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세계의 도매 통신 시장 : 솔루션, 조직 규모별 예측(-2032년)

Global Wholesale Telecom Market Research Report By Solution, by Organization Size Forecast Till 2032

발행일: | 리서치사: Market Research Future | 페이지 정보: 영문 242 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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세계 도매 통신 시장 규모는 2023년 4,307억 7,000만 달러, 2024년 4,812억 9,000만 달러에서 예측 기간 동안 11.54%의 CAGR로 2032년 1조 1,670억 7,000만 달러 규모로 성장할 것으로 예상됩니다.

기술이 발전하고 고객의 기대가 변화함에 따라 통신 업계는 혁신하고 적응하며 더 나은 디지털 서비스를 제공해야 합니다. 클라우드 컴퓨팅과 AI의 활용, 고객 데이터 처리의 단순화 등 통신 산업의 미래는 분명 디지털화될 것입니다. 통신 인프라, 고객 서비스 및 새로운 비즈니스 모델의 성장을 위해서는 실시간 엔드투엔드 가시성, 정교한 모바일 앱, 지연을 줄이기 위한 5G 및 혁신을 위한 증강현실과 같은 최신 기술과의 통합이 필요합니다. 데이터 스트리밍은 모든 규모의 데이터에 대한 실시간 통합과 상관관계를 가능하게 하여 대부분의 통신 사업자의 운영을 최적화할 수 있습니다. 비즈니스 프로세스의 디지털화와 클라우드 네이티브 인프라는 중요한 실현 요인입니다. 통신 시장과 5G 네트워크 기능은 완전히 새로운 비즈니스 모델을 가능하게 합니다.

지역별 전망

북미는 미국, 캐나다, 멕시코로 구성되어 있습니다. 데이터 통신, 인터넷 서비스, 클라우드 컴퓨팅, 정부 이니셔티브의 증가와 같은 강력한 트렌드가 북미 도매 통신 사업을 주도하고 있습니다.

유럽 도매 통신 시장의 성장을 이끄는 주요 요인은 스마트 기기의 수요 증가와 인터넷 사용 확대가 주요 요인으로 꼽힙니다.

아시아태평양은 현재 인터넷 서비스 제공에 있어 세계 선두를 달리고 있습니다. 이러한 유형의 도매 통신 서비스는 증가하는 네트워크 데이터 수요에 대응하기 위해 모바일 사업자가 도매 사업자로부터 용량을 확보해야 할 필요성이 대두되면서 등장하고 있습니다. 아시아태평양의 클라우드 컴퓨팅 산업의 급격한 성장으로 인해 도매 통신 서비스에 대한 수요는 전 세계적으로 증가하고 있습니다.

세계 도매 통신 시장을 조사했으며, 시장의 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추정 및 예측, 각 부문별·지역별·주요 국가별 분석, 경쟁 환경, 주요 기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 데이터, 클라우드, 디지털 서비스에 대한 수요 증가
    • 저가격, 넓은 이용 가능성, 통신 비용
  • 성장 억제요인
    • 국제 음성 트래픽 감소
    • 도매업 성숙
    • 인플레이션에 의한 위협
    • 규제 상황의 변화
  • 기회
    • 음성과 데이터 도매의 혁신
    • 프로세스 자동화 추진
    • 통신 인프라, 고객 서비스, 새로운 비즈니스 모델 확대
  • COVID-19의 영향 분석

제5장 시장 요인 분석

  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • SWOT 분석
  • PESTEL 분석
  • 시장과 기술 동향 분석
  • 도매 통신을 채용하는 주요 전략
  • 사용 사례 분석
  • 생태계 분석

제6장 세계의 도매 통신 시장 : 솔루션별

  • 음성 타미네이션
  • SMS
  • 메시징 서비스
  • VoIP 솔루션
  • 데이터 로밍 서비스
  • 국제 통화 서비스
  • SIP 트렁킹
  • 모바일 번호이동성제
  • 클라우드 통신 서비스
  • 네트워크 보안 솔루션
  • 다크 파이버 서비스
  • 인터넷 익스체인지 포인트(IXP) 서비스
  • 위성통신 서비스
  • IoT 연결 솔루션
  • 클라우드 접속 서비스
  • 기타

제7장 세계의 도매 통신 시장 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제8장 세계의 도매 통신 시장 : 최종사용자별

제9장 세계의 도매 통신 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 인도네시아
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • UAE
    • 남아프리카공화국
    • 기타
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타

