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웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Wearable Computing Devices Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장은 예측 기간 중 19.9%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

웨어러블 기술은 전자제품을 일상 생활에 접목하는 새로운 트렌드로, IoT Insights의 분석에 따르면 2025년에는 공급 제한이 완화되고 성장이 가속화됨에 따라 약 270억 개의 IoT 기기가 연결될 것으로 추정됩니다.

주요 하이라이트

  • 웨어러블 시장의 기술 발전 증가가 시장을 주도하고 있습니다. 웨어러블 기술은 다양한 주요 벤더들의 기술 혁신이 증가함에 따라 빠르게 중요한 기술 분야로 발전하고 있습니다.
  • 소비자의 건강에 대한 인식이 높아지면서 시장을 주도하고 있습니다. 세계 소비자들의 건강에 대한 관심이 높아지면서 심박변동 모니터링, ECG, 맥박 추적 등 의료 기능이 스마트 웨어러블에 탑재되는 경우가 늘고 있습니다. 피트니스 기기를 경쟁력 있는 가격으로 출시하는 업체들이 늘어나면서 웨어러블 시장 트렌드가 가속화되고 있습니다.
  • 그러나 COVID-19 팬데믹으로 인해 세계 전자제품 수요는 크게 침체됐지만 점차 정상화 추세로 돌아가고 있으며, IPC(국제전기산업진흥회)가 발표한 보고서에 따르면 북미, APAC 및 세계 기업의 수주 잔고는 유럽 기업에 비해 높은 비율로 감소하고 있습니다. 반도체로 인한 연결성 향상은 스마트워치, 피트니스 밴드와 같은 디지털 헬스 기기를 촉진합니다.
  • Mindray는 ECG, 산소포화도, 비침습적 혈압, 호흡수, 맥박수, 체온 등의 활력징후를 종합적이고 정확하게 측정할 수 있는 환자 모니터링 솔루션인 mWear 시스템을 발표했습니다. 임상의는 임계 징후 변화, 자동 트리거를 통한 응급 모드, 알람 에스컬레이션 등의 하이라이트를 통해 악화 초기 징후를 효과적으로 식별하고 적시에 개입할 수 있습니다.

웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 동향

큰 성장이 기대되는 스마트 의류

  • 스마트 의류는 에너지 전도, 다른 기기와의 통신, 다른 재료로 변경, 환경 위험으로부터 착용자를 보호하는 등 다양한 용도로 활용될 것으로 예상됩니다. 이 시장은 기술적 직물에 대한 수요로 인해 향후 수년간 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 반도체를 이러한 지능형 의류와 결합하면 산업 근로자의 보안 및 건강 관련 문제를 쉽게 모니터링할 수 있습니다.
  • 대만의 스마트 의류 제조업체인 AiQ는 자동차 유리 용도의 스테인리스 섬유 기반 직물을 발표했습니다.
  • Carhartt는 clim8과 제휴하여 Smart Heated Vest를 출시했습니다. 이 조끼는 변화하는 환경, 운동 수준, 체온에 즉각적으로 반응하도록 만들어졌습니다. 이 조끼를 착용하면 직원들은 추운 날씨에 과열이나 옷을 겹쳐 입는 것을 피할 수 있습니다.
  • 싱가포르 Nanyang Technological University의 과학자들은 신체의 움직임을 전기 에너지로 변환하여 웨어러블 기기에 전력을 공급할 수 있는 유연한 방수 천을 개발했습니다. 이 직물은 미세한 움직임으로 발생하는 진동을 짜낼 때 전하로 변환하는 우수한 유형의 폴리머가 설계에 사용되었습니다.
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북미가 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 전망

