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비즈니스 분석 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Business Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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비즈니스 분석 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.07%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 비즈니스 분석 시장은 최종 사용자 업계 전반에서 디지털화가 진행됨에 따라 고객 이해를 높이고 비즈니스를 개선할 필요성이 높아지고 있는 점이 주요 성장 요인입니다. 또한 벤더가 비즈니스 분석 솔루션에 첨단 기술을 통합함으로써 앞으로 수년간 시장의 견인 역할을 할 것으로 기대됩니다.
  • 비즈니스 분석 시장은 빠르게 진화하고 있습니다. 보다 신속한 의사결정을 가능하게 하는 실시간 비즈니스 인텔리전스(BI)와 데이터 패턴을 보다 명확하게 파악할 수 있는 데이터 시각화가 중요시되고 있습니다. 또한, 보다 효율적인 비즈니스 분석 솔루션에 대한 수요는 향후 몇 년 동안 다양한 최종 사용자 사용이 증가함에 따라 촉진될 것으로 예상됩니다.
  • 전통적으로 많은 조직의 전략적 결정은 중앙 집중식 대규모 데이터 서버 및 웨어하우스에 의존하는 비즈니스 분석에 의해 이루어졌습니다. 그러나 최근에는 상황이 변하면서 비즈니스 분석가는 수십 개의 이기종 데이터 소스에서 데이터를 추출합니다.
  • 또한 비즈니스 사용자를 위한 시각화 및 탐색적 데이터 분석은 비즈니스 분석 시장에서 가장 중요한 동향 중 하나로 진화하고 있습니다. 다양한 최종 사용자 업계는 비즈니스 분석의 힘을 활용하여 전략적 비즈니스 의사 결정을 내리고 있습니다. 비즈니스 분석 솔루션은 공급망 관리, 재고 관리, 목표 성능 측정, 제조업 리스크 완화 계획에 도움이 되는 반면, 부정 행위 감지 및 차단 분야로 확장되었습니다.
  • 또한 공급업체는 보다 우수한 데이터 저장 설비와 시각화를 위한 첨단 기술을 통합하여 혁신적인 비즈니스 분석 솔루션을 도입하고 있습니다. 예를 들어, 최신 기계어(ML)를 사용하는 비즈니스 분석 플랫폼은 데이터의 가시성과 이해도를 향상시킵니다. 게다가 데이터 급증으로 신흥기업은 커스터마이즈된 우수한 분석 제품을 구축함으로써 기존 우량기업과의 경쟁에서 이길 수 있게 되었습니다.
  • COVID-19의 유행은 클라우드 솔루션, 인공지능(AI), ML의 채용 등 디지털 전환의 붐을 다양한 업계에 가져왔습니다. 이러한 유행으로 많은 기업들이 고급 비즈니스 분석 및 AI 사용을 가속화했습니다. 이러한 전략은 디지털 채널을 통한 고객 획득, 취약하고 복잡한 공급망 관리, 업무 및 삶을 변화시킴으로써 근로자를 지원하는 데 도움이 되었습니다. 비즈니스 분석 솔루션 수요는 COVID-19 이전을 넘어 향후 몇 년간 확대될 것으로 예상됩니다.

