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세계의 라우릴 황산나트륨 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Sodium Lauryl Sulfate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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라우릴 황산나트륨(SLS, Sodium Lauryl Sulfate) 시장은 예측 기간 동안 약 4%의 CAGR에서 추이할 것으로 예상됩니다.

2020년 COVID-19는 원료 부족으로 인해 세계 라우릴 황산나트륨 시장에 영향을 주었습니다. 그러나 퍼스널 케어 제품 수요가 급증함에 따라 라우릴 황산나트륨의 소비가 촉진되었습니다.

주요 하이라이트

  • 아시아태평양의 세제 및 청소 제품 수요 확대, 개인 케어 산업의 급성장이 시장을 견인하는 주요 요인 중 하나입니다.
  • 그러나 바이오 기반 대체품과 라우릴 황산나트륨의 인체와 환경에 대한 독성에 대한 우려 증가가 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.
  • 그러나 다양한 산업 분야에 대한 응용이 진행되고 있기 때문에 새로운 성장 기회도 기대됩니다.
  • 아시아태평양은 중국과 인도와 같은 국가에서 대량으로 소비되며 세계 시장을 독점하고 있으며 북미와 유럽이 이어지고 있습니다.

라우릴 황산나트륨 시장 동향

세제 및 클리너에 대한 수요 확대

  • 라우릴 황산나트륨은 세탁 세제에서 가장 흔한 활성 성분 중 하나입니다. 알킬설페이트라고 불리는 중간에서 강한 계면활성제의 합성 세제입니다. 세제로 사용하면 저렴한 비용으로 강력한 세정력과 높은 거품 생성 등의 이점을 제공합니다.
  • 또한 유성 얼룩 및 잔여물 제거가 필요한 모든 작업에 사용되는 매우 효과적인 계면활성제입니다. 세제 및 세정제에 사용되는 SLS 화합물은 다른 제품에 사용되는 것에 비해 매우 높은 농도로 발견됩니다. SLS가 사용되는 세제에는 바닥 세정제, 천 세제, 세차 비누 등이 있습니다.
  • 안전한 식품 보존에 대한 관심 증가, 가정 표면의 소독의 필요성, 위생적인 쓰레기 버림의 필요성 등이 예측 기간 동안 SLS 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 세탁용 세제 수요는 전자상거래의 융성과 신흥경제국에서 세탁기 보급률 상승으로 세계적으로 급속히 확대되고 있습니다.
  • 독일에서는 이 그래프에서 볼 수 있듯이 세탁 세제와 청소 용품이 매년 점차 증가하고 있습니다. 2022년에는 약 510만 유로(590만 달러)까지 성장했습니다.
  • 이탈리아에서는 홈&세탁 케어 시장은 2021년에 약 40억 유로(46억 달러)를 기록했으며, 향후 몇 년 동안 소폭 증가하여 2026년에는 약 40억 7천만 유로(47억 달러)에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 따라서, 상기 동향은 세제 및 클리너 용도에서 라우릴 황산나트륨의 소비를 촉진할 것으로 예상됩니다.
Sodium Lauryl Sulfate Market-IMG1

