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A2P 메시징 시장 보고서 : 동향, 예측, 경쟁 분석(-2030년)A2P Messaging Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
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세계의 A2P 메시징 시장은 2024년부터 2030년까지 CAGR 4.7%로, 2030년까지 약 932억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 시장의 주요 원동력은 모바일 가입자수 증가, 메시징에 의한 모바일 마케팅 상승 경향 및 지속적인 성장입니다. E-Commerce 분야.세계의 A2P 메시징 시장의 미래는 은행, 금융 서비스, 보험, 소매 및 E-Commerce, 하이퍼로컬 비지니스, 헬스케어, 여행 및 호스피탈리티 시장에서 기회가 있어 유망해 보입니다.
Lucintel은 A2P 서비스는 중요한 정보, 통지, 경고, 프로모션 메시지를 고객에게 배포 하기 위해서 기업, 조직, 서비스 프로바이더 사이에서 널리 사용되고 있기 때문에 예측기간 동안 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예측하고 있습니다.
이 시장에서는 실시간 거래 통지, 고객 참여와 서포트 프로그램 개선, 부정행위 방지, 모바일 뱅킹과 금융 서비스 이용 확대를 가능하게 하기 위해서, 이 분야에서 A2P 메시징 사용이 증가하고 있어, BFSI가 계속해서 최대 부문이 될 것입니다.
아시아태평양은 주요 고객 기반의 존재, 모바일 커머스와 디지털 결제에 대한 선호 상승, 그리고 이 지역의 주요 기업의 존재에 의해 예측기간 동안 최대 지역으로 남을 것으로 생각됩니다.
Q1. 시장 규모는?
A1. 세계의 A2P 메시징 시장은 2030년까지 약 932억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
Q2. 시장 성장 예측은?
A2. 세계의 A2P 메시징 시장은 2024년부터 2030년까지 4.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
Q3. 시장의 성장에 영향을 미치는 주요 성장 촉진요인은?
A3. 이 시장의 주요 성장 촉진요인은 모바일 가입자수 증가, 메시징에 의한 모바일 마케팅 증가 경향 및 E-Commerce 분야의 지속적인 성장입니다.
Q4. 시장의 주요 부문은?
A4. A2P 메시징 시장의 미래는 은행, 금융 서비스, 보험, 소매 및 E-Commerce, 하이퍼로컬 비지니스, 헬스케어, 여행 및 호스피탈리티 시장에서 기회가 있어 유망해 보입니다.
Q5. 시장의 주요 기업은?
A5. 주요 A2P 메시징 회사 중 일부는 다음과 같습니다.
Q6. 향후 최대가 되는 시장 부문은?
A6. Lucintel은 A2P 서비스는 중요한 정보, 통지, 경고, 프로모션 메시지를 고객에게 배포 하기 위해서 기업, 조직, 서비스 프로바이더 사이에서 널리 사용되고 있기 때문에 예측기간 동안 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예측하고 있습니다.
Q7. 시장에서 향후 5년 동안 최대가 될 것으로 예상되는 지역은?
A7. 아시아태평양은 주요 고객 기반의 존재, 모바일 커머스와 디지털 결제에 대한 선호 상승, 그리고 이 지역의 주요 기업의 존재에 의해 예측기간 동안 최대 지역으로 남을 것으로 생각됩니다.
Q8. 보고서 커스터마이징이 가능한가?
A8. 네, Lucintel은 추가 비용 없이 10% 커스터마이징을 제공합니다.
The future of the global A2P messaging market looks promising with opportunities in the banking, financial service, and insurance, retail and ecommerce, hyperlocal businesses, healthcare, and travel & hospitality markets. The global A2P messaging market is expected to reach an estimated $93.2 billion by 2030 with a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing number of mobile subscribers, rising trend of mobile marketing via messaging, and continual growth of ecommerce sector.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
The study includes a forecast for the global A2P messaging by component, application, end use industry, and region.
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies A2P messaging companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the A2P messaging companies profiled in this report include-
Lucintel forecasts that A2P service is expected to witness the highest growth over the forecast period due to its widespread usage among businesses, organizations, and service providers to deliver important information, notifications, alerts, and promotional messages to their customers.
Within this market, BFSI will remain the largest segment due to rising use of A2P messaging in this sector to enable real-time transactional notifications, improved customer engagement and support programs, prevent fraud, and expand the use of mobile banking and financial services.
APAC will remain the largest region over the forecast period due to existence major customer base, rising preference for mobile commerce and digital payments, and presence of key players in the region.
Market Size Estimates: A2P messaging market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: A2P messaging market size by component, application, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: A2P messaging market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different components, applications, end use industries, and regions for the A2P messaging market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the A2P messaging market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
Q1. What is the A2P messaging market size?
Answer: The global A2P messaging market is expected to reach an estimated $93.2 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for A2P messaging market?
Answer: The global A2P messaging market is expected to grow with a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the A2P messaging market?
Answer: The major drivers for this market are increasing number of mobile subscribers, rising trend of mobile marketing via messaging, and continual growth of ecommerce sector.
Q4. What are the major segments for A2P messaging market?
Answer: The future of the A2P messaging market looks promising with opportunities in the banking, financial service, and insurance, retail and ecommerce, hyperlocal businesses, healthcare, and travel & hospitality markets.
Q5. Who are the key A2P messaging market companies?
Answer: Some of the key A2P messaging companies are as follows.
Q6. Which A2P messaging market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that A2P service is expected to witness the highest growth over the forecast period due to its widespread usage among businesses, organizations, and service providers to deliver important information, notifications, alerts, and promotional messages to their customers.
Q7. In A2P messaging market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region over the forecast period due to existence major customer base, rising preference for mobile commerce and digital payments, and presence of key players in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.