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세계 항공기용 스위치 시장 : 점유율 분석, 산업 동향과 통계 및 성장 예측(2024년-2029년)Aircraft Switches - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
항공기용 스위치 시장은 2024년에 25억 2,000만 달러에 이를 전망이고, 2029년에는 29억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 3.44%를 나타낼 것으로 예측됩니다.
주로 민간 부문에서 항공기의 생산과 납품이 증가하고 있으며, 항공기용 스위치 수요가 세계적으로 높아지고 있습니다. 첨단 IFEC 시스템에 대한 수요 증가와 IFEC에 더 많은 양방향 시스템을 통합하는 것도 항공기 스위치 시장에 대한 수요를 창출하고 있습니다. IFEC 수요가 증가하고 있는 것은 엔터테인먼트 컨텐츠가 제한된 기존의 후방 좌석용 스크린이 개인화 모델을 대체했기 때문입니다.
차세대 군용기와 민간기는 자동화를 추진하고 조종사의 작업 부하를 줄이는 휴먼 머신 인터페이스(HMI) 설계를 포함합니다. 항공기의 디지털화는 기존의 스위칭 기술을 대체해야 합니다. 조종석에서는 LED를 사용한 푸시 버튼 스위치에 대한 수요가 높습니다. 또한 차세대 항공기 조종석은 디지털 데이터 버스 인터페이스와 통합되어 얇은 LED 푸시버튼 스위치에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
항공기의 경량화 요구가 증가함에 따라 항공기의 플라이 바이 와이어 시스템에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 플라이 바이 와이어는 자동 조종 및 자동 조종 입력 관리에 프로세서를 사용하는 비행 제어 시스템의 시스템입니다. 전자 스위치로 비행 제어 액추에이터에 전기 신호를 전달합니다. 항공기 스위치 시장의 성장은 새로운 항공기에 플라이 바이 와이어 시스템을 장착하는 수요가 증가함에 따라 자극 될 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 민간 부문이 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 민간 항공기에서 IFEC 시스템의 사용 증가와 이러한 항공기 조달 증가는이 부문의 주요 성장 요인입니다. 고객의 취향에 따라 기내가 정교해짐에 따라 스위치 사용이 해마다 증가하고 있습니다. 기내에서는 IFEC 시스템 제어, 조명, 객실 승무원 호출 등에 사용됩니다. 군용기나 일반기에 비해 민간기 스위치의 수는 많습니다. 민간 항공기 조종석은 일반적인 항공기에 비해 스위치 사용이 많습니다. 한편, 군용기는 민간기에 비해 기내의 스위치류가 적습니다.
민간 항공기 부문을 지배하는 또 다른 주요 요인은 항공사 수요 증가로 인한 민간 항공기 생산률의 높이입니다. 예를 들어, 2023년 6월, Indigo(인도)는 파리 항공 쇼에서 Airbus A320neo 제품군을 500대 주문했습니다. 마찬가지로 Air India(인도)는 Airbus 250 대와 Boeing 220 대(700억 달러)의 신규 구매 계약에 서명했습니다. Air India의 주문에는 Airbus에서 34대의 A350-1000과 6대의 A350-900, Boeing에서 20대의 787 드림 라이너와 10대의 777X를 포함한 70대의 와이드 바디 기계가 포함됩니다. 또한 140대의 Airbus A320neo, 70대의 Airbus A321neo, 190대의 Boeing 737 MAX의 좁은 바디기도 포함되어 있습니다. 또한 Boeing에서 737 MAX 50대와 787드림 라이너 20대를 포함한 70대를 추가로 구입하는 옵션에 서명했습니다. 또한 2023년 5월 Ryanair는 Boeing에 400억 달러로 300대의 항공기를 주문했습니다. 총 300대 중 150대가 737-MAX-10형기입니다. 단계적인 납품은 2027년부터 2034년까지 이루어지며, 신규 구입의 절반은 Ryanair의 구형기와 대체하게 되어 있습니다. 이와 같이 항공사로부터의 민간 항공기 조달 계약 증가와 항공 수요 증가는 예측 기간 동안 동 부문의 성장을 견인하고 있습니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 현저한 시장 성장을 보입니다. 이 지역에서는 여객 수송량이 증가하고 있기 때문에 항공사는 새로운 항공기를 조달하고 있으며 항공기에 대한 수요는 세계적으로 가장 높을 것으로 예측됩니다. 예측기간이 끝날 때까지 이 지역은 주로 중국과 인도와 같은 신흥 경제국 수요로 인해 가장 큰 항공 시장이 될 것으로 예측됩니다. 2025년까지 이 나라들은 전 세계 민간 항공 시장의 3위 중 2개가 될 것으로 예상됩니다. 일본이나 인도네시아 등의 나라들도 큰 수요를 낳고 있습니다. 이 때문에 이 지역에서는 민간항공기의 납품이 증가하여 향후 5년간 전 세계 항공기 납품수의 약 3분의 1을 차지하게 됩니다. 예를 들어, 국제항공운송협회(IATA)는 2020년대 중반까지 중국이 여객수로 세계 최대 항공시장이 될 것이라고 발표했습니다. 2024년까지 인도는 영국을 제치고 세계 3위의 항공 시장이 됩니다. 거대한 시장 잠재력이 항공기 OEM 각 회사에게 이 지역으로의 침투를 높이기 위한 전략적 확장 계획을 고안하도록 촉구했습니다. 이에 따라 항공기 배기 시스템 시장의 성장을 지원할 것입니다.