시장을 지배할 아시아태평양 시장

  • 아시아태평양은 세계 시장 점유율을 독점하고 있습니다. 중국은 현재 세계에서 가장 빠르게 성장하는 세탁 시장입니다. 인도에서는 브랜드에 따라 다양한 상품이 판매되고 소매 환경이 변화하여 세탁기를 사용한 세탁 제품이 주목을 받게 되었습니다. 이러한 세제 수요 증가는 라우릴 황산나트륨 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 라우릴 황산나트륨(SLS)에 대한 수요는 세제 및 클리너 응용 분야에서 가장 커지고 있습니다. 이 분야는 주로 가정용 용도 증가로 예측 기간 동안에도 우위를 유지할 것으로 예측됩니다.
  • 또한, 중국의 비누, 세탁 분말, 합성 세제 시장은 지난 5년간 연평균 6% 이상의 성장을 하고 있습니다. 이것은 위생에 대한 의식 증가와 액체 비누 분야 발전 때문입니다.
  • 2021년 중국은 약 136만 톤의 비누를 생산했습니다. 그해 중국은 약 9억 6,300만 달러 상당의 비누를 수출했습니다.
  • 또한, 인도에서는 액체 세제가 손 세정제로도 널리 보급되었습니다. 액상 세제는 2021년 7월 연간 총액 기준으로 15.9%의 보급률을 보였으며, 2022년 7월에는 19.8%까지 상승했습니다. Hindustan Unilever(HUL)와 Procter&Gamble은 각각 인기 세제 브랜드 'Surf Excel'과 'Ariel'로 액체 세제를 제공하는 기업도 있습니다.
  • 산업 부문의 급속한 성장에 힘입어 인도에서 산업용 세제의 소비가 증가함에 따라 라 우릴 설페이트 나트륨 시장을 주도 할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 인도의 미용 및 퍼스널 케어 시장은 최근 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다. 이는 사람들의 외모 가꾸기에 대한 관심이 높아지고 전 세계 화장품을 취급하는 인도의 소매점과 부티크의 진열 공간이 증가했기 때문입니다.
  • 인도는 2021년 뷰티 및 퍼스널 케어 시장에서 가장 높은 수익을 창출할 것으로 예상되는 세계 4위 국가입니다. 인도의 뷰티 및 퍼스널 케어(BPC) 시장 규모는 2021년 약 150억 달러에 달했습니다.
  • 이러한 퍼스널 케어 제품 수요 증가는 라우릴 황산나트륨 수요 증가를 촉진할 것으로 예상됩니다.
Sodium Lauryl Sulfate Market-IMG2

라우릴 황산나트륨 산업 개요

라우릴 황산나트륨 시장은 매우 세분화되어 있으며 시장 점유율은 많은 기업에 의해 구분됩니다. 시장의 주요 기업은 BASF SE, Clariant, Solvay, Merck KGaA, Sasol 등을 포함합니다.

추가 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사의 성과
  • 본 조사의 전제 조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 촉진 요인
    • 세제나 클리너 수요 확대
    • 아시아태평양의 퍼스널 케어 산업 급성장
  • 억제 요인
    • 라우릴 황산나트륨의 인체 및 환경에 대한 유해성
    • 바이오 기반 대체품의 이용 가능성
  • 산업 가치 사슬 분석
  • Porter’s Five Forces
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁의 정도

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형
    • 라우릴 황산나트륨(SLS)액체
    • 라우릴 황산나트륨(SLS)건조품
  • 용도
    • 세제·클리너
    • 퍼스널 케어 제품
    • 공업용 세정제
    • 기타 용도
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 호주 뉴질랜드
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미 지역
    • 중동·아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동·아프리카

제6장 경쟁 상황

  • M&A, 합작 회사, 협업, 계약 등
  • 시장 점유율(%)/랭킹 분석
  • 주요 기업이 채택한 전략
  • 기업 개요
    • Acme-Hardesty Company
    • Alpha chemicals Pvt Ltd
    • BASF SE
    • Chemceed
    • Chemmax Chemical Co. Limited
    • Clariant
    • Dongming Jujin Chemical Co.Ltd
    • Explicit Chemicals Pvt Ltd
    • Merck KGaA
    • Solvay
    • Spectrum Chemical Manufacturing Corp
    • Stepan company

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 다양한 산업에서 애플리케이션 확대
LYJ 23.06.05

The Sodium Lauryl Sulfate (SLS) market is expected to register at a CAGR of around 4% during the forecast period.

In 2020, COVID-19 impacted the global sodium lauryl sulfate market due to the raw material shortage. However, the surging demand for personal care products propelled sodium lauryl sulfate consumption.

Key Highlights

  • One of the major factors driving the market studied is the growing demand for detergents and cleaning products and the rapidly growing personal care industry in Asia-Pacific.
  • However, the bio-based alternatives and rising concern regarding the toxicity of sodium lauryl sulfate on both human health and the environment are expected to restrain the market growth.
  • The growing application footprint across various industries will likely offer new growth opportunities to the market.
  • Asia-Pacific dominated the global market with large consumption from countries such as China and India, followed by North America and Europe.

