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세계의 여성용 액티브웨어 시장 : 성장, 동향, 예측(2023-2028년)

Women Active Wear Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계의 여성용 액티브웨어(Women Active Wear) 시장은 향후 5년간 5.72%의 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.

여성용 액티브웨어 시장은 젊은 여성의 성인 의식이 높아지고, 건강 지향이 높아지고, 체육관이나 스포츠, 요가 등 피트니스나 웰니스 활동을 요구하게 되었기 때문에 큰 성장률을 이루고 있습니다. 게다가 신체 활동에 관심을 보이는 여성이 늘고 있기 때문에 여성 전용 체육관이 세계적으로 인기를 끌고 있습니다. 여성 전용 피트니스 스튜디오가 세계의 각지 탄생하여 다양한 연령과 체력 여성에게 효과적인 운동과 다이어트를 제공하고 있습니다. 이로 인해 여성 운동 활동과 스포츠 체육관 참여가 늘어나면서 여성용 액티브웨어 시장 매출을 밀어 올리고 있습니다. 예를 들어 클리어링 하우스에 따르면 2022 회계 연도에는 호주 약 440만 명 여성이 피트니스와 체육관 활동에 참여하고 있다고 추정됩니다. 또한 이 나라 피트니스 및 체육관 활동에 참여하는 여성 수는 피트니스 및 체육관 활동에 참여하는 남성 수를 초과하여 약 3,590.5명으로 추정되었습니다. 이러한 동향과 요인은 여성용 액티브웨어 제품 판매를 밀어 올릴 것으로 예상됩니다.

또한 합성섬유 기술개량에 의해 스판덱스 등 제품이 천연 소재보다 유연성, 내구성, 세탁성이 뛰어나다는 점, 유명인들이 D2C(Direct to Consumer)나 디자이너스 액티브웨어 브랜드와 콜라보레이션하고 있으며 일, 작업복과 운동복 경계가 서서히 모호해지고 있는 것도 이 산업을 계속 전진시키고 있습니다.

그러나 모방품 존재는 품질과 안전 문제를 일으키고 브랜드와 소비자 모두에게 끊임없는 싸움이 됩니다. 예를 들어 EU 지적재산국(EUIPO)이 발표한 2021년 12월 보고서에서도 그 동향이 지적됩니다. 터키 모방품 금액은 2019년부터 2020년 3배로 늘어나 약 1억 3400만 유로에 달합니다. 이러한 문제는 활성웨어 시장 주요 플레이어 매출 감소로 이어져 시장 점유율에 부정적인 영향을 미칩니다.

여성용 액티브웨어 시장 동향

운동과 건강한 라이프 스타일 동향 영향력 증가

여성용 액티브웨어 시장을 견인하고 있는 것은 세계적으로 여성 스포츠 관심을 높일 전망입니다. 옛날과 달리 현대 여성은 스포츠 관심이 높아지고 있으며, 스포츠, 체육관, 레크리에이션 활동 등 참여율도 높아지고 있습니다. 예를 들어 AusPlay Survey 2021-22에 따르면 호주 다양한 스포츠에 참여하는 여성 성인은 체육관과 피트니스 클럽이 많으며 그 수는 370만 명으로 추정됩니다. 운동 플레이어 동향에 따라 여성 소비자는 풋웨어, 의류, 보호 장비 및 액세서리를 포함한 다양한 스포츠 용품을 요구하고 있으며, 이는 시장 매출을 견인하고 있습니다.

또한 건강과 피트니스 사람들 의식이 높아지면서 활발한 라이프 스타일로 지속적인 변화가 세계의 러닝 및 사이클링 기어와 같은 레저 용품 수요를 촉진하고 있습니다. 여성 여가와 앉아있는 라이프 스타일은 건강에 영향을 미치므로 활성 라이프 스타일 관심을 높입니다. 따라서 여성들은 체육관과 요가 센터 시간을 소비하고 여성용 액티브웨어 사용과 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 선진국는 급속한 도시화와 가처분 소득 증가가 여성용 스포츠웨어 구매 의욕을 높이는 요인입니다.

게다가 신흥경제국은 정부투자 증가로 스포츠용품과 서비스 지출이 현저하게 증가하여 스포츠 참여를 촉진하고 있습니다. 예를 들어 아일랜드 정부는 2027년 스포츠 참여율을 인구 50%의 CAGR로 성장하여 끌어올리기 위한 10년간 국가 스포츠 정책에 대해 2억 5,800만 달러에 이를 전망이며, 세부사항을 발표했습니다. 이러한 동향은 이 지역 시장 성장을 지원하는 것으로 보입니다. 따라서 여성 스포츠 열 증가와 활성 라이프 스타일 인식이 여성용 액티브웨어 시장 성장에 기여하는 요인입니다.

