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안테나 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Antenna - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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안테나(Antenna) 시장 규모는 2024년에 234억 7,000만 달러로 추정·예측되고, 2029년에는 342억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 중(2024-2029년)의 CAGR은 7.85%로 추이하며 성장할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 무선 통신 증가, 인터넷 이용 증가, 스마트 시티 시장 개척, ADAS(첨단 운전 지원 시스템) 자동차 등에 의해 시장은 예측 기간 중에 큰 성장이 전망됩니다. 이러한 요구에 대응하기 위해, 신흥국 시장의 기업은 시장 점유율을 획득하기 위해 신제품을 개발하고 있습니다.
  • 안테나 시장은 디지털 전환에 의한 무선 접속 솔루션의 이용 증가에 따라 상향 성장을 보이고 있습니다. 예측 기간 동안 안테나 시장은 무선 시스템, 무선 통신, 노트북, 태블릿, 웨어러블, 스마트폰 및 기타 장치와 같은 소비자 가전 제품에서 안테나 사용 증가에 의해 견인될 것으로 예상됩니다.
  • 위성통신 채택 증가도 안테나 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 안테나 시장 성장을 가속하는 중요한 측면 중 하나는 우주 분야의 확대입니다. 우주 탐사 미션 증가, 비용 효과적인 위성 발사 작전, 위성 지원 전투 수요 증가, 소형 위성 배치 강화 등으로 시장이 확대되고 있습니다. 미국 우주군(USSF)은 군 전투원을 위해 68억 달러의 위성 관제 네트워크(SCN)를 운영하고 있으며, 이는 190개 이상의 군 및 정부 위성을 지휘하기 위한 7개 고정 안테나 로 구성된 국제 지상 네트워크로 구성되어 있습니다.
  • 안테나는 스마트 시티에서 무선 연결을 제공하는 데 필수적입니다. 안테나는 센서, 카메라, 가로등, 차량과 같은 장치와 인프라 구성 요소 간 효율적이고 신뢰할 수 있는 통신을 가능하게 합니다. 안테나는 무선 네트워크를 설정하고 데이터 전송을 가능하게 하는 데 사용되며 다양한 시스템의 실시간 모니터링 및 제어를 용이하게 합니다. 스마트 시티의 상승은 조사 대상 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 반면에 안테나는 복잡한 설계가 필요하며 특히 고성능의 멀티 밴드 안테나를 개발할 때는 그 설계가 중요합니다. 스탬핑 공정의 제약 내에서 원하는 성능 특성을 달성하는 것은 어려운 과제입니다. 또한, 스탬핑 재료의 선택은 안테나 성능에 큰 영향을 미칩니다. 전도성, 기계적 강도 및 비용의 균형을 맞춘 적절한 재료를 찾는 것은 어렵습니다.
  • 팬데믹 이후 시장 플레이어는 고객 수요 증가로 지속 가능한 신제품을 개발하고 있습니다. 예를 들어, 토판은 2023년 1월, 기존의 폴리에틸렌 테레프탈산(PET) 필름이 아니라 종이 소재를 안테나의 기재로서 이용한 환경 친화적인 근거리 무선 통신(NFC) 태그 라벨을 설계했습니다. 이 새로운 태그 라벨의 판매가 시작되어 환경 의식이 높은 유럽이 유리한 시장으로 기대되고 있습니다. 종이로의 전환에 의해 플라스틱 소비량을 제로로 하는 것 외에, 새로운 회로 형성 기술에 의해 NFC 디바이스로서 충분한 통신 성능을 확보하고 있습니다.