Sodium Lauryl Sulfate Market Trends

Increasing Demand for Detergents and Cleaners

  • Sodium lauryl sulfate is one of the most common active ingredients in laundry detergent. It is a synthetic detergent from medium to strong surfactants called alkyl sulfates. When used as a detergent, it offers advantages, such as strong cleansing power and high foam production at a low cost.
  • Additionally, it is a highly effective surfactant used in any task requiring oily stain and residue removal. For applications in detergents and cleaners, the SLS compound is found in a very high concentration compared to its application for other products. Some of the detergents where SLS is used include floor cleaners, cloth detergents, and car wash soaps.
  • Increased focus on safe food storage, the need to disinfect household surfaces, and requirements for hygienic garbage disposal are expected to drive the demand for SLS in the forecast period.
  • The demand for laundry detergents is rapidly growing worldwide owing to the growing prominence of e-commerce and the rising penetration of washing machines in developing economies.
  • In Germany, laundry detergents and cleaning products are increasing gradually yearly, as seen in this graph. By 2022, it had grown to around EUR 5.1 million (USD 5.9 million).
  • In Italy, the home & laundry care market generated approximately EUR 4 billion (USD 4.6 billion) in 2021 and is expected to increase slightly over the following years reaching around EUR 4.07 billion (USD 4.7 billion) by 2026.
  • Therefore, these trends above are projected to boost the consumption of sodium lauryl sulfate in detergents and cleaners applications.
Sodium Lauryl Sulfate Market - IMG1

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. China is currently the fastest-growing laundry market in the world. In India, washing machine-based laundry products gained prominence owing to the changing retail landscape with the wider availability of different products across brands. This growth in demand for detergents is expected to boost the demand for sodium lauryl sulfate.
  • Moreover, the demand for Sodium Lauryl Sulfate (SLS) in detergents and cleaners applications was the largest. This segment is estimated to continue its dominance, during the forecast period, primarily due to the increasing household applications.
  • Furthermore, the market for the soap, washing powder, and synthetic detergent industry in China grew at an average annual rate of over 6% in the past five years. It is due to increasing awareness about hygiene and development in the liquid soap segment.
  • In 2021, China produced approximately 1.36 million metric tons of soap. That year, China exported around USD 963 million worth of soaps.
  • Furthermore, liquid detergents gained penetration in India, even as handwashes. Detergent liquids had a penetration of 15.9% in July 2021 on a moving annual total basis, which went up to 19.8% in July 2022. Hindustan Unilever (HUL) and Procter & Gamble are some companies offering liquid detergents under their popular detergent brands, Surf Excel and Ariel, respectively.
  • The increasing consumption of industrial cleaners in the country, supported by the rapid growth in the industrial segment, is expected to drive the market for sodium lauryl sulfate.
  • Moreover, India's beauty and personal care market witnessed steady growth recently. It is owing to the increasing focus on grooming among people and increasing shelf space in retail stores and boutiques in India, which are stocking cosmetics worldwide.
  • India is ranked fourth globally for generating the highest revenue from the beauty and personal care market in 2021. The Indian beauty and personal care (BPC) market accounted for approximately USD 15 billion in 2021.
  • This rise in the demand for personal care products is expected to drive the growth in demand for sodium lauryl sulfate.
Sodium Lauryl Sulfate Market - IMG2

Sodium Lauryl Sulfate Industry Overview

The sodium lauryl sulfate market is highly fragmented, with the market share divided among many companies. Some of the key players in the market include BASF SE, Clariant, Solvay, Merck KGaA, and Sasol, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from Detergents and Cleaners
    • 4.1.2 Rapidly Growing Personal Care Industry in Asia-Pacific
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Toxic Effects of Sodium Lauryl Sulfate on Human Health and Environment
    • 4.2.2 Availability of Bio-based Alternatives
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Liquid
    • 5.1.2 Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Dry
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Detergents & Cleaners
    • 5.2.2 Personal Care Products
    • 5.2.3 Industrial Cleaners
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Australia & New Zealand
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Acme-Hardesty Company
    • 6.4.2 Alpha chemicals Pvt Ltd
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Chemceed
    • 6.4.5 Chemmax Chemical Co. Limited
    • 6.4.6 Clariant
    • 6.4.7 Dongming Jujin Chemical Co.Ltd
    • 6.4.8 Explicit Chemicals Pvt Ltd
    • 6.4.9 Merck KGaA
    • 6.4.10 Solvay
    • 6.4.11 Spectrum Chemical Manufacturing Corp
    • 6.4.12 Stepan company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Application Footprint Across Various Industries
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