제10장 경쟁 구도

  • 시장 점유율 분석
  • 경쟁 대시보드
  • 주요 전개·성장 전략

제11장 기업 개요

  • VERIZON
  • AT&T INC
  • T MOBILE USA, INC.
  • ORANGE
  • DEUTSCHE TELEKOM
  • TELEFONICA S.A.
  • SINGTEL
  • NTT COMMUNICATIONS CORPORATION
  • BT WHOLESALE
  • ROGERS COMMUNICATIONS
  • SWISSCOM
  • A1 GROUP
  • KDDI CORPORATION
  • SAUDI TELECOM COMPANY
  • TELEKOMUNIKASI INDONESIA(TELKOM)
  • INDOSAT OOREDOO HUTCHISON
  • XL AXIATA(AXIATA GROUP BERHAD)

제12장 MRFR에 의한 제안(전략)

  • 제안된 전략

데이터 인용

ksm 24.12.24

Global Wholesale Telecom Market Research Report By Solution (Voice Termination, SMS, Messaging Services, VoIP Solutions, Data Roaming Services, International Call Services, SIP Trunking, Mobile Number Portability, Cloud Communication Services, Network Security Solutions, Dark Fiber Services, Internet Exchange Point (IXP) Services, Satellite Communication Services, IoT Connectivity Solutions, Cloud Connectivity Services and Others), by Organization Size(SME's and Large Enterprises) Forecast Till 2032

An overview of the market

It is anticipated that the wholesale telecom industry would reach USD 430.77 billion in 2023. The wholesale telecom industry is projected to develop at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.54%, from USD 481.29 billion in 2024 to USD 1167.07 billion in 2032.

As technology advances and customer expectations change, the telecom industry must innovate, adapt, and provide better digital services. The future of the telecom industry is undoubtedly digital, whether that means using cloud computing and artificial intelligence or simplifying the processing of client data. The growth of telecommunications infrastructure, customer services, and new business models necessitates real-time end-to-end visibility, slick mobile apps, and integration with contemporary technologies like 5G for reduced latency or augmented reality for innovation. Data streaming enables real-time integration and correlation of data of any scale to optimize most telco operations. Digitization of business processes and cloud-native infrastructure are key enablers. Completely new business models are made possible by telecom markets and 5G network capabilities.

Market segmentation

The wholesale telecom market has been split into larger firms and SMEs based on organization size.

Internet service providers (ISPs), mobile network operators (MNOs), VoIP service providers, cable TV operators, government agencies, educational institutions, content providers, and others make up the market, which has been divided according to the kind of end user.

Regional Perspectives

North America, Europe, Asia-Pacific, the Middle East and Africa, and South America are among the regions for which the analysis provides market insights. North America is made up of the United States, Canada, and Mexico. Strong trends in data and internet services, cloud computing, growing government initiatives, and other factors are clearly driving the North American wholesale telecom business.

Germany, the UK, France, Spain, Italy, and the rest of Europe are divided by country in the European wholesale telecom market. The primary factors seen as propelling the growth of the wholesale telecom industry in Europe are the rising demand for smart devices and the growing Internet usage.

The Asia-Pacific region currently leads the globe in the provision of internet services. This type of wholesale telecom services is emerging as a result of mobile carriers' need to acquire capacity from wholesale operators in order to meet the increasing demand for network data. The demand for wholesale telecom services is rising globally due to the massive growth of the cloud computing industry in the Asia-Pacific region.

Top Players

Vodafone Communications Inc., AT&T Inc., T-Mobile USA, Inc., Orange, Deutsche Telekom, Telefonica, S.A., Singtel, NTT Communications, BT Wholesale, Rogers Communications, Swisscom, A1 Group, KDDI Corporation, and Saudi Telecom Company are some of the major companies in the wholesale telecom market.

