시장보고서
상품코드
1404080

비접촉 결제 단말기 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Contactless Payment Terminals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

비접촉 결제 단말기 시장 규모는 2024년 399억 3,000만 달러로 추정되며, 2029년에는 835억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 15.92%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

Contactless Payment Terminals-Market-IMG11

기업과 소비자의 디지털 전환 추세와 스마트폰의 보급으로 전 세계 결제 및 거래 환경이 빠르게 변화하고 있습니다. 스마트폰, 디지털 결제 카드, 소매점 POS 단말기의 기술 발전이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 현금 없는 경제로의 전환을 목표로 하는 국가들이 늘어나고 있으며, 이는 소비자의 디지털 결제에 대한 인센티브를 제공함으로써 디지털 결제 제공업체들을 밀어주고 있습니다. 또한 전 세계적으로 비접촉식 카드 거래가 확대되면서 다양한 최종사용자 산업에서 비접촉 결제 단말기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 비접촉 결제는 그 편리함과 선호도로 인해 큰 호응을 얻고 있습니다. 이에 따라 다양한 웨어러블 기기 제조사들은 근거리무선통신(NFC) 기술을 대부분의 기기에 표준으로 탑재해 지갑, 지갑, 휴대폰을 만질 필요가 없어져 편리함을 더하고 있습니다.
  • 또한, 전 세계 소비자들의 스마트폰 결제 방식에 대한 선호도는 POS 시스템에서 비접촉 결제 방식이라는 형태로 증가하고 있으며, 이에 따라 카드 및 금융 서비스 제공업체들은 스마트폰에서 카드 솔루션을 제공하거나 제3자 공급업체를 통해 제공하고 있습니다.
  • 또한 전 세계적으로 금융 사기가 증가함에 따라 정부 규제 기관은 지난 몇 년 동안 결제 거래의 안전성을 높이기 위해 노력해 왔습니다. 고객들은 안전하고 신뢰할 수 있는 디지털 거래를 원하고 있으며, 안전한 결제 프로세스를 사용해야 할 필요성이 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 규제 기관은 POS 단말기 도입에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 전 세계적으로 모빌리티 트렌드가 증가함에 따라 모바일 POS 시스템이 인기를 끌고 있습니다. 현금 없는 거래 기술의 등장으로 POS의 채택률은 더욱 높아질 것으로 예상됩니다.
  • 또한 기술의 발전은 비접촉 결제 단말기 시장의 미래를 형성하고 있습니다. 시장 개척 업체들은 민첩하고 효율적인 결제 플랫폼 개발에 주력하고 있으며, 비접촉 결제의 보급과 보급률 향상에 힘쓰고 있습니다. 예를 들어, 지난 2월 디지털 결제 업체인 Infibeam Avenues Limited(IAL)는 하드웨어가 필요 없는 비접촉식 모바일 POS(판매시점정보관리시스템)를 발표하며 결제 솔루션 포트폴리오를 확대한다고 발표했습니다.
  • COVID-19의 대유행으로 인해 전 세계 소비자들은 감염으로부터 자신을 보호하기 위해 사람과의 접촉을 피하는 방법을 찾기 시작했습니다. 이에 따라 비접촉 결제에 대한 수요가 증가하면서 비접촉식 POS 단말기 등 다양한 비접촉 결제 단말기에 대한 수요가 다양한 업종에서 증가하고 있습니다. 또한, 코로나 사태 이후에도 신흥국의 디지털 결제 확산으로 비접촉 결제 단말기의 수요는 급증할 것으로 예상됩니다.

비접촉 결제 단말기 시장 동향

소매업이 주요 시장 점유율을 차지할 것으로 전망

  • 소매업계에서 비접촉 결제 단말기의 사용이 증가하고 있으며, 가맹점의 판매 촉진, 고객 만족도 향상 등 비접촉 결제 단말기 도입으로 얻을 수 있는 이점도 있어 시장 점유율이 높을 것으로 예상됩니다. 소매업체들은 비접촉 결제 옵션을 제공함으로써 회계 프로세스의 속도와 효율성을 높이고, 보다 원활하고 신속한 거래를 통해 고객 충성도를 높이고 있습니다.
  • 이 부문의 주요 촉진요인은 아울렛과 소매점 결제에 대한 모바일 지갑 선호도입니다. 모바일 기반 POS(mPOS)의 진화는 태블릿이나 스마트폰의 기본 ePOS 앱에 연결된 카드 리더기를 포함하며, 가맹점 온보딩은 간단하고 서비스는 '종량제 모델'로 제공됩니다. 소매업계에서는 이러한 사례가 비접촉 결제 단말기의 도입으로 이어질 가능성이 높습니다.
  • 시장 업체들은 소매업체를 위한 혁신적이고 스마트한 솔루션을 제공하고 있으며, 이는 소매 분야에서 비접촉 결제 단말기의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 지난해 금융 서비스 플랫폼인 스퀘어(Square)는 미국 내 수백만 명의 판매자를 대상으로 아이폰용 탭투페이(Tap To Pay) 서비스를 시작한다고 발표했습니다. 새롭게 출시된 아이폰용 Tap to Pay는 하드웨어나 추가 비용 없이 아이폰에서 직접 비접촉 결제를 받을 수 있습니다.
  • 또한, 소매점 및 매장에서 비접촉식 직불카드 및 신용카드 결제의 증가는 예측 기간 동안 소매 분야의 비접촉식 단말기에 대한 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, Worldplay의 통계에 따르면, 지난해 영국에서 가장 많이 사용된 결제 수단은 직불카드로, POS 단말기에서 이뤄진 전체 결제의 45%와 28%를 각각 차지했습니다.
Contactless Payment Terminals-Market-IMG2