안테나 시장 동향

조사 대상 시장에서 가장 큰 제품 부문이 되는 전화

  • GSM 협회에 따르면 세계 모바일 인터넷 가입자는 2022년 44억 명에 달했습니다. 전 세계적으로 전화 네트워크 인프라에 대한 투자가 확대되고 지난 10년간 모바일 광대역 네트워크의 격차가 크게 줄어들었습니다.
  • 휴대폰의 안테나 성능은 낮은 신호 영역에서 충분한 통신 범위를 확보하는 데 필수적입니다. 5G 기술의 성숙에 따라 5G의 대규모 전개와 상업화가 중소득자층 시장에서도 가능해졌습니다. 이로 인해 모바일 가입자 증가가 더욱 촉진될 수 있습니다.
  • GSM 협회는 2025년까지 세계 5명 중 2명 이상이 5G 네트워크의 도달 범위에 살게 된다고 말합니다. 5G 소개는 능동 안테나 시스템의 사용을 확대했습니다. 휴대폰의 출현으로 엔지니어는 여러 안테나를 작은 폼 팩터 장치에 통합하여 안테나 솔루션을 개발하고 다중 무선 환경에서 문제를 해결합니다.
  • 5G 구독의 개척과 채택은 이 지역 시장 플레이어들에게 서비스의 원활한 기능을 강화하는 신제품을 개발할 기회를 창출할 것으로 보입니다. 에릭슨에 따르면 5G 계약 수는 2021년부터 2028년에 걸쳐 전 세계적으로 크게 증가했으며 5억 962만 건 이상에서 46억 2,000만 건 이상이 될 것으로 예측되고 있습니다. 지역별로는 동남아시아, 동북아시아, 네팔, 인도, 부탄의 가입수가 가장 많을 것으로 예상됩니다.
  • 기존의 측정 툴보다 기술적으로 진행된 시뮬레이션 소프트웨어의 장점으로 휴대폰 제조업체는 5G 휴대폰을 보다 효율적으로 제조할 수 있어 고객의 경쟁 우위를 강화할 수 있습니다. 또한 5G 기술의 출현으로 휴대폰 제조업체와 모바일 네트워크 사업자는 소비자의 실시간 수요에 부응하기 위해 5G 안테나 기술 채택을 촉구하고 있습니다.
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아시아 태평양이 큰 성장을 이룰 전망

  • 아시아 태평양은 정보공유, 차내 엔터테인먼트, 사물인터넷(IoT)의 확대를 추진하는 시장 성장을 목표로 하고 있습니다. 안테나는 고속 통신 시스템의 원활한 무선 연결을 위해 매우 중요합니다. 그 결과, 아시아 태평양에서 가장 크고 가장 신뢰할 수 있는 안테나 혁신자는 산업, 셀룰러, 5G, 자동차, 전 지구 항법 위성 시스템/GPS(GNSS/GPS), 헬스케어 등 용도을 위한 광범위한 안테나 솔루션으로 고객을 지원하기 위해 노력하고 있습니다.
  • 견고한 열가소성 플라스틱 인클로저로 동급 최고의 무선 주파수(RF) 성능을 제공하는 유선 외부 안테나 채택이 증가하고 있습니다. 외부 안테나는 습기, 극단적인 온도 조건, 진동에 강하고 다양한 장소에 설치하기에 편리하기 때문에 아시아 태평양 시장 수요를 견인하고 있습니다.
  • 아시아 태평양의 안테나 제조업체는 산업을 선도하는 전문 지식과 능력을 활용하고, 소형 멀티 밴드와 컴플리멘터리 안테나에 중점을 두고, 레이저 직접 구조화(LDS), 플렉스, 스탬핑, 세라믹 기술을 채택한 커스텀 솔루션을 설계 및 제조합니다.
  • 소형화는 무선 및 소비자 가전 제품과 같은 첨단 응용 분야에서 작고 가벼운 안테나 인프라를 실현하는 동시에 지배력을 강화하고 있습니다. 설계자는 사용자의 기대에 부응하기 위해 더 높은 기능 밀도와 싸워야 합니다. 소형화를 통해 더 작은 공간에 큰 기능을 담을 수 있습니다. 협업과 파트너십은 제품 설계의 진보와 신기술을 통한 생산 전 잠재적인 문제 해결을 가능하게 했습니다. 또한 클라우드 협업을 통해 제조 전문가가 비용이 많이 드는 귀환 사이클을 피할 수 있습니다. 최첨단 시뮬레이션 도구의 도움으로 제조업체는 정확한 성능과 신뢰성을 예측할 수 있습니다.
  • 중국의 전자 부품 제조업체인 Luxshare Technology는 중국에서 데이터 통신 장비 및 엔터프라이즈급 5G 관련 제품을 제공합니다. 이 기업의 주요 제품 포트폴리오에는 안테나, 커넥터, 케이블, 광 모듈, 상호 연결 제품 등이 있습니다.
  • 2023년 2월, 데이터 센터용 400G 및 800G 트랜시버 솔루션의 전력 효율적이고 비용 효율적인 포트폴리오를 개발하기 위해 POET Technologies Inc.와 파트너십을 체결했습니다. 이 회사는 지능형 제조 기술을 통해 단일 멀티칩 모듈에 전자 부품을 원활하게 통합하는 데 주력하고 있습니다.
  • 일본 제조업체인 Murata는 자기장 기반 통신용 저주파 무선 주파수 식별(LF RFID) 안테나를 제공합니다. 이 기업의 제품은 자동차 및 지능형 홈 키 용도을 위해 설계되었습니다. LF RFID 안테나는 자동차 표준을 준수하며 자동차 스마트 키에 사용됩니다. 자동차 지능형 키용 하이엔드 안테나 코일에 대한 수요가 증가함에 따라 이 지역의 제품 수요를 높일 가능성이 높습니다. 자동차, 스마트시티, 건설기계에서 IoT의 진전도 이 지역의 안테나 시장 수요를 촉진하고 있습니다.

