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헬스케어용 UCaaS(Unified Communications as a Service) 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Unified Communications as a Service in Healthcare Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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UCaaS(Unified Communications as a Service) 시장은 예측 기간 중 18.3%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

헬스케어 업계는 전문가들이 환자를 위해 신속하게 대응할 수 있도록 요구하고 있으며, UcaaS는 커뮤니케이션 프로세스를 간소화하고 환자 치료의 질을 향상시킬 수 있는 기회를 제공합니다.

주요 하이라이트

  • 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션의 등장으로 IT 예산이 적은 의료기관의 도입이 증가하고 있습니다. 의료기관의 컨택센터는 유나이티드 커뮤니케이션의 정액제 서비스를 도입하여 PBX 시스템을 구축하여 여러 지점의 고객 요청에 원활하게 대응할 수 있도록 하고 있습니다.
  • 클라우드 기반 전화, 메시징, 화상회의와 같은 UCaaS 솔루션을 통해 간병인들은 중요한 데이터에 실시간으로 접근할 수 있게 되었습니다. 한국 등 각국 정부도 원격의료를 통해 원격지에서 환자 치료를 저렴하게 제공하기 위해 원격의료를 테스트하고 있으며, UCaaS 기업들의 활약의 장이 넓어지고 있습니다.
  • UCaaS는 조직의 이동성과 함께 간병인의 위치를 즉시 파악하고 연결하는 실시간 통신, 효과적인 통화 라우팅, 장소에 구애받지 않는 고속 연결(기능이 풍부한 스마트폰으로 가능) 등 다양한 이점을 제공합니다. 또한 의료 조직은 규칙을 수립하고 응급실에서 수술실까지 중단이나 주의력 저하를 줄일 수 있습니다.
  • 기존 UCC 시스템은 단순성 때문에 대부분의 기업에서 선호하고 있습니다. 대기업은 표준 호스팅과 관리형 UCC 플랫폼을 구분하기 어렵기 때문에 UCC 서비스 도입을 주저하고 있습니다. 기존 PBX 커뮤니케이션에서 UCC로 전환하려면 기능을 완전히 활용하기 위해 전 직원이 신속하게 도입해야 합니다. 이는 기업의 IT 부서에 압박을 가하고, 시간적 여유를 방해하는 요인이 될 수 있습니다.
  • UCaaS 플랫폼을 통해 헬스케어 기업들은 팬데믹(세계적 대유행) 상황에서도 내부 및 외부 커뮤니케이션을 유지할 수 있습니다. 전화로 직원들의 연결을 유지하고, 화상회의와 온라인 의사 상담을 통해 가상 팀 회의를 설정하고, 컨택센터가 병원 내 업무가 중단된 상태에서도 고객 서비스를 유지할 수 있도록 클라우드 기반 플랫폼을 설정합니다. 팬데믹 이후 의료 분야의 디지털 혁신과 함께 시장은 빠르게 성장하고 있습니다.