유럽이 비접촉 결제 단말기 시장에서 큰 비중을 차지할 전망

  • 소비자 습관의 변화, 규제 상황의 발전, 기술 혁신, 시장 상황의 유행 등 다양한 이유로 결제 환경이 변화하고 있기 때문에 유럽 지역은 향후 일정 기간 동안 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 다양한 최종사용자 산업에서 비접촉 결제 단말기가 광범위하게 채택되고 있는 것도 큰 성장 요인으로 향후 몇 년 동안 시장을 더욱 견인할 것으로 보입니다.
  • 유럽에서는 소비자들이 이 비교적 새로운 결제 수단을 일상 생활에 도입함에 따라 결제용 웨어러블 기기의 보급이 계속되고 있습니다. 예를 들어, 반지, 웨어러블 기기, 팔찌, 스마트워치 등에는 근거리 무선통신(NFC) 기능이 탑재되어 있습니다. 웨어러블에는 '액티브'와 '패시브'가 있습니다. 반지와 같은 패시브 시계를 착용하면 플라스틱 카드처럼 결제 단말기에 PIN 코드를 입력해 승인된 거래를 할 수 있습니다. 스마트워치와 같은 액티브 시계를 착용하고 있다면 기기 자체에 PIN이 삽입되어 있어 원터치로 결제를 할 수 있습니다.
  • 또한 COVID-19 사태로 인해 유럽 전역에서 비접촉 결제가 촉진되어 비접촉식 카드의 한도가 크게 증가하였습니다. COVID-19 이후 이 지역에서는 점점 더 많은 소비자들이 비접촉 결제로 전환하고 있으며, 이는 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 유럽중앙은행(ECB)의 보고서에 따르면, POS에서의 비접촉식 카드 결제는 3년 동안 크게 증가하여 2019년 전체 카드 결제의 41%에서 지난해에는 62%에 달했습니다.
  • 또한, 이 지역 시장 벤더들의 지속적인 제품 혁신이 예측 기간 동안 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, PayPal Holdings Inc.는 지난해 5월 영국의 소규모 사업자를 위한 Tap to Pay with Zettle by PayPal을 출시했습니다. 이 새로운 기능을 통해 개인 판매자와 소규모 사업자는 추가 하드웨어나 수수료 없이 안드로이드 모바일 기기에서 직접 비접촉식 대면 결제를 받을 수 있게 됐습니다.

비접촉 결제 단말기 산업의 개요

비접촉 결제 단말기 시장은 일부 업체들만이 큰 시장 점유율을 가지고 있기 때문에 통합되어 있습니다. 또한, 비접촉식 카드에 대한 소비자의 인식 개선에 대한 요구와 보안 문제에 대한 우려로 인해 신규 진입자들이 시장 진입을 어렵게 만들고 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 탈레스 그룹(Thales Group), OTI, 베리폰 시스템즈(VeriFone Systems Inc.), 휴렛팩커드(Hewlett Packard), 인제니코 그룹(Ingenico Group SA) 등이 있습니다.

  • 2022년 9월 - Mastercard, Thales Group, ProvidusBank, Interswitch가 나이지리아에서 새로운 Tap-to-Pay 서비스를 발표했습니다. Tap-to-Pay 서비스는 카드회원이 비접촉 결제 단말기에 NFC 지원 스마트기기를 터치하여 빠르고 안전하고 편리하게 매장에서 결제할 수 있는 서비스입니다.
  • 2022년 3월 - 비접촉식 카드와 모바일 지갑을 이용한 모바일 결제 애플리케이션 Softpay.io와 새로운 혁신적인 소프트포스 솔루션 Softpay를 통해 가맹점은 추가 하드웨어 없이도 안드로이드 휴대폰이나 태블릿에서 결제 단말기와 같은 비접촉 결제를 이용할 수 있게 되었으며, Nexi 그룹의 일원인 Nets가 출시를 시작했습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 대기 시간 단축과 계산대 신속화
    • 비접촉 결제에 따른 편리함과 간편함
  • 시장 성장 억제요인
    • 디지털 결제에 관한 보안상 우려

