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세계의 요실금 장치 및 장루 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Incontinence Devices and Ostomy Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계의 요실금 장치 및 장루(Incontinence Devices and Ostomy) 시장은 10.1% 가까운 성장할 것으로 예상됩니다.

COVID-19 판데믹 발생은 요실금 기구와 실금 사업에 큰 영향을 미쳤으며, 발생 후 가장 급성 요실금 수술만 발생했습니다. 스토마 케어는 간과되기 쉽고, 유행 중에 특정 스토마 케어 권고는 발표되지 않았습니다. 2022년 3월 국립의학 도서관 발표한 연구에 따르면 2020년 3월부터 2021년 2월까지 요실금는 19.5% 감소했습니다. 이런 식으로 유행시에는 요실금와 관련된 수술 감소가 시장 성장을 방해했습니다. 그러나 대부분 환자가 집 치료를 선택했기 때문에 같은 시기에 집 케어를 위한 스토마 케어 제품 수요가 상당히 증가했습니다. 따라서 COVID-19는 시장 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 COVID-19 증례가 진정됨에 따라 시장은 매우 잘 회복되고 예측 기간 동안에도 동일한 경향을 유지할 것으로 보입니다.

조사한 시장 성장에 기여하는 주요 요인은 염증성 장질환(IBD) 높은 유병률, 궤양성 대장염이나 크론병 등 요실금(UI) 유병률 상승, 대장암 요실금 예시 증가입니다. 2021년 7월 WHO 업데이트 정보에 따르면 2030년 세계의 대장암 환자가 약 70% 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 GLOBOCAN이 발표한 통계에 따르면 대장암(CRC)은 독일 인구 중 4번째로 많은 암종이며, 2021년 독일 약 57,528명 CRC 신규 사례가 보고되었습니다. 게다가 GLOBOCAN이 제공하는 통계에 따르면 2020년 영국 약 33,815명 결장암 신규 사례와 11,951명 신규 사망이 보고되어, 요실금 수술 및 기기 수요가 증가하여 예측 기간 중 시장 성장을 뒷받침합니다. 게다가 2022년 4월에 Femal Pelvic Medicine&Reconstructive Surgery가 발표한 연구에 따르면 여성 61.8%가 요실금(UI)을 갖고 있으며, 미국 성인 여성 7829만 7094명에 해당하며 2021년에는 전체 32.4%가 적어도 매달 증상을 보고합니다. UI를 가진 사람 중 37.5%가 스트레스성 요실금, 22.0%가 절박성 요실금, 31.3%가 혼합 증상, 9.2%가 특정 불가능한 실금인 것으로 나타났다. 따라서 여성 UI 높은 부담은 실금 제품 수요를 증가시킬 것으로 예상되며, 시장 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.

요실금 환자의 삶 질을 향상시키는 데 도움이 되는 효율적이고 적절한 파우칭 시스템과 관련 액세서리 개척은 조사 대상 시장 성장 지평을 열 것으로 예상됩니다. 예를 들어 트리오헬스케어는 실리콘 기반 실금용 씰"트리오실택"을 출시했습니다. 이 제품은 누출을 방지하고 스토머 주위 피부를 보호하는 데 도움이됩니다. 이러한 기술적 진보는 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

게다가 개인 요실금 의식을 높이기 위한 노력이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 더욱 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어 United Ostomy Association of America Inc.(UOAA)는 실금 헬스케어 질을 향상시키고 모든 의료 환경 보다 높은 수준 케어를 촉진하기 위해 활동하고 있습니다. 이 단체는 매년 10월 첫 토요일에"세계의 실금 데이"를 개최하여 스토마 케어 의식을 높이고 있습니다. 이러한 노력으로 일반 주민 스토마 케어 의식이 높아지고 시장 성장을 뒷받침하는 것으로 생각됩니다.

그러나 적절한 상환이 이루어지지 않았으며 오스트미나 실금 제품 사용과 관련된 합병증은 시장 성장을 억제할 수 있습니다.

