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적층 가공 시장 : 예측(2025-2030년)

Additive Manufacturing Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 155 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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적층 가공 시장은 2025년 238억 300만 달러에서 2030년에는 560억 6,800만 달러로, CAGR 18.69%로 성장할 것으로 예측됩니다.

흔히 3D 프린팅으로 알려진 적층 가공(AM)는 더 가볍고 강한 부품과 시스템을 제조할 수 있는 획기적인 제조 방식입니다. 아날로그에서 디지털로의 전환을 가능하게 한 새로운 기술 혁신입니다. 통신, 영상, 인공지능, 엔지니어링은 지난 수십 년 동안 디지털 혁명을 겪어왔으며, 제조 공정 역시 AM의 디지털 유연성과 효율성의 이점을 누릴 수 있게 되었습니다. 이름에서 알 수 있듯이, 적층 가공은 물체에 재료를 추가하여 만드는 것을 의미합니다.

3D 프린팅과 래피드 프로토타이핑은 적층 가공을 지칭할 때 같은 의미로 사용되기도 하지만, 각각의 프로세스는 적층 가공의 하위 집합입니다. 또한, 적층 가공은 참신해 보이지만, 수십 년 전부터 존재해 온 기술입니다. 적층 가공은 더 나은 성능, 복잡한 형상, 적절한 용도의 쉬운 제조라는 세 가지 요소를 완벽하게 구현할 수 있으며, 이 모든 것이 결합되어 이 시장의 성장을 크게 촉진할 것으로 예상됩니다.

적층 가공 시장의 성장 촉진요인:

  • 자동차, 헬스케어, 제조 산업에서 적층 가공 또는 3D 프린팅 기술에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 적층 가공 시장의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

특히 전자산업은 무서운 속도로 성장하고 있으며, 3D 프린팅 장비의 수요를 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 소비자 가전 산업의 급속한 성장으로 인해 3D 프린팅 태양전지, 전자 회로 기판, 도체, 저항기, 유전체 및 반도체 잉크를 제조하는 적층 가공 기계에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이러한 기계를 가공하여 활성 및 비활성 부품을 모두 만들 수 있습니다. 를 만들 수 있습니다.

또한, 2022년 2월 인도 전자정보기술부(MeitY)는 인도를 3D 프린팅 설계, 혁신 및 도입의 세계 거점으로 만들기 위해 학계, 정부 및 관련 산업의 협력을 촉진하는 적층 가공 국가 계획을 발표했습니다.

  • 이러한 추세에 따라 전 세계 시장 관계자들은 이 시장에서의 입지를 더욱 공고히 하기 위해 전략적인 노력을 기울이고 있습니다.

2022년 2월, 일본의 유명 기업 미쓰비시전기는 와이어리스 메탈 3D 프린터 AZ600의 새로운 버전 2종을 발표했습니다. 이 릴리스는 거대 조직이 3D 프린팅을 보다 적극적으로 받아들이고 있음을 보여줄 뿐만 아니라, 금속 제조의 CO2 배출량을 줄이기 위한 시도의 일환이기 때문에 미쓰비시의 지속가능성에 대한 헌신도 보여줍니다. 마찬가지로, 적응력이 뛰어나고 다재다능한 적층 가공 기술은 여러 스타트업이 등장하여 시장 규모를 확대할 수 있는 좋은 기회를 제공하고 있습니다. Glowforge, Mighty Buildings, NTopology, Multiple Labs, Additive Industries 등이 그러한 스타트업입니다.

스타트업은 전략적 개발을 통해 다양한 투자를 유치하고 시장 개척을 빠르게 진행하고 있습니다.