안테나 산업 개요

안테나 시장은 Molex LLC, Amphenol Corporation, Airgain Inc., Galtronics USA Inc., Sunway Communication 등 주요 기업을 특징으로 하는 현저한 단편화를 특징으로 합니다. 이러한 시장 진출 기업은 제품 포트폴리오를 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 확보하기 위해 제휴 및 인수 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.

2023년 4월 Amphenol Corporation의 자회사인 Amphenol Airwave Communication Electronics는 무선 전력 시스템의 세계 리더인 NuCurrent와 전략적 제휴를 발표했습니다. 이 제휴는 새로운 Qi2 규격으로 전환이라는 산업 전체의 임박한 수요에 대응하는 것을 목적으로 하고 있습니다. 이 제휴는 뉴캐런트사의 무선 파워에 관한 지적 재산, 시스템 기술, 설계 능력에 관한 전문 지식과 Amphenol의 안테나 기술, 설계, 제조에 관한 능력을 활용하는 것입니다.

2023년 3월, 커넥터와 센서로 유명한 TE Connectivity(TE)의 일부가 된 Links Technologies는 셀룰러용 접착식 플렉서블 프린트 회로(FPC) 안테나의 새로운 시리즈를 발표했습니다. 이 안테나는 비용 효율적이고 다재다능한 안테나 솔루션을 필요로 하는 5G 새로운 무선, LTE, 셀룰러 IoT(LTE-M, NB-IoT) 용도을 위해 설계되었습니다. ANT-5GW-FPC 안테나는 유연한 접지면 독립적인 쌍극자 내장/내장형 안테나 솔루션을 제공합니다. 유연성과 끈적거림으로 인해 RF 투명 하우징(플라스틱 등)에 쉽게 설치할 수 있어 환경 밀폐 및 안테나 손상으로부터 보호할 수 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • COVID-19가 안테나 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진 요인
    • 개발도상국의 다양한 분야에서 자동화의 급증
    • 인터넷의 보급과 IoT의 도래
  • 시장 성장 억제 요인
    • 효율화와 대역폭 개선의 필요성

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 스탬핑 안테나
    • FPC 안테나
    • LDS 안테나
    • LCP 안테나
    • MPI 안테나
  • 용도별
    • 메인 안테나
    • 블루투스 안테나
    • WiFi 안테나
    • GPS 안테나
    • NFC 안테나
  • 제품별
    • 전화
    • 노트북 PC
    • 태블릿
    • 웨어러블
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아 태평양
    • 기타 지역