  • 북미는 스마트 웨어러블의 가장 큰 시장 중 하나이며, 미국이 시장을 주도하고 캐나다가 그 뒤를 잇고 있습니다. 가처분 소득 증가, 새로운 기술 가젯의 도입과 수요의 가속화는 시장의 기본 촉진요인 중 하나입니다.
  • Value Penguin이 미국에서 실시한 조사에 따르면 미국인의 92%가 건강 상태를 모니터링하기 위해 스마트 워치나 피트니스 비트를 착용하고 있는 것으로 나타났습니다. 또한 이 조사에서 이들 응답자의 88%는 워치 착용으로 걸음 수를 늘리거나 규칙적인 운동을 통해 피트니스 목표를 달성할 수 있다는 데 동의했으며, 70%의 인터넷 사용자는 건강 보험 할인을 제공한다면, 피트니스 트래커를 착용할 의향이 있는 것으로 나타났습니다.
  • Northside Hospital System 시장 조사에 따르면 무릎 인공관절 전치환술 환자에게 온라인 물리치료 세션을 제공함으로써 이동 시간을 약 2시간 20분 단축하고 169.93달러를 절약할 수 있는 것으로 나타났습니다.
  • 이 지역의 외골격에 대한 수요는 이 지역에서 조사된 시장 성장에 도움이 될 것으로 예상되며, 2022년 8월, 국제노동조합(LiUNA)은 웨어러블 개발 및 도입으로 가장 큰 혜택을 받은 실제 사용자들을 대상으로 외골격 교육 세션을 주최했습니다. 를 소개했습니다.
  • 미 공군은 2022년 10월, 로움 로보틱스가 제작한 외골격 기술을 채택했습니다. 이 외골격은 다리 보조기와 배낭을 착용한 채로 기동하면 항공 포터 팀이 운송기에서 장비, 물자, 식료품이 담긴 부피가 큰 팔레트를 싣고 내릴 수 있도록 지원합니다. 피로 감소, 지구력 향상, 체중 균형 등 다양한 이점이 있습니다.
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웨어러블 컴퓨팅 디바이스 산업 개요

웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장은 세분화되고 경쟁이 치열하며, COVID-19 팬데믹 이후 사람들은 건강과 피트니스에 대해 더욱 신중해져 헬스케어 분야의 피트니스 웨어러블에 대한 수요가 가속화되고 있습니다. 인더스트리 4.0은 제조, 의료, 은행 등 모든 분야의 서비스에 혁명을 일으키고 있습니다. 이러한 기술 발전으로 인해 웨어러블 최종사용자 시장도 견고한 성장세를 보이고 있습니다. 소비자의 가처분 소득 증가는 신흥국 시장에 큰 시장 기회를 제공합니다. 또한 많은 신규 진입자들이 이 시장에 진입하면서 시장 경쟁은 더욱 치열해지고 있습니다. 주요 업체로는 Fitbit Inc., Apple Inc., Adidas AG 등이 있습니다.

2022년 1월, 매터포트는 프랑스의 가상현실 개발 기업 Retail VR과의 제휴를 발표했습니다. 이 몰입형 기술을 통해 Retail VR은 세계 브랜드의 소매 및 E-Commerce 캠페인을 강화할 수 있습니다. 디지털 트윈 솔루션을 통해 회사는 실제 매장의 고품질 디지털 스캔을 쇼핑객에게 제공할 수 있습니다.

지난해 12월 Meta는 네덜란드의 3D 스마트 안경 제조업체인 Luxexcel을 인수했습니다. Luxexcel은 홀로그램 필름, 프로젝터 등 안경 렌즈 내 증강현실(AR) 경험에 필요한 요소를 설계하는 데 능숙하며, Meta는 고해상도 혼합현실을 구현하고 가상 객체를 사용자 주변의 물리적 환경과 통합할 수 있는 차세대 VR 헤드셋을 개발하고 있습니다. Luxexcel의 3D 프린팅 처방 렌즈는 이를 위해 사용될 수 있습니다.

2023년 2월, 웰스터 헬스케어는 VR 커뮤니케이션 기술 개발 기업 모스 플레임(Moth Flame)과 협력하여 모스 플레임이 제공하는 교육을 통해 어려운 대화에 대한 불안감을 57% 감소시켰습니다.

