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여성용 피임약 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Female Contraceptive - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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여성용 피임약 시장은 예측 기간 중 CAGR 8.5%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 피임약 공급망의 혼란으로 인해 초기 단계의 연구 시장 성장에 영향을 미쳤습니다. 예를 들어 2022년 3월 피임 및 생식 의학(Contraception and Reproductive Medicine) 저널에 게재된 논문에 따르면 팬데믹 초기에는 장기 지속형 피임약 사용이 임플란트 76%, 자궁내 시스템 79%, 자궁내 장비 76% 감소하는 것이 관찰되었습니다. 또한 유엔인구기금(UNFPA)이 2021년 3월 발표한 자료에 따르면 COVID-19 팬데믹으로 인해 약 1,200만 명의 여성이 가족계획 서비스를 받지 못해 140만 건의 비계획적 임신이 발생했다고 합니다. 그러나 전염병의 후반기에 피임에 대한 인식이 높아지고 피임에 대한 접근성이 향상됨에 따라 시장은 지난 수년간 점차 확대되고 있습니다.

성병(STD) 증가, 원치 않는 임신 증가, 정부 차원의 노력 강화 등이 시장 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다.

원치 않는 임신은 전 세계에서 증가하고 있으며, 전 세계에서 심각한 문제가 되고 있습니다. 예를 들어 유엔인구기금에 따르면 2022년 3월에는 원치 않는 임신이 전 세계 전체 임신의 약 절반을 차지하며 매년 1억 2,100만 건이 발생한다고 합니다. 이 자료에 따르면 원치 않는 임신의 60% 이상이 낙태로 이어지고, 전체 낙태의 45%가 안전하지 않은 낙태로 추정되며, 이로 인해 전체 산모 사망의 5%-13%가 사망해 세계 '지속가능발전목표'를 달성할 수 있는 능력이 위태롭습니다. 또한 BMC Pregnancy and Childbirth 2021에 실린 네바마리카 다힌기아의 논문에 따르면 의도하지 않은 임신은 전 세계에서 약 8,500만 명의 여성에게 영향을 미치고 있으며, 인도는 이 중 7건 중 1건 이상을 차지한다고 합니다. 또한 인도에서 가장 인구가 많은 우타르 프라데시 주(인구 약 2억 명)의 원치 않는 임신율은 인도의 다른 주에 비해 두 배나 높은 것으로 나타났습니다. 따라서 의도하지 않은 임신이 증가하고 있으며, 이는 예측 기간 중 여성 피임약 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

또한 인구 중 성병 유병률이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 WHO가 2021년 11월에 발표한 자료에 따르면 전 세계에서 매일 100만 명 이상의 성병이 발생하고 있으며, 대부분 무증상입니다. 또한 매년 임질, 클라미디아, 트리코모나스, 매독을 포함한 4가지 성병 중 1가지가 새로 발생하며, 약 3억 7,400만 명이 감염된 것으로 보고되고 있습니다. 이처럼 성병에 대한 부담이 큰 만큼 질병에 걸리지 않기 위한 피임약에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한 시장 진출기업의 전략적 구상도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어 2021년 12월, 게데온 리히터 유나이티드 킹덤 리미티드(Gedeon Richter Unite Kingdom Limited)는 영국에서 가임기 여성을 위한 주 1회 경피 피임 패치인 에브라(Evra)의 제조 및 판매 승인(MAH)을 획득했습니다. 이러한 승인은 예측 기간 중 영국에서 피임약의 가용성을 촉진할 것으로 예상됩니다.

따라서 앞서 언급한 성병의 높은 부담과 출시 증가 등의 요인으로 인해 조사 대상 시장은 예측 기간 중 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 피임약 및 피임기구 사용에 따른 기구 및 치료 비용과 높은 부작용은 예측 기간 중 시장 성장을 억제할 가능성이 높습니다.

여성용 피임약 시장 동향

피하 피임 임플란트 시장, 예측 기간 중 건전한 성장 전망

피하 피임 임플란트 분야는 원치 않는 임신 증가, 높은 임상 효과, 인구의 높은 채택률 등의 요인으로 인해 여성 피임약 시장에서 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

제품 출시, 인수합병(M&A), 분사 등 다양한 사업 전략을 채택하는 기업이 증가함에 따라 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 보입니다. 예를 들어 머크는 2021년 6월 오가논(Organon)을 분사하여 여성 건강 회사로 독립시켰습니다. 이 회사는 피임 및 불임 치료 브랜드, 피부과, 호흡기, 뼈 건강 제품 등의 포트폴리오를 보유한 여성 의료 사업을 도입할 예정입니다. 또한 2022년 4월, 빌 & 멜린다 게이츠 재단으로부터 자금을 지원받은 프로메드 파마는 새로운 완전 재흡수성 피임 임플란트에 대한 전임상 평가를 시작했습니다.