제7장 세계 안테나 시장의 최종 사용자 산업 분석

  • 소비자 가전
  • 군 및 방위
  • 헬스케어
  • 자동차
  • 기타 최종 사용자 산업

제8장 기술 혁신

  • 안테나 시장을 변화시키는 안테나 온 칩과 안테나 인 패키지
  • 디스랩터 개요
    • MediaTek Inc.
    • Qualcomm Technologies Inc.
    • TDK Corporation
    • Nordic Semiconductor ASA
    • Johanson Technology Inc.
    • Vishay Intertechnology Inc.
    • Microchip Technology Inc.
    • Intel Corporation
  • 5G 안테나 시장
  • 케이블 안테나
  • RFID/UHF 안테나

제9장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Molex LLC
    • Amphenol Corporation
    • Airgain Inc.
    • Galtronics USA Inc
    • Sunway Communication
    • Luxshare Precision
    • Murata Manufacturing Co. Ltd.
    • Huizhou SPEED Wireless Technology Co. Ltd
    • Fujikura Electronics
    • Xinwei Communication
    • HOLITECH Technology Co. Ltd
    • AAC Technologies
    • TE Connectivit Ltd
    • Qualcomm Technologies Inc
    • Texas Instruments Incorporated
    • Linx Technologies

제10장 벤더 포지셔닝 분석

제11장 투자 분석

제12장 향후의 동향

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The Antenna Market size is estimated at USD 23.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 34.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.85% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market is expected to observe significant growth over the forecasted period due to the rise in wireless communication, the rise in internet usage, the development of smart cities, advanced driver assistance systems (ADAS) vehicles, and many more. To cater to those needs, the players in the market are developing new products to capture the market share.
  • The antenna market is showing upward growth due to the increasing usage of wireless connectivity solutions due to digital transformation. During the forecast period, the antenna market is expected to be driven by the growing use of wireless systems, wireless communications, and the increased use of antennas in consumer electronic products, such as laptops, tablets, wearables, smartphones, and other devices.
  • The rise in the adoption of satellite communications is expected to drive the antenna market. One of the key aspects driving the growth of the Antenna market is the expansion of the space sector. The market is expanding as a result of an increase in space exploration missions, cost-effective satellite launch operations, increased demand for satellite-assisted combat, and enhanced small satellite deployment. The United States Space Force (USSF) operates the USD 6.8 billion satellite control network (SCN) for military warfighters, which consists of an international ground network of fixed antennas at seven locations to command more than 190 military and government satellites.
  • Antennas are essential for providing wireless connectivity in smart cities. They enable efficient and reliable communication between devices and infrastructure components such as sensors, cameras, streetlights, and vehicles. Antennas are used to establish wireless networks and enable data transfer, facilitating real-time monitoring and control of different systems. The rise in smart cities is expected to drive the studied market.
  • On the contrary, antennas require intricate designs, especially when developing high-performance and multi-band antennas. Achieving the desired performance characteristics within the constraints of the stamping process can be challenging. Further, the choice of stamping material can significantly impact antenna performance. Finding the right material that balances electrical conductivity, mechanical strength, and cost can be challenging.
  • Post-pandemic, the players in the market are developing new sustainable products due to the rise in the demand from customers. For instance, in January 2023, Toppan designed an eco-friendly near-field communication (NFC) tag label that utilizes paper material as the substrate for the antenna rather than conventional polyethylene terephthalate (PET) film. The sales of the new tag label have been launched, with Europe anticipated to be a favorable market due to the high level of environmental consciousness. In addition to reducing plastic consumption to zero by switching to paper, a new circuit fabrication technology ensures sufficient communication performance as an NFC device.

