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시장보고서
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혈전증 치료제 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Thrombosis Drugs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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혈전증 치료제(Thrombosis Drugs) 시장은 예측 기간 동안 약 9.0%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 팬데믹은 조사한 시장 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2021년 세계보건기구(WHO)에 따르면 초기 팬데믹기간 동안 조사된 국가의 절반 이상에서 심혈관위기에 대한 서비스가 부분적으로 또는 전면적으로 중단되었습니다. 또한 2021년 12월 British Medical Journal 잡지에 발표된 연구에 따르면 COVID-19 환자에서는 항혈소판 요법(APT)이 사망률 감소에 도움이 될 수 있습니다. 무작위화 실험(RECOVERY)에서는 아스피린 요법이 생존율의 1.2% 절대 상승으로 이어지는 것으로 나타났습니다. 따라서 COVID-19의 팬데믹은 시장 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 팬데믹성은 현재 침전되고 있기 때문에 본 연구의 예측 기간 동안 시장은 팬데믹성 이전의 성장 수준을 경험할 것으로 예상됩니다.
시장의 주요 원동력은 노인 인구와 비만 인구 증가, 심혈관 질환 및 외상 부담 증가, 혈액학의 기술 진보입니다. 예를 들어 유엔 World Population Prospects 2022에 따르면 65세 이상의 세계 인구에서 차지하는 비율은 현재 10%에서 27년에는 16%로 상승할 것으로 예측됩니다. 또한 2050년까지 세계 65세 이상 인구는 5세 이하 어린이의 2배 이상, 12세 이하 어린이와 거의 같은 수가 될 것으로 예측됩니다. 노인들은 이 질병에 걸리기 쉽기 때문에 치료제에 대한 요구가 증가하고 시장 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다.
또한 지난 10년 동안 전 세계적으로 비만으로 인한 질병 부담이 크게 증가했습니다. 선진국과 신흥 시장 모두 관련 질병을 통제하는 데 상당한 어려움을 겪고 있습니다. 과체중 및 비만과 함께 술과 담배의 소비가 증가하면 장기간에 걸쳐 정맥에 심각한 혈압이 발생할 위험이 높아져 혈전증과 관련된 여러 합병증이 발생할 수 있으며, 이는 이 시장을 주도하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 3월 세계보건기구 보고서에 따르면 2022년 전 세계적으로 성인 6억 5,000만 명, 청소년 3억 4,000만 명, 어린이 3,900만 명 등 10억 명이 넘는 사람들이 비만인 것으로 나타났습니다. 또한 2년 안에 1억 6,700만 명의 성인과 어린이가 과체중 또는 비만으로 인해 건강이 악화될 것으로 예상됩니다. 따라서 비만 인구가 증가함에 따라 비만이 혈관 질환의 중요한 원인이기 때문에 혈전 치료제 수요는 예측 기간 동안 증가 할 것으로 예상됩니다. 이 시장 성장에 기여하는 다른 요인으로는 심혈관 및 외상 사례의 부담 증가와 혈액 질환 분야의 연구 개발 지출 증가가 있습니다.
그러나 정맥 혈전 색전증 상태와 혈전증 약물과 관련된 부작용에 대한 인식 부족은 예측 기간 동안 시장 성장을 제한 할 수 있습니다.

심부 정맥 혈전증 (DVT)은 다리에서 혈액을 반환하는 크고 깊은 정맥 중 하나의 혈전이며 드물게 팔이나 심장에서 혈액을 반환합니다. 이 부문의 성장은 만성 심부정맥 혈전증의 유병률 증가와 주요 시장 참여자의 제품 출시에 의해 주도됩니다. 또한 저비용 약물 개발에 대한 관심이 증가하고 환자 수가 많은 것도 혈전증 약물 시장 성장에 기여하고 있습니다.