제6장 시장 세분화

  • 기술별
    • Bluetooth
    • 적외선
    • 캐리어 기반
    • Wi-Fi
    • 기타 기술
  • 결제 방법별
    • 어카운트 기반
    • 신용카드/체크카드
    • 가치 저장
    • 스마트 카드
    • 기타 결제 방법
  • 디바이스별
    • 통합 POS
    • mPOS
    • PDA
    • 무인 단말기
    • 비접촉 리더
    • 기타 디바이스
  • 최종 이용 산업별
    • 소매
    • 운송
    • 은행
    • 정부기관
    • 헬스케어
    • 기타 최종 이용 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • Thales Group
    • On Track Innovation LTD.(OTI)
    • VeriFone Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • Ingenico Group SA
    • Visiontek Products LLC
    • PayPal Holdings Inc.
    • Castles Technologies
    • ID Tech Solutions
    • NEC Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

ksm 24.01.17
Contactless Payment Terminals - Market - IMG1

The Contactless Payment Terminals Market size is estimated at USD 39.93 billion in 2024, and is expected to reach USD 83.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.92% during the forecast period (2024-2029).

The global landscape of payments and transactions is changing rapidly, owing to the growing enterprises and consumer propensity toward digital transformation and the proliferation of smartphones. Technological advancements in smartphones, digital payment cards, and retail POS terminals fuel market growth.

Key Highlights

  • More and more countries are moving toward becoming cashless economies, thus encouraging digital payment providers by incentivizing their consumers' digital forms of payments. In addition, growing contactless card transactions worldwide drive the demand for contactless payment terminals in various end-user industries.
  • Contactless payments are gaining significant traction due to their convenience and preference. As a result, various wearable device manufacturers are incorporating near-field communication (NFC) technology as a standard into most devices to provide greater convenience by removing the need to fumble with a wallet, purse, or phone.
  • In addition, the global consumer inclination toward payment methods involving smartphones is increasing in the form of contactless payment methods at POS systems, owing to which card and financial service providers are either offering their card solutions on smartphones or via third-party vendors.
  • Additionally, the rising financial frauds worldwide have influenced government regulatory bodies to secure payment transactions over the past few years. With customers demanding safe and reliable digital transactions, the need for using secure payment processes has increased. Therefore, these regulatory bodies have positively impacted the adoption of POS terminals. With the increasing mobility trends worldwide, mobile POS systems are gaining traction. With the advent of cashless transactional technologies, POS is expected to witness an increase in adoption rates.
  • Moreover, technological advancements are shaping the future of the contactless payment terminals market. Market vendors are focusing on developing payment platforms that are agile and efficient and also increase the penetration and reach of contactless payments. For instance, in February last year, digital payments player Infibeam Avenues Limited (IAL) announced to broaden its payment solutions portfolio by launching a no-hardware contactless mobile point of sale (POS), which will facilitate card payment transactions for small vendors through a tap-on-phone technology.
  • During the COVID-19 pandemic, consumers worldwide started finding ways to avoid human contact in order to protect themselves from getting affected. Due to this, the demand for contactless payments has increased, boosting the demand for various contactless payment terminals, such as contactless POS terminals, in multiple industries. In addition, even after the pandemic, the demand for contactless payment terminals is expected to grow rapidly, owing to the proliferation of digital payments in emerging economies.

Contactless Payment Terminals Market Trends

Retail Industry is Expected to Hold Major Market Share

  • With the increased use of contactless payment terminals in retail, together with benefits arising from placing them on offer like promotion of sales at merchants and improved customer satisfaction, it is expected to have a strong market share. Retailers provide a contactless payment option to enhance the speed and efficiency of the checkout process, fostering customer loyalty through smoother and quicker transactions.
  • Point-of-sale terminals (POS) across retail stores and The primary drivers for this segment are outlets and a preference of mobile wallets to check out from retail stores. The evolution of mobile-based POS (mPOS) includes an card reader connected to a basic ePOS app on a tablet or smartphone, and while Merchant onboarding is simple, where the service is delivered on a 'pay-as-you-go model. In the retail sector, these cases are likely to lead to deployment of Contactless Payment Terminals.
  • Market players offer innovative and smart solutions for retailers, expected to drive the adoption of contactless payment terminals in the retail segment. For instance, the previous year, Square, a financial services platform, It's announced to its millions of sellers in the United States that it will be launching a Tap To Pay service for iPhone. In addition, the newly launched Tap to Pay on iPhone enables all sizes of vendors Accepting contactless payments directly from their iPhones without any hardware or additional costs is also available as an application in Square Point Of Sale'siOS point of sale applications.
  • Moreover, the growth in contactless debit card and credit card transactions in retail stores and outlets is anticipated to drive the market demand for contactless terminals in the retail sector over the forecast period. For example, the most popular payment method in the UK last year was debit cards which accounted for 45 % and 28 % respectively of all payments made at POS terminals according to statistics from Worldplay.
Contactless Payment Terminals - Market - IMG2