헬스케어용 UCaaS(Unified Communications as a Service) 시장 동향

헬스케어 분야에서 UCaaS의 등장이 시장 성장을 촉진

  • 헬스케어 분야의 UCaaS는 다양한 커뮤니케이션 및 협업 서비스, 용도을 제3자 프로바이더에 위탁하여 헬스케어 분야 전반의 네트워크에서 제공하는 전달 모델이며, UCaaS의 기술에는 프레즌스 기술, 영상회의, 화상회의, 기업 메시징, 전화 등이 포함됩니다. 회의, 기업 메시징, 텔레포니 등이 있습니다.
  • 또한 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션의 등장으로 IT 예산이 한정된 의료 서비스 프로바이더들의 도입이 증가하고 있습니다. 헬스케어 컨택센터는 유나이티드 커뮤니케이션의 정액제 서비스를 통해 PBX 시스템을 구축하여 여러 지점의 고객 요청에 원활하게 대응할 수 있습니다.
  • 특히 팬데믹(세계적 대유행)을 고려할 때 고품질 의료 서비스에 대한 필요성이 매우 높습니다. 또한 이 분야, 특히 예후 진단 서비스에서 몇 가지 기술적 진전이 있었지만 여전히 개선의 여지가 있습니다.
  • 인공지능의 도입은 조직이 디지털 전환 목표를 달성하는 데 큰 도움이 되고 있으며, AI 기반 툴을 통해 조직은 직관적으로 통화를 녹음하고, 쉽게 전사하고, 화자를 지능적으로 추적하고, 사용자의 요구를 이해하고, 적절한 서비스를 제공할 수 있게 되었습니다, 적절한 서비스를 제공할 수 있게 되었습니다.
  • 보건의료기관은 워크플로우 개선, 비용 절감, 미국 건강보험법(Affordable Care Act)과 같은 의료법 규정 준수를 촉진하기 위해 BYOD를 낙관적으로 보고 있습니다. 헬스케어 관계자들은 헬스케어 부문 전반에 걸쳐 BYOD를 도입하는 데 자신감을 보이고 있습니다. Philips 2022 여론조사에 따르면 디지털 헬스케어 기술 및 예측 분석의 초기 도입자로 분류되는 헬스케어 종사자의 57%가 건강 격차 해소를 위한 대책을 마련하고 있다고 답해 세계 평균 21%보다 높은 비율을 보였습니다.
헬스케어 시장에서의 UCaaS(Unified Communications as a Service)-IMG1

북미가 가장 큰 시장 규모를 차지할 것으로 예상됨

  • 클라우드에서 UCaaS(Unified Communications as a Service)은 상업적 업무를 강화하기 위한 디지털 전환입니다. 헬스케어 분야의 UCaaS는 많은 파트너십, 커뮤니케이션 용도 및 관리 기능을 외부 공급업체로 이전하고 헬스케어 산업 네트워크를 통해 전달하는 방법론입니다.
  • 기존 클라이언트·서버 아키텍처에서 운영되던 EHR 시스템 및 기타 기업 용도의 마이그레이션을 포함한 이 분야의 클라우드 도입은 지역 전체에 걸쳐 클라우드를 통해 서비스를 제공하는 UC 사업자에게 기회를 제공합니다.
  • 5G와 엣지 네트워킹의 등장으로 공급업체들은 북미의 실시간 통신 시장에 흥미로운 변화를 가져올 것으로 예상되며, UCaaS는 향상된 보안, 단순화된 프로비저닝, 관리형 서비스 툴을 통해 공급업체들이 가까운 미래에 수익 창출을 극대화할 수 있는 무한하고 창의적인 서비스의 장을 제공할 수 있습니다. 향후 수익 창출을 극대화하는 데 도움이 될 수 있는 무한한 창의적 서비스 공간을 제공합니다.
  • 또한 UCaaS는 조직의 이동성과 함께 간병인의 위치를 즉시 파악하고 연결하는 실시간 통신, 더 빠른 연결, 위치에 관계없이 효과적인 통화 라우팅과 같은 몇 가지 이점을 제공하여 의료 기관이 규칙을 수립하고 응급실에서 수술실까지의 방해요소를 줄일 수 있도록 도와줍니다.
헬스케어 시장에서의 UCaaS(Unified Communications as a Service)-IMG2

헬스케어용 UCaaS(Unified Communications as a Service) 산업 개요

UCaaS(Unified Communications as a Service) 시장은 매우 세분화되어 있으며, Ring Central Inc, 8X8 Inc, Verizon Communications Inc, Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(Ericsson) 등의 주요 기업들이 존재하고 있습니다. 그러나 헬스케어 분야의 UCaaS 기술이 발전함에 따라 신규 진입자들이 시장 입지를 강화하고 신흥국에서의 사업 확장에 박차를 가하고 있습니다. 시장 기업들은 솔루션 제공을 강화하고 지속적인 경쟁 우위를 확보하기 위해 파트너십, 합병, 혁신, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다.