2021년 8월에 National Library of Medicine에 게재된 연구에 따르면, 하지의 DVT 유병률은 매년 1,000명당 1명이며, DVT의 연간 발생률은 10만명당 80건으로 예측되고 있습니다. 또한 이 출처에 따르면 미국에서는 연간 20만명 이상이 정맥혈전증을 경험하고 있으며, 이 중 5만명은 폐색전증에 의해 악화되고 있습니다. 따라서, 심부 정맥 혈전증의 유병률 증가는 예측 기간 동안 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
또한 시장 참여자들은 혁신적인 제품을 도입하는 데 주력하여 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 6월 미국 식품의약국은 3개월에서 12세 미만 어린이의 심부정맥 혈전증(DVT) 및 폐색전증(PE) 치료를 위해 프라닥사(다비가트란 에텍실레이트) 경구용 펠렛을 승인했습니다. 또한, 심부정맥혈전증은 종종 노년층과 관련이 있기 때문에 이 부문의 성장도 기대됩니다.
이와 같이 DVT의 높은 유병률과 제품 출시 증가 등 위의 모든 요인이 예측 기간 동안 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

북미는 심혈관 질환과 비만의 만연, 첨단 치료 옵션에 대한 수요 급증, 신기술의 조기 도입, 노인 인구 증가 등으로 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 다양한 환자층의 존재와 이들 지역의 캠페인에 대한 국내외 기업의 참여 증가도 시장 성장에 기여할 것으로 예측되고 있습니다.
예를 들어 Trust for America's Health(TFAH)가 2022년 9월에 업데이트한 데이터에 따르면 미국에서는 2022년에 추정 19개 주에서 비만률이 35%를 넘어 2021년 16개 주에서 증가했습니다. 이것은 이 지역 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것 같습니다.
또한, 심혈관 질환에 걸리기 쉬운 노인 인구가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년에 발표된 America's Health Rankings Senior Report에 따르면, 미국에 사는 노인들의 수는 상당한 수에 올라 증가하는 경향이 있습니다. 27년에는 65세 이상의 성인이 8,570만명이 될 것으로 예측되고 있습니다. 이러한 높은 질병 이환율과 노화로 인해 첨단 치료에 대한 수요가 증가하고 시장 성장에 기여할 가능성이 높습니다.
또한 캐나다 건강 정보 연구소가 2022년 7월 업데이트한 데이터에 따르면 올해 캐나다인 심장병 환자 수는 약 240만 명으로 추정되고 있습니다. 따라서 국가 전체에서 심혈관 질환 부담이 증가하고 치료를 위한 혈전증 치료제의 사용량이 증가하기 때문에 조사된 시장은 강력한 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
이와 같이 심혈관질환의 높은 유병률과 노인 인구 증가 등 앞서 언급한 모든 요인들이 예측기간 동안 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
혈전증 치료제 시장은 적당히 통합되어 있으며 시장에 진입하는 세계 진출 기업은 적습니다. 예를 들어, Bayer AG, Boehringer Ingelheim GmbH, Bristol-Myers Squibb, Johnson & Johnson, Sanofi, Pfizer, Inc 등이 전 세계에서 이러한 제품을 제공합니다. 주요 기업은 신제품 출시와 인수 등 다양한 전략을 통해 진화해 세계 경쟁 시장에서 지위를 확보하고 있습니다.

The thrombosis drugs market is expected to register a CAGR of about 9.0% over the forecast period.
The COVID-19 pandemic had a significant impact on the studied market growth. For instance, according to the World Health Organization, 2021, services for cardiovascular crises have been interrupted partially or entirely in more than half of the nations examined during the early pandemic. Furthermore, according to the study published in the British Medical Journal in December 2021, in individuals with COVID-19, antiplatelet therapy (APT) may help reduce mortality; a randomized experiment (RECOVERY) found that aspirin therapy is linked to a 1.2% absolute gain in survival. Thus, the COVID-19 outbreak affected the market's growth significantly; however, as the pandemic has currently subsided, the market is expected to experience pre-pandemic growth levels during the study's forecast period.
The market is primarily driven by the increase in the geriatric and obese population, the rising burden of cardiovascular diseases and trauma cases, and the technological advancement in haematology. For instance, according to the United Nations World Population Prospects 2022, the share of the global population aged 65 years or above is projected to rise from 10 per cent in the current year to 16 per cent in 27 years. The source also stated that by 2050, the number of persons aged 65 years or over worldwide is projected to be more than twice the number of children under age five and about the same as that of children under age 12. Since the older population is prone to the disease, it is expected to generate the need for these drugs for treatment, thereby driving the market's growth.
