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시장보고서
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무기 운반 및 발사 시스템 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)Weapons Carriage And Release Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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무기 운반·발사 시스템 시장 규모는 2024년에 4억 912만 달러로 추정되며, 2029년에는 5억 240만 달러에 달하며, 예측 기간(2024-2029년) CAGR은 4.19%로 성장할 것으로 예측됩니다.

새로운 기술과 플랫폼의 출현은 미국, 러시아, 중국 등 국가들의 전쟁 전략을 완전히 바꿔놓았습니다. 이들 국가는 적의 거점에 심각한 영향을 미치고 무력 충돌시 전술적 우위를 점할 수 있는 정교하고 강력한 무기 개발에 주력하고 있습니다. 무기 운반용 트럭은 특정 무기를 위해 재설계되고 있지만, 발사 시스템은 시각적 이점과 특정 장소에 대한 선제공격을 수행할 수 있는 능력으로 인해 현재 전쟁 시나리오에서 널리 사용되고 있습니다.
그러나 시스템 통합사업자가 페이로드 용량, 공기역학적 특성, 사거리를 희생하지 않고 고급 기능을 제품 포트폴리오에 통합해야 하는 설계상의 어려움으로 인해 시장이 위축될 수 있습니다. 설계자는 또한 완벽하게 작동 가능한 무기 운반 및 발사 시스템을 개발하기 위해 정교한 통합 기능의 가용성과 여러 무기 제조업체의 다양한 유형의 고급 무기 시스템과의 상호 호환성을 보장해야 하므로 전체 시스템 설계에 복잡한 전망을 가져옵니다.
또한 무기 운반 및 발사 시스템 시장의 성장은 국경 감시 및 테러에 대한 시민 안보에 대한 정부 규제가 강화됨에 따라 더욱 가속화되고 있습니다.
2023년까지 전 세계에서 여러 항공기 현대화 계획이 진행 중입니다. 그러나 항공기의 높은 도입률과 고유의 정교한 비행 특성에 의해 정당화되는 상대적으로 높은 가격으로 인해 항공기 함대 확장 및 현대화 프로그램이 이러한 구상의 대부분을 차지하고 있습니다. 무기 운반 및 발사 시스템에 대한 수요는 새로운 전투 항공 자산의 조달 속도와 살상력을 높이기 위한 기존 자산의 현대화 속도에 정비례합니다. 예를 들어 인도 국방부는 인도 공군(IAF)의 재고 고갈에 대응하기 위해 항공기 구매를 계획하고 있습니다. 인도 공군은 2038년까지 LCA 테자스 전투기 40대, LCA 테자스 마크-1A 전투기 180대, 테자스 마크-2 전투기 200대를 보유할 계획입니다. 또한 신형 미사일은 여러 항공기 프로그램에 대응하기 때문에 무기 캐리지와 발사 시스템도 그에 맞게 설계해야 합니다. 이러한 설계 특징은 예측 기간 중 주목받는 시장 항공기 플랫폼의 성장 전망을 촉진할 것입니다.

북미는 2023년 무기 운반 및 발사 시스템 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 추정됩니다. 미국은 가장 진보된 공중 전투 플랫폼 함대를 보유하고 있으며 현재 기존 함대를 업그레이드하는 데 주력하고 있습니다. 또한 무기 운반 및 발사 시스템의 주요 공급업체와 통합업체의 본거지로서 미국은 전 세계에서 이러한 장비의 주요 수출국이자 소비국이며, 2023-2022년까지 미국은 총 무기 수출액에서 75억 달러에서 145억 달러로 점유율을 확대할 것으로 예상됩니다. 확대했습니다. 이스라엘, 러시아, 중국과 같은 잠재적 적대국들이 미군과 동맹국 및 파트너의 항공 자산을 위협할 수 있는 다양하고 광범위하며 현대적인 지역 공격 미사일 시스템을 배치함에 따라 미국에 기반을 둔 방산업체들은 항공 자산의 능력을 적극적으로 확장하고 현대화하여 무기 운반 및 발사 시스템 수요를 촉진하고 있습니다. 운반 및 발사 시스템에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 미국은 F-22를 독자적으로 개발했지만 해군용 전투기 설계에 일정한 한계가 있으며, F-35 계획을 시작했고, F-22와 F-35의 능력에서 가장 큰 물리적 차이는 무기 격납고로, F-35의 무기창은 공대지 전투용 중폭탄을 탑재하기 때문에 F-22보다 더 깊고 좁다. 2023년 6월 현재 F-35는 거의 950대가 생산되었습니다. 이 항공기는 궁극적으로 F-16, F/A-18, A-10, F-117, 해리어 등 수많은 미국산 제트 전투기를 대체할 것으로 예상되며, F-35의 기체에는 각각 2개의 무기 스테이션을 갖춘 2개의 내부 무기 베이가 있습니다. 이 항공기는 비 스텔스 임무에 6 개의 외부 무기 스테이션을 사용할 수 있습니다.
무기 운반 및 발사 시스템은 소수의 주요 기업의 존재로 인해 통합되어 있습니다. 무기 운반 및 발사 시스템 시장의 주요 업체로는 Cobham Limited, RTX Corporation, L3Harris Technologies, Inc, Moog Inc, The Marvin Group 등이 있습니다. 공급업체들은 통합 무기 페이로드의 새로운 변형을 수용하기 위해 자사 제품에 약간의 설계 변경을 적용하고 있습니다. 이 시장은 장기적인 협력 관계를 선호하기 때문에 신규 진입의 위협이 적습니다. 예를 들어 2021년 4월 Kratos Defense &Security Solutions, Inc.는 Kratos Unmanned Systems Division 및 Area-I와 공동으로 XQ-58A Valkyrie의 6번째 시험/시범 비행과 함께 내부 무기 격납고에서 첫 발사 시험에 성공했습니다. 이번 시험은 소형 무인 UAS 시스템을 내부 무기고에서 발사할 수 있는 능력을 입증했으며, 크라토스, Area-I, AFRL은 소프트웨어 개발, SUAS 캐리지 설계 및 제작, 무인 UAS 시스템 발사를 성공적으로 수행했습니다.