여성 Active Wear Market-IMG1

아시아태평양이 급성장하는 시장

아시아태평양 지역의 액티브웨어 시장 성장은 이 지역 각 국가 가처분 소득 증가, 라이프스타일 변화, 도시화 진전에 견인됩니다. 도시화 진전과 이 지역 여성 인구 대부분을 차지하는 건강 지향 고조가 시장 성장을 지지하고 있습니다. 예를 들어 세계의 은행에 따르면 2021년 인도 총 인구 약 3분 1(35.39%)이 도시에 살았고 34.93%만 도시에 살았던 2020년 비해 증가했습니다. 이 추세는 10년 동안 감소하지 않고 계속 증가하고 있습니다. 이를 뒷받침하기 위해 여성 신체 활동과 스포츠 체육관 참여는 상당한 비율로 증가하였으며, 이는 시장 성장을 더욱 강화하고 있습니다.

중국과 인도와 같은 국가들은 밀레니얼 세대 인구가 가장 많으며 액티브웨어 핫스팟으로 부상하고 있습니다. 시장 전반 성장과 면과 같은 지속가능한 대체품을 요구하는 목소리는 지속가능성을 전면에 밀어낸 대중동원을만들어 내고, 운동장면에 새로운 인플루언서, 패션 전문가, 보다 인디한 D2C 브랜드 , 협업, 소매 경험이 생길 수 있습니다. 예를 들어 2022년 11월에는 새로운 의류 브랜드"OG&Co."가 액티브 웨어에 발을 디디고, 햄프나 대나무, 너도밤나무 등 지속 가능한 소재를 사용한 맨즈와 여성 애슬레저 라인을 발매했습니다. 또한 인도 고객층은 건강 지향을 강화하고 있으며, 이 지역늬 여성용 액티브웨어 보급을 뒷받침하고 있습니다.

여성 Active Wear Market-IMG2

여성용 액티브웨어 산업 주요 요약

여성용 액티브웨어 시장은 매우 세분화되어 있으며 지역 및 국제 경쟁사로 구성되어 있습니다. Nike Inc., Adidas AG, Under Armour, The Columbia Sports Company 등 플레이어가 지배합니다. 게다가 시장 선두 업체는 태국과 인도 등 아시아태평양 신흥 시장이 가져올 기회를 활용하여 수익과 시장 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 기업은 제품 제공, 소재, 디자인, 크기, 마케팅 활동 등 다양한 요인을 기반으로 경쟁하고 있으며 조사 대상 시장 경쟁 우위를 얻고 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 전제 조건과 시장 정의
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 촉진 요인
  • 시장 억제 요인
  • 포터의 5가지 경쟁요인 분석
    • 신규 참가업체 위협
    • 구매자/소비자 협상력
    • 공급기업 협상력
    • 대체품 위협
    • 경쟁 기업 간 적대 관계

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 탑스, T-셔츠
    • 스웨트 팬츠, 요가 팬츠
    • 스커트, 스코트
    • 트럭 슈트
    • 스웨트/재킷
    • 기타
  • 유통 채널별
    • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
    • 전문점
    • 온라인 숍
    • 기타 유통 채널
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 그외 북미 지역
    • 유럽
      • 스페인
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양 지역
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 기타 아시아태평양 지역
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 그외 남미 지역
    • 중동, 아프리카 지역
      • 남아프리카 공화국
      • 사우디아라비아
      • 기타 중동과 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • 가장 채용된 전략
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로필
    • Adidas AG
    • Mizuno USA
    • NIKE, Inc.
    • Decathlon
    • Gap Inc
    • Amante
    • The Columbia Sportswear Company
    • Under Armour, Inc
    • PUMA SE
    • VIE ACTIVE
    • Jockey

제7장 시장 기회 및 장래 동향

NJH 23.06.05

The women's activewear market is projected to witness a CAGR of 5.72% over the next five years.

The women's activewear market is growing at a significant growth rate due to the rising awareness among younger female adults, who are becoming more health-conscious and seeking out fitness and wellness activities such as gymming, sports, and yoga. Additionally, women's only gyms are gaining popularity across the world, with more women showing interest in physical activities. Several female-only fitness studios are sprouting across the world, intending to deliver effective exercises and dietary regimens to women of various ages and fitness levels in one location. This has increased women's participation in athleisure activities and gyms, thus driving the sales of women's activewear market. For instance, according to Clearinghouse, in the 2022 financial year, it was estimated that around 4.4 million women in Australia participated in fitness or gym activities. The number of females participating in fitness or gym activities outnumbered males participating in fitness or gym activities in the country, which was estimated to be around 3,590.5. Such trends and factors are expected to boost the sales of women's activewear products during the forecast period.

