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세계의 타로 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향 및 예측(2023-2028)

Taro Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계의 타로(Taro, Colocasia esculenta) 시장은 3.5%의 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.

주요 하이라이트

  • 타로는 탄수화물이 풍부하며 밀가루 대체품으로 탁월합니다. 가난한 토양조건에서도 적거나 농작물을 투입하지 않고 나름 수율을 생산할 수 있기 때문에 자원이 부족한 농가에서 잘 재배되고 있는 것이 알려져 있어 식량안전에 도움이 될 전망입니다. 또한 타로 파우더도 보급되고 있어 향후 수년간 시장 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.
  • 타로는 야채로 이용되는 오이과에서 가장 널리 재배되는 종입니다. 미국, 호주, 일본, 뉴질랜드 등 국가들이 주요 수입 시장이 됩니다. 주요 생산 국가는 중국, 에콰도르, 코스타리카, 피지, 인도네시아입니다.
  • 세계적으로 북미는 타로 수입을 지배하고 있습니다. 예를 들어 2021년 미국은 타로 총 수입량 35.7%를 수입하고 있습니다. 북미와 아시아태평양 국가 수요 증가는 타로 생산을 촉진하고 있습니다. 2021년 타로 생산량은 1,230만 톤이었습니다. 이는 세계의 유행 영향으로 전년 생산량인 1,260만 톤에 비해 약간 감소했습니다.

타로 시장 동향

타로 생산량은 견조하게 성장할 전망입니다.

타로는 유아 이유식이나 당뇨병 환자에게 적합한 저혈당 식품에 사용되는 우수한 탄수화물 공급원입니다. 고구마 괴경은 감자, 옥수수, 밀보다 작은 전분 분자를 가지며 화장품 및 의약품 정제 바인더로 사용할 수 있습니다. 구경과 잎 모두 양질 단백질을 함유하고 인, 칼륨, 칼슘, 사용하기 쉬운 철 공급원입니다. 게다가 타로 괴경에 포함된 전분은 세계의 플라스틱 문제를 해결하는 능력이 있어 시간이 지나면서 퇴화하는 플라스틱을 만드는데 사용할 수 있습니다. 타로는 영양가가 높기 때문에 세계적으로 수요가 높아지고 있습니다. 농부들은 고구마 재배 면적을 늘리고 있습니다.

FAOSTAT에 따르면 타로 생산량은 1,230만 톤으로 세계의 유행 영향으로 전년 생산량 1,260만 톤에 비해 약간 감소했습니다. 올해 세계의 생산량 86.3% 가까이 중국, 에콰도르, 코스타리카, 피지, 인도네시아 등 주요 생산국이 차지했으며, 그 중도 중국 생산량이 190만 톤으로 가장 많았고, 그 다음 피지가 되었습니다. 이것은 아시아 지역 타로 시장을 밀어 올릴 전망입니다.

타로마켓-IMG1

북미가 세계의 수입을 지배할 전망입니다.

북미는 타로 최대 시장이며, 소비자 수요가 높기 때문에 세계적으로 보아도 압도적인 점유율을 자랑하고 있습니다. 레스토랑에서 타로 칩을 만드는 데 가장 일반적으로 사용되며 옥수수와 감자 칩을 대체하는 건강한 식품입니다. ITC Trade에 따르면 2021년 세계의 수입액은 1억 8,125만 8,000달러 규모에 달할 전망이며, 2020년 비해 21% 증가했습니다. 2021년 미국과 캐나다는 주요 수입국 중 하나이며 미국은 북미 지역 타로 가장 큰 수입국입니다.

2021년 미국은 6,467만 4,000달러에 이를 전망이며, 상당 타로를 수입해 세계의 수입량 35.9%를 차지했습니다. 에콰도르, 멕시코, 코스타리카는 미국으로 주요 수출국입니다. ITC Trade에 따르면 2021년 에콰도르는 미국에 3,530만 9,000달러, 멕시코는 902만 1,000달러, 코스타리카는 733만 6,000달러에 이를 전망이며, 사일로를 수출하고 있습니다.

게다가 코코얌의 높은 영양가는 구미 신시장에서 시금치 등과 더불어 야채 대체품으로 개척될 가능성이 있습니다. 이로 인해 시장 확대가 기대됩니다.