  • 소비자 가전 산업의 성장

가전제품 수요의 증가는 적층 가공 시장의 성장을 보완할 것으로 기대되는 중요한 요소입니다. 적층 가공은 한 단계씩 레이어별로 오브젝트를 개발합니다. 이처럼 표적화된 재료 적용을 통해 안정적이고 매우 가벼운 제품 제조가 가능하여 웨어러블과 같은 디바이스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 스마트폰, 스마트 웨어러블 기기, 비디오 게임기, 혼합현실(MR) 기기 등 가전제품에 대한 관심이 높아지면서 적층 가공 솔루션에 대한 수요도 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다. 또한, Photocentric LC Magna 프린터와 후처리 장비는 사진 중심의 적층 가공 솔루션의 일부로, 제조 서비스 제공업체인 Merit3D를 통해 구현됩니다. 이를 통해 값비싸고 시간이 많이 소요되는 성형 작업 없이 신속하게 어댑터를 모델링하고 제작할 수 있습니다. 미국, 인도 등의 국가에서의 가전제품 수요 증가는 예측 기간 동안 적층 가공 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

또한, 새로운 고성능 전자제품의 초정밀 생산을 위한 새롭고 개선된 방법과 통합을 개발하기 위한 3D 프린팅 기술의 발전은 향후 몇 년 동안 적층 가공의 시장 개척을 촉진할 것입니다.

  • 헬스케어 및 항공우주 분야에서의 적층 가공 기술 채택 확대는 예측 기간 동안 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

적층 가공은 기존 제조에 비해 비용 최적화, 디자인 강화, 맞춤형 유연성 등의 특징으로 인해 헬스케어 분야에 빠르게 침투하고 있습니다. 적층 가공을 통해 브랜드는 유기적이고 복잡한 형상을 보다 저렴한 비용으로 효과적이고 빠르게 생산할 수 있게 되었습니다. 이러한 기회를 활용하여 헬스케어 업계의 많은 시장 관계자들은 더 나은 제품을 제공하고 시장에서의 입지를 강화하기 위해 적층 가공 기술을 적극적으로 모색하고 있습니다. Acrotec-AddUp과 Amnovis-BAAT Medical의 전략적 파트너쉽이 그 대표적인 예입니다. 또한, 2022년 6월에는 의료용 위탁생산의 선구자인 유럽에 본사를 둔 아크로텍(Acrotech)과 세계 제조 OEM 리딩 기업인 애드업(Adup)이 파트너십을 체결하고 양사의 전문성을 통합하여 헬스케어 부문을 위한 강화된 산업용 솔루션을 제공하기로 했습니다.

적층 가공은 마찬가지로 항공우주 산업과 자동차 분야에도 깊숙이 진출하고 있습니다. 적층형 컴포넌트는 경량화 및 성능 최적화를 통해 적은 생산 시간으로 제품을 설계할 수 있는 유연성과 자유도를 제공합니다. 따라서 기업들은 3D 프린팅 기술을 사용하여 여러 부품을 개발하기 위해 적극적으로 노력하고 있습니다. 예를 들어, Airbus Defence and Space는 미래형 산업 위성인 OneSat의 필수 구성품 개발을 위해 3D Systems를 선택했습니다. 동시에 여러 연구 그룹도 3D 프린팅 기술을 활용한 혁신적인 제품 개발에 힘쓰고 있습니다. 취리히 공대 연구 그룹은 3D 프린팅 기술을 이용해 궤도에서 소행성에서 소행성으로 바운딩하는 로봇을 성공적으로 설계 및 개발했습니다. 취리히 공과대학의 SpaceHopper는 ZHAW 그룹과의 협업으로 만들어진 3족 보행 로봇입니다. 팔다리의 대부분은 3D 프린터로 만들어졌으며, 탄소섬유 강화 소재로 구성되어 있어 매우 튼튼하고 가볍습니다. 현재 바 존은 프로토타입에 불과하지만, 설계자들은 언젠가 이 저중력 운동 플랫폼을 소행성으로 보내 소행성에서 귀중한 물질을 찾는 데 도움이 되기를 희망하고 있습니다.