The Weapons Carriage And Release Systems Market size is estimated at USD 409.12 million in 2024, and is expected to reach USD 502.40 million by 2029, growing at a CAGR of 4.19% during the forecast period (2024-2029).
The emergence of new technologies and platforms has transformed the warfare strategies of nations such as the US, Russia, and China. These countries have diverted their efforts towards the development of sophisticated and powerful weapons that can severely impact enemy strongholds and help attain a tactical advantage in case of an armed standoff. While weapon carriages are being redesigned for specific weaponry, release systems are being used extensively in current warfare scenarios due to their visual superiority and capability of performing pre-emptive strikes on specific locations.
However, the market may be deterred by the design challenges faced by system integrators to incorporate advanced features in their product portfolio without compromising on the payload capacity, aerodynamic profile, and range of a delivery platform. Designers are also required to ensure the availability of sophisticated integrated features and cross-compatibility with the different types of advanced weapon systems from several weapon manufacturers to develop a fully operational weapon carriage and release system, hence rendering a complex outlook to the overall system design.
Furthermore, the growth in the market for weapons transport and release systems is also driven by growing government regulations on border monitoring and the security of citizens against terrorism.
Several fleet modernization programs are underway globally in 2023. However, the aircraft fleet expansion and modernization programs contributed to a majority share of such undertaken initiatives due to their high induction rate and relatively higher pricing justified by their inherent sophisticated flight characteristics. The demand for weapon carriage and release systems is directly proportional to the rate of procurement of new combat aerial assets and the modernization of existing ones to increase their lethality. For instance, the Indian Ministry of Defence plans to acquire aircraft to cope with the depleting inventories of the Indian Air Force (IAF). As per the orders, the Indian Air Force will have 40 LCA Tejas fighter jets, 180 LCA Tejas Mark-1A fighter jets, and at least 200 Tejas Mark-2 jets by 2038. Besides, with new missiles being compatible with several aircraft programs, the weapons carriage and release systems are required to be designed accordingly. Such design features drive the growth prospects of the aircraft platform of the market in focus during the forecast period.

North America is estimated to account for the largest share of the weapons carriage and release systems market in 2023. The US has one of the most advanced fleets of aerial combat platforms at its disposal and is currently focusing on upgrading its existing fleets. Moreover, the country is a key exporter and consumer of such equipment globally, as it is home to some of the leading suppliers and integrators of weapons carriage and release systems. Between 2023 and 2022, the US enhanced its share of total arms exports from USD 7.5 billion to USD 14.5 billion. With potential adversaries such as Israel, Russia, and China fielding an increasingly diverse, expansive, and modern range of regional offensive missile systems that can threaten the aerial assets of the US forces, its allies, and partners, the US-based defence contractors are actively expanding and modernizing the capabilities of their aerial assets, thereby driving the demand for weapons carriage and release systems. The US indigenously developed the F-22, but due to certain limitations with designing a naval variant, the F-35 program was initiated. The biggest physical difference in the capabilities between the F-22 and the F-35 is their weapon bays. The weapon bay on the F-35 is deeper and narrower than that of the F-22 to carry heavier bombs meant for air-to-ground combat. As of June 2023, nearly 950 F-35s have been manufactured. The aircraft is expected to eventually replace a large number of US jet fighters such as F-16, F/A-18, A-10, F-117, and the Harrier. The F-35 aircraft has two internal weapons bays with two weapons stations each. The aircraft can use six external weapons stations for non-stealthy missions.
The weapons carriage and release systems are consolidated due to the presence of a few major players. The prominent players in the carriage of the weapons and release systems market are Cobham Limited, RTX Corporation, L3Harris Technologies, Inc., Moog Inc., and The Marvin Group. Vendors are implementing marginal design changes to their offerings to accommodate newer variants of integrated weapons payload. Long-term collaborations are preferred in the market; hence, the threat of entry of a new market player is minimal. For instance, in April 2021, Kratos Defense & Security Solutions, Inc., in partnership with Kratos Unmanned Systems Division and Area-I, successfully tested the XQ-58A Valkyrie's sixth test/demonstration flight and the first release from its internal weapons bay. The test demonstrated the ability to launch a small, unmanned UAS system from the internal weapons bay. Kratos, Area-I, and AFRL developed software and designed and fabricated the SUAS carriage to enable the successful release of the unmanned UAS system.