또한 2022년 1월, 오가논은 온타리오주(온타리오주 의약품 혜택 프로그램), 브리티시 컬럼비아주(BC PharmaCare), 노바스코샤주(Nova Scotia PharmaCare)에서 NEXPLANON(에토노게스트렐 서방형 피하 임플란트)이 승인되었다고 보고했습니다. NEXPLANON은 최대 3년 동안 임신 예방에 사용되는 황체호르몬 전용 임플란트입니다. 마찬가지로 2021년 11월, Organon은 퀘벡주에서 RAMQ(Regie de l'assurance Maladie du Quebec)에 따라 NEXPLANON에 대한 공시를 발표했습니다.

따라서 위의 요인들은 예측 기간 중 피하 임플란트 분야의 성장을 증가시킬 가능성이 높습니다.

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북미가 예측 기간 중 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

북미는 원치 않는 임신 증가, 정교한 의료 인프라의 존재, 피임약 및 피임기구의 높은 보급률, 정부 구상 증가 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 여성 피임약 시장에서 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

피임 치료 및 피임기구를 위해 시민들에게 제공되는 정부의 구상과 보조금은 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 2022년 9월 BMC Health Journal에 게재된 논문에 따르면 캐나다에서는 의도하지 않은 임신을 예방하기 위한 응급피임약(EC)에 대한 접근이 정부에 의해 보조금을 받고 있습니다. 이 약물인 우르프리스탈 아세테이트(UPA-EC)는 퀘벡 주에서 지원되는 기존 표준인 레보노르게스트렐(LNG-EC)보다 임상적으로 더 효과적이고 비용 효율적이라는 것입니다. 이러한 지원 구상은 피임약에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상되며, 시장 성장이 더욱 확대될 것으로 예상됩니다.

또한 국내에서도 여러 조직이 전략적 구상을 실행하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어 2022년에 발표된 빌 & 멜린다 게이츠 재단의 자료에 따르면 재단은 2021-2030년 새롭고 개선된 피임 기술 개발, 지역사회의 선호도를 반영한 가족계획 프로그램 지원, 여성과 소녀들이 피임 관리를 통제할 수 있도록에 연간 2억 8,000만 달러를 지원하는 것을 목표로 하고 있습니다.

예를 들어 미국 FDA는 2021년 4월에 메인파마의 NEXTSTELLIS(드로스피레논 3mg과 에스트롤 14.2mg의 정제)를 임신 예방약으로 승인했습니다.

이러한 정부 구상 증가와 시장 진출기업의 출시 및 승인은 여성 인구의 피임약 및 피임기구 채택을 촉진하고 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

여성용 피임약 산업 개요

여성용 피임약 시장은 세분화되고 경쟁이 치열합니다. 전 세계에서 원치 않는 임신에 대한 우려가 높아짐에 따라 기업에게 큰 시장 점유율을 확보할 수 있는 절호의 기회로 작용하고 있습니다. 각 업체들은 비용 효율적인 의약품과 기구를 시장에 출시하는 데 주력하고 있으며, 이러한 업체들은 현재 시장 참여 기업에게 강력한 경쟁자가 될 수 있습니다. 주요 시장 진출기업으로는 Bayer AG, Pfizer Inc, Merck & Co, Inc, Teva Pharmaceuticals, Agile Therapeutics, Johnson and Johnson, Fujiratex 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 촉진요인
    • 성감염증(STD)의 발생률 증가
    • 의도하지 않는 임신율의 증가
    • 정부 구상의 증가
  • 시장 억제요인
    • 기구와 치료비의 상승
    • 피임약 및 피임 기구의 사용에 수반하는 부작용
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 강도

제5장 시장 세분화(시장 규모 : 금액)