적층 가공 기업:

  • 3D Corporation
  • Optomec, Inc.
  • Siemens AG
  • Renishaw Plc
  • General Electric Company
  • Wipro Limited
  • EOS Gmbh
  • Desktop Metal, Inc.
  • Materialise NV
  • EnvisionTEC

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 현황

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화

제3장 비즈니스 상황

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 정책과 규제
  • 전략적 제안

제4장 기술 전망

제5장 적층 가공 시장 : 구성요소별

  • 소개
  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제6장 적층 가공 시장 : 기술별

  • 소개
  • 레이저 소결
  • 전자빔 용해(EBM)
  • 열용해 적층법(FDM)
  • 스테레오리소그래피(SLA)
  • 기타

제7장 적층 가공 시장 : 소재별

  • 소개
  • 폴리머
  • 세라믹
  • 금속
  • 기타

제8장 적층 가공 시장 : 최종사용자별

  • 소개
  • 항공우주 및 방위
  • 헬스케어
  • 자동차
  • 공사
  • 가전
  • 기타

제9장 적층 가공 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 인도네시아
    • 태국
    • 기타

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 개요

  • 3D System Inc.
  • Optomec, Inc.
  • Siemens AG
  • Renishaw Plc
  • General Electric Company
  • Wipro Limited
  • EOS Gmbh
  • Desktop Metal, Inc.
  • Materialise NV
  • EnvisionTEC

제12장 부록

  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점
  • 조사 방법
  • 약어
ksm 25.08.01

The Additive Manufacturing Market is expected to grow from US$23.803 billion in 2025 to US$56.068 billion in 2030, at a CAGR of 18.69%.

Additive manufacturing (AM), often known as 3D printing, is a revolutionary manufacturing method that enables the manufacturing of lighter, stronger parts and systems. It is yet another technological breakthrough enabled by the shift from analogue to digital operations. Communications, imaging, architecture, and engineering have all undergone digital revolutions in recent decades, and similarly, manufacturing processes can now benefit from AM's digital flexibility and efficiency. As the name implies, additive manufacturing entails adding material to an object to create it.

Although 3D printing and rapid prototyping are sometimes used interchangeably to refer to additive manufacturing, each process is a subset of additive manufacturing. Moreover, while additive manufacturing may appear novel to some, the technology has been around for decades. Additive manufacturing can give a perfect trifecta of better performance, complicated geometry, and easier production in the proper applications, all of which combined are expected to propel the growth of this market significantly.

Additive Manufacturing Market Growth Drivers:

  • The growing need for additive manufacturing or 3D printing technology in the automotive, healthcare, and manufacturing industries is expected to drive the additive manufacturing market growth during the forecast period.

The electronics industry, in particular, is expanding at a breakneck pace, which is expected to drive up demand for 3D-printed devices. This rapid expansion of the consumer electronics industry in the Asia Pacific region has increased the demand for additive manufacturing machines to manufacture 3D printed solar cells, electronic circuit boards, conductors, resistors, and dielectric and semiconductor inks, which can be processed to create both active and inert components.

Moreover, in February 2022, the Ministry of Electronics and Information Technology (MeitY) announced the release of a national plan for additive manufacturing to promote collaboration between academic institutions, the government, and related industries to make India a global hub for design, innovation, and implementation of 3D printing.

  • Taking advantage of this growing trend, market players worldwide are undertaking strategic actions to increase their foothold in the market further.

In February 2022, Mitsubishi Electric, a well-known Japanese business, released a new version of two models of its AZ600 wire-laser metal 3D printer. The release not only demonstrates huge organizations' greater embrace of 3D printing but also Mitsubishi's dedication to sustainability, as this initiative is part of their attempts to lower CO2 emissions in metal manufacturing. Likewise, the extremely adaptable and versatile additive manufacturing technology is also offering excellent opportunities for multiple start-ups to emerge, expanding the market size. Glowforge, Mighty Buildings, NTopology, Multiple Labs, and Additive Industries are a few such start-ups.

By deploying strategic developments, start-ups are also rapidly expanding their footprint in the market by attracting various investments.

  • Growing Consumer Electronics Industry

The rise in the demand for consumer electronics is a significant factor expected to complement the additive manufacturing market growth. In a single step, additive manufacturing develops objects layer by layer. This targeted application of material makes it possible to manufacture products that are both stable and very lightweight, which is increasingly becoming an in-demand feature for devices like wearables. With a growing interest in consumer electronics, including smartphones, smart wearable devices, video game consoles, and mixed reality (MR) devices, the demand for additive manufacturing solutions is also expected to increase during the forecast period. Furthrmore, Photocentric LC Magna printers and post-processing units are part of the photo-centric additive manufacturing solution, which is carried out through manufacturing service provider Merit3D. This allows adaptors to be modelled and created quickly without expensive and time-consuming moulding. The growth in consumer electronics demand in countries like the US and India is expected to propel the additive manufacturing market growth during the forecast period.