  • 2022년 11월: 호주의 대형 의료법인인 Healius Ltd(이하 Healius)가 UCaaS와 CCaaS(Contact Center as a Service) 통합 솔루션 제공을 위해 링센트럴을 선택했습니다. 이번 기술 투자는 우선 음성이라는 기본 영역에서 커뮤니케이션을 강화하고, 장기적으로 다른 커뮤니케이션 채널을 추가하여 힐리어스의 병리 및 영상 진단에서 의사와 환자의 경험을 향상시키는 것을 목표로 합니다. 또한 RingCentral 플랫폼이 제공하는 정보와 인사이트은 인력 및 업무 효율성을 향상시키는 것을 목표로 하고 있습니다.
  • 2022년 7월: 에릭슨은 Vonage Holdings Inc.(Vonage)의 인수를 완료하여 기술 리더십을 바탕으로 모바일 네트워크 사업을 구축하고 기업용으로 확장하려는 에릭슨의 목표에 기여했다, CPaaS(Communications Platform as a Service), UCaaS 및 CCaaS를 포함한 종합적인 통신 솔루션을 제공하기 위한 강력한 빌딩 블록을 활용할 수 있게 되었습니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 상정과 시장 정의
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 강도
  • COVID-19가 시장에 미치는 영향
  • 기술 스냅숏

제5장 시장 역학

  • 시장 촉진요인
    • 헬스케어 분야에서 UCaaS의 부상
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 최신 통합 커뮤니케이션으로 이동하기 위한 낮은 준비도

제6장 시장 세분화

  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 세계의 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Ring Central Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Comcast Corporation
    • Vonage Holdings Inc.(Ericsson)
    • West Corporation
    • Star2Star Communications LLC
    • IBM Corporation
    • ALE International ALE USA Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 향후 동향

KSA 23.06.16

The unified communications-as-a-service market is expected to register a CAGR of 18.3% during the forecast period. The healthcare industry requires professionals to respond quickly to attend to the patient. UcaaS provides this opportunity to streamline communication processes and improve the quality of patient care.

Key Highlights

  • The advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, the healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • With UCaaS solutions, like cloud-based telephony, messaging, and video-conferencing, caregivers can access essential data in real time. Governments across regions, such as South Korea, are also testing telemedicine to provide affordable remote patient care, thus, giving scope for UCaaS companies.
  • UCaaS, coupled with organizational mobility, provides numerous advantages, like real-time communications to locate and connect the caregivers instantly, effective call routing, and faster connections regardless of location (possible through feature-rich smartphones), and also enables the healthcare organization to establish rules and reduce interruptions and distractions from ER rooms to surgeries.
  • Due to its simplicity, the old UC system is preferred by most enterprises. Large organizations are hesitant to employ UCC services since it is difficult for them to distinguish between standard hosted and managed UCC platforms. The move from traditional PBX communication to UCC will necessitate a faster adoption of the capabilities by the entire workforce to utilize the features thoroughly. As a result, pressure is placed on a company's IT department, which may disrupt the timeframe.
  • UCaaS platforms enable healthcare businesses to keep internal and external communications running during the COVID-19 pandemic by keeping workers connected by phone, setting up virtual team meetings through video conferencing and online doctor consultancy, and setting up cloud-based platforms that enable contact centers to keep up with customer service even when in-hospital work is being completed. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the digital transformation of the healthcare sector.