  • 피임약별
    • 경구 피임약
      • 경구 피임약
      • 기타 경구 피임약
    • 피임 주사제
    • 국소 피임약
    • 정자제
  • 디바이스별
    • 여성용 콘돔
    • 다이어프램과 캡
    • 질링
    • 피임 스펀지
    • 피하 피임 임플란트
    • 자궁내 피임기구(IUCD)
      • 구리 IUCD
      • 호르몬 IUCD
    • 기타 디바이스
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC 국가
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Bayer AG
    • Mayer Laboratories Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Mylan Pharmaceuticals Inc.
    • Teva Pharmaceuticals
    • Organon
    • Agile Therapeutics
    • Lupin Pharmaceuticals Ltd
    • The Female Health Company
    • Fuji Latex Co. Ltd
    • Johnson and Johnson

제7장 시장 기회와 향후 동향

KSA 24.01.22
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The female contraceptive market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic has impacted the growth of the studied market in its initial phase owing to the disruption in the supply chains of contraceptives. For instance, according to an article published in March 2022 in Contraception and Reproductive Medicine, it was observed that the use of long-acting contraceptives decreased with implants by 76%, intrauterine systems by 79%, and intrauterine devices by 76% during the initial phase of a pandemic. Also, according to United Nations Population Fund's data published in March 2021, the COVID-19 epidemic disrupted family planning services for an estimated 12 million women, resulting in 1.4 million unplanned pregnancies. However, the market has gradually increased in the last few years due to rising awareness regarding contraception use and access to the same in the later period of the pandemic.

Certain factors that are propelling the market growth are increasing incidences of sexually transmitted diseases (STDs), increasing rates of unintended pregnancies, and rising government initiatives.

The number of unwanted pregnancies is increasing globally, and it is a matter of serious concern all around the world. For instance, according to the United Nations Population Fund, in March 2022, unintended pregnancies accounted for about half of all pregnancies worldwide, with 121 million occurring each year. As per the same source, over 60% of unplanned pregnancies end in abortion, with an estimated 45% of all abortions being unsafe, resulting in 5%-13% of all maternal fatalities, putting the world's capacity to meet the "Sustainable Development Goals" at risk. Additionally, according to the article published in the BMC Pregnancy and Childbirth 2021 by Nebamallika Dahingia, unintended pregnancies affect approximately 85 million women worldwide, with India accounting for more than 1 in every 7 of these cases. In addition, as per the same source, Uttar Pradesh, India's most populous state (population of approximately 200 million), has twice the unwanted fertility rate as compared to the rest of the country. Thus, the rising number of unintended pregnancies is expected to boost the female contraceptive market over the forecast period.

In addition, the rising prevalence of sexually transmitted diseases among the population is expected to increase market growth. For instance, as per the data published by the WHO in November 2021, more than 1.0 million sexually transmitted infections are acquired every day globally and most of them are asymptomatic. It also reported that every year there are an estimated 374.0 million new infections with 1 out of 4 sexually transmitted infections including gonorrhea, chlamydia, trichomoniasis, and syphilis. Thus, the high burden of sexually transmitted diseases is expected to increase the demand for contraception to avoid getting diseases, thereby propelling the market growth.

Furthermore, the strategic initiatives by market players also contribute to market growth. For instance, in December 2021, Gedeon Richter Unite Kingdom Ltd became a marketing authorization holder (MAH) for Evra, a once-weekly transdermal contraceptive patch for women of fertile age in the United Kingdom. Such authorizations are expected to propel the availability of contraceptive devices in the country during the forecast period.

Therefore, owing to the aforesaid factors such as the high burden of STDs and rising launches, the studied market is expected to grow during the forecast period. However, the high cost of devices and treatment and side effects associated with the use of contraceptive drugs and devices are likely to restrain the market growth over the forecast period.

Female Contraceptive Market Trends

Sub-dermal Contraceptive Implants Segment is Expected to Register a Healthy Growth Over the Forecast Period

The sub-dermal contraceptive implants segment is expected to witness significant growth in the female contraceptive market owing to the factors such as rising unwanted pregnancies, high clinical effectiveness, and high adoption rate among the population.

The increasing company focus on adopting various business strategies such as product launches, mergers and acquisitions, and company spin-offs are likely to boost the growth of the market over the forecast period. For instance, in June 2021, Merck spun off Organon to make it an independent Women's Health company. The company will operate in women's healthcare with a portfolio of contraceptive and fertility brands, dermatology, respiratory, and bone health products. Also, in April 2022, ProMed Pharma initiated a preclinical evaluation of a novel, fully resorbable contraceptive implant after getting funds from the Bill & Melinda Gates Foundation.