비즈니스 분석 시장 동향

BFSI가 주요 점유율을 차지할 전망

  • 기술은 은행과 금융 업계를 변화시키고 있습니다. 인터넷 이용이 증가하고 모바일 기기와 앱이 보급되고 있는 가운데, 오늘날의 금융기관은 경쟁 격화, 고객의 요구 변화, 고도로 역동적인 시장에서의 엄격한 규제와 리스크 관리에 직면하고 있습니다. 또한 디지털화의 진전과 디지털 결제의 보급은 BFSI 업계에서 비즈니스 분석의 필요성을 높이고 있습니다.
  • 동시에, 기술은 강력한 비즈니스 분석 도구를 창출하고 있습니다. 은행 및 금융 업계는 비즈니스 분석 도구를 사용하여 고객 데이터를 활용하여 보다 혁신적이고 효율적인 경영 관행과 더 나은 경영 판단으로 이어지는 인사이트를 얻을 수 있습니다. 은행 및 금융 기관은 비즈니스 분석 솔루션을 활용하여 수익성을 높이고 위험을 줄이며 경쟁 우위를 확립합니다.
  • 또한 비즈니스 분석의 출현과 응용은 은행과 금융 산업이 프로세스를 최적화하고 업무를 간소화함으로써 효율성과 경쟁을 개선하는 데 도움이 됩니다. 세계의 많은 은행과 금융 기관들이 비즈니스 분석를 개선하기 위해 노력하고 있지만, 그 주요 목적은 경쟁 우위를 획득하거나 비즈니스에 영향을 줄 수 있는 새로운 동향을 예측하는 것입니다.
  • 또한 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI) 업계는 보다 많은 고객을 확보하기 위해 비즈니스 분석 솔루션을 활용하고 있습니다. 예를 들어, 소매 고객에 대한 관심이 높아지는 가운데 Yes Bank는 데이터를 활용하여 고객의 행동을 파악하고 있습니다. 따라서 특정 예측 모델을 기반으로 이상적인 상품 조합을 제공할 수 있습니다. 해당 업계는 이미 소매 부문에 다각적으로 진입하고 있으며, 현재는 데이터 분석을 활용하여 고객의 행동을 이해하는 데 도움이 되는 모델을 개발하고 있습니다. 해당 업계는 2022-23년까지의 데이터 전략을 위해 약 120-150억 루피의 자금을 준비하고, 100명의 사내 전문가를 보유한 TechTONic 그룹의 일원으로서 데이터 과학자와 전문가를 고용할 계획입니다.
  • 게다가 세계의 BFSI가 새로운 첨단 기술을 채택하기 시작했기 때문에 BFSI 업계에서 비즈니스 분석 솔루션을 채택할 수 있는 새로운 기회가 더욱 확대되고 있습니다. 예를 들어 Celent와 Wall Street Journal의 데이터에 따르면 북미에서 은행 IT 지출에서 차지하는 신기술 비율은 2017년 30%에서 올해 48%로 증가할 전망입니다.

북미가 주요 점유율을 차지할 전망

  • 조사 지역에는 마이크로소프트, Oracle, Salesforce.com 등 시장에서 가장 유명한 벤더가 존재합니다. 이러한 공급업체의 지속적인 제품 혁신과 제품 비즈니스 분석력 강화는 조사 지역의 다양한 최종 사용자 산업에서 중요한 용도를 발견하고 있습니다.
  • 게다가 신규 진입기업과 신흥기업도 혁신적인 솔루션을 제공하고 비즈니스 분석 시장에 많은 투자를 불러들이면서 거대한 비즈니스 분석 기업과 경쟁하고 시장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 10월, AI 주도의 의사결정 인텔리전스 플랫폼을 선도하는 Tellius는 Baird Capital이 주도하는 1,600만 달러의 시리즈 B 자금 조달 라운드를 발표했습니다. 이번 자금 조달은 Telius의 의사결정 인텔리전스 플랫폼 강화, 회사 시장 투입 능력 확대, 영업, 마케팅, 제품 엔지니어링의 각 기능을 위한 인재 획득 지원에 충당할 것으로 보입니다.
  • 또한, 조사 지역은 첨단 기술을 신속하게 도입하여 공급업체가 소비자를 위해 맞춤화된 첨단 기술 지원 비즈니스 분석 솔루션을 제공하는 데 도움이 됩니다. 또한 이 지역에서는 조직 전반에 걸쳐 클라우드 배포가 진행되고 있으며 비즈니스 분석을 적절하게 구현할 수 있습니다.
  • 또한 디지털화 가속화, 고급 분석 및 클라우드 컴퓨팅의 조기 도입은 경쟁 우위를 얻기 위해 가장 필수적이고 중요한 기술 중 하나로 부상하고 있습니다. 결과적으로 조사 지역의 기술 리더는 최첨단 클라우드 서비스 및 도구의 도움으로 기업 데이터 전략 및 비즈니스 분석 전략을 확장하는 경향을 강화하고 있습니다. 이러한 사례가 이 지역의 비즈니스 분석 솔루션 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.

비즈니스 분석 산업 개요

비즈니스 분석 시장은 많은 중소기업과 대기업이 경쟁하고 있기 때문에 매우 단편화되어 있습니다. 시장의 기술 진보는 기업에 지속 가능한 경쟁 우위를 가져오고 있으며, 시장에서는 여러 제휴와 합병이 이루어지고 있습니다. 시장 주요 기업으로는 IBM, Microsoft, Oracle 등을 들 수 있습니다.