타로마켓-IMG2

타로 산업 주요 요약

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 전제 조건과 시장 정의
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 주요 요약
  • 시장 촉진 요인
  • 시장 억제 요인
  • 밸류체인 분석

제5장 시장 세분화

  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 캐나다
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
    • 유럽
      • 프랑스
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 독일
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 폴란드
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 러시아
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출 시장 분석(수량, 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 칠레
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
    • 아시아태평양 지역
      • 중국
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 일본
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 말레이시아
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출 시장 분석(수량, 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 호주
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 인도
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출 시장 분석(수량, 금액)
      • 가격 동향 분석
    • 남미
      • 브라질
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 아르헨티나
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출시장 분석(수량과 금액)
      • 가격 동향 분석
    • 중동, 아프리카 지역
      • 터키
      • 생산 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입 시장 분석(수량, 금액)
      • 수출 시장 분석(수량, 금액)
      • 가격 동향 분석
      • 남아프리카 공화국
      • 생산량 분석
      • 소비시장 분석 및 시장 가치
      • 수입시장 분석(수량과 금액)
      • 수출 시장 분석(수량, 금액)
      • 가격 동향 분석

제6장 시장 기회와 장래 동향

NJH 23.06.05

The Global Taro Market is projected to register a CAGR of 3.5% during the forecast period.

Key Highlights

  • Taro (Colocasia esculenta) is rich in carbohydrates and a good replacement for wheat flour. However, it is well-known to farmers for its ability to produce a reasonable yield in poor soil conditions with less or no farm inputs and often grown by resource-limited farmers, and is regarded as a good source of food security. Taro powder is also becoming popular, and this will boost the growth of the market in the coming years.
  • Taro is the most widely cultivated species in the family Araceae, which is used as a vegetable. Countries such as the United States, Australia, Japan, and New Zealand are the key import market. Major producing countries are China, Ecuador, Costa Rica, Fiji, and Indonesia.
  • Globally, North America is dominating taro imports. For instance, in 2021, the United States imported 35.7% of the total taro imports. Rising demand from North America and Asia-Pacific countries is driving taro production. In 2021, taro production was 12.3 million tons. This was which is slightly declined compared to the previous year's production which is 12.6 million metric ton due to the pandemic effect in the world.

Taro Market Trends

Strong Growth in Taro Production

Taro is a great source of carbohydrate used in infant weaning diets and low glycaemic index foods suitable for diabetics. Its tuber has starch molecules which are smaller than those of potato, corn and wheat and can be used in cosmetics and in pharmaceuticals as binders in tablets. Both corms and leaves contain good-quality protein and are good sources of phosphorus, potassium, calcium, and readily available iron. Moreover, the starch in taro's tuber has the capacity to end the world's plastic menace and it can be used to make plastic that degenerates over time. Due to its nutritional benefit and other industrial, the demand for the taro is increasing across the globe. To satisfy the rising demand, farmers are increasing the area cultivated under taro.

According to FAOSTAT, taro production was 12.3 million ton which slightly declined compared to the previous year's production which is 12.6 million metric ton due to the pandemic effect in the world. During the same year, nearly 86.3% of global production was dominated by major producing countries such as China, Ecuador, Costa Rica, Fiji, and Indonesia in which China showed the highest production value compared to all countries with 1.9 million metric ton followed by Fiji. This will boost the taro market in the Asia region during the forecasting period.

Taro Market - IMG1

North America Dominates the Global Imports

North America is the largest market for Taro which dominates globally due to the high consumer demand. In restaurants, Taro root is most commonly used to make chips and is a healthier alternative to corn or potato chips. According to ITC Trade, in 2021, Global import value was valued at USD 181,258 thousand, which increased by 21% compared to 2020. In 2021, the United States and Canada were among the major importing countries, and the United States is the largest importer of taro in the North American region.

In 2021, the United States imported taros worth USD 64,674 thousand, depicting 35.9% of the global imports. Ecuador, Mexico, and Costa Rica are the major exporting countries to the United States. According to ITC Trade, in 2021, Ecuador exported USD 35,309 thousand worth of taros to the United States, Mexico exported USD 9,021 thousand worth of taros, and the exports from Costa Rica were valued at USD 7,336 thousand.

Moreover, the high nutritional value of cocoyam could be explored in new markets in Europe and the United States of America to substitute for other vegetables, such as spinach. This is expected to lead to the market growth over the forecast period.

Taro Market - IMG2

Taro Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.2.1 Production Analysis
      • 5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 France
      • 5.1.2.1.1 Production Analysis
      • 5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.2 Germany
      • 5.1.2.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.3 Poland
      • 5.1.2.3.1 Production Analysis
      • 5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.4 Russia
      • 5.1.2.4.1 Production Analysis
      • 5.1.2.4.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.4.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.5 Chile
      • 5.1.2.5.1 Production Analysis
      • 5.1.2.5.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.5.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.1.1 Production Analysis
      • 5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.2.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.3 Malaysia
      • 5.1.3.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.3.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.4 Australia
      • 5.1.3.4.1 Production Analysis
      • 5.1.3.4.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.4.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.4.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.5 India
      • 5.1.3.5.1 Production Analysis
      • 5.1.3.5.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.5.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.5.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.5.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.1.1 Production Analysis
      • 5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.2.1 Production Analysis
      • 5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.5 Middle East And Africa
      • 5.1.5.1 Turkey
      • 5.1.5.1.1 Production Analysis
      • 5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.2 South Africa
      • 5.1.5.2.1 Production Analysis
      • 5.1.5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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