2023년 2월, 인도의 웨어러블 브랜드 기즈모어(Gizmore)가 옵티머스 일렉트로닉스(Optiemus Electronics Limited)와 제휴하여 연간 약 100만 개의 스마트워치를 생산할 예정입니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 밸류체인 분석
  • COVID-19의 시장에 대한 영향력
  • 시장 촉진요인
    • 웨어러블 시장에서 기술적 진보의 증가
    • 소비자 사이에서 건강 의식의 향상
  • 시장 억제요인
    • 웨어러블 디바이스의 복잡화와 기능 한정적인 사용, 보안 리스크에 의한 증가

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형
    • 스마트워치
    • 헤드 마운트 디스플레이
    • 스마트 의류
    • 귀 착용형
    • 피트니스 트래커
    • 신체 장착형 카메라
    • 외골격
    • 기타 웨어러블(의료·임상용 웨어러블, 스마트 글라스 등)
  • 최종사용자
    • 피트니스·웰니스
    • 의료·헬스케어
    • 인포테인먼트
    • 산업·방위
    • 기타 최종사용자
  • 지역
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Apple Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Garmin Ltd
    • Fitbit Inc.
    • Fossil Group Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Nuheara Limited
    • Omron Healthcare Inc.
    • Huami Corporation
    • Withings
    • Medtronic PLC
    • AIQ Smart Clothing Inc.
    • Sensoria Inc.
    • GoPro Inc.
    • Transcend Information Inc.
    • Ekso Bionics Holdings Inc.
    • Cyberdyne Inc.

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

KSA 23.06.16

The Wearable Computing Devices Market is poised to witness a CAGR of 19.9% during the forecast period. Wearable technology is a new trend that integrates electronics into daily life. IoT Insights' analysis estimates that by 2025, there will be about 27 billion linked IoT devices, as supply limitations will have eased and growth will have accelerated.

Key Highlights

  • Increasing technological advancements in the wearables market are driving the market. Wearable technology is quickly evolving into a significant technology segment, owing to the growing number of technological innovations by various major vendors.
  • The increase in health awareness among consumers is driving the market. Owing to the growing trend of health consciousness amongst the global populous, medical features, such as heart rate fluctuation monitoring, ECG, and pulse rate tracking, are increasingly being embedded into smart wearables. More players launching fitness devices at competitive pricing are accelerating the wearable market trends.
  • However, with the outbreak of COVID-19, the global demand for electronics slumped significantly but is gradually returning back to normal flow. According to a report released by IPC (international industry association), backlogs are declining at a higher rate among firms operating in North America, APAC, and globally when compared to firms in Europe. The development of improved connectivity enabled by semiconductors will drive digital health gadgets like smartwatches or fitness bands.
  • Mindray launched the mWear system, a patient monitoring solution that supports comprehensive and precise measurements of vital signs, including ECG, oxygen saturation, noninvasive blood pressure, respiration rate, pulse rate, and temperature. With the highlights of critical sign changes, auto-triggered emergency mode, and alarm escalations, clinicians can effectively identify early signs of deterioration and offer timely interventions.

Wearable Computing Devices Market Trends

Smart Clothing Expected to Witness Significant Growth

  • Potential uses for smart clothing include its capacity to conduct energy, communicate with other devices, change into different materials, and shield its wearer from environmental dangers. The market is anticipated to expand significantly in the upcoming years due to the demand for technical fabrics. Combining semiconductors with these intelligent clothing items will make it easier to monitor industrial worker security and health-related issues.
  • AiQ, a Taiwanese smart clothing company, introduced stainless steel fiber-based woven fabric for automotive glass applications.
  • Carhartt launched Smart Heated Vest in partnership with clim8. The vest is made to react instantly to shifting environments, exercise levels, and body temperatures. By donning this, employees can avoid overheating in cold-weather gear and clinging to layers of clothing.
  • Scientists at Nanyang Technological University in Singapore developed a flexible waterproof fabric capable of converting body movement into electrical energy for powering wearable devices. A distinguished type of polymer is used to design this fabric, which converts vibrations produced by the slightest motions into an electric charge when squeezed.
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North America Expected to Hold Significant Market Share

