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잔탄검 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Xanthan Gum Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계 잔탄검 시장은 예측 기간 중 5.7%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 잔탄검은 식물에서 추출한 당류와 박테리아에서 추출한 것입니다. 증점 및 안정화 작용이 있으므로 주로 식품 산업에서 사용됩니다. 또한 식품의 질감, 일관성, 맛, 보존성 및 외관을 개선하는 효과도 있습니다. 또한 식품이 분리되는 것을 방지하여 식품이 용기에서 원활하게 흘러나오는 것을 방지할 수 있습니다. 잔탄검 는 우수한 기능성으로 인해 베이커리 제품, 과일 주스, 수프, 아이스크림, 소스, 그레이비, 무글루텐 제품 등의 배합에 자주 사용됩니다.
  • 또한 명확한 규제 지침이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 미국 식품의약국(FDA)은 연방규정집(CFR) 21에 따라 잔탄검을 사람이 직접 섭취하는 것이 안전하다고 인정하고 식품, 음료 및 의약품에 사용할 수 있도록 허용하고 있습니다. 그러나 FDA는 잔탄검를 식품에 사용할 때 몇 가지 조건을 정하고 있습니다.
  • 잔탄은 비건 및 채식주의자 친화적인 하이드로콜로이드이며, 할랄 및 코셔 요구 사항도 쉽게 충족할 수 있습니다. 따라서 채식주의자 소비자를 대상으로 하는 제조업체들에게 동물성 하이드로콜로이드의 대안으로 유망한 소재입니다.
  • 이 첨가제는 식품 산업에서 광범위하게 사용되고 있으며, 함께 사용하면 더 높은 효과를 발휘합니다. 샐러드 드레싱에서 크산탄은 알긴산이나 펙틴과 함께 사용하면 더욱 깔끔한 맛을 낼 수 있습니다. 또한 높은 유사 가소성으로 인해 샐러드 위에 드레싱을 얹어 놓을 수 있으며, 그 용도가 점점 더 넓어지고 있습니다.

잔탄검 시장 동향

무글루텐 제품의 소비 확대

  • 잔탄검은 밀가루를 구성하는 단백질인 글루텐을 대체하기 위해 사용되는 일반적인 식품 첨가제입니다. 일반적으로 글루텐이 함유되지 않은 밀가루와 함께 사용하면 구조와 질감이 좋은 무글루텐 제품을 만들 수 있습니다.
  • 이러한 수요는 글루텐 섭취로 인한 건강 문제에 대한 인식이 높아지고 식품의약국(FDA)과 미국 농무부(USDA)가 식품의 글루텐 함량을 제한하는 규제 가이드라인을 제정한 데 기인합니다. 무글루텐 베이킹에서 잔탄검은 글루텐을 대체할 수 있는 바인더 역할을 하여 베이킹이 너무 부서지는 것을 방지하고 식감을 크게 향상시킵니다.
  • Celiac Disease Association에 따르면 북미 인구의 0.5% 이상이 셀리악병을 앓고 있으며, 영국과 아일랜드 등 유럽 국가에서는 이 비율이 1%보다 더 높은 것으로 나타났습니다. 셀리악병과 그 증상에 대한 인식이 높아지고, 보다 정확하고 덜 침습적인 진단 검사법이 개발됨에 따라 세계에서 셀리악병 진단을 받는 인구가 더욱 증가하고 있습니다.
  • 현재 셀리악병에 대한 치료법은 없으며, 엄격한 무글루텐 식단을 섭취하는 것이 이 질환의 증상을 억제하는 유일한 방법입니다. 이로 인해 무글루텐 제품에 대한 수요가 증가하고 크산탄 껌과 같은 관련 재료가 시장에 기여하고 있습니다.
Xanthan Gum Market-IMG1