Furthermore, increased progress in 3D printing technologies to develop new and improved methods and integrations for the ultra-accurate production of new high-performance electronic devices will also aid in the market development of additive manufacturing in the coming years.

  • The growing adoption of Additive manufacturing technology in the healthcare and aerospace sectors is further expected to drive the market in the forecast period.

Additive manufacturing is rapidly penetrating the healthcare sector owing to the cost optimization, enhanced design, and customization flexibility attributes when compared with traditional manufacturing. Through additive manufacturing, brands can now produce organic and complex geometries can now produce effectively and quickly at lower costs. Leveraging this opportunity, many market players in the healthcare industry are actively seeking additive manufacturing technology to offer better products and consolidate their presence in the market. The strategic partnerships between Acrotec-AddUp and Amnovis-BAAT Medical are some of the best examples of this. Similarly, at the same time, also in June 2022, Europe-based Acrotec, a pioneer in medical contract manufacturing, and AddUp, a leading global manufacturing OEM, entered into a partnership to integrate their expertise to offer an enhanced industrial solution for the healthcare sector.

Additive manufacturing has also similarly forayed deep into the aerospace industry and automobile segments. Additive components offer flexibility and freedom to design the products by reducing the weight and optimizing the performance in less production time. Thus, enterprises are actively seeking to develop multiple components using 3D printing technology. For instance, Airbus Defence and Space selected 3D Systems to develop essential components of its future industry satellite, OneSat. At the same time, multiple research groups are also gearing up to develop innovative products deploying 3D printing technology. A research group from ETH Zurich successfully designed and developed a robot for bouncing from asteroid to asteroid in orbit by using 3D printing technology. ETH Zurich's SpaceHopper is a three-legged robot that was created in collaboration with a group from ZHAW. Its limbs are largely 3D printed and constructed of carbon-fibre-reinforced materials, making them extremely strong and light. Although the current version is only a prototype, its designers want to one day send its low-gravity locomotion platform to asteroids, where it will be useful for finding precious materials.

Additive Manufacturing Companies:

  • 3D Corporation
  • Optomec, Inc.
  • Siemens AG
  • Renishaw Plc
  • General Electric Company
  • Wipro Limited
  • EOS Gmbh
  • Desktop Metal, Inc.
  • Materialise NV
  • EnvisionTEC

Additive Manufacturing Market Segmentation

By Component

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Technology

  • Laser Sintering
  • Electron Beam Melting (EBM)
  • Fused Depositon Modelling (FDM)
  • Stereolithography (SLA)
  • Others

By Material

  • Polymers
  • Cermaics
  • Metals
  • Others

By End-User

  • Aerosapce & Defense
  • Healthcare
  • Automotive
  • Construction
  • Consumer Electronics
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. ADDITIVE MANUFACTURING MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hardware
  • 5.3. Software
  • 5.4. Services

6. ADDITIVE MANUFACTURING MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Laser Sintering
  • 6.3. Electron Beam Melting (EBM)
  • 6.4. Fused Deposition Modelling (FDM)
  • 6.5. Stereolithography (SLA)
  • 6.6. Others

7. ADDITIVE MANUFACTURING MARKET BY MATERIAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Polymers
  • 7.3. Ceramics
  • 7.4. Metal
  • 7.5. Others

8. ADDITIVE MANUFACTURING MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Aerosapce & Defense
  • 8.3. Healthcare
  • 8.4. Automotive
  • 8.5. Construction
  • 8.6. Consumer Electronics
  • 8.7. Others

9. ADDITIVE MANUFACTURING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. 3D System Inc.
  • 11.2. Optomec, Inc.
  • 11.3. Siemens AG
  • 11.4. Renishaw Plc
  • 11.5. General Electric Company
  • 11.6. Wipro Limited
  • 11.7. EOS Gmbh
  • 11.8. Desktop Metal, Inc.
  • 11.9. Materialise NV
  • 11.10. EnvisionTEC

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations
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