 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 생수 포장 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 생수
  • 탄산 함유 생수
  • 플레이버 생수
  • 기능성 생수

제6장 생수 포장 시장 : 재료 유형별

  • 소개
  • 플라스틱
  • 알루미늄
  • 유리

제7장 생수 포장 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 제품 유형별
    • 재료 유형별
    • 국가별
  • 남미
    • 제품 유형별
    • 재료 유형별
    • 국가별
  • 유럽
    • 제품 유형별
    • 재료 유형별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 제품 유형별
    • 재료 유형별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 제품 유형별
    • 재료 유형별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Alpack Packaging
  • Amcor Limited
  • Ball Corporation
  • Graham Packaging Company
  • Greif Inc.
  • Plastipak Holdings Inc.
  • Sidel International
  • Silgan Holdings Inc.
  • Tetra Pak International SA
  • SIG
  • WestRock Company
  • Paper Water Bottle
  • Havary's
ksm 25.02.04

The bottled water packaging market is projected to grow at a CAGR of 2.93% over the forecast period, from US$27.186 billion in 2025 to US$31.416 billion by 2030.

Bottled water is a form of drinking water that is processed, distilled, and packed in different types of bottles for consumption. The bottled water packaging solution includes packaging bottled water into different types of bottles, which make use of various types of materials, like aluminum, plastics, and glass.

The increasing consumer preference towards a safer and hygienic drinking water solution is among the key factors propelling the bottled water packaging market forward. Consumption of unsafe water can cause multiple diseases and infections, like cholera, diarrhea, dysentery, and polio, among many others. With the rising cases of such diseases, the demand for packed bottled water will increase significantly, boosting the bottled water packaging market forward.

The global cases of cholera witnessed an increase over the past few years, especially in the under-developed parts of the world. The European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC), in its global cholera report, stated that between August 31, 2024, and October 23, 2024, about 83,982 new cases of cholera were recorded globally, which caused about 900 new deaths. The agency further stated that in the global new cases of cholera, Afghanistan and Sudan reported the highest number of cases, with about 24,151 new cases in the former and about 23,590 new cases in the latter. In Pakistan and Nigeria, 12,954 and 4,886 new cholera cases were recorded, respectively.

Bottled water packaging market drivers

  • Increasing production and demand for bottled water.

A major factor propelling the global bottled water packaging market is the increasing demand and production of bottled water worldwide. With the rising preferences of global consumers towards safer and hygienic drinking water, the demand for packaged water bottles witnessed a massive increase.

The International Bottled Water Association, or IBWA, in its bottled water report, stated that the per capita consumption of water increased in the USA. The agency stated that in 2023, the total per capita consumption of bottled water was recorded at 46.4 gallons annually, compared to about 34.4 gallons of soft drinks consumed. The agency further stated that the production of bottled water in the USA also observed constant growth over the past few years. According to the agency, in 2021, the total production of bottled water in the USA was recorded at 15,702.6 million gallons, which surged to 15,880.9 million gallons in 2022. In 2023, a total of 15,951.6 million gallons of bottled water were produced in the nation, observing an increase of about 0.4% from the previous year.

Bottled Water Packaging Market Geographical Outlook

Geography-wise, the market of Bottled water packaging is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Various factors, including the number and variety of available bottled water products and lifestyle choices favoring health and hydration play a role in the region's consumption. Additionally, the marketing strategy has been driven by the availability of on-the-go and safe drinking water for active consumers.

Moreover, to meet the increasing demand of consumers for bottled water, many companies have raised their budgets while simultaneously improving the quality of the products and their delivery systems. In April 2023, Premium Waters, Inc. - a bottled water manufacturing company based in Minneapolis - unveiled plans for a new bottling plant in Seguin City, Texas. The plant is projected to be constructed on 27 acres of land for USD 80 million and will be operational in 2024.

Additionally, a survey found that 86% of Americans occasionally drink bottled water when traveling, 84% drink it at work, 81% drink it at home, and 77% it at social gatherings where other drinks are served. Furthermore, 67 percent of people drink bottled water at the gym or while working out, 74 percent do so while shopping and on the go, and 73 percent do so at sporting events and entertainment venues.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The bottled water packaging market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Still Bottled Water
  • Carbonated Bottle Water
  • Flavored Bottle Water
  • Functional Bottle Water

By Material Type

  • Plastic
  • Aluminum
  • Glass

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Still Bottled Water
  • 5.3. Carbonated Bottle Water
  • 5.4. Flavored Bottle Water
  • 5.5. Functional Bottle Water

6. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY MATERIAL TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plastic
  • 6.3. Aluminum
  • 6.4. Glass

7. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Material Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Material Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Material Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Material Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Material Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Alpack Packaging
  • 9.2. Amcor Limited
  • 9.3. Ball Corporation
  • 9.4. Graham Packaging Company
  • 9.5. Greif Inc.
  • 9.6. Plastipak Holdings Inc.
  • 9.7. Sidel International
  • 9.8. Silgan Holdings Inc.
  • 9.9. Tetra Pak International SA
  • 9.10. SIG
  • 9.11. WestRock Company
  • 9.12. Paper Water Bottle
  • 9.13. Havary's
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