In addition, in January 2022, Organon reported the public listings for NEXPLANON (etonogestrel extended-release subdermal implant) in Ontario (Ontario Drug Benefit Program), British Columbia (BC PharmaCare), and Nova Scotia (Nova Scotia PharmaCare). Nexplanon is a progestin-only hormonal implant used to prevent pregnancy for up to three years. Similarly, in November 2021, Organon announced the public listings for NEXPLANON (etonogestrel extended-release subdermal implant) in Quebec under the Regie de l'assurance Maladie du Quebec (RAMQ).

Thus, the above mentioned factors are likely to increase the sub-dermal implant segment growth over the forecast period.

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North America is Expected to Hold a Significant Market Share Over The Forecast Period

North America is expected to hold a significant market share in the female contraceptive market over the forecast period owing to the factors such as the rising cases of unwanted pregnancies, the presence of sophisticated healthcare infrastructure, the high adoption rate of contraceptive drugs and devices, and the rising number of government initiatives.

The government initiatives and subsidies provided to the citizens for contraceptive treatment and devices are expected to boost the market growth during the forecast period. For instance, according to an article published in September 2022 in BMC Health Journal, access to emergency contraception (EC) to prevent unintended pregnancy is subsidized by the government in Canada. The drug, ulipristal acetate (UPA-EC), is more clinically effective and cost-effective than the prior standard levonorgestrel (LNG-EC) funded in Quebec. Such support initiatives are expected to boost the demand for contraceptives, which is further projected to expand market growth.

Several organizations are also engaged in the implementation of strategic initiatives in the country. For instance, as per the Bill & Melinda Gates Foundation data published in 2022, the foundation is aiming to offer USD 280 million per year from 2021 to 2030 for developing new and improved contraceptive technologies, support family planning programs that reflect the preferences of local communities, and enable women and girls to be in control of their contraceptive care.

Also, the rising launches of contraceptives are further expected to boost the market growth, For instance, in April 2021, the United States FDA approved Mayne Pharma's NEXTSTELLIS (3 mg drospirenone and 14.2 mg estetrol tablets) for the prevention of pregnancy.

Thus, the rising government initiatives and launches and approvals by market players are anticipated to boost the adoption of contraceptive drugs and devices among the female population, thereby boosting the market growth.

Female Contraceptive Industry Overview

The female contraceptive market is fragmented and competitive. As the concern of unwanted pregnancy is rising in various countries across the globe, there is a great opportunity for companies to grab a significant market share. The companies are focusing on entering the market with cost-effective drugs or devices and these companies may pose a strong competition to the current market players. Some of the major players in the market are Bayer AG, Pfizer Inc, Merck & Co, Inc., Teva Pharmaceuticals, Agile Therapeutics, Johnson and Johnson, and Fuji Latex Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Incidence of the Sexually Transmitted Diseases (STDs)
    • 4.2.2 Increasing Rate of Unintended Pregnancies
    • 4.2.3 Rise in Government Initiatives
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Devices and Treatment
    • 4.3.2 Side Effects Associated with the Use of Contraceptive Drugs and Devices
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value in USD Million)

  • 5.1 By Contraceptive Drugs
    • 5.1.1 Oral Contraceptives
      • 5.1.1.1 Combined Oral Contraceptive Pill
      • 5.1.1.2 Other Oral Contraceptive Drugs
    • 5.1.2 Contraceptive Injections
    • 5.1.3 Topical Contraceptives
    • 5.1.4 Spermicides
  • 5.2 By Device
    • 5.2.1 Female Condoms
    • 5.2.2 Diaphragms and Caps
    • 5.2.3 Vaginal Rings
    • 5.2.4 Contraceptive Sponges
    • 5.2.5 Sub-dermal Contraceptive Implants
    • 5.2.6 Intra Uterine Contraceptive Devices (IUCDs)
      • 5.2.6.1 Copper IUCDs
      • 5.2.6.2 Hormonal IUCDs
    • 5.2.7 Other Devices
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bayer AG
    • 6.1.2 Mayer Laboratories Inc.
    • 6.1.3 Pfizer Inc.
    • 6.1.4 Mylan Pharmaceuticals Inc.
    • 6.1.5 Teva Pharmaceuticals
    • 6.1.6 Organon
    • 6.1.7 Agile Therapeutics
    • 6.1.8 Lupin Pharmaceuticals Ltd
    • 6.1.9 The Female Health Company
    • 6.1.10 Fuji Latex Co. Ltd
    • 6.1.11 Johnson and Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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