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시장보고서
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벼룩 및 진드기 제품 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Flea And Tick Product - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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세계의 벼룩 및 진드기 제품(Flea And Tick Product) 시장 규모는 2024년 67억 달러에서 2029년 105억 달러로 성장할 것으로 예상되며, 예측 기간 중 CAGR은 9.32%로 예측되고 있습니다.

COVID-19 팬데믹은 초기에 벼룩 및 진드기 제품 시장에 약간의 악영향을 미쳤습니다. 팬데믹이 발생하면서 COVID-19 환자 수가 급증했고, 이로 인해 봉쇄령이 내려지고 비 COVID-19 및 수의학 치료가 일시적으로 취소되었습니다. 이로 인해 벼룩과 진드기 치료를 위한 동물병원 및 병원 방문이 제한되어 시장에 악영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2021년 10월 수의학 분야의 프론티어(Frontiers in Veterinary Science)에 게재된 한 연구에서는 예약이 제한되는 등 팬데믹 기간 동안 반려동물 소유자가 수의학 서비스를 이용할 때 직면한 장벽을 강조했으며, 일부 반려동물 소유자는 높은 비용이 발생하는 응급 수의학 서비스를 이용할 수밖에 없었습니다. 또한 SARS-CoV2의 인수공통전염병 기원은 반려동물 감염에 대한 두려움을 불러일으켜 반려동물을 유기하는 사례도 여러 건 발생했습니다. 2021년 1월 프론티어스 인 수의과학에 발표된 연구에 따르면, 전 세계 여러 나라에서 개와 고양이의 COVID-19 감염 사례가 보고되었으며, 동물성 전염에 대한 두려움으로 인해 사람들이 반려동물을 버릴 수 있다는 우려가 있었습니다. 하지만 팬데믹의 특정 요인이 벼룩 및 진드기 제품 시장 성장을 뒷받침했습니다. 봉쇄령과 사회적 거리두기로 인해 고립으로 인한 외로움과 불안감을 해소하는 데 도움이 되는 반려동물을 입양하는 사람들이 급증한 것이 한 요인으로 작용했습니다. 예를 들어, 2021년 5월 수의학 분야의 프론티어(Frontiers in Veterinary Science)에 게재된 한 연구에서는 팬데믹으로 인해 전 세계적으로 반려견 입양에 대한 사람들의 관심이 높아졌다는 점을 강조했습니다. 이 연구에 따르면 고양이 입양과 개 입양 모두에 대한 상대적 검색량 비율(2020/2019)이 2019년부터 2020년까지 최대 250% 증가했다고 합니다. 또한 팬데믹 이후 단계에서는 COVID-19 감염 사례가 감소하면서 수의학 서비스가 재개되어 시장이 . 따라서 COVID-19 발생은 예비 단계의 시장 성장에 다소 부정적인 영향을 미쳤습니다. 또한, 전 세계적으로 벼룩 및 진드기 제품에 대한 수요가 증가 할 것으로 예상되는 수의학 치료가 재개됨에 따라 시장은 안정적인 속도로 더욱 성장할 것으로 예상됩니다.
또한 반려동물에서 벼룩 및 진드기 매개 질환의 유병률 증가, 인류 공통 감염에 대한 의식 증가, 반려동물 사육률 증가가 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
세계의 공공기관과 민간단체가 동물에서 인수 공통 감염증의 리스크와 그 예방에 관한 인식을 높이고 있습니다. 반려동물 동물의 건강과 벼룩 및 진드기 매개 질환의 예방에 관한 인식을 정기적으로 전파하는 전용 플랫폼이나 협회가 몇 가지 존재합니다. 예를 들어, 2021년 3월, Blue Cross는 영국 정부가 새로 시작한 Petfished 캠페인을 지원한다고 발표했습니다. 또한, 2022년 2월, 영국 건강 안전국은 영국 진드기와 진드기가 중재하는 감염으로 인한 잠재적 위험에 대한 인식을 높이기 위한 'Be tick aware' 툴킷을 발표했습니다. 이 툴킷은 지역 주도 진드기에 관한 계발 활동의 실시를 촉진하는 것을 목적으로 하고 있습니다. 이 툴킷은 지방자치단체 및 기타 이해관계자가 진드기가 가져오는 위험에 대해 지역 주민과 방문하는 일반 시민을 교육하는 데 사용할 수 있습니다. 반려동물 사육수 증가도 벼룩 및 진드기 매개 질환의 유병률이 높아짐에 따라 반려동물의 인구가 증가하고 있기 때문에 벼룩 및 진드기 제품 시장 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
따라서 앞서 언급한 요인들로 인해 조사된 시장은 분석 기간 동안 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 그러나 치료에 수반되는 부작용이나 반려동물용 살충제의 위조품이 나돌고 있는 것이 시장 성장을 저해할 가능성이 높습니다.