아시아태평양이 시장을 주도할 것

  • 아시아태평양은 식품 및 음료, 특히 베이커리 산업에서 사용량이 증가함에 따라 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 도시화, 생활 수준 향상, 소매점 확대, 가처분 소득 증가, 경제적 지원 요인 등이 시장 성장을 견인하고 있습니다.
  • 예를 들어 중국 경제는 크게 성장하고 있으며, 급속한 도시화와 소득 증가는 중국인의 식습관 다양화와 무글루텐 제품과 같은 고부가가치 제품에 대한 수요 창출에 기여하여 크산탄 껌에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 또한 이 지역 전체에서 정부가 시작한 투자 및 탐사 프로젝트 증가로 인해 시장이 활성화되고 있습니다.
  • 인도는 밀 소비 대국이자 세계 최대 규모의 체강 환자 인구가 있는 국가입니다. 이에 따라 사람들의 건강에 대한 인식이 점차 높아지면서 크래커, 빵, 비스킷, 쿠키 등 무글루텐 가공식품 시장을 주도하고 있습니다. 잔탄검은 주로 무글루텐 제품의 바인더 및 유화제로 사용되기 때문에 이 시장에서 잔탄검의 성장 기회를 증가시키고 있습니다.
Xanthan Gum Market-IMG2

잔탄검 산업 개요

잔탄검 시장은 경쟁이 치열하여 많은 국내 및 다국적 기업들이 시장 점유율과 제품 혁신을 위해 경쟁하고 있으며, 이는 주요 기업들이 채택하고 있는 효과적인 전략적 접근 방식입니다. 시장 내 저명한 기업으로는 Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Deosen Biochemical Ltd. 세계 식품 첨가제 부문에서 이들 대기업의 경험과 전문성을 통해 이들 대기업은 신제품 개발에 전념할 수 있습니다. 또한 규모의 경제와 소비자의 높은 브랜드 충성도를 통해 이들 기업은 우위를 점할 수 있습니다. 또한 합병, 확장, 인수, 타사와의 제휴는 기업의 존재감을 높이고 시장을 활성화하기 위한 일반적인 전략입니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 촉진요인
  • 시장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 세분화

  • 형태
    • 액상
    • 건식
  • 용도
    • 식품 및 음료
      • 베이커리 제품
      • 제과
      • 식육제품
      • 냉동식품
      • 유제품
      • 음료
    • 의약품
    • 퍼스널케어 & 화장품
    • 기타 용도
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 기타 북미 지역
    • 유럽
      • 스페인
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 기타 아시아태평양
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미 지역
    • 중동 및 아프리카
      • 남아프리카공화국
      • 아랍에미리트
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 주요 기업이 채택한 전략
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 개요
    • Cargill Incorporated
    • Foodchem International Corporation
    • The Archer-Daniels-Midland Company
    • DuPont de Nemours, Inc.
    • Deosen Biochemical Ltd.
    • C.E. Roeper GmbH
    • Tate & Lyle PLC
    • Ingredion Incorporated
    • CP Kelco ApS
    • Solvay S.A

제7장 시장 기회 및 향후 전망

제8장 면책사항

KSA 23.06.16

The Global xanthan gum market is expected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period.

Key Highlights

  • Xanthan gum is derived from plant-based sugars and bacteria. It is mainly used in the food industry due to its thickening and stabilizing properties. Besides, it also improves the texture, consistency, flavor, shelf life, and appearance of food products. Additionally, it prevents foods from separating and allows them to flow smoothly out of their containers. Due to its robust functional properties, xanthan gum is commonly employed in formulations of bakery products, fruit juices, soups, ice cream, sauces, gravies, gluten-free products, and others.
  • In addition, clear regulatory guidelines are fueling the market growth. For instance, the United States Food and Drug Administration (FDA) recognized using xanthan gum for direct human consumption as safe under the Code of Federal Regulations (CFR) 21, allowing use in food and beverage and pharmaceutical products. However, the regulatory body has set apart some prescribed conditions for using xanthan gum in food products.
  • Xanthan is a vegan- and vegetarian-friendly hydrocolloid that readily complies with halal and kosher claims. Thus, it remains a promising substitute for other animal-sourced hydrocolloids for manufacturers willing to cater to a vegetarian consumer base.
  • The additive finds a vast application across the food industry, with greater efficacy when combined. In salad dressings, xanthan, combined with alginate or pectin, helps provide a much cleaner mouthfeel. Due to a high rate of pseudo-plasticity, it even helps keep the dressings on top of salads, increasing its desirability in the application.

