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세계의 위풍선 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Intragastric Balloon - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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위풍선(Intragastric Balloon) 시장은 예측 기간에 CAGR 9.1%로 추이하며 성장 할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • COVID-19 팬데믹의 발생은 위풍선 시장에 영향을 미쳤습니다. COVID-19 팬데믹 시에는 비만 등 기초 질환을 가진 사람들의 위험이 높아졌습니다. 예를 들어 세계보건기구(WHO)가 발표한 데이터에 따르면 2020년에는 18세 이상의 성인 19억명 이상이 과체중이었습니다. 그 중 6억 5,000만 명 이상이 비만입니다. 마찬가지로 CDC가 2021년 3월 발표한 데이터에 따르면 COVID-19의 입원 총 건수의 약 30.2%가 비만으로 인한 것으로 나타났습니다. 또한 COVID-19 동안 비만률은 지속적으로 증가했습니다.
  • 예를 들어, 2021년 12월에 유럽 저널 오브 뉴트리션이 발표한 조사 논문에 따르면, 팬데믹 중에 비만률이 증가한 것은 사회적 거리를 두는 프로토콜 때문에 체육관이나 요가 교실을 피하게 되어 사람들 라이프 스타일이 변화하고 운동 습관이 감소했기 때문입니다. 이러한 비만률 증가는 팬데믹기간 동안 위풍선 수요를 급증시켰기 때문에 시장은 COVID-19 기간 동안 플러스 성장을 보이고 예측 기간 동안에도 상승세가 지속될 것으로 예상됩니다.
  • 최소 침습 치료 도입률 증가와 비만 유병률 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 예를 들어 세계보건기구(WHO)가 2022년 3월 발표한 보고서에 따르면 세계에서 10억 명 이상이 비만이며, 그 중 성인은 6억 5,000만명, 청년은 3억 4,000만명, 어린이는 3,900만 명입니다. 또한 이 출처는 2025년까지 성인과 어린이를 포함하여 약 1억 6,700만 명이 비만이 될 것이라고 말합니다. 위풍선은 비만 치료에 널리 사용되며 효과적인 결과를 제공합니다.
  • 예를 들어, 2023년 1월에 발표된 미국립생물공학정보센터(NCBI)의 연구에 따르면 위풍선은 비만 팬데믹과 싸우기 위한 최소 침습 도구로서의 역할을 하고 있습니다. 미국 및 유럽 시장에서는 여러 위풍선이 승인되었습니다. 미국에서 적응은 BMI30-35kg/m^2이지만, 유럽에서는 BMI27-35kg/m^2입니다. 따라서 세계에서 비만 사례가 증가하고 있으며 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
  • 최소 침습 치료에 대한 선호도 증가와 주요 업체들의 제품 출시도 시장 성장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 2월에 발표된 NCBI 연구 논문에 따르면, 연구 대상자 중 최소 침습 치료를 선호하는 환자의 약 57.0%가 의료 전문가가 최소 침습 치료를 권장하고 치료 후 인지된 단점이 적다고 보고함에 따라 영향을 받아 결정을 내린 것으로 나타났습니다. 이러한 연구는 의료 전문가와 환자가 기존 시술에 비해 최소 침습 시술을 더 많이 수용한다는 것을 보여줍니다. 또한, 2022년 9월, 미국에 본사를 둔 의료기기 제조업체인 Allurion Technologies는 인도에서 체중 감량 솔루션인 삼킬 수 있는 위풍선을 출시했습니다. 이 제품은 16주 이내에 평균 10-15%의 체중 감량을 기대할 수 있다고 주장합니다. 따라서 최소 침습적 치료 및 제품 출시의 채택이 증가함에 따라 예측 기간 동안 시장 성장이 촉진 될 것으로 예상됩니다.
  • 그러나 위풍선과 관련된 부작용과 합병증은 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 수 있습니다.