Antenna Market Trends

Phone to be the Largest Product Segment in the Studied Market

  • According to the GSM Association, global mobile internet subscribers reached 4.4 billion in 2022. Growing investments in phone network infrastructure across the globe have narrowed down the mobile broadband network gap significantly over the last decade.
  • The antenna performance of a phone is vital to ensure adequate communication coverage in low-signal areas. With the maturity of 5G technology, large-scale deployments and commercialization of 5G have become possible in modest-income markets. This could further bolster the mobile subscriber growth.
  • The GSM Association states that more than two in five people across the world will live within the 5G network reach by 2025. The introduction of 5G has expanded the use of active antenna systems. With the advent of phones, engineers are developing antenna solutions by integrating multiple antennas into small form-factor devices to address the challenges in multi-radio environments.
  • The developments and adoption of 5G subscriptions would create an opportunity for the market players in the region to develop new products to enhance the smooth functioning of services. According to Ericsson, 5G subscriptions are forecast to increase drastically worldwide from 2021 to 2028, from over 509.62 million to over 4.62 billion subscriptions. Southeast Asia, Northeast Asia, Nepal, India, and Bhutan are expected to have the most subscriptions by region.
  • The advantages of technologically advanced simulation software over traditional measurement tools enable mobile phone manufacturers to produce 5G phones more efficiently and reinforce customers' competitive advantages. Further, the advent of 5G technologies is encouraging phone manufacturers and mobile network operators to adopt 5G antenna technology to meet the real-time demands of consumers.
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Asia Pacific is Expected to Register Major Growth

  • Asia-Pacific is witnessing a growing market for advancing information sharing, in-car entertainment, and Internet of Things (IoT) expansion. Antennas have become incredibly important for seamless wireless connectivity for high-speed communication systems. As a result, Asia-Pacific's largest and most trusted antenna innovators strive to empower customers with an extensive range of antenna solutions for applications, including industrial, cellular, 5G, automotive, global navigation satellite system/global positioning system (GNSS/GPS), healthcare, etc.
  • A rise in the adoption of cabled external antennas has been observed that offer best-in-class radio frequency (RF) performance in ruggedized thermoplastic enclosures. External antennas are resistant to moisture, extreme thermal conditions, and vibration for convenient mounting in various locations, driving the market demand in the Asia-Pacific region.
  • Antenna manufacturers across the Asia-Pacific region utilize their industry-leading expertise and capabilities to design and manufacture custom solutions emphasizing small multiband and complementary antennas and employing laser direct structuring (LDS), flex, stamped, and ceramic technologies.
  • Miniaturization strengthens its hold in advanced applications such as wireless and consumer electronics while enabling small, lighter antenna infrastructures. Designers must contend with greater feature density to meet user expectations. Miniaturizations enable packing greater functionality into smaller spaces. Collaboration and partnerships enabled advances in product design and solutions to potential issues before production through emerging technologies. Cloud collaboration also brings manufacturing experts to avoid costly rework cycles. With the help of state-of-the-art simulation tools, manufacturers can make accurate performance and reliability predictions.
  • Luxshare Technology Co. Ltd., a Chinese electronic components manufacturer, provides data-communication facilities and enterprise-level 5G-related products in China. The company's core product portfolio includes antennas, connectors, cables, optical modules, and interconnection products.
  • In February 2023, the company partnered with POET Technologies Inc. to develop a power-efficient and cost-effective portfolio of 400G and 800G transceiver solutions for data centers. The company focuses on offering seamless electronic component integration into a single multi-chip module through intelligent manufacturing techniques.
  • Murata, a Japanese manufacturing company, offers a low-frequency radio frequency identification (LF RFID) antenna for magnetic field-based communication. The company products are designed for automotive and intelligent home key applications. An LF RFID antenna complies with vehicle-mounting standards and is used in vehicle smart keys. Rising demand for high-end antenna coils for intelligent keys for automobiles is likely to boost product demand in the region. The advancement of IoT in automotive, smart cities, and construction machinery also propels the market demand for antennas in the region.

