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세계의 OEM 하이브리드 제품 포트폴리오 시장 : 추진 유형별, 바디 유형별, 지역별 예측(-2030년)

Hybrid Product Portfolio of OEMs by Propulsion (ICE, HEV, PHEV, and BEV), Body Type (Hatchback, Sedan, SUV, MPV), and Region (Europe, NA, China, Asia (excl. China), and RoW) - Global Forecast to 2030

발행일: | 리서치사: MarketsandMarkets | 페이지 정보: 영문 71 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    




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하이브리드 시장 규모는 2024년 1,240만대에서 2030년에는 2,850만대로 성장할 것으로 예측되며, CAGR 15.0%로 성장할 전망입니다.

전체 시장 성장은 하이브리드 차량의 특성에 따른 지속적인 채택 증가에 힘입고 있습니다. 하이브리드는 주행 거리 불안, 충전, 배터리 방전 없이 우수한 효율성을 제공합니다. 또한 지속 가능한 파워트레인에 대한 선호도가 높아지면서 향후 몇 년간 하이브리드 시장이 성장할 것으로 예상됩니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2019-2030년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2030년
검토 단위 대(Unit)
부문별 추진 유형별, 바디 유형별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 중국, 아시아(중국 제외) 및 기타 지역

SUV는 이미 신규 고객들 사이에서 선호되는 차체 유형으로 입증되었습니다. SUV 시장은 다양한 요인에 의해 성장할 것으로 예상됩니다. 자동차 산업은 기술 발전과 최종 소비자의 선호도 변화에 대응하기 위해 지속적으로 압력을 받고 있습니다. 하이브리드 SUV의 채택은 자동차 시장에서 급격한 변화를 가져온 핵심 요인입니다. 하이브리드 분야와 함께, OEM 및 차량 공급업체는 고객 요구사항을 충족시키기 위해 최소 배출량으로 차량을 개발 및 제조하는 것이 중요합니다.

또한, 향상된 운영 기능과 낮은 배출량을 갖춘 하이브리드 기술 SUV의 도입은 자동차 시장의 동향를 변화시키고 있습니다. 또한 OEM들은 하이브리드 차량 최적화를 통해 운영 가능한 기능을 도입하여 차량의 연비를 향상시키는 데 집중하고 있습니다.

유럽은 고급 기술 채택에서 선도적 역할을 하고 있습니다. 마찬가지로 하이브리드 분야에서도 유럽은 채택 경쟁에서 선두를 달리고 있습니다. 이 지역은 특히 하이브리드 SUV 시장에서 시장 리더입니다. 하이브리드 채택은 유럽 국가들의 정부가 설정한 엄격한 배출 규범에 기인합니다. 또한 OEM과 정부는 가까운 미래에 제로 배출 목표를 달성하기 위해 노력하고 있습니다. 엄격한 EU 배출 규제는 자동차 제조사들이 해당 시장에서 하이브리드 출시를 우선순위로 삼도록 강요했습니다. 이는 내연기관 차량(ICE)에서 전기차(BEV)로의 원활한 전환에서 하이브리드가 필수적임을 보여줍니다.

중국은 하이브리드 판매 측면에서 유럽에 더 가깝습니다.

유럽 지역은 Volkswagen(독일), Mercedes-Benz(독일), Stellantis(네덜란드), BMW(독일), Renault Group(프랑스) 등 주요 하이브리드 자동차 OEM의 대부분이 위치한 곳입니다. 중국은 또한 주요 자동차 제조 허브이자 BYD, Geely Group, Great Wall Motors(GMW), Changan, SAIC Motors 등 주요 하이브리드 자동차 OEM의 본거지입니다.

자동차 산업의 지속적인 발전과 주요 OEM의 존재는 유럽과 중국 지역의 하이브리드 시장 성장을 촉진할 것입니다.