Additionally, the increasing burden of obesity has also changed significantly in the last decade globally. Developed and emerging markets are having significant issues controlling the associated diseases. The growing consumption of alcohol and tobacco, with overweight and obesity, adds a high risk of developing significant blood pressure in veins for a long period of life, leading to several thrombosis-related complications, thus driving this market. For instance, according to the World Health Organization Report of March 2022, globally, over 1 billion individuals, including 650 million adults, 340 million teenagers, and 39 million children, were obese in 2022. Additionally, 167 million adults and children are expected to have worse health in two years due to being overweight or obese. Thus, with the increase in the obese population, the demand for thrombotic drugs is expected to increase over the forecast period as obesity is a significant cause of vascular diseases. Other factors contributing to the growth of this market are increasing the burden of cardiovascular and trauma cases, and the increasing research and development expenditure in the field of hematological disorders.
However, a lack of awareness about venous thromboembolism conditions and the side effect associated with thrombosis drugs may restrain the market growth over the forecast period.
Deep vein thrombosis (DVT) is a blood clot in one of the large, deep veins that returns blood from the leg and rarely in the arm or heart. The Segment growth is driven by the increasing prevalence of chronic deep vein thrombosis and product launches by the key market players. In addition, increasing focus on developing low-cost drugs and a large patient pool contribute to the growth of the thrombosis drugs market.
According to a study published in the National Library of Medicine in August 2021, the prevalence of DVT in lower limbs is 1 per 1000 persons every year, with an annual incidence of DVT predicted to be 80 cases per 100,000 people. Additionally, per the same source, more than 200,000 people in the United States experience venous thrombosis yearly; 50,000 of these instances are exacerbated by pulmonary embolism. Thus, the growing prevalence of deep vein thrombosis is expected to drive segment growth over the forecast period.
Furthermore, the market players are focusing on introducing innovative products, further adding to the market growth. For instance, in June 2021, the United States Food and Drug Administration approved Pradaxa (dabigatran etexilate) oral pellets to treat deep vein thrombosis (DVT) and pulmonary embolism (PE) in children aged three months to under twelve. Moreover, DVT is often associated with old age, which is also expected to enhance the segment growth.
Thus, all factors above, such as the high prevalence of DVT and increasing product launches, are expected to boost the market growth over the forecast period.

North America is expected to hold a significant share of the market owing to the prevalence of cardiovascular diseases and obesity, the upsurge in demand for progressive treatment options, the early adoption of new technologies, and an increase in the elderly population. Besides, the presence of a diverse patient pool and the increase in participation of domestic and foreign companies in the campaign in these regions is also projected to contribute to the market growth.
For instance, as per the data updated by the Trust for America's Health (TFAH) in September 2022, an estimated 19 states in the United States had obesity rates over 35% in 2022, which increased from 16 states in 2021. This is likely to impact the market growth in the region positively.
Additionally, a growing geriatric population that is more prone to cardiovascular diseases is expected to boost market growth. For instance, according to America's Health Rankings Senior Report published in 2021, the number of older adults living in the United States is significant and growing. Itt is anticipated that there will be 85.7 million adults in the country who are 65 years or older, in 27 years. Such a high disease prevalence, along with the aging population, is likely to increase the demand for advanced therapies, thereby contributing to market growth.
Moreover, according to the data updated by the Canadian Institute for Health Information in July 2022, it was estimated that about 2.4 million Canadians had heart disease in the current year. Thus, with the increasing burden of cardiovascular diseases across the country, the studied market is expected to witness strong growth, as it would lead to increased usage of thrombosis drugs for treatment.
Thus, all aforementioned factors such as the high prevalence of cardiovascular diseases and the growing geriatric population are expected to boost the market growth over the forecast period.
The thrombosis drugs market is moderately consolidated, and few global players are in the market. For instance, Bayer AG, Boehringer Ingelheim GmbH, Bristol-Myers Squibb, Johnson & Johnson, Sanofi, Pfizer, Inc., etc. are providing these products across the world. The key players are evolving through various strategies, such as new product launches and acquisitions, to secure their positions in the global competitive market.