군사분야에서도 이 지역에서 영토분쟁이 증가하고 있기 때문에 각국은 군용기의 전력을 자국 생산 또는 조달에 의해 증강하고 있습니다. 따라서 군용기의 자국 생산과 신형기의 조달이 결합되어 이 지역에서는 향후 수년간 군용기용 항공기용 스위치에 큰 수요가 예상됩니다. 따라서 민간기와 군용기 수요 증가와 비즈니스 제트 납품 수 증가가 이 지역 시장 성장을 이끌고 있습니다.
항공기 스위치 시장은 다수의 지역 및 세계 진출 기업이 존재하기 때문에 그 특성상 단편화되고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Safran, Honeywell International Inc., RTX Corporation, Eaton Corporation plc, Electro-Mech Components Inc. 등이 있습니다. 항공기에는 다양한 유형과 사이즈의 스위치가 다수 탑재되어 있습니다. 이러한 스위치공급업체는 서로 다르므로 각 항공기에는 소형 스위치 공급업체가 포함되어 시장을 단편화합니다. 시장 진출 기업은 항공기 제조업체의 요구에 맞게 제품을 조정하고 새로운 계약을 획득했습니다. 예를 들어, 2023년 7월 현재 Alto Aviation은 250대 이상의 Gulfstream 비즈니스 제트에 회사의 디지털 오디오 시스템과 케이던스 스위치 패널을 탑재하고 있습니다. Alto의 오디오 시스템은 현재의 걸프 스트림 항공기에 표준으로 장착되어 있습니다. 또, GV/550, GIV/450/400, GIII/300, G200, G150, G100/Astra등의 구 모델에는 애프터마켓에서의 업그레이드가 가능합니다.
The aircraft switches market is valued at USD 2.52 billion in 2024 and is expected to reach USD 2.99 billion by 2029, registering a CAGR of 3.44% during the forecast period.
The increasing production and deliveries of aircraft, mainly in the commercial sector, are generating demand for aircraft switches globally. Growing demand for advanced IFEC systems and the inclusion of more interactive systems in the IFEC are also generating demand in the aircraft switches market. The demand for IFEC is increasing due to the replacement of traditional backseat screens with restricted entertainment content in favor of personalized models.
The new generation of military and commercial aircraft includes human-machine interface (HMI) designs that can increase automation and reduce a pilot's workload. The demand for the replacement of conventional switching technologies is being driven by aircraft digitization. In the cockpit, there is a high demand for pushbutton switches that use light-emitting diodes. In addition, new-generation aircraft cockpits are integrated with digital data bus interfaces, and therefore, demand for low-profile LED pushbutton switches is increasing.
The increase in demand for lighter aircraft led to an increased interest in the use of fly-by-wire systems on airplanes. Fly-by-wire is a system of flight control systems that uses processors for the management of inputs on autopilot or automatic pilot controls. It transmits electrical signals to the flight control actuators by means of an electronic switch. The growth of the aircraft switching market is expected to be stimulated by a growing demand for installing fly-by-wire systems in new aircraft.