본 보고서에서는 세계의 하이브리드 시장에 대해 조사했으며, 추진 유형별, 바디 유형별, 지역별 동향 및 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

  • 조사 범위
  • 조사 목적, 조사 방법, 주요 정보 영역
  • 세계의 승용차 판매 대수(추진 유형별)
  • 세계의 승용차 OEM 판매 대수(추진 유형별)
  • 세계의 하이브리드 승용차의 판매 대수(하이브리드 추진 유형별)
  • 세계의 하이브리드 승용차의 판매 대수(바디 유형별)
  • 세계의 하이브리드 승용차 OEM 점유율(바디 유형별)
  • 세계의 하이브리드 승용차 판매, 시장 점유율, 신차 발매, 지역별
  • 추진 유형별 평균 가격 분석
  • 추진 유형별 TCO 분석
  • 추진 유형별 부품표 분석(2024년 대 2030년)
  • 하이브리드 파워트레인의 가치 상황
  • 바디 유형별 구동 모터 특성 분석
  • 바디 유형별 추진 유형별 평균 항속 거리 분석
  • 회생 브레이크와 항속 거리 회복 분석
  • 하이브리드 파워트레인 분석
  • 하이브리드 구동 모터 해석
  • TOYOTA GROUP
  • BYD
  • RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
  • HYUNDAI-KIA
  • HONDA
  • STELLANTIS
  • SUZUKI
  • VOLKSWAGEN GROUP
  • GEELY GROUP
  • MERCEDES-BENZ GROUP
  • GREAT WALL MOTORS
  • LI AUTO
  • BMW
  • FORD MOTORS
HBR 25.07.04

The hybrid market is projected to grow from 12.4 million units in 2024 to 28.5 million units by 2030 at a CAGR of 15.0%. The overall market growth is propelled by the continuously increasing adoption of hybrid vehicles owing to their characteristics. Hybrids offer superior efficiency without range anxiety, charging, or battery discharge. Additionally, the inclination toward sustainable powertrains will help the hybrid market grow in the coming years.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2019-2030
Base Year2024
Forecast Period2025-2030
Units ConsideredVolume (Units)
SegmentsBy Propulsion Type, Body Type, and Region.
Regions coveredNorth America, Europe, China, Asia, (excluding China), and the Rest of the World [RoW]

"SUVs will be the fastest-growing segment in the hybrid market."

SUVs have already proved to be the preferred body type amongst new customers. The SUV market is expected to experience growth driven by various factors. The automotive industry is constantly pressured to adapt to changes due to technological advancements and end-user preferences. Adopting hybrid SUVs is the key factor that has witnessed a rapid change in the automotive market. In line with the hybrid sector, developing and manufacturing cars with minimum emissions and meeting the government regulations for customers are crucial for OEMs and vehicle-providing companies.

Further, introducing hybrid technology SUVs with enhanced operating features and lower emission levels is shifting the trends in the automotive market. Moreover, OEMs are focused on increasing the vehicle's mileage by introducing functionality that can be operated through hybrid vehicle optimization.

"Europe and China are the largest hybrid markets."

Europe is the leader in the adoption of advanced technologies. Similarly, in the case of hybrids, Europe is leading the adoption race. The region is a market leader, especially in hybrid SUVs. The adoption of hybrids is attributed to stringent emission norms set by the governments of the countries in Europe. Moreover, OEMs and governments are keen to achieve zero-emission targets in the near future. Strict EU emissions regulations have forced automakers to prioritize launches of hybrids in the respective markets. This is where hybrids are vital in a smooth transition from ICEs to BEVs.

China is closer to Europe in terms of hybrid sales. However, unlike 48V mild or full/strong hybrids in Europe, China is focused on plug-in hybrids (PHEVs). This is owing to China's superior EV supply chain, from car manufacturing to battery manufacturing. China dominates the PHEV offerings, where BYD leads the market.

The European region is also home to the majority of key hybrid automotive OEMs, such as Volkswagen (Germany), Mercedes-Benz (Germany), Stellantis (Netherlands), BMW (Germany), and Renault Group (France). China is also a major automotive manufacturing hub and home to most key hybrid automotive OEMs, such as BYD, Geely Group, Great Wall Motors (GMW), Changan, and SAIC Motors.

The ongoing developments in the automotive sector, coupled with the presence of key OEMs, will drive the growth of the hybrid market in the European and Chinese regions.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and strategy directors, and executives from various key organizations operating in this market.

