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레크리에이션 서비스 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Recreation Services Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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레크리에이션 서비스 시장은 향후 5년간 4.7%의 CAGR을 나타낼 것으로 추정됩니다.

레크리에이션 서비스 프로그램은 건강 증진에 도움이 되는 신체 활동을 제공하여 웰빙과 자기계발에 도움을 줍니다. 레크리에이션 서비스는 스트레스 감소를 통해 신체적, 정신적 건강을 증진시키는 효과가 있으며, 시장에서 이러한 서비스의 채택을 촉진하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 레크리에이션 서비스 시장의 성장을 지원하는 것은 성인의 참여율 증가입니다. 다양한 산업 분야와 지역의 가처분 소득 증가, 건강 지향의 변화, 유원지에 대한 투자 증가, 온라인 마케팅 확대, 비만 증가, 레크리에이션 및 여가 활동 참여 증가 등이 주목받을 것으로 예상됩니다.
  • 에어로빅, 수영, 헬스장 등 레크리에이션 스포츠 시설의 인기가 높아지는 것은 비만 및 기타 관련 문제 해결에 있으며, 운동의 중요성에 대한 인식이 높아짐에 따라 장기적으로 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 건강 및 피트니스에 대한 정부의 지원과 피트니스, 레크리에이션 및 스포츠 센터에서 다양한 장비와 개인 맞춤형 피트니스 트레이닝 프로그램을 이용할 수 있다는 점이 시장 성장을 보완하고 있습니다. 예를 들어 2022년 11월 호주 관광혁신체육부 장관은 퀸즐랜드주 스포츠 시설에 7,500만 달러의 재난 자금을 지원했습니다. 여기에는 클럽하우스, 라커룸, 운동 시설 및 자원 봉사자들이 지역 사회에 스포츠 및 활동적인 레크리에이션 활동을 제공하는 데 필수적인 기타 지역 자원이 포함됩니다.
  • 피트니스 센터 개설을 위한 높은 투자 비용, 높은 회비, 앉아있는 생활습관이 시장 성장에 걸림돌이 될 것으로 예상됨. 또한 이 산업의 비즈니스는 계절과 장소의 날씨에 크게 영향을 받기 때문에 악천후 속에서 사업을 하는 것은 시장 관계자들에게 제약이 될 수 있습니다.
  • COVID-19 팬데믹은 세계 각국의 규제와 격리 지침으로 인해 폐쇄된 산업계에 부정적인 영향을 미쳤으나, 팬데믹 이후 사람들의 건강에 대한 인식이 높아졌습니다. 팬데믹 이후 피트니스 트렌드가 생겨났고, 이는 시장 성장을 크게 촉진하고 있습니다.

레크리에이션 서비스 시장 동향

행복을 추구하는 개인 취향의 변화

  • 레크리에이션 서비스의 성장은 중산층 인구 증가, 건강 지향의 변화, 비만 증가 등의 요인에 의해 촉진되고 있습니다. 이와는 별도로 건강 및 피트니스에 대한 정부의 지원, 피트니스 및 레크리에이션 스포츠 센터의 다양한 장비와 개인별 맞춤형 피트니스 트레이닝 프로그램 이용이 시장 성장을 가속하고 있습니다.
  • 소비자들은 운동, 식습관, 일반적인 신체적, 정신적 건강, 외모 등 보다 광범위하고 정교한 렌즈를 통해 웰빙을 측정하고 있습니다. 또한 사람들은 이용 가능한 서비스에 대해 보다 종합적인 선택권을 갖게 되었고, 이는 시장 기회를 창출하고 있습니다.
  • 젊은 층의 피트니스에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장은 전반적으로 성장할 것으로 예상됩니다. 레크리에이션 스포츠 센터에는 체육관, 핸드볼 스포츠, 요가, 에어로빅 댄스, 라켓 스포츠, 스케이트, 수영 등이 있으며, 사람들이 피트니스 목표를 달성하고 건강 문제를 관리할 수 있도록 돕습니다.
  • 사람들은 일의 생산성을 높이기 위해 여가 시간을 우선순위에 두고 있습니다. 놀이공원을 방문하여 흥미진진한 놀이기구, 박물관, 재미있는 활동, 숙박시설, 혁신적인 건축물 등을 경험합니다. 따라서 놀이공원을 찾는 사람들이 늘어나면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.
  • 또한 도시 인구 증가와 해외 관광객 증가도 시장 성장에 힘을 보태고 있습니다. 예를 들어 지난해 11월 스페인 축구 클럽인 레알 마드리드는 두바이 파크 앤 리조트와 공동으로 테마파크를 건설하는 계약을 발표했습니다. 이 테마파크는 올해 4분기에 개장할 예정입니다.
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북미가 가장 높은 점유율을 차지