실금기구와 실금 시장 동향

인공 항문 백은 용도별 부문 유리한 성장이 기대됩니다

인공 항문 가방은 스토마 가방과 실금 가방이라고도 불리며 신체 배설물을 회수하는 데 사용되는 소형 방수 파우치입니다. 인공 항문이라고 불리는 수술은 대장과 복벽 사이 스토머 또는 실금라고 불리는 개구부를 형성합니다. 이로 인해 노폐물은 대장 직장, 항문을 통과하는 것이 아니라 복벽 개구부 배설됩니다. 대변 및 기타 노폐물은 주머니 모양 인공 항문 가방으로 배출되며 정기적으로 비울 수 있습니다.

염증성 장 질환(IBD) 증가로 인해 이 가방의 수요가 해마다 증가하고 있습니다. 예를 들어 2021년 8월에 BMC Journal에 게재된 조사연구에 따르면 영국은 2021년 염증성 장질환(IBD), 크론병(CD), 궤양성 대장염(UC) 발병률이 인구 10만명당 각각 28.6, 10.2, 15.7로 판명되었습니다. 이러한 질병 발병률 높이가 시장 성장 원동력이 될 것으로 기대됩니다.

게다가, 제품 출시 횟수 증가는 향후 몇 년간 부문 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 요실금 환자 삶 질을 향상시키는 데 도움이 되는 효율적이고 적절한 오스토메이트 백 도입은 이 부문 성장에 충분한 성장 기회를 제공할 것으로 기대됩니다. 예를 들어 2021년 6월, 카디프에 위치한 Pelican Healthcare는 ModaViostomy 가방 시리즈를 도입하여 영국 및 아일랜드 건강 관리 분야 일회용 스토머 장치 주요 제조업체 중 하나로 자리를 강화했습니다.

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북미가 시장을 독점하고 예측 기간 동안도 마찬가지입니다.

북미는 크론병이나 궤양성 대장염 환자수 증가, 스토마 케어나 스토마 수술에 관한 의식 증가 등 요인으로부터 실금, 스토마 케어 제품 시장을 독점되어 최대 수익 점유율을 차지하고 있습니다.

2023년 존스 홉킨스 대학 논문에 따르면 2,500만 명 이상의 성인 미국인이 일시적 또는 만성 요실금을 경험하고 있습니다. 게다가 미국만으로도 UI 치료비는 163억 달러 규모에 달할 전망이며,, 그 75%는 여성 치료에 소비됩니다. 이와 같이 미국은 요실금 유병률이 높아지고 있어 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

또한 여러 시장 관계자가 시장 성장을 지원하는 다양한 전략 이니셔티브를 시행하고 있습니다. 예를 들어 2021년 4월, 웰랜드 메디컬은 리셀러인 프리미어 오스트미 센터를 통해 캐나다 사업을 확대되었습니다. 캐나다에 사는 사람들이 직접 이용할 수 있습니다. 이러한 신흥국 시장 개척은 이 나라 시장 성장을 뒷받침할 것으로 생각됩니다. 또한 2022년 1월에는 Owens&Minor Inc.와 Apria Inc.가 Owens&Minor가 Apria를 인수하는 공식 계약을 체결했습니다. 이 인수로 인해 회사 오스트미 제품 포트폴리오가 확대될 것으로 예상됩니다.

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실금기구 및 오스트미 산업 주요 요약

실금기구와 실금 간호 용품 시장은 경쟁이 심하고 많은 주요 기업으로 구성되어 있습니다. Abena AS, B. Braun Melsungen AG, Coloplast Corporation, ConvaTec, Hollister Inc., Kimberly-Clark Corporation 등 기업시장 상당한 점유율을 차지하고 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 전제 조건과 시장 정의
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 주요 요약
  • 시장 촉진 요인
    • 세계의 실금 증가
    • 신장 질환 및 신장 손상 유병률 증가
    • 실금(인공항문) 케어 제품 인식과 수용 고조
  • 시장 억제 요인
    • 적절한 보험 상환 부족
    • 실금와 실금용품 사용과 관련된 합병증
  • 포터의 5가지 경쟁요인 분석
    • 신규 참가업체 위협
    • 구매자/소비자 협상력
    • 공급기업 협상력
    • 대체품 위협
    • 경쟁 기업 간 적대 관계