Unified Communications as a Service in Healthcare Market Trends

Emergence of UCaaS in Healthcare Sector Drives the Market Growth

  • UCaaS in healthcare is a delivery model wherein various communication and collaboration services and applications are outsourced to a third-party provider and delivered over a network across the healthcare sector. UCaaS technologies include presence technology, video conferencing, enterprise messaging, and telephony.
  • Furthermore, the advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • The need for high-quality healthcare services has become paramount, especially considering the pandemic. Moreover, there have been several technological advancements in this sector, especially in prognostic and diagnostic services; however, there is still room for improvement.
  • The increasing deployment of artificial intelligence has greatly aided organizations in catering to the digital transformation goal. AI-powered tools have allowed organizations to intuitively record calls, facilitate effortless transcriptions, and intelligently track speakers to understand users' needs and offer relevant services.
  • Healthcare organizations are optimistic about BYOD since it facilitates improved workflow, cost savings, and compliance with healthcare legislation provisions, such as the US Affordable Care Act. Healthcare players are showing confidence in adopting BYOD across the healthcare sector. According to Philips 2022 poll, 57% of healthcare professionals classified as early adopters of digital health technologies and predictive analytics reported having measures to address health disparities, compared to 21% of the global average.
Unified Communications as a Service in Healthcare Market - IMG1

North America is Expected to Register the Largest Market

  • Unified Communication as a Service (UCaaS) in the cloud is a digital transformation for reinforcing commercial tasks. UCaaS in healthcare is a conveyance methodology in which many partnerships, communication applications, and administrations are moved to an outsider supplier and conveyed across a network in the healthcare industry.
  • The cloud adoption in the sector, which includes moving EHR systems and other enterprise applications, which traditionally ran on client-server architectures, also provides scope for UC companies offering their services over the cloud on a subscription basis across the region.
  • As a result of the rise of 5G and edge networking, vendors could expect exciting changes in the real-time communication market in the North American region. UCaaS provides a place for endless creative services and a collection of managed services tools that may help suppliers maximize revenue generation in the near years due to improved security, simpler provisioning, and a set of managed services tools.
  • In addition, UCaaS, coupled with organizational mobility, provides several advantages, like real-time communications to instantly locate and connect caregivers, faster connections, and effective call routing, regardless of location, enabling healthcare organizations to establish rules and reduce distractions from ER rooms to surgeries.
Unified Communications as a Service in Healthcare Market - IMG2

Unified Communications as a Service in Healthcare Industry Overview

The unified communications-as-a-service market is highly fragmented, with significant players like Ring Central Inc., 8X8 Inc., Verizon Communications Inc., and Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(Ericsson). However, with the advancement in UCaaS technologies across the healthcare sector, new players are increasing their market presence and expanding their business footprint across emerging economies. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to enhance their solutions offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2022: Healius Ltd (Healius), one of Australia's leading healthcare corporations, selected RingCentral Inc. to deliver an integrated UCaaS and contact center as a service (CCaaS) solution. This technological investment is intended to improve the doctor and patient experience in Healius' pathology and diagnostic imaging practices by enhancing communications, first in the fundamental domain of speech and then adding other communication channels in the long run. The information and insights given by the RingCentral platform are also intended to increase workforce and operational efficiency.
  • July 2022: Ericsson completed its acquisition of Vonage Holdings Inc. (Vonage), contributing to Ericsson's goal of using technological leadership to build its mobile network business and expand into the enterprise. Ericsson now has access to strong building blocks allowing it to offer a comprehensive range of communications solutions, including Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS, and CCaaS.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of UCaaS in the Healthcare Sector
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communications

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
      • 6.1.1.1 United States
      • 6.1.1.2 Canada
    • 6.1.2 Europe
      • 6.1.2.1 Germany
      • 6.1.2.2 United Kingdom
      • 6.1.2.3 France
      • 6.1.2.4 Rest of Europe
    • 6.1.3 Asia-Pacific
      • 6.1.3.1 China
      • 6.1.3.2 Japan
      • 6.1.3.3 South Korea
      • 6.1.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.1.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ring Central Inc.
    • 7.1.2 8X8 Inc.
    • 7.1.3 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.4 Comcast Corporation
    • 7.1.5 Vonage Holdings Inc. (Ericsson)
    • 7.1.6 West Corporation
    • 7.1.7 Star2Star Communications LLC
    • 7.1.8 IBM Corporation
    • 7.1.9 ALE International ALE USA Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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