The commercial segment is expected to dominate the market during the forecast period. The increasing use of IFEC systems in commercial aircraft and the growing procurement of these aircraft are the main growth drivers for the segment. With the increasing cabin sophistication to suit the tastes of the customers, the use of switches increased over the years. They are used in the cabin for controlling the IFEC systems, lighting, and calling cabin crew, among other purposes. Compared to military and general aviation aircraft, the number of switches in commercial aircraft is higher. The use of switches in the cockpits of commercial aircraft is more common compared to general aviation aircraft. In contrast, military aircraft do not contain as many switches in the cabin as compared to commercial aircraft.
Another major factor for the domination of the commercial aircraft segment is the high rate of production of commercial aircraft due to the growing demand from airlines. For instance, in June 2023, Indigo (India) ordered 500 Airbus A320neo family planes at the Paris Air Show. Similarly, Air India (India) signed purchase agreements for 250 Airbus aircraft and 220 new Boeing jets worth USD 70 billion. Air India's orders include 70 widebody planes, comprising 34 A350-1000s and six A350-900s from Airbus, 20 787 Dreamliners and 10 777Xs from Boeing. It also includes 140 Airbus A320neo, 70 Airbus A321neo, and 190 Boeing 737 MAX narrowbody aircraft. The airline also signed options to buy an additional 70 planes from Boeing, including 50 737 MAXs and 20 787 Dreamliners. Also, in May 2023, Ryanair placed a USD 40 billion order for 300 aircraft to Boeing. Out of a total of 300, 150 aircraft are 737-MAX-10 aircraft. Phased deliveries will start in 2027 and run until 2034, with half of the new purchases set to replace older aircraft in the Ryanair fleet. Thus, growing commercial aircraft procurement contracts from airlines and rising demand for air travel are driving the growth of the segment during the forecast period.
Asia-Pacific will showcase remarkable growth in the market during the forecast period. The region is projected to generate the highest demand for aircraft globally by virtue of the increasing passenger traffic in the region, which is making the airlines procure new aircraft. By the end of the forecast period, the region is projected to become the largest aviation market, primarily due to the demand from emerging economies like China and India. By 2025, the countries are projected to become two of the top three largest markets for commercial aviation in the world. Countries like Japan and Indonesia, among others, are also generating significant demand. Due to this, the deliveries of commercial aircraft increased in the region to the extent that it will share around one-third of aircraft deliveries globally in the next five years. For instance, the International Air Transport Association (IATA) announced that China became the world's largest aviation market by the mid-2020s in terms of passenger capacity. By 2024, India will surpass the UK and become the third-largest aviation market in the world. The huge market potential encouraged aircraft OEMs to devise strategic expansion plans to increase their penetration into the region. It, in turn, will support the growth of the aircraft exhaust systems market.
Even in the military sector, with the increasing territorial conflicts in the region, countries are increasing their military aircraft strength either by indigenous production or by procurement. Thus, the production of indigenous military aircraft, combined with the procurement of new aircraft, is expected to generate a huge demand for aircraft switches for military aircraft in the years to come in the region. Thus, the growing demand for commercial and military aircraft and the rising number of business jet deliveries are driving the market growth across the region.
The aircraft switches market is fragmented in nature due to the presence of a large number of local and global players. Some of the key players in the market are Safran, Honeywell International Inc., RTX Corporation, Eaton Corporation plc, and Electro-Mech Components Inc. An aircraft contains a lot of switches of various types and sizes. Suppliers of these switches are different, and thus, each aircraft includes a handful of switch suppliers, making the market fragmented. Players in the market are tailoring their product offerings to the requirements of aircraft manufacturers to gain new contracts. For instance, as of July 2023, Alto Aviation installed more than 250 Gulfstream business jets with its digital audio systems and Cadence switch panels. Alto audio systems are standard equipment on current production Gulfstream aircraft. They are available as aftermarket upgrades for older models, including the GV/550, the GIV/450/400, the GIII/300, the G200, the G150, and the G100/Astra.