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 실금 케어 제품
      • 흡수체
      • 실금 가방
      • 기타 제품 유형(클램프, 탈취제, 클리너, 요기 등)
    • 실금용 케어 용품
      • 오스트미용 가방
      • 인공 항문용 가방
      • 일레실금 가방
      • 우로스토미밧그
      • 스킨 배리어
      • 이리게이션 제품
      • 기타 인공 항문용 제품
  • 용도별
    • 방광암
    • 대장암
    • 크론병
    • 신장 결석
    • 만성 신부전
    • 기타 용도
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양 지역
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양 지역
    • 중동, 아프리카 지역
      • GCC
      • 남아프리카
      • 기타 중동과 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 그외 남미 지역

제6장 경쟁 상황

  • 기업 프로필
    • Abena AS
    • B. Braun Melsungen AG
    • Coloplast Corporation
    • ConvaTec
    • Hollister Inc.
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Salts Healthcare
    • Unicharm Corporation
    • Welland Medical
    • Pelican Healthcare Ltd.
    • Flexicare(Group)Limited
    • Torbot Group, Inc.

제7장 시장 기회 및 장래 동향

NJH 23.06.05

The incontinence and ostomy care product market is expected to register a CAGR of nearly 10.1% during the forecast period.

The outbreak of the COVID-19 pandemic significantly impacted the incontinence devices and ostomy business, as only the most acute ostomy surgeries were performed following the outbreak. Stoma care is a potentially overlooked aspect of the outbreak, and no specific stoma care recommendations were published during the pandemic. According to the study published by the National Library of Medicine in March 2022, ostomies decreased by 19.5% during the time between March 2020 and February 2021. Thus, the decline in surgeries related to ostomies hampered the growth of the market during the pandemic. However, the demand for ostomy care products for home care considerably increased during the same period as most patients opted for home treatments. Hence, COVID-19 had a significant impact on market growth. However, as COVID-19 cases have subsided, the market has been recovering very well and is likely to maintain the same trend over the forecast period.

The major factor contributing to the growth of the market studied is the high prevalence of inflammatory bowel diseases (IBD), rising prevalence of urinary incontinence (UI), including ulcerative colitis or Crohn's disease, and colorectal cancer, resulting in increased ostomy surgery cases. According to the WHO updates from July 2021, an increase of around 70% is expected in colorectal cancer cases across the world by 2030. Furthermore, according to statistics published by GLOBOCAN, colorectal cancer (CRC) is the fourth most common type of cancer among the German population, and approximately 57,528 new cases of CRC were reported in Germany in 2021. Additionally, according to statistics provided by GLOBOCAN in 2020, approximately 33,815 new cases of colon cancer and 11,951 new deaths were reported in the United Kingdom in 2020 increasing the demand for ostomy surgeries and devices, thereby boosting the market growth over the forecast period. Moreover, as per a study published in April 2022 by Female Pelvic Medicine & Reconstructive Surgery, 61.8% of women had urinary incontinence (UI), corresponding to 78,297,094 adult United States women, with 32.4% of all women reporting symptoms at least monthly in 2021. Of those with UI, 37.5% had stress urinary incontinence, 22.0% had urgency urinary incontinence, 31.3% had mixed symptoms, and 9.2% had unspecified incontinence. Thus, a high burden of UI in women is expected to increase the demand for incontinence products which is expected to boost the growth of the market over the forecast period.

The development of efficient and suitable pouching systems and associated accessories which help to improve the quality of life of ostomy patients, is expected to open up the growth horizons for the studied market over the forecast period. For instance, the company Trio Healthcare launched a silicone-based ostomy seal, Trio Siltac. This product aids in preventing leakage and protecting the skin around the stoma. Such technological advancements are anticipated to propel the market growth over the forecast period.

Furthermore, an increase in initiatives to raise awareness about ostomy in individuals further propels the growth of the market. For instance, the United Ostomy Association of America Inc. (UOAA) works to improve the quality of ostomy healthcare and promote higher standards of care in all healthcare settings. The organization commemorates World Ostomy Day on the first Saturday of October every year to raise awareness about ostomy care. Such initiatives is likely to create awareness among the general population about stoma care, thereby aiding market growth.

However, lack of proper reimbursement and complications associated with ostomy and usage of incontinence products are likely to restrain the market growth.

Incontinence Devices and Ostomy Market Trends

Colostomy Bags are Expected to Observe Lucrative Growth in the Application Segment

A colostomy bag also called a stoma bag, or ostomy bag, is a small, waterproof pouch used to collect waste from the body. During a surgical procedure known as a colostomy, an opening, called a stoma or ostomy, is formed between the large intestine (colon) and the abdominal wall. This allows waste products to be excreted through the opening in the abdominal wall rather than via the colon through the rectum and anus. Stools and other waste products are drainable into the pouch-like colostomy bag, which can then be emptied at regular intervals.

