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세계의 스마트 비콘 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Smart Beacon Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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스마트 비콘(Smart Beacon) 시장은 예측 기간 동안 54.05%의 CAGR로 추이하며 성장할 것으로 예상됩니다.

비콘 기술을 통해 스마트폰, 태블릿 및 기타 장치는 비콘에 가까운 작업을 수행할 수 있습니다. 기존 마케팅에 비해 판매 성공 확률 증가, 고객 관계 개선, 맞춤형 경험 향상, 실시간 및 저렴한 특성과 같은 특성으로 인해 근접 마케팅에 대한 투자가 증가했습니다. 또한 모바일 보급률의 증가는 근접 마케팅의 확장을 촉진합니다.

주요 하이라이트

  • 현재 인구통계학적 추세를 분석하는 데 사용할 수 있는 공간 데이터에 대한 필요성이 증가함에 따라 다양한 애플리케이션에서 연구되는 시장의 성장이 촉진되고 있습니다. 고등 교육 분야에서 비콘 기술이 가장 널리 사용되는 분야 중 하나는 출석 모니터링과 같은 관리 작업의 확대입니다. 비콘을 통한 출석 모니터링은 효율성을 높이고 시간을 절약합니다. 또한 실물 출석부를 공간 및 자동 감지된 출석 정보로 대체할 수 있습니다.
  • 세계화 및 자동차 부문의 수요 증가가 주요 시장 개발 동인으로 부상할 것입니다. 경쟁 우위를 확보하기 위한 비즈니스 인텔리전스에 대한 강조, 분석에서 공간 데이터 사용 증가, 실내 내비게이션용 스마트 비콘에 대한 수요 증가, 산업화 확대 등이 시장 성장에 기여할 것입니다.
  • 또한, 실제 지리적 영역 주변에 가상 경계를 만들어 해당 지역의 사용자와 통신함으로써 플레이어는 스마트 커넥트 플랫폼에서 수십만 개의 관심 지점 주변의 텔레매틱스를 캡처하고 잠재 고객 도달 범위를 늘리기 위해 고급 지오 펜스 기술과 공간 데이터를 혁신하는 데 집중하고 있습니다.
  • 정보 및 기술력 부족은 시장 확장을 방해할 것입니다. 기술적 장애물, 상호 운용성 문제, 블루투스 저에너지 기술의 제한된 감지 기능으로 인해 시장의 발전 속도가 더욱 느려질 수 있습니다. 개발도상국의 대규모 기술 제한과 보안 및 개인정보 보호에 대한 우려 증가는 시장 확대에 더욱 어려움을 줄 수 있습니다.
  • COVID-19 팬데믹 기간 동안 많은 소매점이 문을 닫고 다양한 최종 사용자 산업이 문을 닫아 시장 성장에 어려움을 겪었습니다. 팬데믹 이후에는 매장이 재개장하고 다양한 최종 사용자 활동이 재개되면서 시장이 빠르게 성장하고 있습니다. 모바일 보급률이 증가함에 따라 시장은 더욱 발전하고 있습니다.