  • 미국, 캐나다 등 북미 국가들은 인구의 대부분이 도시에 거주하고 있습니다. 가처분 소득이 증가함에 따라 시장 활성화가 기대되고 있습니다. 또한 미국과 캐나다에서는 관광과 여행이 활발하게 이루어지고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 지역 시장이 확대되고 있으며, 세계 많은 레저 센터의 본거지가 되고 있습니다.
  • 경제분석국에 따르면 지난해 11월 미국의 레크리에이션 서비스에 대한 개인 소비 지출은 6,178억 8,000만 달러로 전분기 6,103억 1,000만 달러에서 증가했고, 전년 동기 5,518억 5,000만 달러에서 증가했습니다. 전분기 대비 1.24%, 전년 동기 대비 11.97% 증가하여 북미 시장에서 큰 성장 기회를 보여주고 있습니다.
  • 레크리에이션 활동은 미국의 문화와 라이프스타일을 구성하는 중요한 요소입니다. 수영, 카누, 카약, 하이킹, 산악 자전거 등 많은 산업 하위 부문이 인기를 얻고 있습니다. 노동 통계국에 따르면 미국 성인의 95% 이상이 스포츠 및 레저 활동에 참여하고 있습니다. 또한 미국 유아 및 청소년의 일상 생활도 스포츠와 체육에 큰 영향을 받아 북미 시장을 주도하고 있습니다.
  • 스포츠 클럽들은 다양한 게임 옵션을 갖춘 레크리에이션 시설을 인수하거나 건설하고 있습니다. 예를 들어 지난해 11월 Dallas Stars는 청소년 스포츠 시설을 인수해 멀티 스포츠 콤플렉스 건설을 계획하고 있습니다. 달라스 스타즈는 새로운 멀티 스포츠 시설 관리 계획의 일환으로 루이스빌에 위치한 38,000평방피트 규모의 건물인 MAC을 구입했습니다. 또한 90,000평방피트 규모의 멀티 스포츠 콤플렉스를 건설할 계획입니다.
  • 캐나다는 야외 생활과 스포츠가 발달한 국가로 알려져 있습니다. 많은 유원지 회사들이 더 많은 고객을 확보하기 위해 이 국가에서 서비스를 확장하고 있습니다. 예를 들어 캐나다 원더랜드는 300에이커의 부지에 롤러코스터 등 200여 개의 놀이기구가 있는 유원지입니다. 또한 20에이커 규모의 워터파크인 스플래쉬 웍스(Splash Works)의 소재지이기도 합니다. 올해 캐나다 원더랜드는 세계 유일의 360도 회전 스윙 놀이기구와 어린이와 가족을 위한 아드레날린이 솟구치는 롤러코스터 '플래닛 스누피'를 추가해 더욱 짜릿한 모험을 선사할 예정입니다.
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레크리에이션 서비스 산업의 개요

레크리에이션 서비스 시장은 여러 대기업으로 구성되어 있으며, 적당한 경쟁이 이루어지고 있습니다. 기업들은 새로운 서비스 기술을 활용해 고객 경험의 수준을 높이는 데 주력하고 있습니다. 또한 기업들은 서비스 제공의 폭을 넓히기 위해 협업과 세계 확장을 추진하고 있습니다.

2022년 11월, MGM 리조트는 2023년 11월에 열리는 F1 라스베가스 그랑프리의 독점 라이브 이벤트를 제작해 관중들이 벨라지오 옆 관중석에서 경주를 관람할 수 있도록할 것이라고 밝혔습니다. 이 회사는 스탠드에서 경주를 볼 수 있는 두 가지 패키지 옵션을 제공합니다. 벨라지오 그랜드 스탠드는 런웨이를 볼 수 있는 좌석이고, 파독 그랜드 스탠드는 스타트/피니시 라인을 볼 수 있는 좌석입니다.

2022년 4월, Merlin Entertainments Limited는 소니 픽처스 엔터테인먼트와 주만지(Jumanji) 자산을 기반으로 한 어트랙션, 놀이기구, 랜드, 소매 시설, 테마 호텔 객실을 제작하고 관리하기 위한 공식적인 복수 지역 독점 계약을 체결했다고 발표했습니다. Merlin의 유럽과 미국의 테마파크와 워터파크에 '주만지' 어트랙션이 설치될 것이라고 밝혔습니다.