  • 2023년 9월 Oracle은 차세대 데이터, 분석 및 AI 플랫폼을 발표하여 Oracle 퓨전 클라우드 애플리케이션 고객이 데이터 중심의 인사이트와 지능적인 의사결정 및 행동을 결합하여 더 나은 비즈니스 성과를 달성할 수 있도록 지원하고 있습니다. Fusion Data Intelligence Platform은 Oracle Fusion Analytics Warehouse 제품의 진화를 통해 데이터 파이프라인 자동화, 주요 비즈니스 엔티티의 360도 데이터 모델, 풍부한 대화형 분석, AI/ML 모델 및 지능형 애플리케이션을 갖춘 서비스형 비즈니스 데이터를 제공합니다.
  • 2023년 8월 세계 소매 전문 기업 Smollan은 차세대 의사 결정 및 비즈니스 인텔리전스(BI) 소프트웨어 제공 업체인 Pyramid Analytics와 국제 리셀러 및 도입 파트너십 계약을 체결했습니다. 이번 계약을 통해 Smollan은 자사의 데이터 기술 사업인 DataOrbis를 통해 Pyramid Analytics 라이선스를 판매하고 Pyramid Analytics 소프트웨어를 배포할 수 있게 되어 현재의 서비스 제공 범위를 확대할 것입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 업계 밸류체인 분석
  • COVID-19의 업계에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 데이터량 증가와 클라우드 확산
    • 비즈니스 분석 및 인텔리전스 제공자와 분석 능력을 활용하기 위한 다각화 기업과의 제휴
  • 시장의 과제
    • 높은 투자 비용과 기존 프로세스에 대한 높은 의존성

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드 기반
    • 하이브리드
  • 최종 사용자 업계별
    • 은행, 금융서비스 및 보험
    • 헬스케어
    • 제조업
    • 소매
    • 통신 및 IT
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • Tibco Software, Inc.
    • SAS Institute, Inc.
    • Infor, Inc.
    • Microstrategy Incorporated
    • QLIK Technologies, Inc.
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

CSM 25.02.20

The Business Analytics Market is expected to register a CAGR of 8.07% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The business analytics market is primarily driven by the increasing digitalization across end-user industries and the need to improve their businesses with a better understanding of the customers. In addition, market vendors' integration of advanced technologies in business analytics solutions is expected to drive the market in the coming years.
  • The business analytics market is evolving quickly. Increasingly, the emphasis is on real-time Business Intelligence (BI) to enable faster decision-making and on Data Visualization, which enables data patterns to be seen more clearly. Additionally, demand for more efficient business analytics solutions is anticipated to be driven by increasing usage among various end users in the upcoming years.
  • Traditionally, strategic decisions in many organizations were powered by business analytics that relied on big, centralized-managed data servers or warehouses. However, things have changed recently, and business analysts are pulling data from dozens of heterogeneous data sources.
  • In addition, visualization and explorative data analysis for the business user have been evolving into one of the most critical trends in the business analytics market. Various end-user industries also leverage business analytics' power to make strategic business decisions. While business analytics solution helps in supply chain management, inventory management, measuring the performance of targets, and risk mitigation plans in manufacturing, it is extended to include fraud detection and defense.
  • Further, the vendors are introducing innovative business analytics solutions by integrating advanced technologies for better data storage facilities and visualization. For instance, modern Machine Language (ML) - powered business analytics platforms offer improved data visibility and comprehension. Furthermore, the proliferation of data has enabled startups to compete successfully with established blue-chip firms by building customized and superior analytics offerings.
  • The COVID-19 pandemic led to a boom in digital transformation, such as adopting cloud solutions, Artificial Intelligence (AI), and ML across various industries. The outbreak accelerated many companies' use of advanced business analytics and AI. These strategies helped engage customers through digital channels, manage fragile and complex supply chains, and support workers by disrupting their work and lives. The demand for business analytics solutions exceeded pre-COVID-19 and is expected to grow in the coming years.