The demand for these bags has increased over the years due to the increasing incidence of inflammatory bowel diseases (IBD). For instance, according to the research study published in BMC Journal in August 2021, in the United Kingdom, the incidence of inflammatory bowel disease (IBD), Crohn's disease (CD), and ulcerative colitis (UC) were found to be 28.6, 10.2, and 15.7 per 100,000 population, respectively in 2021. Such a high incidence of these diseases is expected to drive market growth.

Furthermore, the rising number of product launches is also expected to further drive segmental growth in the coming years. The introduction of efficient and suitable ostomy bags which help to improve the quality of life of ostomy patients is expected to provide ample growth opportunities for the segment's growth. For instance, in June 2021, Pelican Healthcare Ltd., located in Cardiff, strengthened its position as one of the leading manufacturers of disposable stoma devices in the United Kingdom and Ireland healthcare sectors with the introduction of the ModaViostomy bag range.

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North America Dominates the Market and is Expected to do the Same in the Forecast Period

North America dominated the incontinence and ostomy care products market and accounted for the largest revenue share owing to factors such as an increase in the number of patients due to Crohn's disease, ulcerative colitis, and rising awareness initiatives related to ostomy care or stoma surgical procedures.

As per a Johns Hopkins University article of 2023, more than 25 million adult Americans experience temporary or chronic urinary incontinence. Additionally, the cost of treatment of UI in the United States alone is USD 16.3 billion, 75% of which is spent on the treatment of women. This increasing prevalence of UI in the United States is expected to propel the market's growth.

Moreover, several market players are implementing various strategic initiatives that support the market's growth. For instance, in April 2021, Welland Medical expanded its business in Canada through its distributor, Premier Ostomy Centre. It is directly available to people living in Canada. Such developments are likely to boost the market growth in the nation over the forecast period. Additionally, in January 2022, Owens & Minor Inc. and Apria Inc. entered into a definitive agreement under which Owens & Minor will acquire Apria. The acquisition is anticipated to broaden the company's ostomy portfolio.

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Incontinence Devices and Ostomy Industry Overview

The incontinence devices and ostomy care products market is highly competitive and consists of a number of major players. Companies like Abena AS, B. Braun Melsungen AG, Coloplast Corporation, ConvaTec, Hollister Inc., and Kimberly-Clark Corporation, among others, hold substantial shares in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Incontinence Around the World
    • 4.2.2 Increasing Prevalence of Renal Diseases and Nephrological Injuries
    • 4.2.3 Growing Awareness and Acceptance regarding Ostomy Care Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Proper Reimbursement
    • 4.3.2 Complications Associated with Ostomy and Usage of Incontinence Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Incontinence Care Products
      • 5.1.1.1 Absorbents
      • 5.1.1.2 Incontinence Bags
      • 5.1.1.3 Other Product Types (Clamps, Deodorizers, Cleaners, Urinals, etc.)
    • 5.1.2 Ostomy Care Products
      • 5.1.2.1 Ostomy Bags
      • 5.1.2.1.1 Colostomy Bags
      • 5.1.2.1.2 Ileostomy Bags
      • 5.1.2.1.3 Urostomy Bags
      • 5.1.2.2 Skin Barriers
      • 5.1.2.3 Irrigation Products
      • 5.1.2.4 Other Ostomy Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bladder Cancer
    • 5.2.2 Colorectal Cancer
    • 5.2.3 Crohn's Disease
    • 5.2.4 Kidney Stone
    • 5.2.5 Chronic Kidney Failure
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abena AS
    • 6.1.2 B. Braun Melsungen AG
    • 6.1.3 Coloplast Corporation
    • 6.1.4 ConvaTec
    • 6.1.5 Hollister Inc.
    • 6.1.6 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.1.7 Salts Healthcare
    • 6.1.8 Unicharm Corporation
    • 6.1.9 Welland Medical
    • 6.1.10 Pelican Healthcare Ltd.
    • 6.1.11 Flexicare (Group) Limited
    • 6.1.12 Torbot Group, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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