위풍선 시장 동향

싱글 위풍선 부문이 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 전망

  • 싱글 위풍선은 향후 건강한 성장을 보일 것으로 예상되며, 이는 인식 증가, 최소 침습적 절차에 대한 수요 증가, 시장에서 많은 제품의 가용성, 안전성과 효능에 대한 과학적 증거에 기인합니다. 예를 들어, 2021년에 발표된 미국 국립보건원(NIH) 보고서에 따르면, 싱글 수액 충전 위풍선의 일종인 오르베라 위풍선은 실제 인구 및 체중 감량 인구에서 비만 관련 동반 질환을 줄이는 데 안전하고 효과적인 것으로 나타났습니다. 따라서 이러한 장점은 예측 기간 동안 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.
  • 위풍선의 더 나은 결과와 개발을위한 몇 가지 기술 발전으로 비만 환자의 수가 증가함에 따라 향후 부문 성장이 촉진 될 것입니다. 정크 푸드/패스트 푸드 섭취 증가와 같은 요인으로 인해 전 세계적으로 건강한 인구가 감소하고 있으며, 특히 일부 선진국에서는 비만 유병률이 증가하고 있습니다.
  • 예를 들어, Trust for America's Health Organization in 2021에서 발표한 보고서에 따르면 미국 성인 비만율은 42.4%를 넘었으며, 전국적으로 40.0%를 넘은 것은 이번이 처음입니다. 전국 성인 비만율은 전년 대비 26.0% 증가했습니다.
  • 또한, 2022년 미국 비만 현황 보고서에 따르면 미국에서 흑인 성인의 비만율이 49.9%로 히스패닉 성인 45.6%, 백인 성인 41.4%, 아시아계 성인 16.1%에 비해 가장 높은 것으로 나타났습니다. 따라서 전 세계적으로 비만 사례가 증가함에 따라 싱글 위풍선에 대한 수요가 증가하여 예측 기간 동안 부문 성장이 급증 할 것으로 예상됩니다.
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북미는 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 전망

  • 북미는 비만 인구 증가와 체중 감량 치료 채택률이 높기 때문에 위풍선 시장에서 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 경제협력개발기구(OECD)가 제공한 데이터에 따르면 2021년에는 미국 인구의 38.2% 이상이 비만이며 이는 세계에서 가장 높은 수치입니다.
  • 마찬가지로 OECD가 발표한 데이터에 따르면 캐나다에서는 15세 이상의 인구의 59.1% 이상이 비만이고, 멕시코에서는 2021년 15세 이상의 인구의 75.2% 이상이 비만입니다. 이 때문에 이 지역에서는 비만 인구가 많아 위풍선 수요가 높아질 것으로 예상되며, 이 지역 시장 성장이 가속될 것으로 보입니다.
  • 미국의 위풍선 시장 성장을 견인하고 있는 요인으로는 주요 제품의 출시, 시장 기업나 제조업체의 프레즌스 집중, 주요 기업간 인수·제휴, 유리한 이니셔티브, 최소 침습 치료 도입 증가 등이 언급할 수 있습니다.
  • 예를 들어, 2022년 4월에 발표된 미국립생물공학정보센터(NCBI)의 조사 기사에 따르면, 미국의 헬스케어 시스템은 가치 기반 케어로 전환하고 있으며, 병원은 최소 침습 치료로 이동하고 있다 합니다. 이 논문은 또한 최소 침습 치료에 대한 국내 수요가 높기 때문에 최소 침습 치료는 개방형 접근법에 비해 입원 기간이 단축된다고 말합니다.
  • 또한 2023년 3월에는 건강 관리 제공업체인 Pristyn Care가 Allurion Technologies와 제휴하여 체중 감량과 비만 치료를 위한 종합적인 플랫폼을 제공했습니다. 이 프로그램은 수술이나 내시경 검사, 마취가 필요없는 세계 최초의 삼키는 위풍선입니다. 이 프로그램은 16주 치료로 환자의 체중을 평균 10-15% 감소시키는 것을 목표로 합니다. 이처럼 최소 침습치료 도입이 증가하고 있으며 유리한 이니셔티브 덕분에 이 나라에서는 상당한 시장 성장이 예상되고 있습니다.