스마트 비콘 시장 동향

소매업용 최종 사용자 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 소매 판매의 증가로 인해 스마트폰은 사람들의 쇼핑 방식에 완전히 혁신을 가져왔습니다. 이제 리테일러들은 위치 기반 근접 마케팅 솔루션인 비콘 기술을 활용하여 고객 경험을 개선하고, 매출을 증대하며, 운영 효율성을 높이고 있습니다.
  • 비콘 기술(Bluetooth low energy(BLE)beacon)은 일관된 온라인 및 매장 경험을 제공하는 데 매우 효과적입니다. 소매업체는 고객의 매장 내 움직임을 추적하여 고객이 어떤 제품을 살펴보고 있는지에 따라 타겟팅된 정보와 할인 혜택을 제공할 수 있습니다.
  • 근접 비콘은 고객의 위치를 추적하므로 판매자는 적절한 타이밍에 관련성이 높은 맞춤형 메시지를 전달할 수 있습니다. 예를 들어, 고객이 매장에 들어올 때 인사를 건네거나, 고객이 백화점의 특정 구역에 있는 경우 블루투스 비콘을 통해 해당 구역과 일치하는 오퍼를 활성화할 수 있습니다.
  • 소매업에서 스마트 비콘을 사용하면 기업은 고객에 대해 더 많은 정보를 얻을 수 있습니다. 리테일 비콘은 소비자가 쇼핑하는 시간, 매장에 머무는 시간, 일반적으로 구매하는 품목 등의 정보를 기록할 수 있습니다. 이 데이터는 기업이 비콘 마케팅 활동을 개선하고 매장 환경을 개선하는 데 사용할 수 있습니다.
  • 대형 매장은 탐색하기 어려울 수 있지만 리테일 비콘은 쇼핑객이 원하는 품목으로 안내하여 도움을 줄 수 있습니다. 예를 들어, 개트윅 공항은 수백 개의 비콘을 사용하여 여행객을 공항 터미널의 지정된 장소로 안내하는 내부 내비게이션 및 증강 현실 길찾기 서비스를 제공합니다. 마찬가지로 Target은 근접 비콘을 활용하여 쇼핑객이 앱 내 쇼핑 목록에 있는 제품을 찾을 수 있도록 경로를 매핑하여 지원합니다.
  • 전 세계적으로 소매점 수가 증가함에 따라 스마트 비콘의 사용량도 증가하고 있습니다. USDA 해외농업서비스에 따르면 2022년 인도에는 약 1,300만 개의 전통적인 소매 식료품점이 있을 것으로 예상됩니다. 2013년부터 이 소매 모델은 키라나 또는 코너 상점을 포함하여 강력하고 지속적으로 발전해 왔습니다. 또한 이 슈퍼마켓 매장 디자인은 소매 식료품 비즈니스에서 상당한 비율을 차지합니다. 이에 비해 이 부문의 현대식 소매업체는 같은 기간 동안 전국에 약 8,400개의 매장을 보유하고 있습니다.
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아시아태평양이 가장 급성장하는 시장이 될 것으로 예상

  • 아시아태평양 지역은 인도와 호주에서 다양한 애플리케이션에 대한 비콘 기술의 견인력이 높아짐에 따라 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이 시장은 여전히 발전하고 있으며 잠재력이 매우 큰 지역입니다.
  • 이 지역의 조직화된 소매업의 성장은 스마트 비콘 비즈니스의 새로운 잠재력을 창출할 것으로 예상됩니다. 가처분 소득의 증가, 생활수준의 향상, 소비주의의 부상, 기술적 영향력, 국제적인 상인의 등장은 아태지역 전역에 걸쳐 조직화된 소매업의 확장을 촉진하고 있습니다.
  • 또한 비콘 기술이 조직화된 소매점을 더욱 스마트하게 만들면서 이 지역의 슈퍼마켓, 백화점, 대형마트, 할인점에서 비콘 기술에 대한 수요가 확대될 가능성이 높습니다.
  • 비콘은 기업의 기술 혁신과 디지털 마케팅 전략에 필수적인 요소로 자리 잡고 있으며, 이를 통해 업계는 고객에게 서비스를 제공하면서 기업 분석을 생성할 수 있습니다. 비콘은 상황에 맞는 고객 데이터를 수집하여 프로모션 제안 및 마케팅의 정확성을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 비콘은 경기장 소유주와 스포츠 팀이 근접성 기반 이니셔티브에서 충동 구매와 스폰서 통합을 통해 새로운 수입을 창출하는 데 활용할 수 있습니다.
  • 인도와 같은 국가에서는 아시아태평양 지역에서 많은 크리켓 경기가 경기장에서 열립니다. 비콘은 경기장 내 구조물이나 특정 구역의 여러 위치에 배치하여 최대 75미터에 이르는 특정 구역을 고유한 블루투스 신호로 커버할 수 있으며, 참가하는 팬의 스마트폰이나 웨어러블 디바이스가 비콘과 통신하여 자신의 좌석을 식별할 수 있도록 합니다.
  • 또한 인도의 쇼핑몰 개발자는 적절한 기술 솔루션을 찾고 있으며 쇼핑몰의 일부 소매 체인은 비콘과 같은 기술을 성공적으로 도입했습니다.
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스마트 비콘 산업 개요

스마트 비콘 시장은 Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP), HID Global Corporation, Leantegra Inc., Cisco Systems Inc., Kontakt.io Inc.와 같은 대기업이 존재하며 매우 단편화되고 있습니다. 시장 플레이어들은 제품 제공을 강화하고 지속적인 경쟁 우위를 얻기 위해 파트너십, 경쟁, 인수 등 전략을 채택하고 있습니다.