개의 부드럽고 따뜻한 털은 벼룩 및 진드기에 최적의 환경을 제공합니다. 벌레들은 반려동물의 혈액을 먹고 자라며, 알레르기 반응에서 심각한 진드기 매개 질환에 이르기까지 다양한 건강 문제를 일으킬 수 있습니다. 벼룩도 진드기도 따뜻한 계절에 많이 발생합니다. 따라서 다양한 제품이 시장에 나와 있습니다.
벼룩 및 진드기 제거 제품 수요는 특히 선진국에서 애견 증가에 따라 증가하고 있습니다. 2021년 1월 Veterinary Sciences에 게재된 설문조사에 따르면 미국에서는 4,800만 개가 넘는 가구가 1마리 이상의 개를 기르고 있으며, 미국 내 반려견의 수는 2,000만 마리로 추정됩니다. 심플 인슈어런스에 따르면, 2021년 세계 개 인구는 약 9억 마리로 추정되어 더욱 증가하고 있습니다. 반려동물로서의 개 인기는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있으며 앞으로도 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
또한 제품 출시도 시장 성장의 중요한 요소입니다. 예를 들어, 2022년 7월, Pet Wellness Direct는 벼룩 증상으로부터 개를 보호하기 위한 새로운 벼룩 샴푸 'Protect'를 출시했습니다. 또한 2021년 6월에는 Elanco사가 개 벼룩, 진드기, 회충의 관리를 목적으로 한 광역 스펙트럼 경구 기생충 구제약 'Credelio Plus'를 발매했습니다. 이러한 제품의 출시는 혁신적인 제품수를 늘리고 시장 성장을 가속합니다. 따라서 개 부문은 위의 요인으로 인해 예측 기간 동안 큰 성장을 나타낼 것으로 예상됩니다.

북미는 반려동물의 채택률 증가, 가처분 소득 증가, 1인당 동물 의료 지출 증가, 제품 기술 혁신 증가와 함께 시장에서 큰 성장이 예상됩니다.
북미에서는 반려동물의 사육률이 상승 경향이 있으며 반려동물의 건강을 위해 벼룩 및 진드기 구제제 수요가 높아질 것으로 예상됩니다. 예를 들어, Vetsource 2021의 조사에 따르면 미국에서는 수의사의 환자 방문이 증가하고 있습니다. 2019년, 2020년, 2021년에 의사 1인당 반려동물 환자는 전년대비 6%에서 7.5%의 성장률을 확인하고 있는 것으로 나타났습니다. 이 지역은 반려동물의 복지와 의료에 대한 지출이 크고, 이 지역도 시장 성장을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다. 예를 들어, 미국 반려동물 용품협회(APPA)가 실시한 전국 반려동물 사육자 조사 2021-2022에서 발표된 데이터에 따르면, 미국에서는 70%의 세대가 반려동물을 사육하고 있으며, 이는 9,050만 세대에 해당됩니다.