위풍선 산업 개요

위풍선 시장은 다수의 대기업이 참가하고 있으며 경쟁은 중간 정도입니다. 현재 시장을 독점하는 기업으로는 Obalon Therapeutics, Apollo Endosurgery Inc., Allurion Technologies Inc., Spatz3, ReShape Lifesciences, MEDSIL, Helioscopie, Silimed 등이 있습니다. M&A, 판매, 신제품 개발 및 시장 개척은 기존 시장 기업이 채택하는 주요 전략입니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진 요인
    • 최소 침습치료 도입 증가
    • 비만의 유병률 증가
  • 시장 성장 억제 요인
    • 위풍선에 수반하는 부작용이나 합병증
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화(시장 규모)

  • 유형별
    • 싱글
    • 듀얼
    • 트리플
  • 충전 재료별
    • 가스 충전
    • 생리 식염수 충전
  • 최종 사용자별
    • 병원
    • 외래수술센터(ASC)
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아 태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아 태평양
    • 세계 기타 지역

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Obalon Therapeutics
    • Apollo Endosurgery Inc.
    • Allurion Technologies Inc.
    • Spatz3
    • ReShape Lifesciences
    • Lexel Medical
    • Endalis
    • MEDSIL
    • Helioscopie
    • Silimed

제7장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ 24.01.29
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The intragastric balloon market is expected to register a CAGR of 9.1% over the forecast period.

Key Highlights

  • The outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the intragastric balloon market. People with an underlying condition such as obesity were at greater risk during the COVID-19 pandemic. For instance, as per the data published by the World Health Organization (WHO), in 2020, more than 1.9 billion adults, 18 years and older, were overweight. Among them, over 650.0 million were obese. Similarly, as per the data published by the CDC in March 2021, around 30.2% of the total COVID-19 hospitalizations were attributed to obesity. In addition, during COVID-19, the obesity rate increased exponentially.
  • For instance, according to the research article published by the European Journal of Nutrition in December 2021, the rate of obesity increased during the pandemic due to a change in lifestyle and a decrease in exercise practice among people, as they avoided gym and yoga classes due to the social distancing protocols. Thus, such an increased rate of obesity surged the demand for intragastric balloons during the pandemic, and thus, the market witnessed positive growth during COVID-19 and is expected to continue the upward trend over the forecast period.
  • The rising adoption of minimally invasive treatment and the increasing prevalence of obesity are the major factors propelling market growth. For instance, according to the report published by the World Health Organization (WHO) in March 2022, more than 1.0 billion people worldwide are obese, of which 650 million adults, 340 million adolescents, and 39 million children. The same source also stated that by 2025, approximately 167 million people will be obese, including adults and children. Intragastric balloons are widely used for the treatment of obesity and offer effective results.
  • For instance, according to the National Center for Biotechnology Information (NCBI) study published in January 2023, intragastric balloons serve as a minimally invasive tool to combat the obesity pandemic. There are multiple intragastric balloons approved for the United States and European markets. Indications in the United States include a BMI of 30 to 35 kg/m^2 but a BMI of 27 to 35 kg/m^2 in Europe. Thus, increasing cases of obesity across the globe are expected to positively impact market growth.
  • The increasing preference towards minimally invasive treatment and product launches by the key players are also driving market growth. For instance, according to the NCBI research article published in February 2022, in the studied population, about 57.0% of the patients who preferred minimally invasive treatment made their decision under the influence of the healthcare professionals as they recommended minimally invasive treatment and reported less perceived disadvantages following their treatment. Such studies depict the higher acceptance of healthcare professionals and patients of minimally invasive procedures over traditional procedures. Furthermore, in September 2022, Allurion Technologies, the United States-based medical device manufacturer, launched its weight loss solution, a swallowable gastric balloon, in India. The product claims to reduce weight by 10-15% on average within 16 weeks. Therefore, increasing adoption of minimally invasive treatments and product launches are anticipated to propel the market growth over the forecast period.
  • However, the side effects or complications associated with intragastric balloons may hamper the market growth over the forecast period.