지난 3월, 라스베가스 샌즈 회장은 회사가 아시아 지역에 통합형 리조트를 건설할 계획이 있다고 밝혔습니다. 골드스타인은 최근 62억 5,000만 달러에 라스베가스 자산을 매각한 후 미국과 아시아에서 국내 신규 개발을 추진하겠다는 의사를 밝혔습니다. 이 회사는 태국에 관심을 보이고 있으며, 일본에서는 요코하마에서 IR 라이선스를 취득하기 위해 움직이고 있었습니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과와 전제조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 촉진요인·억제요인의 서론
  • 시장 촉진요인
    • 웰빙에 대한 개인 선호도의 변화
    • 중산계급에서 가처분소득의 증가
    • 건강·체력 문제의 증가
  • 시장 억제요인
    • 피트니스 & 레크리에이션 스포츠 센터 개설을 위한 높은 투자 비용
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 어뮤즈먼트
    • 아트
    • 스포츠
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계의 기타 지역

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • The Walt Disney Company
    • Universal Studios
    • Las Vegas Sands
    • Bourne Leisure Holdings Limited
    • MGM Resorts
    • Merlin Entertainment Group
    • Castle Leisure Club
    • New York State Lottery
    • Live Nation Entertainment Inc.
    • National Park Service
    • Go Ape
    • INOX Leisure Limited
    • Smithsonian Institution
    • Olympiad Leisure Centers
    • SeaWorld Entertainment Inc.
    • Virgin Oceanic

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

KSA 23.06.16

The recreation services market is estimated to witness a CAGR of 4.7% over the next five years. The Recreational Services program offers fun-filled, health-promoting physical activity and is helpful to wellness and personal development. They may help enhance mental and physical health by reducing stress, which is driving the adoption of these services in the market.

Key Highlights

  • The growing adult participation supports the recreation services market growth. Rising disposable incomes amongst people across different industry sectors and regions, a shift in consumer preference toward better health, increasing investments in amusement parks, growing online marketing, an increase in the incidences of obesity, and involvement in recreational and leisure activities are anticipated to gain prominence.
  • The rise in popularity of recreational sports facilities, including aerobics, swimming, and gyms, is attributed to increased awareness of the importance of exercise in the fight against obesity and other associated issues and is anticipated to create expansion prospects over time.
  • The government's support for health and fitness and the availability of a variety of equipment and personalized fitness training programs at fitness and recreation sports centers have supplemented the market growth. For example, in November 2022, the minister of tourism, innovation, and sport provided USD 75 million in disaster funds for sporting facilities in Queensland, Australia. These include clubhouses, locker rooms, athletic facilities, and other crucial community resources that are essential for volunteers to provide sports and active recreation activities to their communities.
  • The high investment costs for opening fitness centers, high membership fees, and a sedentary lifestyle are anticipated to hamper the market growth. Additionally, the industries' business is highly dependent on seasons and weather of the location, which is a constraint for market players to do business in adverse weather conditions.
  • The COVID-19 pandemic had a negative impact on industries during the lockdown because of restrictions and isolation guidelines across the world, but post-pandemic, people are getting more health conscious. The trend of fitness emerged after the pandemic, which drives the market growth exponentially.

Recreation Services Market Trends

Shift in Individual Preference Toward Well-being

  • The growth of recreational services is motivated by factors such as a surge in the middle-class population, a shift in consumer preference toward better health, and an increase in obesity. Apart from that, government assistance for health and fitness and the availability of various equipment and personalized fitness training programs at fitness and recreation sports centers have strengthened the market growth.
  • Consumers are measuring wellness through a much broader and more sophisticated lens that includes exercise, diet, general physical and mental health, and looks. Additionally, people have a more comprehensive range of options for the services they can use, which creates an opportunity for the market.
  • The market is expected to grow overall due to increased fitness awareness amongst the young population. The recreational sports centers include gymnasiums, handball sports, yoga, aerobic dance, racquet sports, skating, and swimming, helping people attain their fitness goals and manage their health concerns.
  • People are prioritizing the value of recreation to increase their productivity at work. They visit amusement parks to experience exciting rides, museums, fun-based activities, accommodation facilities, and innovative architecture. This increases the number of visitors to the amusement parks, boosting the market growth.
  • The increase in urban-based population and international tourism is also helping the market growth. For instance, in November last year, Real Madrid of Spain, the Spanish football club, unveiled a deal to create a theme park in collaboration with Dubai Parks and Resorts. The park would open in the fourth quarter of the current year.
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North America Contributing the Highest Market Share