또한 반려동물의 사육률이 증가함에 따라 이 지역의 반려동물 보험도 증가하고 있으며, 이는 벼룩 및 진드기 시장 성장을 더욱 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 예를 들어 북미 반려동물건강보험협회(NAPHIA)가 2022년 5월에 발표한 데이터에 따르면 2021년 말 시점에서 북미에서는 441만마리의 반려동물이 보험에 가입했습니다. 또한 사고와 질병을 모두 다루는 계획에서 반려동물 보험의 평균 월평균액은 개의 경우 50달러, 고양이는 28달러였습니다. 또한 미국 반려동물용품협회(American Pet Products Association, Inc.)가 발표한 데이터에 따르면 2021년에는 미국에서 1,236억 달러가 반려동물에 지출되었으며, 2020년 1,036억 달러에서 증가했습니다.
또한 이 지역 시장 진출기업의 주요 발전도 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 5월, Elanco Animal Health는 미국에서 최초의 고양이용 경구 벼룩 및 진드기 구제제 'Credelio CAT'를 출시했습니다. Credelio Cat는 6 시간 안에 고양이 벼룩을 죽이기 시작합니다.
따라서 반려동물의 사육이 증가하고 동물 의료에 대한 지출이 많기 때문에 북미에서 시장 성장이 기대됩니다.
벼룩 및 진드기 제품 시장은 세계 및 지역적으로 사업을 전개하는 여러 기업의 존재로 인해 적당한 경쟁 상태에 있습니다. 주요 시장 진출기업은 Ceva, Elanco, Virbac, Boehringer Ingelheim, Zoetis Inc. 등입니다.

The Global Flea and Tick Product Market size is expected to grow from USD 6.7 billion in 2024 to USD 10.5 billion by 2029, at a CAGR of 9.32% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic had a mildly adverse impact on the flea and tick product market initially. The outbreak of the pandemic led to a massive surge in the number of COVID-19 patients which led to a lockdown and temporary cancellation of non-COVID and veterinary care. This led to restrictions on visiting veterinary clinics and hospitals for flea and tick treatment which adversely impacted the market. For instance, a study published in the Frontiers in Veterinary Science in October 2021 highlighted the barriers faced by pet owners when it came to accessing veterinary services amid the pandemic which included limited appointments, and several pet owners were compelled to access the emergency veterinary services which incurred high costs. The zoonotic origin of SARS-CoV2 also caused fear of infection from pet animals which resulted in several cases of pet abandonment. According to research published in Frontiers in Veterinary Science in January 2021, stated that a few cases of COVID-19 in dogs and cats were reported in different countries worldwide, and there was concern that the fear of zoonotic transmission might cause people to abandon their pets. Although, certain factors amid the pandemic have supported the growth of the flea and tick product market. Due to the imposition of lockdown and social distancing, several factors led to a surge in pet adoption by people, which was helpful to get rid of the loneliness and anxiety caused by isolation. For instance, a study published in the Frontiers in Veterinary Science in May 2021, underlined the elevated interest of people in adopting dogs amid the pandemic, globally. It was stated by the study that the RSV (relative search volume) ratio (2020/2019) for the adoption of both cats and dog adoption increased by up to 250% from 2019 to 2020. Furthermore, in the post-pandemic phase, the number of cases of COVID-19 infection decreased which led to the resumption of the veterinary services and it enabled the market to . Thus, the COVID-19 outbreak had a mildly adverse impact on the market's growth in its preliminary phase. Moreover, the market is expected to grow further at a stable pace with the resumption of the veterinary care which is anticipated to increase the demand for flea and tick products, globally.
Further, the rising prevalence of flea- and tick-transmitted diseases in pets, growing awareness about zoonotic diseases, and increasing pet adoption are expected to bolster the growth of the market.
