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시장보고서
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세계의 지리공간 시장 : 유형, 기술, 최종사용자, 지역별 예측(-2032년)Global Geospatial Market Research Report Information by Type, By Technology, By End-User, And By Region - Forecast Till 2032 |
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지리공간 시장 규모는 2023년 962억 6,000만 달러, 2024년 1,050억 6,000만 달러에서 예측 기간 중 9.1%의 CAGR로 추이하며, 2032년에는 2,115억 4,000만 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.
지리공간 산업을 견인하는 주요 요인으로는 다양한 산업 분야의 공간 데이터 분석에 대한 수요 증가, 위치정보 서비스 수요 증가 등을 꼽을 수 있습니다.
AI와 IoT 기술의 결합으로 과거에는 불가능했던 지역적 공간 분석 기술이 가능해져 방대한 양의 공간 데이터를 실시간으로 처리하고 분석할 수 있게 되었으며, IoT 장비, 센서, 위성 및 기타 소스에서 생성된 지역적 데이터 스트림에서 머신러닝 및 딥러닝과 같은 AI 기술을 사용하여 유용한 패턴과 추세를 찾아낼 수 있게 되었습니다. 머신러닝, 딥러닝 등 AI 기술을 사용하여 유용한 패턴과 추세를 찾아낼 수 있습니다. 이 파트너십을 통해 기업은 자산 추적, 환경 모니터링, 공급망 물류, 재난 관리 등 다양한 주제에 대한 더 깊은 이해를 얻을 수 있습니다.
예측 능력 강화는 AI와 IoT를 지역적 공간 분석과 결합할 때 얻을 수 있는 주요 이점 중 하나입니다. AI 시스템은 과거 데이터와 실시간 센서 입력을 통합하여 미래의 발생과 추세를 보다 정확하게 예측할 수 있습니다. 예를 들어 교통 산업에서 AI를 활용한 지형 공간 분석은 과거 교통 데이터, 기상 조건 및 현재 발생 상황을 기반으로 교통 체증 패턴을 추정할 수 있습니다. 이를 통해 당국은 인프라 투자를 계획하고 교통 흐름을 관리할 수 있습니다.
지역별 전망
북미 지리공간 시장은 2023년 전체 시장의 약 37%를 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 탄탄한 인프라와 기술 발전으로 북미 지리공간 산업은 혁신과 도입 측면에서 업계를 선도하고 있습니다. 지형 공간 분석, 위치 정보 서비스, 정밀 매핑 분야는 최근 시장의 괄목할 만한 성장을 주도하고 있습니다.
시장 점유율 2위는 유럽 시장입니다. 유럽 지리공간 시장은 정부의 구상과 기술 발전, 위치정보 서비스 이용 증가로 인해 빠르게 성장하고 있습니다.
2024-2032년 아시아태평양은 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 도시화, 인프라 개발, 정부의 구상으로 인해 지형 공간 기술은 아시아태평양의 다양한 비즈니스에서 빠르게 확대되고 수용되고 있습니다.
세계의 지리공간 시장을 조사했으며, 시장의 정의와 개요, 시장 성장에 대한 영향요인 및 시장 기회 분석, 시장 규모 추이·예측, 각종 구분·지역/주요 국가별 내역, 경쟁 환경, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.
Global Geospatial Market Research Report Information by Type (Surface Analytics, Network Analytics, Geovisualization, Others), By Technology (Remote Sensing, GPS, GIS, Others), By End-User (Real Estate & Construction, Automotive, Utility & Communication, Government, Defense & Intelligence, Natural Resources, Others), And by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa and South America) -Market Forecast Till 2032
In 2023, the geospatial market was estimated to be worth USD 96.26 billion. It is anticipated that the geospatial market would rise at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.1% from USD 105.06 billion in 2024 to USD 211.54 billion by 2032. The main factors driving the geospatial industry ahead include increased need for spatial data analysis across a range of industries, growing demand for location-based services, and geospatial.
Once unachievable geospatial analytics skills are now possible thanks to the confluence of AI and IoT technologies, which has made it possible to process and analyze enormous volumes of spatial data in real-time. Useful patterns and trends can be found in geographical data streams produced by IoT devices, sensors, satellites, and other sources using AI techniques like machine learning and deep learning. Through this partnership, businesses can gain deeper understanding of a range of topics, such as asset tracking, environmental monitoring, supply chain logistics, and catastrophe management.
Enhanced prediction skills are one of the main advantages of combining AI and IoT with geospatial analytics. By integrating historical data with real-time sensor inputs, AI systems are able to forecast future occurrences and trends with greater accuracy. For instance, in the transportation industry, artificial intelligence (AI)-enabled geospatial analytics can estimate patterns of traffic congestion based on past traffic data, meteorological conditions, and current occurrences. This capability enables authorities to plan infrastructure investments and manage traffic flow.
Insights on Market Segment
There are four categories within the geospatial market: geovisualization, surface analytics, network analytics, and others.
Technology, such as remote sensing, GPS, GIS, and other technologies, is used to segment the geospatial market.
The end-user industries of real estate and construction, automotive, utilities and communication, government, defense and intelligence, and natural resources are among those that make up the segments of the geospatial market.
Regional Perspectives
The geospatial market in North America made for about 37% of the total in 2023. Thanks to the region's robust infrastructure and advancements in technology, the geospatial industry in North America is leading the way in terms of innovation and adoption. The geospatial analytics, location-based services, and precision mapping segments have led to the market's notable expansion in recent times.
The geospatial industry in the US is being propelled by government programs, business ventures, and a robust startup scene. In the geospatial industry, government organizations like the United States Geological Survey (USGS) and the National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) are essential for promoting innovation and teamwork. The commercial sector, which offers a wide range of solutions from mapping and navigation to spatial analytics and remote sensing, is continually pushing the boundaries of geospatial technologies. Companies like Trimble, Google, and Esri are part of this sector.
With the second-largest market share is the European market. Europe's geospatial market is growing quickly thanks to government efforts, advancements in technology, and a rise in the use of location-based services.
From 2024 to 2032, the Asia-Pacific Geospatial Market is expected to grow at the fastest compound annual growth rate (CAGR). Due to rising urbanization, infrastructure development, and government initiatives, geospatial technology is rapidly expanding and becoming accepted in a wide range of businesses in the Asia Pacific region.
Principal Players
Hexagon AB, Trimble Inc., Maxar Technologies, MDA Corporation, Fugro, Cyient, Esri, Bentley Systems, Incorporated, NV5 Global Inc., General Electric Company, Accenture, and RMSI are some of the leading companies in the geospatial business.