Antenna Industry Overview

The Antenna Market is characterized by significant fragmentation, featuring key players such as Molex LLC, Amphenol Corporation, Airgain Inc., Galtronics USA Inc., and Sunway Communication. These market participants employ various strategies, including partnerships and acquisitions, to bolster their product portfolios and attain a sustainable competitive advantage.

In April 2023, Amphenol Airwave Communication Electronics Co. Ltd., a subsidiary of Amphenol Corporation, announced a strategic partnership with NuCurrent, a global leader in wireless power systems. This collaboration aims to address the pressing industry-wide demand for a transition to the new Qi2 standard (pronounced "chee tu"). It will leverage NuCurrent's expertise in wireless power intellectual property, systems technology, and design capabilities, along with Amphenol's proficiency in antenna technology, design, and manufacturing.

In March 2023, Linx Technologies, now a part of TE Connectivity (TE), a renowned leader in connectors and sensors, introduced a new series of cellular adhesive flexible printed circuit (FPC) antennas. These antennas are designed for 5G New Radio, LTE, and cellular IoT (LTE-M, NB-IoT) applications that require a cost-effective and versatile antenna solution. The ANT-5GW-FPC antennas offer a flexible ground plane-independent dipole internal/embedded antenna solution. Their flexibility and adhesive backing facilitates easy mounting within RF transparent enclosures (e.g., plastic), enabling environmental sealing and protection against antenna damage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Impact of COVID -19 on the Antenna Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Automation in Developing Countries Across Various Verticals
    • 5.1.2 Penetration of the Internet and the Advent of IoT
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Need for Efficiency and Bandwidth Improvements

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Stamping Antenna
    • 6.1.2 FPC Antenna
    • 6.1.3 LDS Antenna
    • 6.1.4 LCP Antenna
    • 6.1.5 MPI Antenna
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Main Antenna
    • 6.2.2 Bluetooth Antenna
    • 6.2.3 WiFi Antenna
    • 6.2.4 GPS Antenna
    • 6.2.5 NFC Antenna
  • 6.3 By Product
    • 6.3.1 Phone
    • 6.3.2 Laptop
    • 6.3.3 Tablet
    • 6.3.4 Wearables
    • 6.3.5 Other Products
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 GLOBAL ANTENNA MARKET END-USER INDUSTRY ANALYSIS

  • 7.1 Consumer Electronics
  • 7.2 Military and Defense
  • 7.3 Healthcare
  • 7.4 Automotive
  • 7.5 Other End-user Industries

8 TECHNOLOGY DISRUPTION

  • 8.1 Antenna on Chip and Antenna in Package to Disrupt the Antenna Market
  • 8.2 Disruptors Profiles
    • 8.2.1 MediaTek Inc.
    • 8.2.2 Qualcomm Technologies Inc.
    • 8.2.3 TDK Corporation
    • 8.2.4 Nordic Semiconductor ASA
    • 8.2.5 Johanson Technology Inc.
    • 8.2.6 Vishay Intertechnology Inc.
    • 8.2.7 Microchip Technology Inc.
    • 8.2.8 Intel Corporation
  • 8.3 5G Antenna Market
  • 8.4 Cable Antenna
  • 8.5 RFID/UHF Antenna

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles*
    • 9.1.1 Molex LLC
    • 9.1.2 Amphenol Corporation
    • 9.1.3 Airgain Inc.
    • 9.1.4 Galtronics USA Inc
    • 9.1.5 Sunway Communication
    • 9.1.6 Luxshare Precision
    • 9.1.7 Murata Manufacturing Co. Ltd.
    • 9.1.8 Huizhou SPEED Wireless Technology Co. Ltd
    • 9.1.9 Fujikura Electronics
    • 9.1.10 Xinwei Communication
    • 9.1.11 HOLITECH Technology Co. Ltd
    • 9.1.12 AAC Technologies
    • 9.1.13 TE Connectivit Ltd
    • 9.1.14 Qualcomm Technologies Inc
    • 9.1.15 Texas Instruments Incorporated
    • 9.1.16 Linx Technologies

10 VENDORS POSITIONING ANALYSIS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE TRENDS

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