  • 2022년 8월-신뢰할 수 있는 신원 및 RFID 추적 솔루션 분야의 글로벌 리더인 HID Global은 벨기에 국영 철도 회사인 NMBS/SNCB가 열차 위치를 정확하게 모니터링하고 정시 출발을 보장하기 위해 HID BEEKs Bluetooth 저에너지(BLE) 비콘을 사용하는 실시간 위치 서비스 플랫폼을 성공적으로 구축했다고 발표했습니다.

추가 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사의 성과
  • 본 조사의 전제 조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 통찰

  • 시장 개요
  • 시장 촉진 요인
    • 인구동태를 분석하기 위한 공간 데이터에 대한 요구 증가
    • 물류·수송에 대한 스마트 비콘의 채택율 상승
  • 시장 억제 요인
    • 비콘 솔루션 구축에는 높은 스킬이 필요
    • 소매업에서 온라인 플랫폼을 선택하기 위한 오프라인 매장으로의 동향 증가
  • 산업 가치 사슬 분석
  • 산업의 매력-Porter’s Five Forces
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 적대 관계
  • COVID-19의 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 세분화

  • 규격 유형별
    • iBeacon(아이 비콘)
    • 에디스톤
    • 기타 표준 유형
  • 연결성별
    • Bluetooth Low Energy
    • Wi-Fi
    • 기타 연결성
  • 최종 사용자별
    • 소매
    • 스포츠
    • 수송·물류
    • 건설
    • 항공
    • 헬스케어
    • 자동차
    • 기타 최종 사용자
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 기타 세계 지역

제6장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • HID Global Corporation
    • Leantegra Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Kontakt.io Inc.
    • Gimbal Inc.
    • Accent Systems
    • Sensoro Co. Ltd
    • Jaalee Technology
    • Fujitsu Components Asia Pte Ltd

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ 23.06.05

The smart beacon market is expected to register a CAGR of 54.05 % during the forecast period. Beacon technology enables smartphones, tablets, and other devices to perform actions close to a beacon. Because of characteristics such as the increased probability of successful sales, improved customer relationships, enhanced tailored experience, and real-time & affordable nature when compared to traditional marketing, proximity marketing has seen increased investment. Furthermore, increased mobile penetration promotes the expansion of proximity marketing.

Key Highlights

  • The increasing need for spatial data, which can be used to analyze the current demographic trend, is driving the growth of the market studied in various applications. One of the most widespread usages of beacon technology in higher education is the expedition of administrative tasks, such as attendance monitoring. Attendance monitoring via beacons increases efficiency and saves time. It also replaces a physical attendance sheet with spatially and automatically detected attendance information.
  • Increasing globalization and demand from the automobile sector will emerge as key market development drivers. Increasing emphasis on business intelligence to achieve a competitive edge, increased usage of spatial data in analytics, rising demand for smart beacons for indoor navigation, and expanding industrialization would contribute to the market's growth.
  • Moreover, by creating virtual perimeters around real-world geographic areas to communicate with users in those areas, players are focused on innovating advanced geofence technology and spatial data for increasing the audience reach and capturing telematics around hundreds of thousands of points of interest in the smart connect platform.
  • The lack of information and technological skills will hamper the market's expansion. Technical obstacles, interoperability concerns, and bluetooth low energy technology's restricted sensing capabilities may slow the market's development pace even more. Large-scale technology restrictions in developing nations, and increased security and privacy concerns, may further challenge market expansion.
  • During the COVID-19 Pandemic, the market is hampered due to the closure of many retail stores and the close of various end-user industries. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the reopening of stores and resuming of various end user activities. With the increased mobile penetration, the market is propelling further.