  • North American countries such as the United States and Canada have a large portion of the population residing in urban areas. The population's rising disposable income is expected to stimulate this market. The US and Canada are experiencing remarkable growth in tourism, travel, and sightseeing. These factors encourage regional market expansion, making them home to many leisure centers worldwide.
  • According to the Bureau of Economic Analysis, in November last year, US personal consumption spending on recreation services was valued at USD 617.88 billion, up from USD 610.31 billion the previous quarter and USD 551.85 billion the previous year. The change from the last quarter was 1.24%, and the difference from a year ago was 11.97%, showing a significant growth opportunity for the market in North America.
  • Recreational activities are a crucial component of American culture and lifestyle. Many industry subsectors, including swimming, canoeing, kayaking, hiking, and mountain biking, have been popular in the region. According to the Bureau of Labor Statistics, over 95% of American adults participated in sports and leisure activities. The daily lives of young children and teenagers in America are also significantly influenced by sports and physical education, which drives the market in North America.
  • Sports clubs are acquiring and constructing recreation facilities with multiple gaming options. For instance, in November last year, Dallas Stars acquired a youth sports complex with plans to construct its multi-sport complex. The Dallas Stars purchased the MAC, a 38,000-square-foot building in Lewisville, as part of its new multi-sport facilities management plan. The group also intends to build a 90,000-square-foot multi-sport complex.
  • Canada is known for its outdoor lifestyles and sports. Many amusement park companies are extending their services in the country to attract more customers. For instance, Canada's Wonderland is a 300-acre amusement park with more than 200 attractions, including roller coasters. It is also the location of Splash Works, a 20-acre water park. In the current year, Canada's Wonderland will add a sizable 360-degree spinning swing ride, the only one of its kind in the world, and an adrenaline launch roller coaster for kids and families in Planet Snoopy, luring guests to buckle on for even more thrilling adventures.
Recreation Services Market - IMG2

Recreation Services Industry Overview

The recreation services market is moderately competitive and consists of several major players. Companies are focusing on utilizing new service technologies to increase customer experience standards. Additionally, businesses are performing collaborations and global expansions to broaden the breadth of their service offerings.

In November 2022, MGM Resorts said it would produce an exclusive live event for the Formula 1 Las Vegas Grand Prix in November 2023, allowing spectators to watch the race from the bleachers next to the Bellagio. The company offers two package options for seeing the race from the stands. The Bellagio Grandstands offer seating with a runway view, and the Paddock Grandstands offer a start/finish line view.

In April 2022, Merlin Entertainments Limited announced that it had entered into a formal multi-territory exclusivity agreement with Sony Pictures Entertainment to create and manage attractions, rides, lands, retail establishments, and themed hotel rooms based on the successful Jumanji property. Merlin's theme parks and waterparks in Europe and North America would have "Jumanji" attractions.

In March 2022, the chairman of Las Vegas Sands revealed that the company had been planning to build an integrated resort within Asia. Goldstein mentioned the company's intention to pursue new developments domestically in the United States and Asia following the recent USD 6.25 billion sales of its Las Vegas assets. The business had indicated an interest in Thailand and was working toward an IR license in Yokohama, Japan.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables & Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Shift in Individual Preference Toward Well-being
    • 4.3.2 Growing Disposable Income Among Middle Class Population
    • 4.3.3 Increase in Health & Fitness Problems
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High Investment Cost for Opening Fitness & Recreational Sports Centers
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Amusements
    • 5.1.2 Arts
    • 5.1.3 Sports
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 The Walt Disney Company
    • 6.1.2 Universal Studios
    • 6.1.3 Las Vegas Sands
    • 6.1.4 Bourne Leisure Holdings Limited
    • 6.1.5 MGM Resorts
    • 6.1.6 Merlin Entertainment Group
    • 6.1.7 Castle Leisure Club
    • 6.1.8 New York State Lottery
    • 6.1.9 Live Nation Entertainment Inc.
    • 6.1.10 National Park Service
    • 6.1.11 Go Ape
    • 6.1.12 INOX Leisure Limited
    • 6.1.13 Smithsonian Institution
    • 6.1.14 Olympiad Leisure Centers
    • 6.1.15 SeaWorld Entertainment Inc.
    • 6.1.16 Virgin Oceanic

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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