  • By Company Type: Equipment Manufacturers - 90% and Others - 10%.
  • By Designation: C-level - 40%, Directors- 40%, and Others - 20%
  • By Region: Americas - 20%, Europe - 30%, Asia Pacific - 30%, and Middle East & RoW-20%

Established players such as Toyota (Japan), General Motors (US), Volkswagen (Germany), Hyundai Group (South Korea), and Ford Motors (US) lead the hybrid market.

Key Benefits of Buying the Report:

The report will help market leaders and new entrants with information on the closest approximations of the volume sales for the overall automotive market and the subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of Key Drivers (Rapid electrification of vehicles is fueling the demand for hybrid vehicles, Government restrictions on emission and sustainable driving fuel options), Restraints (Higher cost of PHEVs), opportunities (Advancements in battery, Advancements in hybrid optimization technology and rapid adoption of alternate fuel options), and Challenges (Supply chain issues of battery raw material and battery related issues in hybrid cars) influencing the growth of hybrid market.

Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, R&D activities, and new products & services in the hybrid market.

Market Development: Comprehensive information about the lucrative market - the report analyzes the hybrid market across varied regions.

Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the hybrid market.

Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Toyota (Japan), General Motors (US), Volkswagen (Germany), Hyundai Group (South Korea), and Ford Motors (US), among others, in the hybrid market.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, AND METHODOLOGY

  • 2.1 STUDY SCOPE
  • 2.2 STUDY OBJECTIVES, METHODOLOGY, AND KEY INFORMATION AREAS

3. GLOBAL HYBRID MARKET OUTLOOK

  • 3.1 GLOBAL PASSENGER VEHICLE SALES, BY PROPULSION TYPE
  • 3.2 GLOBAL PASSENGER VEHICLE OEM SALES, BY PROPULSION TYPE
  • 3.3 GLOBAL HYBRID PASSENGER VEHICLE SALES, BY HYBRID PROPULSION TYPE
  • 3.4 HYBRID PASSENGER VEHICLE SALES, BY BODY TYPE
  • 3.5 GLOBAL HYBRID PASSENGER VEHICLE OEM SHARE, BY BODY TYPE

4. REGIONAL HYBRID MARKET OUTLOOK

  • 4.1 REGIONAL HYBRID PASSENGER VEHICLE SALES, MARKET SHARE, AND NEW LAUNCHES

5. HYBRID MOBILITY PRICING ANALYSIS

  • 5.1 AVERAGE PRICE ANALYSIS, BY PROPULSION TYPE
  • 5.2 TCO ANALYSIS, BY PROPULSION TYPE
  • 5.3 BILL OF MATERIAL ANALYSIS, BY PROPULSION TYPE, 2024 VS. 2030
  • 5.4 HYBRID POWERTRAIN VALUE LANDSCAPE

6. HYBRID MOBILITY TECHNOLOGY ANALYSIS

  • 6.1 DRIVE MOTOR CHARACTERIZATION ANALYSIS, BY BODY TYPE
  • 6.2 AVERAGE RANGE ANALYSIS, BY BODY TYPE AND PROPULSION TYPE
  • 6.3 REGENERATIVE BRAKING & RANGE RECOVERY ANALYSIS
  • 6.4 HYBRID POWERTRAIN ANALYSIS
  • 6.5 HYBRID DRIVE MOTOR ANALYSIS

7. HYBRID OEM PROFILING

  • 7.1 TOYOTA GROUP
  • 7.2 BYD
  • 7.3 RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
  • 7.4 HYUNDAI-KIA
  • 7.5 HONDA
  • 7.6 STELLANTIS
  • 7.7 SUZUKI
  • 7.8 VOLKSWAGEN GROUP
  • 7.9 GEELY GROUP
  • 7.10 MERCEDES-BENZ GROUP
  • 7.11 GREAT WALL MOTORS
  • 7.12 LI AUTO
  • 7.13 BMW
  • 7.14 FORD MOTORS

8. KEY GROWTH OPPORTUNITIES AND RECOMMENDATIONS

9. CONCLUSION AND KEY TAKEAWAYS

10. LEGAL DISCLAIMER

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