Smart Beacon Market Trends

Retail End-User Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Owing to the increasing growth in retail sales, smartphones have entirely revolutionized how people shop. Retailers are now utilizing the location-based proximity marketing solution called Beacon technology to improve the customer's experience, drive revenue, and increase operational efficiency.
  • Beacon technology (Bluetooth low energy (BLE) beacons) is incredibly effective for creating a cohesive online and in-store experience. By tracking a customer's in-store movement, retailers can deliver targeted information and discounts depending on which products the customer is perusing.
  • Since proximity beacons track client positions, merchants may deliver highly relevant and tailored messages at approximately the appropriate time. For example, greeting a customer as they enter the retail store, or if a consumer is in a specific department store section, the bluetooth beacon can activate offers matched with that area.
  • Using smart beacons in retail allows companies to learn more about their customers. Retail beacons can record information such as when consumers shop, how long they stay in the store, and what they generally purchase. This data may be used by businesses to improve their beacon marketing efforts and make in-store improvements.
  • Large stores might be difficult to navigate, but retail beacons can help by directing shoppers to their desired items. For example, Gatwick Airport uses hundreds of beacons to provide interior navigation and augmented reality wayfinding service that directs travelers to specified places across the airport terminal. Similarly, Target leverages proximity beacons to assist shoppers in finding products on their in-app shopping lists by mapping paths for them.
  • The increase in the number of retail stores across the globe increases the usage of smart beacons. According to USDA Foreign Agricultural Service, In 2022, around 13 million traditional retail grocery stores in India. Since 2013, this retail model has had strong and continuous development, including kiranas or corner shops. Additionally, this supermarket store design accounts for a sizable percentage of the retail grocery business. In comparison, modern merchants in this sector have around 8.4 thousand stores across the country over the same period.
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Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia Pacific region is expected to witness significant growth due to the increasing traction of the beacon technology in India and Australia for various applications. The market is still developing and has much potential in this region.
  • The growth of the organized retailing industry across the region is expected to create new potential for the smart beacon business. An increase in disposable income, a higher living standard, the rise of consumerism, technological influence, and the arrival of international merchants fuel the expansion of the organized retail business across the region.
  • Additionally, as beacon technology makes organized retail outlets smarter, demand for beacon technology would likely expand in the region's supermarkets, department stores, hypermarkets, and discounters.
  • Beacons are becoming vital to enterprises' technical innovation and digital marketing strategy, allowing industries to create corporate analytics while serving customers. They aid in collecting contextually relevant customer data, improving the accuracy of promotional offers and marketing. Beacons can be utilized by venue owners and sports teams in proximity-based initiatives to generate new income through impulsive purchases and sponsor integrations.
  • Countries like India conduct much cricket matches in the Asia Pacific region in the stadium. Beacons can be placed at various locations within a structure or an area within a stadium to cover specific zones extending up to 75 meters with unique Bluetooth signals, allowing a participating fan's smartphone or wearable device to communicate with it and thereby identify their seat.
  • Moreover, mall developers in India have found appropriate technology solutions, and several retail chains in malls have successfully implemented technologies, such as beacons.
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Smart Beacon Industry Overview

The smart beacon market is highly fragmented with the precence of major players like Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP), HID Global Corporation, Leantegra Inc., Cisco Systems Inc., and Kontakt.io Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, megers and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • August 2022 - HID Global, one of the global leaders in trusted identity and RFID tracking solutions, announced that the Belgian national railway company, NMBS/SNCB, has successfully deployed a real-time location service platform with HID BEEKs Bluetooth Low-Energy (BLE) beacons to accurately monitor train location and ensure on-time departures.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Need for Spatial Data to Analyze Demographic Trend
    • 4.2.2 Rising Adoption of Smart Beacons in Logistics and Transportation
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Requirement of High Skill for the Creation of Beacon Solution
    • 4.3.2 Increasing Trend toward Offline Stores for Opting Online Platforms in Retail Sector
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Standard Type
    • 5.1.1 iBeacon
    • 5.1.2 Eddystone
    • 5.1.3 Other Standard Types
  • 5.2 By Connectivity
    • 5.2.1 Bluetooth Low Energy
    • 5.2.2 Wi-Fi
    • 5.2.3 Other Connectivity
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Sports
    • 5.3.3 Transportation and Logistics
    • 5.3.4 Construction
    • 5.3.5 Aviation
    • 5.3.6 Healthcare
    • 5.3.7 Automotive
    • 5.3.8 Other End-Users
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • 6.1.2 HID Global Corporation
    • 6.1.3 Leantegra Inc.
    • 6.1.4 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.5 Kontakt.io Inc.
    • 6.1.6 Gimbal Inc.
    • 6.1.7 Accent Systems
    • 6.1.8 Sensoro Co. Ltd
    • 6.1.9 Jaalee Technology
    • 6.1.10 Fujitsu Components Asia Pte Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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