Public and private bodies across the world are raising awareness about the risk of zoonotic diseases and their prevention in animals. There are several dedicated platforms and associations which regularly spread awareness about the well-being of pet animals and the prevention of flea- and tick-transmitted diseases. For instance, in March 2021, Blue Cross announced to support the newly launched Petfished campaign by the government of United Kingdom, to raise awareness about the poorly bred puppies and kittens which have the issues of flea infestations and other concerns. Further, in February 2022, the United Kingdom Health Security Agency released a 'Be tick aware' toolkit which was focused to raise awareness about the potential risk posed by ticks and tick-borne diseases in the United Kingdom. The tick awareness toolkit focuses to facilitate the implementation of locally driven tick awareness initiatives. The toolkit can be used by local authorities and other stakeholders to educate the residents and visiting members of the public in their area about the risk posed by ticks. The increasing number of pet adoption is also expected to boost the demand for the flea & tick product market since the increasing population of the pet along with the high prevalence of flea- and tick-transmitted diseases would bolster the growth of the market.
Therefore, owing to the aforementioned factors the studied market is anticipated to witness growth over the analysis period. However, the side effects associated with the treatment and availability of counterfeit pesticide products for pets are likely to impede market growth.
The soft, warm fur of dogs provides the perfect environment for fleas and ticks. These insects feed on the pet's blood and can cause health problems ranging from allergic reactions to serious tick-borne illnesses. Both fleas and ticks are more common during the warmer months. As a result, various products have been introduced to the market.
The demand for flea and tick control products has increased, especially in developed countries, due to the increasing pet dog population. A study published in the Veterinary Sciences in January 2021 stated that over 48 million American households own one or more dog(s) with an estimated 20 million pet dogs in the United States. According to Simply Insurance, in 2021, the global dog population was estimated at around 900 million and rising. The vast popularity of dogs as pets has positively affected the market's growth and is expected to boost growth in the future.
Further, product launches are another key factor for the market's growth. For instance, in July 2022, Pet Wellness Direct launched its new flea shampoo, called Protect which is intended to protect dogs from flea manifestations. Further in June 2021, Elanco launched a broad-spectrum oral parasiticide, Credelio Plus, which is intended for the management of fleas, ticks, and worms in dogs. Such product launches increase the number of innovative products, thus boosting the market's growth. Therefore, the dog segment is expected to witness significant growth over the forecast period due to the abovementioned factors.

North America is expected to experience significant growth in the market with the increasing adoption rates of companion animals, growing disposable income, and rising per capita animal healthcare expenditure, coupled with increasing product innovations
The pet adoption has been on rise in the North America region which is expected to boost the demand for the flea and tick products for the well being of the pets. For instance, according to a survey of Vetsource 2021, veterinary patient visits are increasing, in the United States. It was found that in 2019, 2020, and 2021 the companion animal patients per doctor witnessed a growth rate of 6% to 7.5% year-over-year. The region has a significant expenditure on pet well-being and medical care which are also expected to boost the growth of the market in the region. For instance, data published by the National Pet Owners Survey 2021-2022 conducted by the American Pet Products Association (APPA), 70% of households own a pet in the United States, which equates to 90.5 million homes.
Furthermore, along with the rising adoption of pets, the pet insurance in the region is also increasing which is expected to further boost the growth of the flea and tick market. For instance, data published by the North American Pet Health Insurance Association (NAPHIA) in May 2022, 4.41 million pets were insured in North America at the end of 2021. The same source also stated that the average monthly cost of pet insurance was observed to be USD 50 for dogs and USD 28 for cats, under the plans which cover both accidents and illnesses. Also, as per the data published by the American Pet Products Association, Inc., in 2021, over USD 123.6 billion was spent on pets in the United States, which increased from around USD 103.6 billion in 2020.
In addition, the key developments of the market players in the region are also expected to boost the market growth. For instance, in May 2021, Elanco Animal Health launched the first oral flea and tick product for cats, Credelio CAT, in the United States. Credelio Cat starts killing fleas on cats within 6 hours.
Therefore, owing to the increasing pet adoption, and high animal healthcare expenditure, the growth of the studied market is anticipated in the North America Region.
The Flea and Tick Product Market is moderately competitive due to the presence of several companies operating globally as well as regionally. The key players operating in the market inlclude Ceva, Elanco, Virbac, Boehringer Ingelheim, and Zoetis Inc.