Intragastric Balloon Market Trends

Single Intragastric Balloon Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

  • Single intragastric balloons are estimated to witness healthy growth in the future, which is attributed to increasing awareness, rising demand for minimally invasive procedures, availability of many products in the market, and scientific proof for their safety and efficacy. For instance, as per the National Institute of Health (NIH) report published in 2021, the Orbera intragastric balloon, a type of single fluid-filled intragastric balloon, is safe and effective for reducing obesity-related comorbidities in a real-world population and weight loss population. Thus, such advantages are anticipated to propel the segment growth over the forecast period.
  • The increasing number of obese patients with several technological advancements for better outcomes and developments in the intragastric balloon will promote segment growth in the future. Factors, such as the rising intake of junk foods/fast foods, are resulting in a declining healthy population worldwide, leading to an increase in the prevalence of obesity, especially in some developed parts of the world.
  • For instance, as per the report published by the Trust for America's Health Organization in 2021, the United States adult obesity rate represents more than 42.4%, and it is the first time the national rate has passed the 40.0% mark. The national adult obesity rate has increased by 26.0% since previous years.
  • Similarly, according to the report published by the State Obesity in 2022, black adults have the highest rate of obesity in the United States, which is 49.9% compared to 45.6% of Hispanic adults, 41.4% of white adults, and 16.1% of Asian adults. Thus, increasing cases of obesity across the globe are anticipated to propel the demand for single intragastric balloons, thereby surging the segment growth over the forecast period.
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North America is Expected to Witness Considerable Growth Over the Forecast Period

  • North America is expected to hold a significant market share in the global intragastric balloon market due to the increasing obese population and high adoption of weight loss treatments. For instance, as per the data provided by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in 2021, more than 38.2% of the United States population was obese, which is the highest in the world.
  • Similarly, according to the data published by the OECD, in Canada, more than 59.1% of the population aged 15 years or more were obese, whereas, in Mexico, more than 75.2% of the population aged 15 years or more was obese in 2021. Therefore, such a high number of obese population in the region is anticipated to propel the demand for the intragastric balloon, thereby surging the market growth in the region.
  • Key product launches, high concentration of market players or manufacturer's presence, and acquisition & partnerships among major players, favorable initiatives, and rising adoption of minimally invasive treatments in the United States are some of the factors driving the growth of the intragastric balloon market in the country.
  • For instance, according to the National Center for Biotechnology Information (NCBI) research article published in April 2022, the United States healthcare system is moving toward value-based care, and hospitals are shifting toward minimally invasive treatment. The article also stated that minimally invasive treatments offer shorter lengths of stay compared to the open approach, owing to the high demand for minimally invasive procedures in the country.
  • Furthermore, in March 2023, the healthcare provider, Pristyn Care, partnered with Allurion Technologies to offer a comprehensive platform for weight loss and obesity care. The program represents the world's first swallowable gastric balloon that does not require surgery, endoscopy, or anesthesia. The program aims to help patients lose an average of 10 to 15% of their body weight during 16 weeks of treatment. Thus, owing to the increasing adoption of minimally invasive treatments and favorable initiatives, considerable market growth is expected in the country.

Intragastric Balloon Industry Overview

The intragastric balloon market is moderately competitive with several major players. Some companies currently dominating the market are Obalon Therapeutics, Apollo Endosurgery Inc., Allurion Technologies Inc., Spatz3, ReShape Lifesciences, MEDSIL, Helioscopie, and Silimed. Mergers and acquisitions, divestments, and new product developments and launches are the key strategies adopted by established market players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Adoption of Minimally Invasive Treatment
    • 4.2.2 Increasing Prevalence of Obesity
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects or Complications Associated with Intragastric Balloons
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Single
    • 5.1.2 Dual
    • 5.1.3 Triple
  • 5.2 By Filling Material
    • 5.2.1 Gas Filled
    • 5.2.2 Saline Filled
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Ambulatory Surgical Centers
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Obalon Therapeutics
    • 6.1.2 Apollo Endosurgery Inc.
    • 6.1.3 Allurion Technologies Inc.
    • 6.1.4 Spatz3
    • 6.1.5 ReShape Lifesciences
    • 6.1.6 Lexel Medical
    • 6.1.7 Endalis
    • 6.1.8 MEDSIL
    • 6.1.9 Helioscopie
    • 6.1.10 Silimed

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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