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FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장 보고서 : 동향, 예측, 경쟁 분석(-2030년)FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
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FAST(Free Ad-Supported TV) 채널의 동향과 예측
세계의 FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장은 2024-2030년 CAGR 13.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 시장의 주요 촉진요인은 ai 기능의 통합에 의한 영상 스트리밍 소프트웨어에 대한 관심의 증가와 커넥티드 TV 디바이스의 보급 확대입니다. 세계의 FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장의 미래는 선형 채널과 주문형 비디오(VOD) 시장에 기회가 있으며, 유망시되고 있습니다.
FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장 인사이트
Lucintel의 예측에서는 스마트폰 및 기타 모바일 기기의 보급에 의해 웹 기반 채널이 예측 기간 중 최대 성장을 달성할 전망입니다.
이 시장에서 선형 채널은 엄선된 프로그램의 스케줄을 제공하고, 친숙하고 쾌적한 컨텐츠 소비 체험을 제공하는 것으로 보다 많은 시청자를 유치하며 계속해서 가장 높은 부문을 유지할 것으로 생각됩니다.
북미는 무료 스트리밍 컨텐츠에 대한 수요의 증가와 커넥티드 TV 디바이스의 도입 급증에 의해 예측 기간 중 가장 높은 성장이 전망됩니다.
Q1.시장의 성장 예측은?
A1.세계의 FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장은 2024-2030년 13.5%의 CAGR로 성장할 전망입니다.
Q2.시장의 성장에 영향을 미치는 주요 촉진요인은?
A2.이 시장의 주요 촉진요인은 AI 기능의 통합에 의한 비디오 스트리밍 소프트웨어에 대한 관심의 증가와 커넥티드 TV 디바이스의 보급 확대입니다.
Q3.시장의 주요 부문은?
A3.FAST(Free Ad-Supported TV) 채널 시장의 미래는 선형 채널과 VOD(video on demand) 시장에 기회가 있으며, 유망합니다.
Q4.시장의 주요 기업은?
A4.FAST(Free Ad-Supported TV) 채널의 주요 기업은 다음과 같습니다.
Q5.향후 최대가 되는 시장 부문은?
A5.Lucintel은 스마트폰 및 기타 모바일 기기의 보급에 의해 웹 기반 채널이 예측 기간 중 최대 성장을 달성할 것으로 예측하고 있습니다.
Q6.시장에서 향후 5년간 최대가 될 것으로 예상되는 지역은?
A6.북미는 무료 스트리밍 컨텐츠에 대한 수요의 증가와 커넥티드 TV 디바이스의 도입 급증에 의해 예측 기간 중 가장 높은 성장이 전망됩니다.
Q7.리포트의 커스터마이즈는 가능한가?
A7.네, Lucintel은 추가 비용 없이 10%의 커스터마이즈를 제공합니다.
FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Trends and Forecast
The future of the global FAST (free Ad-supported TV) channel market looks promising with opportunities in the linear channels and video on demand markets. The global FAST (free Ad-supported TV) channel market is expected to grow with a CAGR of 13.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing interest in video streaming software driven by the integration of ai capabilities and increasing adoption of connected TV devices.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
FAST (Free Ad-Supported TV) Channel by Segment
The study includes a forecast for the global FAST (free Ad-supported TV) channel by type, content type, distribution platform, and region.
List of FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies FAST (free Ad-supported TV) channel companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the FAST (free Ad-supported TV) channel companies profiled in this report include-
FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Insights
Lucintel forecasts that web-based channels is expected to witness largest growth over the forecast period due to proliferation of smartphones and other mobile devices.
Within this market, linear channels will remain the highest segment due to well chosen schedule of programs, offering a familiar and comfortable content consumption experience, attracting a larger audience.
North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to increasing demand for free streaming content and the surge in the adoption of connected TV devices.
Features of the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
Market Size Estimates: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market size by type, content type, distribution platform, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, content type, distribution platform, and regions for the FAST (free Ad-supported TV) channel market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the FAST (free Ad-supported TV) channel market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the growth forecast for FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The global FAST (free Ad-supported TV) channel market is expected to grow with a CAGR of 13.5% from 2024 to 2030.
Q2. What are the major drivers influencing the growth of the FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The major drivers for this market are increasing interest in video streaming software driven by the integration of ai capabilities and increasing adoption of connected TV devices.
Q3. What are the major segments for FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The future of the FAST (free Ad-supported TV) channel market looks promising with opportunities in the linear channels and video on demand markets.
Q4. Who are the key FAST (free Ad-supported TV) channel market companies?
Answer: Some of the key FAST (free Ad-supported TV) channel companies are as follows.
Q5. Which FAST (free Ad-supported TV) channel market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that web-based channels is expected to witness largest growth over the forecast period due to proliferation of smartphones and other mobile devices.
Q6. In FAST (free Ad-supported TV) channel market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to increasing demand for free streaming content and the surge in the adoption of connected TV devices.
Q7. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.