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INTRODUCTION

  • 2.1 DEFINITION
  • 2.2 SCOPE OF THE STUDY
  • 2.3 RESEARCH OBJECTIVE
  • 2.4 MARKET STRUCTURE

3 RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 OVERVIEW
  • 3.2 DATA FLOW
    • 3.2.1 DATA MINING PROCESS
  • 3.3 PURCHASED DATABASE:
  • 3.4 SECONDARY SOURCES:
    • 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW:
  • 3.5 PRIMARY RESEARCH:
    • 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW:
    • 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED
    • 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE
  • 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION:
    • 3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH
  • 3.7 DATA FORECASTING
    • 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE
  • 3.8 DATA MODELING
    • 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS:
    • 3.8.2 DATA MODELING:
  • 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 INTRODUCTION
  • 4.2 DRIVERS
    • 4.2.1 INCREASING DEMAND FOR DATA, CLOUD AND DIGITAL SERVICES
    • 4.2.2 AFFORDABLE TARIFFS, WIDER AVAILABILITY, AND COST OF COMMUNICATION
  • 4.3 RESTRAINTS
    • 4.3.1 DECLINE IN INTERNATIONAL VOICE TRAFFIC
    • 4.3.2 THE WHOLESALE BUSINESS IS OVERLY MATURE
    • 4.3.3 INFLATION-DRIVEN THREATS LEAD THE LIST OF EVOLVING EXTERNAL PRESSURES
    • 4.3.4 CHANGING REGULATORY LANDSCAPE
  • 4.4 OPPORTUNITY
    • 4.4.1 INNOVATION IN VOICE AND DATA WHOLESALE
    • 4.4.2 INCREASING PROCESS AUTOMATION
    • 4.4.3 EXPANSION OF TELECOMMUNICATIONS INFRASTRUCTURE, CUSTOMER SERVICES, AND NEW BUSINESS MODELS
  • 4.5 COVID-19 IMPACT ANALYSIS

5 MARKET FACTOR ANALYSIS

  • 5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS
    • 5.1.1 TELECOM WHOLESALE
    • 5.1.2 TELECOM SERVICE PROVIDERS
    • 5.1.3 SOLUTIONS
    • 5.1.4 END USERS (TELECOM OPERATORS)
  • 5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
    • 5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
  • 5.3 MARKET SWOT ANALYSIS
  • 5.4 MARKET PESTEL ANALYSIS
    • 5.4.1 POLITICAL
      • 5.4.1.1 GOVERNMENT STABILITY
      • 5.4.1.2 TAX POLICY
      • 5.4.1.3 COMPETITION REGULATION
      • 5.4.1.4 TRADE BLOCKS
    • 5.4.2 ECONOMIC
      • 5.4.2.1 INFLATION RATE
      • 5.4.2.2 CONSUMER SPENDING TRENDS
      • 5.4.2.3 UNEMPLOYMENT TRENDS
    • 5.4.3 SOCIAL
      • 5.4.3.1 DEMOGRAPHICS
      • 5.4.3.2 EDUCATION
    • 5.4.4 TECHNOLOGICAL
      • 5.4.4.1 TECHNOLOGICAL INFRASTRUCTURE
      • 5.4.4.2 INVESTMENT IN R &D
    • 5.4.5 ENVIRONMENTAL
      • 5.4.5.1 RECYCLING
      • 5.4.5.2 WASTE MANAGEMENT
      • 5.4.5.3 RENEWABLE ENERGY INVESTMENTS
    • 5.4.6 LEGAL
      • 5.4.6.1 HEALTH AND SAFETY LAW
      • 5.4.6.2 EMPLOYMENT LAWS
  • 5.5 MARKET AND TECHNOLOGY TREND ANALYSIS
    • 5.5.1 DIRECT-TO-SATELLITE CONNECTIVITY
    • 5.5.2 5G SA ROAMING
    • 5.5.3 DIVERSIFICATION OF FIBER CONNECTIVITY - DARK FIBER, OPTICAL SPECTRUM, WAVELENGTH, AND ETHERNET
    • 5.5.4 INTEGRATION OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) ON TELECOM INDUSTRY
    • 5.5.5 IMPACT OF BLOCKCHAIN ON THE INDUSTRY
    • 5.5.6 IMPACT OF OTT ON WHOLESALE TELECOM MARKET.
  • 5.6 KEY STRATEGIES ADOPTING WHOLESALES TELECOM
    • 5.6.1 NETWORK SLICING
    • 5.6.2 5G MONETIZATION
    • 5.6.3 NEXT GENERATION ROAMING REVOLUTION
    • 5.6.4 FOCUS ON DIGITAL FRONT-END PLAY
    • 5.6.5 ENHANCING MANAGED SERVICES
  • 5.7 USE CASE ANALYSIS
    • 5.7.1 BLOCKCHAIN USE CASES IN TELECOM INDUSTRY
    • 5.7.2 DATA ANALYTICS USE CASES IN TELECOM INDUSTRY
    • 5.7.3 RPA IN TELECOMMUNICATIONS INDUSTRY
    • 5.7.4 ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN TELECOMMUNICATION
  • 5.8 ECOSYSTEM ANALYSIS
    • 5.8.1 VENDORS
      • 5.8.1.1 VENDOR EVALUATION
      • 5.8.1.2 VENDOR FOCUS AREAS
    • 5.8.2 FIXED & MOBILE TELECOM ENVIRONMENT
    • 5.8.3 BUSINESS