Business Analytics Market Trends

BFSI is Expected to Hold Major Share

  • Technology is transforming the banking and finance industry. With the rising usage of the internet and the proliferation of mobile devices and apps, today's financial institutions face mounting competition, changing client demands, and strict control and risk management in a highly dynamic market. In addition, the growing digitalization and proliferation of digital payments are driving the need for business analytics in the BFSI industry.
  • Further, at the same time, technology has given rise to powerful business analytics tools. The banking and finance industry can use business analytics tools to leverage customer data for insights that can lead to more innovative and efficient management practices and better business decisions. Banking and finance institutions use business analytics solutions to drive profitability, reduce risk, and create a competitive advantage.
  • Furthermore, the advent and application of business analytics have helped the banking and finance industry optimize processes and streamline operations, thus improving efficiency and competitiveness. Many banks and financial institutions worldwide are working on improving their business analytics, mainly to give them an edge against the competition or to predict emerging trends that can affect their businesses.
  • Moreover, Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) companies are leveraging business analytics solutions to acquire more customers. For instance, with the increasing focus on retail customers, Yes Bank is leveraging data to understand customer behavior. Hence, based on a certain forecasting model, it might provide the ideal mix of products. The bank has already diversified into the retail segment and is now harnessing data analytics to develop models that help understand customer behavior. The bank has built a war chest of about INR 120-150 crore for its data strategy up to 2022-23 and plans to hire data scientists and experts who will be part of the company's TechTONic group, which has 100 in-house experts.
  • Moreover, the BFSIs across the world have started adopting new and advanced technologies, thus further opening new opportunities for adopting business analytics solutions in the BFSI industry. For instance, according to the data from Celent and Wall Street Journal, the share of banks' IT spending on new technology in North America is expected to increase from 30% in 2017 to 48% in the current year.

North America is Expected to Hold the Major Share

  • The region is home to some of the most prominent market vendors, such as Microsoft, Oracle, and Salesforce.com. These players' continuous product innovations and enhanced product business analytics are finding significant applications in various end-user industries across the region.
  • Further, new and emerging players are also competing with giant business analytics players by offering innovative solutions and attracting significant investments in the business analytics market, thus driving the market. For instance, in October 2022, Tellius, a leading AI-driven decision intelligence platform, announced a USD 16 million Series B funding round led by Baird Capital. The latest funding will likely be used to enhance Tellius' decision intelligence platform, expand the company's go-to-market capabilities, and support talent acquisition across sales, marketing, and product engineering functions.
  • Moreover, the region is an early adopter of advanced technologies, helping market vendors offer customized and advanced technology-enabled business analytics solutions for consumers. In addition, the region is witnessing high adoption of the cloud across organizations, thus enabling the proper implementation of business analytics.
  • Further, accelerated digitalization and early adoption of advanced analytics and cloud computing have emerged as one of the most essential and crucial technologies to gain competitive advantage. As a result, technology leaders across the region are increasingly scaling their enterprises' data and business analytics strategies with the help of cutting-edge cloud services and tools. Such instances are expected to drive the region's demand for business analytics solutions.

Business Analytics Industry Overview

The business analytics market is highly fragmented due to the presence of many small and medium-sized companies competing with each other and large enterprises. Technological advancements in the market are also bringing sustainable competitive advantage to companies, and the market is witnessing multiple partnerships and mergers. Some key players in the market include IBM, Microsoft, and Oracle, among others.

  • September 2023: Oracle has announced a next-generation data, analytics, and AI platform to help Oracle Fusion Cloud Applications customers achieve better business outcomes by combining data-driven insights with intelligent decisions and actions. The Fusion Data Intelligence Platform is an evolution of the Oracle Fusion Analytics Warehouse product, which will deliver business data-as-a-service with automated data pipelines, 360-degree data models for critical business entities, rich interactive analytics, AI/ML models, and intelligent applications.
  • August 2023: Global retail specialists Smollan formalized an international reseller and implementation partnership agreement with next-generation decision and business intelligence (BI) software provider Pyramid Analytics. The deal will see Smollan, via its data and technology business, DataOrbis, expanding its current service offering to include the ability to both sell Pyramid Analytics licenses and implement Pyramid Analytics software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact Of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volumes of Data and Cloud Deployment
    • 5.1.2 Business Analytics/Intelligence Providers' Partnerships with Companies from Diversified Businesses to Leverage Analytics Capabilities
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Investment Costs and Significant Reliance on Traditional Processes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Telecom and IT
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Tibco Software, Inc.
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 Infor, Inc.
    • 7.1.8 Microstrategy Incorporated
    • 7.1.9 QLIK Technologies, Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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