  • North America is one of the largest markets for smart wearables, with the United States leading the market, followed by Canada. The increase in disposable income and the accelerated adoption and demand for new technological gadgets are some of the fundamental drivers of the market.
  • According to a survey conducted by Value Penguin in the USA, 92% of Americans wear smartwatches or fitbits to monitor their health. The survey also revealed that 88% of these respondents agree that wearing the watch has helped them achieve a fitness goal by increasing steps and exercising regularly. 70% of netizens are willing to wear a fitness tracker if provided with health insurance discounts.
  • The market study by Northside Hospital System showed that online physiotherapy sessions given to patients of total knee arthroplasties saved approximately 2 hours and 20 minutes in travel time and a saving of USD 169.93.
  • The demand for exoskeletons in the region is anticipated to aid the growth of the market studied in the region. In August 2022, the Laborers' International Union of North America (LiUNA) sponsored an exoskeleton training session where real-world users who benefited most from the development and introduction of wearables were highlighted.
  • US Air Force is adopting this exoskeleton technology. In October 2022, displayed a Roam Robotics-made example of one of these. This exoskeleton aids aerial porter teams in loading and unloading bulky pallets of gear, supplies, and food from transport planes when it is activated by leg braces and a rucksack. Overall, it is advantageous since it lessens tiredness, boosts endurance, and balances airmen's weight.
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Wearable Computing Devices Industry Overview

The wearable computing devices market is fragmented and highly competitive. Post-COVID-19 pandemic, people became more cautious about health and fitness, which accelerated the demand for fitness wearables in the healthcare sectors. Industry 4.0 is revolutionizing the services of every sector, be it manufacturing, healthcare, banking, and others. These technical advancements are creating a robust end-user market for wearables as well. The rising disposable income of consumers is creating huge market opportunities in developing regions. Also, as many new players are entering this market, the competition is increasing in the market. The key players include Fitbit Inc., Apple Inc., and Adidas AG.

In January 2022, Matterport announced its partnership with Retail VR (a French virtual reality developer). By adopting this immersive technology, Retail VR can boost retail and eCommerce campaigns for global brands. With digital twin solutions, the company can give its shoppers high-quality digital scans of physical stores.

In December 2022, Meta acquired Netherlands-based 3D smart glass maker Luxexcel. The latter is proficient in designing elements required for an augmented reality (AR) experience within a prescription lens, such as holographic film and projectors. Meta is working on the next level of VR headset that would deliver high-resolution mixed reality to blend virtual objects into the physical environment around the users. Luxexcel's 3D-printed prescription lenses can be used for this.

In February 2023, Wellstar Healthcare collaborated with Moth+Flame, a VR communication technology developer. The training provided by Moth+Flame reduced the anxiety levels around difficult conversations by 57%.

In February 2023, the Indian wearable brand Gizmore partnered with Optiemus Electronics Limited to manufacture nearly 1 million smartwatches annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 COVID-19 Influence on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 4.5.2 Increase in Health Awareness Among Consumers
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, Augmented by Security Risks

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Smartwatches
    • 5.1.2 Head Mounted Displays
    • 5.1.3 Smart Clothing
    • 5.1.4 Ear Worn
    • 5.1.5 Fitness Trackers
    • 5.1.6 Body Worn Camera
    • 5.1.7 Exoskeleton
    • 5.1.8 Other Wearables (Medical/Clinical-grade Wearables and Smart Glasses)
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Fitness and Wellness
    • 5.2.2 Medical and Healthcare
    • 5.2.3 Infotainment
    • 5.2.4 Industrial and Defense
    • 5.2.5 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Apple Inc.
    • 6.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.3 Garmin Ltd
    • 6.1.4 Fitbit Inc.
    • 6.1.5 Fossil Group Inc.
    • 6.1.6 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.7 Sony Corporation
    • 6.1.8 Microsoft Corporation
    • 6.1.9 Nuheara Limited
    • 6.1.10 Omron Healthcare Inc.
    • 6.1.11 Huami Corporation
    • 6.1.12 Withings
    • 6.1.13 Medtronic PLC
    • 6.1.14 AIQ Smart Clothing Inc.
    • 6.1.15 Sensoria Inc.
    • 6.1.16 GoPro Inc.
    • 6.1.17 Transcend Information Inc.
    • 6.1.18 Ekso Bionics Holdings Inc.
    • 6.1.19 Cyberdyne Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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