Also, technological improvements to synthetic fiber that have made products like spandex more flexible, durable, and washable than natural materials, celebrity collaborations with direct-to-consumer (D2C) and designer activewear brands, and the gradual blurring of lines between work attire and workout attire continue to propel this industry forward.

However, the presence of counterfeits is a cause for quality and safety issues, a constant battle for brands and consumers alike. For instance, a December 2021 report published by the EU's intellectual property office (EUIPO) also points to the trend. The value of counterfeits from Turkey tripled from 2019 to 2020, reaching nearly EUR 134 million. Such issues are leading to declining sales of the key activewear market players, negatively affecting market share.

Women Active Wear Market Trends

Growing Influence of Athleisure and Healthy Lifestyle Trends

The women's activewear market is driven by the increasing interest of women in sports worldwide. Unlike in the past days, women today are getting more interested in sports, and the participation rates in sports, gym, recreational activities, etc., are high. For instance, according to the AusPlay Survey 2021-22, the number of female adults participating in different sports in Australia was high in gyms and fitness clubs, which is estimated to be 3.7 million. In line with the athleisure trend, female consumers are increasingly seeking various sports equipment that includes footwear, clothing, and protective gear and accessories, which is driving the market sales.

Additionally, raising awareness amongst the people about health, fitness, and a continued shift toward more active lifestyles is driving the demand for leisure activities such as running and cycling gears across the world. The leisure time and sedentary lifestyles among women are affecting their health and thereby increasing their interest in active lifestyles. These are making them use their time in gyms and yoga centers, aiding the use and demand of activewear among women. Along with this, rapid urbanization and the increasing disposable income in developed countries are the factors pushing a way to buy sportswear for women in the world.

Furthermore, in developed European economies, expenditure on sporting goods and services is witnessing notable growth, owing to the increase in government investments, driving sport participation in the European countries. For instance, the government of Ireland announced details of its USD 258 million 10-year national sports policy, which aims to increase participation in sports to 50% of the population by 2027. Such trends are likely to support market growth in the region. Therefore, the increase in enthusiasm among women in sports and the awareness of active lifestyles are the factors contributing to the growth of the women's activewear market.

Women Active Wear Market - IMG1

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The growth of the activewear market in Asia-Pacific is driven by an upsurge in disposable income, changes in lifestyles, and an increase in urbanization in various countries of this region. Increasing urbanization and the growing desire to be fit among most of the women population in the region are supporting the market's growth. For instance, according to World Bank, in 2021, approximately a third of the total population (35.39%) in India lived in cities, an increase compared to 2020, when only 34.93% of the population lived in cities. This trend has been growing for a decade without declining. In support of this, the participation of women in physical activities and gyms is increasing at a significant rate which is further supporting the market's growth.

Countries like China and India have the largest millennial demographic and emerging as activewear hotspots. The growth of the market in general and the call for sustainable alternatives like cotton could see mass mobilizations with sustainability at the fore, which could give rise to new influencers, fashion experts, more indie D2C brands, collaborations, and retail experiences in the athleisure scene. For instance, in November 2022, the new clothing brand OG & Co. stepped into activewear and launched a men's and women's athleisure line made from sustainable materials, including hemp, bamboo, and beech wood. In addition, the Indian customer base has become increasingly health-conscious, which fuels the adoption of women's activewear in the region.

Women Active Wear Market - IMG2

Women Active Wear Industry Overview

The women's activewear market is highly fragmented and consists of regional and international competitors. It is dominated by players like Nike Inc., Adidas AG, Under Armour, and The Columbia Sports Company, among others. Moreover, leading manufacturers in the market are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets of Asia-Pacific, like Thailand and India, on expanding their revenue and market base. Companies compete based on different factors, including product offerings, material, design, size, and marketing activities, to gain competitive advantages in the studied market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Tops & T-Shirts
    • 5.1.2 Sweatpants & Yoga Pants
    • 5.1.3 Skirts & Skorts
    • 5.1.4 Tracksuits
    • 5.1.5 Sweatshirts/Jacket
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Speciality Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Mizuno USA
    • 6.3.3 NIKE, Inc.
    • 6.3.4 Decathlon
    • 6.3.5 Gap Inc
    • 6.3.6 Amante
    • 6.3.7 The Columbia Sportswear Company
    • 6.3.8 Under Armour, Inc
    • 6.3.9 PUMA SE
    • 6.3.10 VIE ACTIVE
    • 6.3.11 Jockey

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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