Xanthan Gum Market Trends

Increased Consumption of Gluten-free Products

  • Xanthan gum is a common food additive used as a substitute for gluten, the protein that gives wheat flour its structure. It is generally used with non-gluten-containing flour to make gluten-free products with good structure and texture.
  • This demand is due to the growing awareness of the health issues resulting from gluten consumption, such as celiac disease, and the regulatory guidelines from the Food and Drug Administration (FDA) and the United States Department of Agriculture (USDA) to limit gluten content in food products. In gluten-free baking, xanthan gum acts as a binder, a gluten substitute that holds the bakes together, prevents them from being too crumbly, and greatly improves their texture.
  • As per Celiac Disease Association, over 0.5% of the North American population has a celiac condition, and the proportion is even higher than 1% in several European countries such as the United Kingdom and Ireland. Growing awareness regarding celiac disease, its symptoms, and the more accurate and less invasive diagnostic testing further increases the celiac-diagnosed population globally.
  • Presently there are no treatments for celiac conditions, and the only way to manage the symptoms of the disease is to consume a strict gluten-free diet. This has been driving the demand for gluten-free products and benefitting the associated ingredients such as xanthan gum in the market.
Xanthan Gum Market - IMG1

Asia-Pacific to the Drive the Market

  • Asia Pacific region is expected to account for the largest share owing to its increased use of the food and beverage sector, especially bakery industries. Also, urbanization, a rising standard of living, expansion of retail stores, availability of disposable income, and supportive economic factors are paired to boost the market growth.
  • For instance, the Chinese economy is growing significantly, and the rapid urbanization and income growth contribute to diversifying the Chinese diet and creating a demand for high-value products like gluten-free products, thereby increasing the demand for xanthan gum. In addition, increased investment and exploration projects initiated by the government across the region are fueling the market.
  • India has one of the largest populations of people living with celiac disease in the world, being a major wheat-consuming country. This has slowly led to a rise in health consciousness among people, driving the market for gluten-free processed foods, such as crackers, bread, biscuits, and cookies, in the country. This, in turn, is increasing the opportunity for the growth of xanthan gum in the market as the ingredient is majorly used as a binder and emulsifier in gluten-free products.
Xanthan Gum Market - IMG2

Xanthan Gum Industry Overview

The xanthan gum market is highly competitive, with many domestic and multinational players competing for market share and product innovation, which is an effective strategic approach adopted by leading players. Some prominent players in the market include Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Deosen Biochemical Ltd., CP Kelco ApS, and DuPont de Nemours, Inc., among others. Due to the experience and expertise of these leading companies in the global food additives segment, these leading players can focus on developing new products. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge. Additionally, mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are common strategies to enhance the company's presence and boost the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Dry
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
      • 5.2.1.1 Bakery Products
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Meat Products
      • 5.2.1.4 Frozen Food
      • 5.2.1.5 Dairy Products
      • 5.2.1.6 Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Personal care and Cosmetics
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emrates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Foodchem International Corporation
    • 6.3.3 The Archer-Daniels-Midland Company
    • 6.3.4 DuPont de Nemours, Inc.
    • 6.3.5 Deosen Biochemical Ltd.
    • 6.3.6 C.E. Roeper GmbH
    • 6.3.7 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.8 Ingredion Incorporated
    • 6.3.9 CP Kelco ApS
    • 6.3.10 Solvay S.A

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

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