Europe is Expected to Hold Significant Share in the Contactless Payment Terminals Market

  • The European region is expected to hold a significant market share over the upcoming period, owing to the changing payment landscape for various reasons: changing consumer habits, regulatory developments, innovation, and the COVID-19 pandemic. Moreover, the broader adoption of contactless payment terminals in different end-user industries is witnessing significant growth, further driving the market in the coming years.
  • In Europe, consumers' wearable devices for payments continue to take off as they grate this relatively new payment method into their daily lives. For example, a ring, a wearable device, a bracelet, or a smartwatch, has Near-field Communication (NFC) capabilities. There exists 'active' and 'passive' wearables. The transaction which can be authorized by entering the PIN code on the payment terminal, just as with a plastic card, if you have your passive wristwatch that is like a ring. When you wear an active watch, such as a smartwatch, the PIN is inserted on your device itself and payments can be made using one tap.
  • Additionally, amidst the COVID-19 situation, contactless card limits across Europe grew substantially as contactless payments were promoted across the continent. More and more consumers in the region are moving toward contactless payments after the pandemic, which is further expected to drive the market. For instance, according to European Central Bank (ECB) report, contactless card payments at the POS increased considerably in three years, from 41% of all card payments in 2019 to 62% in the last year.
  • In addition, continuous product innovation by market vendors in the region is expected to drive the market over the forecast period. For instance, in May last year, PayPal Holdings Inc. launched Tap to Pay with Zettle by PayPal for small businesses in the United Kingdom. The new function will enable individual sellers and small businesses to accept contactless in-person payments directly on Android mobile devices without additional hardware and fees.

Contactless Payment Terminals Industry Overview

The contactless payment terminals market is consolidated because only some players have a significant market share. Moreover, consumers' need for more awareness toward contactless cards and concern over security issues make market entry challenging for new players. Some of the key players in the market include Thales Group, OTI, VeriFone Systems Inc., Hewlett Packard, and Ingenico Group SA.

  • September 2022 - Mastercard, Thales Group, ProvidusBank, and Interswitch announced a new Tap-to-Pay service in Nigeria. The Tap-to-Pay service allows cardholders to make fast, secure, and convenient in-store payments by tapping their NFC-enabled smart device at any contactless-enabled payment terminal.
  • March 2022 -With Softpay.io, a mobile payment with contactless cards and mobile wallets application, and A new and innovative softPOS solution, Softpay, which enables merchants to accept contactless payments on Android phones and tablets in the same way as payment terminals without additional hardware, has been launched by Nets, part of Nexi Group.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Reduction in Queuing Time and Quicker Checkout Time
    • 5.1.2 Convenience and Ease Associated with Contactless Payments
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns Regarding Digital Payment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Technology
    • 6.1.1 Bluetooth
    • 6.1.2 Infrared
    • 6.1.3 Carrier-based
    • 6.1.4 Wi-Fi
    • 6.1.5 Other Technologies
  • 6.2 Payment Mode
    • 6.2.1 Account-based
    • 6.2.2 Credit/Debit Card
    • 6.2.3 Stored Value
    • 6.2.4 Smart Card
    • 6.2.5 Other Payment Modes
  • 6.3 Device
    • 6.3.1 Integrated POS
    • 6.3.2 mPOS
    • 6.3.3 PDA
    • 6.3.4 Unattended Terminal
    • 6.3.5 Contactless Reader
    • 6.3.6 Other Devices
  • 6.4 End-user Industry
    • 6.4.1 Retail
    • 6.4.2 Transportation
    • 6.4.3 Banking
    • 6.4.4 Government
    • 6.4.5 Healthcare
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Japan
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Rest of Asia- Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Argentina
      • 6.5.4.3 Mexico
      • 6.5.4.4 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa
      • 6.5.5.4 Rest of Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Thales Group
    • 7.1.2 On Track Innovation LTD. (OTI)
    • 7.1.3 VeriFone Inc.
    • 7.1.4 Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 7.1.5 Ingenico Group SA
    • 7.1.6 Visiontek Products LLC
    • 7.1.7 PayPal Holdings Inc.
    • 7.1.8 Castles Technologies
    • 7.1.9 ID Tech Solutions
    • 7.1.10 NEC Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제