6 GLOBAL WHOLESALE TELECOM MARKET, BY SOLUTION

  • 6.1 INTRODUCTION

7 GLOBAL WHOLESALE TELECOM MARKET, BY ORGANIZATION SIZE

  • 7.1 INTRODUCTION

8 GLOBAL WHOLESALE TELECOM MARKET, BY END USER TYPE

  • 8.1 INTRODUCTION

9 GLOBAL WHOLESALE TELECOM MARKET, BY REGION

  • 9.1 OVERVIEW
  • 9.2 NORTH AMERICA
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 CANADA
    • 9.2.3 MEXICO
  • 9.3 EUROPE
    • 9.3.1 GERMANY
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 FRANCE
    • 9.3.4 ITALY
    • 9.3.5 SPAIN
    • 9.3.6 REST OF EUROPE
  • 9.4 ASIA PACIFIC
    • 9.4.1 CHINA
    • 9.4.2 JAPAN
    • 9.4.3 INDIA
    • 9.4.4 SOUTH KOREA
    • 9.4.5 INDONESIA
    • 9.4.6 REST OF ASIA PACIFIC
  • 9.5 MIDDLE EAST & AFRICA
    • 9.5.1 SAUDI ARABIA
    • 9.5.2 UAE
    • 9.5.3 SOUTH AFRICA
    • 9.5.4 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA
  • 9.6 SOUTH AMERICA
    • 9.6.1 BRAZIL
    • 9.6.2 ARGENTINA
    • 9.6.3 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 INTRODUCTION
  • 10.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2022
  • 10.3 COMPETITOR DASHBOARD
  • 10.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
    • 10.4.1 PRODUCT DEVELOPMENTS
    • 10.4.2 MERGER AND ACQUISITION

11 COMPANY PROFILES

  • 11.1 VERIZON
    • 11.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.1.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.1.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.1.6 KEY STRATEGIES
  • 11.2 AT&T INC
    • 11.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.2.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.2.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.2.6 KEY STRATEGIES
  • 11.3 T MOBILE USA, INC.
    • 11.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.3.3 PRODUCTS/SOLUTIONS/SERVICES OFFERED
    • 11.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.3.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.3.6 KEY STRATEGIES
  • 11.4 ORANGE
    • 11.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.4.3 PRODUCTS/SOLUTIONS/SERVICES OFFERED
    • 11.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.4.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.4.6 KEY STRATEGIES
  • 11.5 DEUTSCHE TELEKOM
    • 11.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.5.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.5.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.5.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.5.6 KEY STRATEGIES
  • 11.6 TELEFONICA S.A.
    • 11.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.6.3 PRODUCTS/SOLUTIONS/SERVICES OFFERED
    • 11.6.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.6.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.6.6 KEY STRATEGIES
  • 11.7 SINGTEL
    • 11.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.7.3 PRODUCTS/SOLUTIONS/SERVICES OFFERED
    • 11.7.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.7.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.7.6 KEY STRATEGIES
  • 11.8 NTT COMMUNICATIONS CORPORATION
    • 11.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.8.3 PRODUCTS/SOLUTIONS/SERVICES OFFERED
    • 11.8.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.8.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.8.6 KEY STRATEGIES
  • 11.9 BT WHOLESALE
    • 11.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.9.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.9.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.9.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.9.6 KEY STRATEGIES
  • 11.10 ROGERS COMMUNICATIONS
    • 11.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.10.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.10.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.10.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.10.6 KEY STRATEGIES
  • 11.11 SWISSCOM
    • 11.11.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.11.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.11.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.11.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.11.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.11.6 KEY STRATEGIES
  • 11.12 A1 GROUP
    • 11.12.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.12.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.12.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.12.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.12.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.12.6 KEY STRATEGIES
  • 11.13 KDDI CORPORATION
    • 11.13.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.13.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.13.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.13.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.13.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.13.6 KEY STRATEGIES
  • 11.14 SAUDI TELECOM COMPANY
    • 11.14.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.14.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.14.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.14.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.14.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.14.6 KEY STRATEGIES
  • 11.15 TELEKOMUNIKASI INDONESIA (TELKOM)
    • 11.15.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.15.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.15.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.15.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.15.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.15.6 KEY STRATEGIES
  • 11.16 INDOSAT OOREDOO HUTCHISON
    • 11.16.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.16.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.16.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.16.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.16.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.16.6 KEY STRATEGIES
  • 11.17 XL AXIATA (AXIATA GROUP BERHAD)
    • 11.17.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.17.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.17.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.17.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.17.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.17.6 KEY STRATEGIES

12 MRFR RECOMMENDATIONS (STRATEGY)

  • 12.1 PROPOSED STRATEGIES

DATA CITATIONS 241

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